- Honor Magic V2 - origami
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Kicsit később indul a The Rogue Prince of Persia korai hozzáférése
gp A pontos dátumot a következő hétfői napon jelentik meg a készítők.
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa311
veterán
Én azt mondom igen. Mert mikor visszaviszed lehet, hogy te válltig állítod, hogy független, ők beküldik a szervízbe és a szervíz azonnal visszaküldi, hogy fizikailag sérült szerkezetre nem vállalnak semmit és annyi.
Onnan meg csak harcolni lehet velük, amit valószínűleg buksz. Egy próbát megér de nagy reményeket ne fűzz hozzá.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Ugyan azt tudom mondani, mint a múltkor:
Vissza fogja küldeni a cég, hogy a hardware hibátlanul működik, a softwarre meg max azt mondják, hogy majd lesz frissítés.. Vagy roszabb esetbe nem lesz, de mivel a program tökéletesen megy a funkiójára, így tojnak rá.
Lényeg a lényeg, nem fogják neked legarizni, ez 99,9%.A hardware jó. A software önmagában jó. Kompatibilitási problémákat okoz egyes más programokkal. Ami nagy szívás, de tojni fognak rá. Várd meg a program frissítést, azzal jársz a legjobban.
Jogszabály meg nincs, mert nem tehetsz semmit. Igaza van a cégnek.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz Csaba_20_ #3205 üzenetére
A ROM-ok elvileg egyfajta kártyán tök egyformák, miért lenne érdeke a gyártónak, hogyha azzal bonyolítaná az eljárást, hogy minden egyes darabot különbözővé tesz azzal, hogy egyedi sorozatszámot kap?
A sorozatszámmizériával úgyis kb csak a végjúzer tud szopni, az meg a gyárat nem érinti
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Nem.
15 nap van, de :
- Nem kötelező jelleggel, hanem törekednie kell az eladónak rá.
15 nap után reklamálhatsz, hogy neked ez súlyos károkat és kellemetlenséget okoz, hogy nincs telefonod, kérnél egy újat vagy a végelárat vissza. Ha nem akarják egyiket se, akkor panaszkönyv és kezdődhet a móka.
Amúgy ami SOFTWARE hibás az hogy a túróba nem javíthatÓ?
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz Teszla_ #3311 üzenetére
Te a boltba hagytad, ők adtak átvételi nyilatkozatot róla. Innentől kezdve az óra NEKIK ketyeg, a garancia időd pedig áll.
A válaszolniuk kell azt jelenti, hogy válaszolniuk kell Viszed magaddal a saját kis példánykádat a VK-ból a bótba egyszercsak hirtelen, meglibbented és kéred a könyvet, hogy elolvashatsd a választ.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz Teszla_ #3331 üzenetére
Ha írtak akkor elolvasod mit válaszoltak
Ha nem értesz vele egyet akkor anyázol egy sort, és ha az se hat akkor békéltető testület / fogyasztóvédelem / ajánlott levél (féltéglára kötve, hogy el ne fújja a szél majd be a kirakaton át)ha nem írtak választ (talán 30 nap a határidő, de nem vennék rá mérget) akkor lsd. fenn.
A vége sajnos ígyis úgyis az, hogyha húzni akarja a bolt az időt akkor húzza te meg állsz bőrönd nélkül.
És sajnos a békéltető testület határozata nem kötelező érvényű, a fogy. véd csak büntet, nem hoz ítéletet, ezért bíróságra meg csak időmilliomos megy
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz Eszeveszett #3439 üzenetére
Használtat nem vagy köteles elfogadni.
Más márkát se, de ha nem valami ultragagyi márkát akarnak adni neked akkor illik elfogadni, mert úgy korrekt.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #3444 üzenetére
Ez teljesen rossz példa ide.
Egy VGA-nál nincs szín, szag, íz, mittudoménmi. Teljesítmény van, a többi nem látszik.
Srácnak van egy SLI rendszere 2 kártyával, amiből az egyik meghalt. Hogyha felajánlanak neki egy olyan kártyát, ami:
- Ugyan olyan teljesítményű
- Ugyan úgy működik SLI-ben
- Mindent tud, amit az ő előző kártyája tudottAkkor mondja azt, hogy nemjó, mert mondjuk nem X hanem Y márka?
Mert ha tudni lehetne Y márkáról, hogy rejtett hibái vannak (mittudomén szar hűtés pl.) akkor rendben van, de két gyk. egyforma kártyánál ahol valóban csak a szín a különbség... Ez nem korrekt, mert jól megszopatod vele a boltot. Ami még hagyján lenne akkor, hogyha azért tennéd, mert te roszabbul járnál, ha nem tennéd. Viszont mikor neked tökmindegy akkor miért szivassuk egymást.Ilyesminél már csak azt tartom unkorrektebbnek, mikor valakik vesznek 3 év garira 100.000-es kártyákat, amik 2,5 év után kipusztulnak és akkor az aktuális topkártyára szeretné kigariztatni vagy pénz vissza. Na az a legundorítóbb.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #3446 üzenetére
Azt, hogy miért szopatod meg a kiskert leírta az előttem szóló. Ha nem érted meg az nagyon nagy baj.
Hogy miért korrekt elfogadni egy felajánlott cserét? Egyrészt mert te már nyertél rajta. Azt, hogy X évig használtál valamit, az tönkremegy és kaptál egy újat, amint újraindult a garancia. Másrészt, mert nagy a valószínűsége, hogy nem tudják neked megoldani úgy a cserét, hogy pont ugyan olyat, pont újat kapj.
Ezt az egy verziót el tudom képzelni, hogy egy tunningőrült gépébe pont piros nyák kell kék ventillátorral. De mást nemigen.Azzal megint nem sokat tudok kezdeni, ha azt sem érted meg miért unkorrekt egy 3 éves árat visszakérni. Azért, mert az akkori top kártya ára mára már töredékét éri. Korrekt ember ilyenkor azt mondja, hogy 3 éve vettem egy kártyát, aminek a teljesítménye 100 pont. Mostmár nem tudnak nekem ugyan olyat adni, de felajánl a bolt egy olyat, aminek a teljesítménye 130 pont, ingyen és bérmentve csere alapon. Ezt ilyenkor elfogadom, nem próbálok nyerészkedni, hogy adják vissza az árát mert abból jobbat kapok..
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #3452 üzenetére
Amit én eddig gariztattam az 2, max 3 nap volt. Az szerintem teljesen elfogadható. Hetekről még szó sem volt sose. Talán rossz helyen vásárolsz....
Amit te írsz az meg a kereskedők egy kis része Ahol én vásárolok ott korrektek, pont ilyen esetben nekem egy jobb teljesítményű cserekártyát adtak, nem kellett ráfizetni, újraindult a garancia. Szerintem ez teljesen korrekt. Igaz, hogy a kártya piaci értéke kisebb volt, mint az eredeti számlán szereplő, de mivel a teljesítménye nagyobb, én úgy érzem jól jártam és korrekt volt.
Szóval te meg a boltosok fele vagy előítéletes, hogy tuti rosszat, drágát, szart akarnak rádsózni...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
és ha már majdnem 3 éve meg van a kártya, akkor valószínűleg nem volt szüksége nagyobb teljesítményűre
Ebbe semmi logika sincs. Millió dolog lehet még, leginkább az, hogy nem volt fölösleges pénze nagyobbra pl...
Ugyanis ha nincs szükséges videóteljesítményre akkor megfelel az integrált a lapkán.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz Csaba_20_ #3472 üzenetére
Azt az egy dolgot magyarázd meg nekem, hogy a júzer miért bukik azon, hogyha vett egy 100 pont teljesítményű processzort ami tönkremegy és csereként egy 110 pont teljesítményűt kap?
Az olyan baromságokat, hogy átlátszó háza van és csak a rózsaszín venti mutat benne jól, meg 0,7W-al többet fogyaszt, mert ez kb. a userek 1%-át érinti.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz Csaba_20_ #3475 üzenetére
Az első mondatodat egyáltalán nem értem (szerintem nem vagyok egyedül...)
A másodikat se nagyon.... Kicsit mintha szét lennél esve.
Gyuri előbb írta le teljesen érthetően. Ha ad egy jobb procit a rossz helyett, akkor a kiskeres kevesebbet bukik, mintha visszaadná a vételárat. A vevő meg jóljár, mert jobbat kapott.
Szerintem pihenj most le, várd meg, amíg kimegy belőled az alkohol aztán holnap válaszolj valami értelmeset
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz Csaba_20_ #3477 üzenetére
Teniszedző vagyok, számtechboltba csak vásárolni járok
És nekem júzerként meg se fordul a fejemben garanciális ügyintéznésnél az, hogy át lennék verve, mikor beviszem a [random alkatrész]-t mert elromlott és kapok helyette egy jobbat.
Te azt nem akarod megérteni, hogy ha én vettem x éve egy akkori csúcsalkatrészt mondjuk 50K-ért ami most elromlott akkor nem az aktuális csúcsalkatrészt akarom megkapni helyette, mert az kerül annyiba, hanem egy ugyan olyan teljesítményűt. És ha jobbat kapok - én úgy érzem - még jobban is jártam.
Pont az a nyerészkedés, amit te mondasz, hogy semmilyen alternatívát nem fogadok el, csak a pénzt, mert ugye azzal nyilván jól járok, mert egy dupla teljesítményű cuccot vehetek helyette.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz Csaba_20_ #3479 üzenetére
Nem, nem és nem. Egyszerűen nem érted vagy nem akarod megérteni amit mondok. Keresel egy apró fogást a mondandómon aztán akkora sarkított példát hozol, mint ide Lacháza.
Egyszerűsítsük le a dolgot szerintem. Az egész vita tőlem indult ki, mert azt írtam, hogy "illik" elfogadni azt, hogyha csereként felajánlanak neked egy másfajta terméket. Nyilvánvaló, hogy roszabbat nem kell elfogadni, tehát maradjunk annál, hogy minimálisan jobbat ajánlanak. És csak, hogy ne kelljen autóban, konyhabútorban és egyéb abszolut ide nem illő példában gondolkodni, konkretizáljuk a helyzetet.
Tehát a szituáció:
Vásárolsz egy C2D 5200-as 3 év garival. 2 év után meghal. A bolt nem tudja neked kicserléni, mert már nincs nekik ilyen. Viszont felajánlanak egy C2D 5400-ast, mert abból még van.
És akkor most azt magyarázd meg, hogy ebben a konkrét esetben:
- Miért rossz ez neked?
- Miért akarna átverni a bolt?Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz Gyuri27 #3483 üzenetére
Azért rossz ez neked mert annó a procit 25k-ért vetted. Most meg 15k-ba kerül. Tehát buksz 10k-t (csaba szerint).
Igen, pontosan ez a non-szensz a gondolatmenetében.
Így most ott tartunk a vevő nyugodtan vegyen procit 40k-ért 3 év garival. Lehetőség szerint a 3 év lejárta előtt tegye azt úgy tönkre, hogy ne látszódjon. Majd garizza le. A vissza kapott pénzből vegyen sokkal jobb procit amivel majd megint így jár el.
Igen. Ezt csinálja azt, aki gerinctelen, Mégha törvény szerint igaza is van, akkor is p@raszt dolog.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #3506 üzenetére
Ez tök felesleges flémkeltés és alapjáraton még általánosító baromság is.
Válaszul majd a boltosok reagálnak minden hülyegyerekre hasonlóképpen, aki azt kérdezi, hogy miután 50V-ot adott tunning céljából a procinak és megsütötte hogy lehetne legarizni...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #3508 üzenetére
Most erre mondjam, hogy az én minden boltban korrekt hozzáállást találtam, ahol vásároltam? Ettől még általánosítás marad.
Ha még azt is számításba vesszük, hogy a pozitívat sose hallod senkitől, viszont a negatívat mindig mindenki világgá kürtöli akkor szerintem nem olyan gáz a helyzet...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Először is panaszkönyv van, sok helyen az is elég.
Ha azzal nem foglalkoznak, akkor bejelentést tesz a fogy. védelemnél, akik valószínűleg jól megbüntetik a boltot. Per akkor van ha ezek mind nem elegek.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Ebben az esetben a józan ész szerint nem szükséges a barátodnak bizonyítania, hogy bontott alkatrészt szereltek be. Hiszen a bolt PONT azzal védekezik, hogy AZÉRT nincs garancia az alkatrészre, mert javított cuccot szereltek be. Ami non-szensz.
Vagy megjavítják a sajátját (ilyenkor folytatódik a garancia) vagy cserélnek (újra) ilyenkor meg újraindul.szerk:
Békéltető testület semmit sem ér, nem kötelező jellegű a döntése és a cégek leginkább el se mennek rá.[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
-
sasa311
veterán
válasz jekisa19 #3537 üzenetére
Természetesen.
Annyit mondasz, hogy neked ez nem megfelelő ajánlat és kéred vissza a vételárat. Nem is kell igazából megindokolni, de ha még mindig jófej vagy akkor megmondod, hogy ez a gép szerinted bőven gyengébb, mint a tied.
Aztán vegyél máshol gépet
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
-
sasa311
veterán
válasz Teszla_ #3565 üzenetére
Mit tehetsz? Asztalt verhetsz, panaszkönyvbe írhatsz (de úgy emlékszem ez már megvolt, ha megvolt kérd a választ, 30 napjuk van csak válaszolni!), legjobb, ha fogy. véd.-el fenyegetőzől, hogy feljelented őket a 2./ pont értelmében (ez itt már gyk. tagadhatatlan, hogy a késedelem jelentős kellemetlenség neked).
Legvégül pedig bíróság, de őszintén elég idióta a cég, ha egy pár tízezer forintos vacak garanciája miatt bevállal egy akár 6 számjegyű büntetést.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz Teszla_ #3568 üzenetére
Akkor mégegyszer
(2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
Tehát teljesen mindegy, hogy
- hol a bőrönd
- kinél van a szakvélemény
- kinek a hibája, hogy te nem kapod meg negyed éveBesétálsz, megmondod, hogy most a törvény alapján te elállsz a szerződéstől, mivel a neked, (mint jogosultnak) jelentős kényelmetlenséget okoz a garanciális ügyintézés időtartama.
Ha nem tetszik akkor feljelented őket. Ennyi a történet. Ha ezt elég határozottan adod elő akkor vissza fogod ott kapni a pénzed.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
- szerintem meg se nézik
- ha mégis megnézik semmi közük hozzá
- ha mégis megnézik ők nem hatóság, olyan unatkozó idióta meg nincs, aki állampolgári bejelentést tesz, hogy egy műhelyben dolgozik és nem jogtiszta cuccot talált egy vinyón. Aki ilyet tesz az egy barom, mert neki kell majd tanuskodni járniEs mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz macskajancsi #3571 üzenetére
Arra nincs jogod.
2 féle verziód van.
1., ha nem tudják kicserélni a táskád elfogadhatod a cserét más típusra. A típust a bolt mondja neked, vagy elfogadod vagy nem.
2., Ha az első verzió nem tetszik akkor visszakéred a számlán szereplő vételárat és azt csinálsz vele amit akarsz.Röviden, tömören enyni.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
-
sasa311
veterán
Gondolom akkor nálad van a másolata a vásárlók könyvének.
Ezzel már azonnal mehetsz a fogyasztóvédelemhez. A válasz alapján szinte biztos, hogy nagyon megbüntetik őket.
Azért mielőtt ezt megteszed ezt jelentsd be nekik hátha meglágyul a szívük...Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Úgy van, ahogy net84 írta.
Ha e-mailben, (faxon, gondolatátvitellel, stb) RENDELTE a terméket, aztán lesattyogott a boltba és ott átvette akkor nincs szó távollévők közötti blabláról se 8 napról (ami nem 14?).
Ha viszont WEBSHOPBA beütötte, hogy megveszi, aztán személyesen vette át akkor bizony van.
Annak, hogy hogyan fizetett nincs jelentősége.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Gyakorlatban lehet, hogy nincs nagy különbség, bár mégis van jogi szempontból.
Mikor e-mailben megrendelsz egy árut - az ha nagyon gonosz akarok lenni - nem jelent semmit. Vagy átveszi a véglény a cuccot vagy nem. És még ha nem is, akkor se sokat tudsz ellene tenni. Nincsen köztetek szerződés. Mivel ebben az esetben akkor jön létre a megállapodás kettőtök között, mikor te beütöd a boltban a pénztárgépbe az árut.
Viszont ha egy webshopba én regisztrálva vagyok és ott leadok egy megrendelést az egyenértékű azzal, mintha én a bolttal aláírnék egy szerződést. Ergo abban a pillanatban, hogy én leOKzom a rendelést aláírtam a fizetési kötelezettségemet, elfogadtam a jogaim és felelősségeim. Míg ez egy mezei e-mailes megrendelésnél nem játszik.
Ez a különbség a két eset között.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Természetesen a visszaigazolástól. Kb úgy lehetne leegyszerűsíteni, hogy az "OK" gomb a te aláírásod, a visszaigazolás a bolté.
De amúgy már hogy a viharba ne lenne definiálva mi a távollévők közötti szerződés. Te magad idézed.
" 1. A távollevők között kötött szerződések fogalma
A távollevők között kötöttnek tekintendő a szerződés, ha a felek személyes találkozása nélkül, a kizárólag távközlési eszköz használata útján jön létre a fogyasztói szerződés "
Teljesen világos és egyértelmű, hogy a SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTÉNEK körülményei a lényegesek az átvétel NEM! Az, hogy a véglény a boltban megtapizta, megnézte és megnyalogatta-e az árut teljesen lényegtelen.
Ha a vevő a boltban kötötte meg úgymond a "szerződést" akkor az se számít, hogy megnézte-e egyáltalán a terméket. Viszont ha távközlési eszközön át (aka. webshop, telefon, fax, stb..) akkor az már teljesen lényegtelen, hogy átvételkor mit csinál az áruval. Nézi-e, nyalogatja-e. Hiszen a szerződés megkötésének pillanatában csak és kizárólag az elérhető specifikáció alapján kötelezte el magát. És mint tudjuk tapogatni és használni más.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Szar, nemszar, sajnos - vagy szerencsére - ez van.
Azt meg azért valljuk be, nem gyakori, hogy aki neten rendel az utána személyesen veszi át a terméket, illetve aki személyesen átvett valamit ritkán viszi vissza a hibátlan terméket cserére.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz HUN]Repa #3639 üzenetére
Most nem tudom melyik esetről beszélsz.
Ha távollévők közötti szerződés, akkor érvényes. Mindegy, hogy miért mondja vissza, lévén így szól a törvény.
De ha "simán" vette akkor sóhivatal, mert ő volt a hülye.
Persze ha közben tönkretette, akkor távollévők között is rendes garanciális ügyintézés(megtagadás) esete forog fenn.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Nekifutásos kérdés:
Szélesvásznú tft monitorunkat kb 3 hete garanciáztattuk, mivel kihalt benne egy teljes sor pixel.
A garanciáztatással nem is volt gond, kicserélték benne a teljes panelt.Viszont azt most vettük észre, hogy a monitor menüje hiányos. Ez annyit tesz, hogy amíg eddig 5 menüpontból állt a menü ( színállítás, fényerő, automatabeállítás, mittudoménmi és SZÉLESVÁSZNÚ / NORMÁL üzemmód), addig most a szélesvásznú / normál üzemmód menüpont egyszerűen nincs ott.
Biztos, hogy így van / volt a dolog: egyrészt mivel kettő teljesen egyforma ilyen monitorunk van, másik pedig, hogy barátnőm gépére való monitorról van szó és ő eddig is gyakran használta a "nem szélesvásznú" üzemmódot, mivel fotós és ha épp olyan fotókat csinál akkor a szélesvásznú monitoron széthúzódik a kép.
Annyira nem értek hozzá, tippre valami másnak a paneljét szerelték bele. Miként tudnék reklamálni ez ügyben a Fujitsu Siemensnél? Ugyanis a garanciális problémát ugyan megoldották, de egyúttal egy funkciót kivontak a monitorból, amit amúgy használnánk.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz HUN]Repa #3750 üzenetére
- Én sosem találkoztam szervizessel, azt se tudom hol a szervíz. A FS monitoroknak ingyenes szolgáltatása, hogy futár viszi el tőled a hibás árut (ingyen) a szervízbe, ott megcsinálják majd hozzák vissza (szintén ingyen).
- A kérdés valójában az, hogy most ez mi? Garanciális problémaként jelentsem be, vagy pedig máshogyan?
Komplett hülyének fog nézni az ügyintéző, mire elmagyarázom neki a történetet meg, hogy most egy menüvel kevesebbet produkál a monitor, mint eddig
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz HUN]Repa #3753 üzenetére
Na megtörtént az első kör!
Hülyének azért már néztekKözben felmerült egy olyan gond is, hogy a monitor néha leveszi a fényerőt magáról, de a fény-állító menüpontba egyszerűen nem lehet belépni. Csak a "reset" gombal áll vissza a fényerő.
Na első lépése volt az ÜFSZ-nek, hogy biztos "mozi" üzemmódon van a monitor, ezért halványul el. Mondom "És azért nem tudok belépni a fényerő-menübe?" .... "ja, az valami más probléma lehet..."
Aztán megpróbáltak lepasszolni, hogy vegyem fel a kapcsolatot a szervízzel. Erre kicsit felszívtam magam és mondtam, hogy nekem ugyan semmilyen kapcsolatom nincs a szervízzel, csak velük, úgyhogy legyenek kedvesek intézkedni. Megígérte, hogy érdeklődik ő és felhív utána.. itt tartunk.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Amiből idézel az a GARANCIÁLIS ügyintézésre vonatkozik.
Te sima javításra adtad be, bármikor mikor úgy érzed, hogy túl sokat volt ott visszakérhetted volna és vihetted volna máshova. Ebben a helyzetben szerintem semmit sem tehetsz.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
-
sasa311
veterán
-
sasa311
veterán
válasz FuckeR19 #3822 üzenetére
Elfogadni elfogadhatsz bármit. De KÖTELES csak ugyan olyat vagy elfogadni.
Természetesen ha neked nem OEM kiszerelésed volt eredetileg (vagyis zsacskós) akkor csakis dobozosat vagy köteles elfogadni helyette.Az eredeti vételár visszatérítését ott nem is fogod megtaláni, mivel az a 1959. évi IV. törvény 305-306 §-ban találod hibás teljesítés és a szerződéstől való elállás címszó alatt. Idézem a 306-ot:
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban — választása szerint — kijavítást vagy kicserélést követelhet.... ....b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a
kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud
eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a
szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.A (2) bekezdés, amire előbb hivatkoztam:
(2) A kijavítást vagy kicserélést — a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható
rendeltetésére figyelemmel — megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős
kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.Magyarra fordítva, ha nem tudják megfelelő időben kijavítani a hibádat (anélkül, hogy neked jelentős kényelmetlenséget okozna), ezen felül nem tudja ugyan olyanra cserélni (mivel azt te nem vagy köteles elfogadni ha nem ugyan olyan) akkor kimerítetted az (a) pontban foglaltakat, így a (b) pont értelmében elállhatsz a szerződéstől. Ebben az esetben pedig a számlán szereplő eredeti vételár jár vissza.
A jótállás nem 1 év, hanem MINIMUM 1 év és ha a kereskedő többet vállal rá akkor annyi, amennyi.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz Laca19 (a) #3831 üzenetére
Neharagudj, de butus vagy.
Hibás cipőt minek kezdesz el hordani?
Ráadásul webshop, indoklás nélkül visszaküldhetted volna és kötelesek visszaadni az árát...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz Bagira01 #3837 üzenetére
http://rma.asus.de/pick_eu/h/#welcome
Tippre elhajtanak a francba.
Ha nincs meg róla a számla, hogy hol vette akitől vetted akkor teszemazt féligmeddig jogosan.Viszont akkor már csak az asus gyára marad taiwanon, oda ki lehet postázni aztán vagy történik valami vagy nem.
Keresd az eladót.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Honor Magic V2 - origami
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple notebookok
- iPhone-t használók OFF topikja
- Tőzsde és gazdaság
- BMW topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest