Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Zozzant #57664 üzenetére

    Elvileg a csavarokkal összetartott homlokfelületek közti súrlódás a teherviselő úgy általában. Ezt nem csak mechanika óráról való emlékeimből fakadóan hiszem, hanem még gyanús az is, hogy találkoztam már műanyag központosító gyűrűvel felni és kerékagy közt. Ezt egy Fiat Punto gyári alu felnijén láttam.

    Az, hogy kúpos a csavar (nem kúpos az amúgy, hanem gömbös), az senkit ne tévesszen meg! Az nem központozásra van. Arra a perem szolgál, meg a kerék központi furata. Csupán arról van szó, hogy a gömbös kialakítással jobb a csavar felfekvése és egyenletesebben oszlik el a terhelés. Mivel nagy igénybevételű és biztonságilag kritikus kötőelemről van szó, ezért nem megengedhető a rossz felfekvés, még akár ha enyhén el is ferdül a csavar vagy megnyúlik.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák