- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Íme az új Android Auto!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #14949 üzenetére
Kfz teljesen jó szerintem.
Tok mindegy melyik a gyári beszállító, UK civicnel még lehet jobb is, ha nem gyári, hanem jobb alkatrészeket választ az ember 😉 -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #14952 üzenetére
Mire kell? Városban krúzolni akkor nem kell drága csak legyen jó vizen. Ha meg az Alpokban veretnél akkor meg olyan ami havon jó.
Ami neked tetszik de sztem a szürke hülyén mutatna.
mod:
ungawa: Szakmaiban tilos hirdetni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #14952 üzenetére
Szerintem vegyél 60-bol egy hibátlan gyári fd2 alu felnit (8gen sedan), az pont illik rá, és megvan annyiból, mint az új acel.
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz BigBlackDog #14949 üzenetére
Kromag/KFZ az "gyári", OEM beszállító.
(hogy rondánál is, azt nem tom, de tökéletes választás)[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #14958 üzenetére
Most láttam egy eladót az 5 x 114,3 felni adok veszek fb csoportban, nem tudom megvan-e még.
Szerintem érdemes egy ilyenre vadászni. -
rbalint88
addikt
válasz M_o_g_y_i #14965 üzenetére
ha nem trógerül van lakkozva az alu, akkor nem lesz semmi baja. é legalább nem hányod össze magad minden alkalommal, amikor a kocsira nézel... egy előnye van az acélnak, hogy könnyebben sérül, ezáltal a futóműre kevesebbet tol át, ha jön mondjuk a padka.
btw ma sikerült egy picit befoscsiznom, hazafele az inkriminált lehajtónál a száraz tempóval érkeztem a kanyarba, aztán változó mértékben, de 4 kerékkel sodródtam kicsit kifelé, volt valami takony az úton... de hát ugye ott kezd elválni a szar a májtól, ahol a tapadás megszűnik
-
bexinho23
őstag
Üdv!
Van egy C corsám, aminek az agymérete 56,5. Viszont szeretném felrakatni az 57-es méretű VW felnit. Az egyik gumis aztmondta, hogy bizonyos sebességnél ez rázni fog, a másik azt mondta, hogy lazán felrakható, a harmadik pedig azt, hogy felrakható, de 50-50%, hogy pont jó lesz. Ha ráz, akkor újra meg kell próbálni. Tehetmentesítőt 0,5mm-re nem lehet rakni, így mondhatni "találomra" megy fel a felni.
A kérdésem az lenne, hogy ezen állításokból melyik igaz, illetve ha felrakom, és nem ráz, hosszútávon okozhat-e problémát a futóműben, vagy bármiben.
-
bexinho23
őstag
válasz rbalint88 #14972 üzenetére
Értem. Minden számot figyelembe véve amúgy megegyezik a gyári értékekkel. Egyik gumisnál feltennének gyári opel felnit (r13) ET49-vel, viszont a gyári adatok szerint r13-ban csak ET43 mehet rá. Most ez van nekem, csak az agyméret nem pontos. A két opció közül melyik a járhatóbb út?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #14958 üzenetére
Akkor hóban nem nagyon fogsz mocorogni így a nedves tapadás a fajsúlyos nálad.
205/55R16 olcsó méret szerencsére, 27k körül van Michelin Alpin 4/5, Goodyear UG9 vagy Conti TS850/860.
Vagy egy lépcsővel alatta a Dunlop/Pirelli.
mod:
ungawa: Szakmai fórumtopikokban tilos hozzászólás formájában hirdetni, attól függetlenül hogy keresel vagy kínálsz.Használd a hardveraprót vagy az adok-veszek lokál topikokat.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
BigBlackDog
veterán
Hát, a nyári gumik darabja (Dunlop Sport Maxx), amit nézegettem tavasszal, szintén kb. 30e Huf környékén volt, csak az 17-es méretben. Ezek szerint a téli gumi drágább lenne általánosságban, mint a nyári (mivel a 16-os téli van kb. egy árban a 17-es nyárival)?
Conti TS850-et néztem eddig. Típuson belül mindegy, hogy melyik "altípust" választom?
-
tomcsi23
veterán
válasz BigBlackDog #14978 üzenetére
Conti TS850-nél mi az altípus
Jah, azok, ha nem is teljesen, de más gumik némileg igen.
Bár a peremvédős/nem peremvédős lehet, csak nem lett megjelölve az adott oldalon a leírásban.[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
BigBlackDog
veterán
válasz tomcsi23 #14979 üzenetére
Nem szóltam, peremvédő, erősített kivitel megléte-hiánya, illetve sebesség- és súlyindex eltérések miatt láttam több fajtát belőle.
Egyébként a peremvédő, illetve erősített kivitel érnek valamit átlagos használat mellett? Vagy nem érdemes ezeket figyelembe venni a szűrésnél?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #14981 üzenetére
Peremvédő: ha nem alura megy sztem nem érdemes
XL: ezekre a fosch utakra jól jöhet kátyúállóbb lesz de magas felárat nem ér
Sebességindex: elég a T-s az is 190+ km/h. Gondolom nem sűrűn közlekedsz 190 km/h felett tartósan.#nincsbennetarcsi
-
lenko
aktív tag
Egy szép dísztárcsával azért jobban mutat a peremvédős gumi. Vszínű nekem is olyan lesz, hó végén dobok fel képet, ha felkerül, milyen is az összkép. Egyébként én is azon agyalok elég a T index is, úgy sem megyek 160 felett sosem.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
zsolt1129
addikt
Én már augusztusban megvettem a Conti wintercontact ts 860-at. Szezon elötti akciòs volt 1816 dot-os. Ti mikor rakjátok fel a téli papucsokat. Arra gondoltam, hogy a hònap közepén felpattintom őket. Vagy várjak novemberig?
-
-
Gabesz87
veterán
válasz zsolt1129 #14984 üzenetére
Mennyiért vetted? Csak kíváncsiságból. Én is azon agyalok, hogy rendeljem-e meg most, vagy várjak, hátha lesz valahol valami akció, vagy kupon...Meg persze függ az ártól, de a Conti TS860/Alpine 5/UG9 közül lesz valamelyik. Esetleg még a Pirelli Cinturato. Bár túl nagy eltérés ezek közt nincs, és hát 200e-es tételnél már oly mindegy 1-2e Ft különbség
-
zsolt1129
addikt
válasz BigBlackDog #14985 üzenetére
Én is ezen agyalok. Lehet jobb lenne, ha köv héten valamikor felraknám őket.
Gabesz87: 17100Ft volt darabja, 195/65 r15- ös méretben.Az általad felsoroltak közül én a Conti felé hajlanék, hacsak nem jelentős a difi árban.Az ug9 is remek gumi, csak a száraz felülettel kicsit lehùzták. Ettől függetlenül ok.
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz Kalandor #14986 üzenetére
Én lemértem fater XL gumival szerelt kerekét, és az enyémet is. Felni/méret ugyanaz, csak a gumi márka más, és az enyém nem XL, mind2 prémium gyártó gumija.(Pirelli-Dunlop)
~200g-al volt nehezebb az XL gumival szerelt kerék.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Atlantis
veterán
válasz Kalandor #14986 üzenetére
A merevebb oldalfal miatt szerintem is jobban ráz, ami hazánk príma útjain nem biztos, hogy előny. Zaj szempontjából nem hiszem, hogy van különbség, elvégre a futófelület kb. ugyanaz, mint a normál guminál, súlyról nincs tapasztalatom.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kalandor #14986 üzenetére
Nem sokkal nehezebb az Xl-es gumi, el van ez túlozva szvsz.
Cserébe nem hasad ki ha beletottyansz egy nagyobb kátyúba ami télen eléggé sanszos. Mérlegelni kell hogy beáldozol +0,1 dl-t fogyit 100-on meg hogy kicsit jobban dolgozik a futómű, cserébe nem maradsz ott Bácsbokod alsón az útszélen vasárnap késő este a zuhogó esőben 0 fokban.mod:
A gumi XL, nem a felni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Na úgy tűnik, ha sikerül 16-os felnit szerezni (ami fel is megy a Civicre) két gumi közül kell majd választanom.
- Dunlop - 205/55R16 H SP Winter Sport 5 (?XL?) (91T vagy 91H vagy 94H)
vagy
- Michelin - 205/55R16 H Alpin 5 (?XL?) (91T vagy 91H vagy 94H)Remélhetőleg nem lesz már több kérdés, köszönöm a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #14992 üzenetére
Michelin sokkal jobb, nem kérdés.
mod:
91T elég bőven. Az XL kivitelnek mennyi a felára?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
5,5e Huf/abroncs, legalábbis ahol én nézem. Vagy keresek más helyet, ahol olcsóbb, vagy tudja a fene. Még agyalok. De akkor a Dunlopot kihúzom.
TS850/TS860 egyébként sokkal jobb, mint az Alpin 5? Hangra elég nagy a különbség a plecsnik alapján (68 dB vs 72 dB).
[ Szerkesztve ]
-
Igazatok van, a zajt, a rázkódást le lehet tojni, a fogyasztást is, már csak ez zavar: "kicsit jobban dolgozik a futómű"
Miután most újíttattam fel az első futóművet, és tavaszra van a hátsó kiírva, kissé zavar ez a kérdés
No meg TS860-nál összesen 12000 a felár .[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #14994 üzenetére
Nem ér annyit szvsz az XL. Nagyon retek utakon nem jársz, gondolom...
És a Dunlop/Michelin felár 1k lenne ha jól látom. Akkor Michelin nem kérdés.
Michelin
Alpin 5
Format 205/55 R 16 - 91 H
61,4m / 35,6m / 25,8mDunlop
Winter Sport 5
Format 205/55 R 16 - 91 H
61,6m / 36,1m / 25,5mmod:
Kalandor: Nehéz ezt egzakt számmal megjelölni. De mivel nem az a kérdés, hogy kell-e vagy sem a futóműre költeni hanem az hogy mikor... Most ha 10k km-rel kevesebbet bír a lengéscsillapítód az számít?
Úgyis ki kell cserélni...[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Tudtommal a gyári futóművet újíttattam fel, ami óraállás szerint 236.000 km-nél volt.
Ha 10.000 km-el rövidebb az élettartama, az még beleférhet, de ha többel, az már nem buli. 16-17"-os felnikkel szerelt Octavia rémsztorit már hallottam 100.000 alatti futóműfelújítással.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kalandor #14997 üzenetére
Nyilván ha padlógázon rongyol át tökön-paszulyon át akkor hamar hazavágható bármilyen futómű. Legtöbben még egy fekvőrendőrön se tudnak kíméletesen áthajtani... Szóval a tól-ig határ elég tág. De nagyságrendileg nem ront az élettartamon. A lényegi kérdés, hogy milyen úton és stílusban közlekedsz.
#nincsbennetarcsi
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest