Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz looser #123434 üzenetére

    Ez összetett.. jó jel/zaj arány érdekében igen, valóban jó a teljes input- és pre láncban végig a tervezett-maximum jelszintekkel menni és majd végfokon szabályozni. Analógban ez egy jó ökölszabály volt, fôleg a sok mindenféle RCA interconnect világában.

    Ma, extrém halk erôsítôk és nagyon jó DAC-ok esetén szerintem mindegy a dolog, legalábbis azt tapasztalom, hogy forrás oldalon (pl. DAC) is lehet hangerôt szabályozni és végfokon is, ha úgy akarja az ember. A teljes lánc zajszintje annyira kicsi, hogy nem számottevô sem az egyik, sem a másik irány.

    De a DAC-ok is olyanok, hogy lényegében egy elôfok van beléjük integrálva, egy IC/opamp kimenet, "line driver" buffer, szóval a "csalás" már itt bekövetkezik.

    Aztán vannak a totál egybeintegrált cuccok, amik olyanok, hogy DAC és erôsítô 1 nyákon ülnek, van köztük pár milliméter (vagy max. pár centi) és nem nagyon van esélye a jelnek zajt, zavart felszedni útközben, mint egy nagyobbacska lengô random RCA esetén (amik minôségre is szórnak nagyon). Meg van olyan, mikor az erôsítô direktben fogyasztja a digi jelet, ergo kvázi nulla az analóg jelút, nem tud mi sérülni, zajosodni.

    Mindenesetre klasszik felállásban, esetedben, a Behringert biztos, hogy lecserélném egy drágább, minôségibb eszközre, egy rendes USB-s DAC-ra. A fejhallgató kimenet megvan az erôsítôn is, szvsz a Behringernél jobb lesz, vagy legalábbis rosszabb nemigen. Vagy olyan USB-s DAC-ot nézel, amin van ilyen ($). Nálam az öreg Onkyo fejes kimenete eszméletlen jól szólt, szerettem, pedig az integráltakat nem szokták agyondicsérni, de én elégedett voltam vele.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

Új hozzászólás Aktív témák