- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Mobil flották
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
,
addikt
válasz Lackooo84 #22576 üzenetére
Kérdés, hogy mi számít megjavításnak. Mindig úgy kaptuk vissza a laptopot, hogy működött, tehát elvileg megjavították. Viszont ez a működés csak pár napig, max pár hétig tartott, utána ugyanaz a hiba jelentkezett minden esetben, tehát gondolom a megjavítás részükről csak annyiból állt, hogy a tönkrement alkatrészt cserélték, de hogy az mitől megy folyamatosan tönkre, azzal már nem foglalkoztak, így viszont semmi értelme az egész "javításnak", mert ez nem szünteti meg a hiba valódi okát, újra és újra jelentkezik a probléma rövid időn belül.
-
,
addikt
válasz ToZala #22578 üzenetére
Logitech egerek nekem is sorra hullottak el, volt amelyik csak 1 hónapot bírt. Hibatünetek többfélék voltak, pl. kettőskattintást érzékelt, bal egérgombra jobb egérgombot érzékelt, lenyomott egérgomb folyamatos nyomvatartását nem érzékelte folyamatosnak, stb., stb. Pár hónapnál tovább egyik sem húzta, előtte meg kb 20 éven át használtam 1 db Logitech egeret, mire megadta magát. Hihetetlen, hogy hova nem süllyedt ez a márka.
Én ide küldtem mindig a hibás Logitech egereimet garanciáztatni:
Fixit Hungary Kft., Miskolc
Online hibabejelentés: https://rma.fixit-service.com/Tavaly küldtem utoljára, azóta Logitech terméknek a közelébe sem megyek, de tavaly azt tudom, hogy ingyen vitték és hozták is az egeret, és max 1-2 napig volt csak náluk, profi módon intéztek mindig minden problémát.
[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
válasz Lackooo84 #22590 üzenetére
A leadás/visszakapás csomagküldéssel történt, nem személyesen, nem kaptunk semmiféle egyéb papírt, csak a Lenovo szerviz munkalapját, de azon is fel van tüntetve, hogy milyen állapotban adtuk le, milyen tartozékokkal, modellszám, típusszám, és hogy milyen hibajelenségeket tapasztaltunk. Ezen kívül még a javítás megkezdésének a dátuma szerepel rajta, a javítás befejezésének a dátuma, meg pecsét.
-
,
addikt
válasz saw1114 #22625 üzenetére
Edigitalnál sajnos bevett szokás, hogy ha tehetik, akkor nem adnak garancialapot, csak számlát, a számlán pedig az van feltüntetve, hogy amennyiben nem kaptál garancialapot, akkor ennek hiányában csak 1 év garancia jár a termékhez. (Eközben az oldalukon több év garanciával hirdetik az adott termékeket. Ha kérsz garancialapot, akkor vagy megtagadják arra hivatkozva, hogy a rendszerükben úgyis annyi év van, amennyinek lennie kell, vagy ha nem hagyod annyiban, és mégis ragaszkodsz a garancialaphoz, akkor pedig másik sorozatszámot írnak rá, mint ami a terméken szerepel. Nem 1 és nem 2 esetben jártam már így náluk, és nem csak én, hanem az ismerőseim is. Lehet, hogy éppenséggel mind véletlen eset volt, de ennyi véletlent kicsit soknak tartok. Mióta az Emaggal szövetkeztek, azóta érdekes módon az Emag is kezdi ezt a szokást átvenni, vagy nincs garancialap az Emagos fiókodban, vagy éppenséggel másik sorozatszám szerepel rajta. Ha rájuk írsz, ugyanazt a szöveget nyomják be, mint előtte az Edigital, hogy jó ez így, ahogy van.)
-
,
addikt
válasz KisBundi #22641 üzenetére
Sajnos igen. Hiába adod le te garanciáztatni, nem neked fogják majd visszaküldeni a cserét/pénzt ha visszatérítik, hanem az eredeti vásárlónak (aki a számlán szerepel). Ilyen ökörséget életemben nem láttam még sehol, de náluk tényleg ez megy, mint utólag megtudtam én is. Állítólag ha írtok az eredeti vásárlóval egy adásvételit, akkor utána már nem lehet gond náluk sem.
-
,
addikt
válasz KisBundi #22643 üzenetére
Van: elküldi neked postán, vagy emailben. Esetleg ha személyesen adod le az Alzában a hibás terméket, és ott megpróbálod velük megértetni, hogy te vagy az új tulajdonos, talán lehet, hogy így is működik a dolog, de ezt nem tudom. Esetleg Alzás topikban kérdezz erre rá, van ott egy illetékes személy, aki talán tud bővebb információt is adni azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehetne ezt másképp is elintézni náluk, de a dolgok normál rendezési módja sajnos az, amit írtam.
-
,
addikt
válasz monchichi20 #22669 üzenetére
Meg kell tőlük kérdezni, hogy miért lett elutasítva? Ha nincs rajta külsérelmi nyom, törés, repedés, égés, szétszedésre utaló nyomok, sértetlenek a matricák rajta, nincs rajt hackelt BIOS, vagy bármi utólagos módosítás, ami indokolná a garancia elvesztését, akkor mégis mivel indokolják a garancia elutasítását? A garanciaidőből nem futottál ki, időben adtad le.
[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
válasz kicsi kecske #22709 üzenetére
Lehet, hogy nem véletlenül került az a 180ezres monitor 130ezerbe, csak az okát "felejtették el" közölni...
-
,
addikt
válasz Lackooo84 #22764 üzenetére
Attól, hogy nincs sehol feltüntetve, még a rendszerükben el lehet tárolva. Legalábbis nekem ezt a választ szokták adni, amikor kiküldték a tápegységet és társait úgy, hogy a sorozatszám nem volt a garancialapon feltüntetve. Amikor rákérdeztem náluk, akkor mondták, hogy az ő rendszerükben benne van.
-
,
addikt
válasz Dealer95 #22802 üzenetére
Emag és Alza esetében én pl. kaptam egy csereterméket mindenféle papír nélkül. Amikor megkérdeztem tőlük, hogy ehhez miért nem kaptam másik garancialapot ennek a sorozatszámával, akkor annyit közöltek, hogy a régi kártya garanciapapírjával tudom esetlegesen garanciáztatni küldeni ezt is, mert benn a rendszerükben, hogy erre cserélték ki. Mivel új garancialapot nem adtak, így gondolom a garancia sem kezdődött elölről.
-
,
addikt
válasz monchichi20 #22914 üzenetére
Az Alzás topikban érdemes lehet rákérdezni:
https://prohardver.hu/tema/alza_hu_informaciok_velemenyek_tapasztalatok/friss.html -
,
addikt
válasz Abyssh #22922 üzenetére
Az adott boltban kérdezd meg, ahol vásárolnál. Az biztos, hogy a fogyasztókat megillető jogok neked nem járnak, mivel nem vagy fogyasztó. Az, hogy valaki katás vagy nem katás, egyéni vállalkozó vagy Kft., semmi jelentősége, egyik esetben sem számítasz fogyasztónak. Ettől függetlenül kaphatsz 3 év garanciát, de az nem kötelező érvényű, az adott boltban érdemes rákérdezni erre.
-
,
addikt
válasz Shingen #23007 üzenetére
Passz, majd a többiek megírják.
Ami biztos, hogy hibátlan terméket még akkor sem lennének kötelesek visszavenni, ha fogyasztónak minősülnél (tehát magánszemélyként vásároltad volna). Van a 14 napos elállási jog, de az egyrészt csak a fogyasztókat illeti meg, másrészt csak netes rendelés esetén élne az is (a termék átvételi módja nem számít, átveheted személyesen is, miután neten megrendelted). -
,
addikt
válasz Biznisz Elek #23059 üzenetére
Vagy PCX "Háztól-Házig Garancia", az is fizetős.
-
,
addikt
válasz Floyd80 #23065 üzenetére
Én az Edigitalból kaptam vissza most egy garanciáztatásra leadott alaplapot, adták mellé a CHS-es szervizlapot is, ugrott a garancia, mert állítólag "a NYÁK mechanikai károsodása miatt egyes alkatrészek megszakadtak a NYÁK-on". Ennyi, volt garancia, nincs garancia. Az alaplapon én mondjuk nem látok semmiféle sérülést, az Edigitalban aki átvette tőlünk az alaplapot, ő sem látott rajta semmit, ellenben a papír, amit átvételkor adtak, azon fel van tüntetve, hogy "Az átvétel során nem tapasztalható károsodások rögzítésének hiánya nem zárja ki azok átvételkori meglétét."
Tehát jelenleg van egy elvileg sérült alaplapom, amire így a garancia nem érvényesíthető (bár a fizikai sérülést sem én, sem az eladó nem látta/látja az alaplapon). -
,
addikt
válasz grizlisandor #23126 üzenetére
Szerintem is magától értetődő lenne, hogy aki a hibát elkövette, ő állja a postázás költségét mind a visszaküldés, mind az újraküldés esetében.
-
,
addikt
válasz ElektrikusDE #23147 üzenetére
Nem, nem a harmadát éri, a teljes 100%-os vételárat visszakapta a vásárló. Mégis mennyit kellett volna visszafizetniük?
-
,
addikt
válasz Pemethe #23157 üzenetére
Értem. Akkor végülis ha nem tudják a számlaszámod, még van esély rá, hogy tényleg nem utalták el. Ha viszont korábban már szerepelt a számlaszámod a rendszerükben (mert volt pl. pénzvisszatérítésed akár garanciális, akár elállási ügyben), akkor viszont automatikusan elküldik arra.
-
,
addikt
válasz Pemethe #23154 üzenetére
Az aktuális piaci árnak semmi jelentősége, hisz te nem az aktuális piaci áron vetted, hanem egy jóval alacsonyabb összegért. A vásárlót nem éri anyagi veszteség, mivel a vásárló a teljes vételárat visszakapja. Ha időközben a 10-szeresére ment volna föl a termék ára, te akkor is csak arra az összegre lennél jogosult, amennyiért vetted, pontosabban amennyi a termék számláján szerepel. (Ezt azért írtam ki így külön, mert tudom, hogy vannak, akik képesek voltak akár 600ezret is fizetni egy 200ezer Ft-os számlával rendelkező termékért. Ők nem tudom, hogy vajon tisztában vannak-e vele, hogy meghibásodás esetén legjobb esetben is csak a termék számláján szereplő összeget fogják visszakapni? Ez nem csak az Alzánál, hanem mindenhol máshol is így megy, és így ment mindig is.)
-
,
addikt
válasz Pemethe #23161 üzenetére
A kártyát gondolom ugyanabban az állapotban szeretnéd visszakapni, amilyenben leadtad. Mi van, ha közben xy szervizes megpróbálkozott a javítással, de nem jött össze? Ebben az esetben azt a kártyát már hiába is kapnád vissza, te arra már sehol máshol nem fogsz tudni garanciát érvényesíteni. A teljes vételárra viszont jogosult vagy mindenféleképpen. Én arra tippelek, hogy azt a kártyát már nem fogják visszaadni, azt viszont nem tudom, hogy jogodban áll-e egyáltalán kikérni tőlük.
Egyébként milyen garanciával vetted? Vannak termékeik, amikre csak Alzás bolti garancia van, meg vannak, amikre akár gyártói garancia is érvényesíthető. Korábban a számlákon ezt AL, illetve. AM, AS, stb. kódokkal jelölték (AL = Alza, AM = AMD, AS = Asus, stb.).
Ha meg vannak a korábbi (régi) számláid lementve, csak akkor tudod megnézni, mert ahogy nézem, ha most akarom letölteni a számlákat, azokon már nem szerepelnek ezek a kódok, visszamenőleg is törölték azokat a számlákról (tehát utólag módosították a régi számlákat is az oldalukon). -
,
addikt
válasz Pemethe #23164 üzenetére
Megnéztem, február közepe/vége környékétől már nem írják rá a számlákra, hogy csak Alzás bolti garancia van-e a termékekre (AL), vagy gyártói is (AS, AM, stb.). Ha ezután vetted, akkor már nem tudod megnézni. Ha előtte, és le is van mentve a régi számla, akkor még meg tudod nézni.
-
,
addikt
válasz Pemethe #23167 üzenetére
Nem látom a képet, nem tudom mi van/volt rajta. Annyi a lényeg, hogy ha korábban letöltötted az Alza oldaláról a számlát PDF-ben, azon még szerepeltek azok a kódok, amik a garancia mibenlétére utaltak (csak bolti, vagy gyártói is), de ha korábbról nem volt letöltve ez a PDF, most már hiába töltöd le, visszamenőleg is módosították az összeset.
-
,
addikt
Nem teljesen a témához kapcsolódik (és semmiképpen sem Pemethe esetéhez), de az emlegetett anyagi veszteség kapcsán pár dolog eszembe jutott.
Ha tegyük fel én veszek egy VGA-t 200ezer Ft-ért, majd pár hónap múltán már fölmennek az árak, és újonnan 600ezer Ft-ba kerülne (aminek szerintem semmi jelentősége, mert én nem akkor, és nem annyiért vettem), akkor ha mondjuk ellopják ezt a VGA-t tőlem, akkor azt kéne hazudnom a rendőrnek, hogy 600ezer Ft a károm? Miközben ott a számla a VGA-ról, és csak 200ezer Ft szerepel rajta?
Vagy tegyük fel villámkár esetén ha tönkremegy a VGA-m, szintén be kéne hazudni a 600ezer Ft-ot a biztosítónak? Amikor bekérik a számlát (márpedig be fogják), úgyis látni fogják rajta, hogy valójában nekem csak 200ezer Ft-omba került.
Van erre valamiféle jogszabály? Azért kérdezem, mert én csak olyan esetekről tudok, ahol a számlán szereplő összeget vették figyelembe, és nem azt, hogy egyébként mennyiért is el lehetett volna adni az adott termékeket. -
,
addikt
válasz Lackooo84 #23216 üzenetére
Akkor a biztosítók miért a termékek beszerzési számláját kérik? Annál többet nem hiszem, hogy fizetni fognak, inkább csak kevesebbet, ha nem új a termék.
Illetve ki dönti el, hogy az adott termék pillanatnyilag mennyit ér? Ha vettél pár hónapja 200ezerért egy VGA-t, amit most boltban 600ezer Ft-ért tudnál megvenni, azt az életben nem adod el 600ezer környékén, mert akkora palimadár a világon nincs, aki egy 200ezer Ft-os számlával rendelkező cuccért kifizetne ennyit. Ellenben ha mostanában vetted meg 600ezerért, azt simán eladod kb ennyiért. Ugyanaz a termék, mégsem ugyanannyit ér, eladni sem lehet ugyanannyiért. -
,
addikt
válasz Lackooo84 #23222 üzenetére
20 éve hogy mit mennyiért vettél nyilván nem számít. De jelen esetben azért nem ilyen távlatokról van szó. Vettél pár hónapja 200ezerért valamit, ami most újonnan már 600ezer Ft. Jön egy villámkár, kéri a biztosító a számlákat (nem a 20 éves cucc számláját, hanem az újakét), és máris látja, hogy 200ezer Ft volt a VGA-d. Biztosan nem az aktuális 600ezer Ft-os árral fognak számolni egy mostanában 200ezer Ft-ért vásárolt termék esetében.
Ha veszel pár dolgot, viszed haza autóval, valaki belédjön, megsérül az x millió Ft-nyi cucc is, ott se hivatkozhatsz (szerintem) arra, hogy te x+1 millióért el tudtad volna adni, hanem örülhetsz, ha a valós beszerzési árat (x millió Ft) be tudod hajtani. -
,
addikt
válasz Lackooo84 #23225 üzenetére
Nekem ez nagyon meredekül hangzik, de ha azt mondjátok, hogy a jog így rendelkezik, hát legyen így. (Megjegyzem a gyakorlatban sehol nem tartják ezt be, nem csak számtech kiskerek, hanem a többi sem, a saját bőrömön tapasztaltam meg pár tucatszor az elmúlt évtizedekben.)
Na és mi van olyankor, amikor ennek a fordítottja áll fenn, tehát megveszed pont akkor 600ezer Ft-ért a VGA-dat, amikor rá 1 hónapjára már visszaállnak az árak a korábbi 200ezer Ft-ra? Ilyenkor is az aktuális árat kell nézni (ami már csak 200ezer Ft lesz), vagy ilyenkor meg már a számla a mérvadó (600ezer Ft)?
-
,
addikt
válasz Exodion #23244 üzenetére
Nekem Alzánál 99%-ban pénzvisszatérítéssel szoktak a garanciális ügyek zárulni, a maradék 1% esetében meg csereterméket kaptam. Szerencsére javított terméket soha nem kaptam vissza, ha lenne beleszólásom, el se fogadnám. Mondom ezt azért, mert más helyekről vásárolt, tönkrement, majd megjavított termékeim közül egyik sem húzta túl sokáig a javítást követően.
-
,
addikt
válasz Predator2 #23304 üzenetére
Voltak/vannak autós navigációim, azoknál is az van, hogy amint rádugod töltőre, bekapcsol a kijelző, vagy akár a készülék is. Mondjuk egyik sem Wayteq, szóval hogy ennél ez normális dolog-e azt nem tudom, de gondolom, hogy itt is az.
Ezekbe általában valami nagyon gagyi kijelzőt szoktak rakni, minimális RAM-mal, gyenge processzorral, szóval sok csodát nem érdemes várni tőlük, de a célnak megfelelhetnek.
Ha nem nyerte el a tetszésed, a 14 napos elállás keretében biztos, hogy visszaküldheted. -
,
addikt
válasz RoliHero #23313 üzenetére
"azonban ha garancia időn belül esetleg úgy alakul, hogy eladom akkor senki sem fogja nekem elhinni, hogy ez a hardver garanciális"
Azért nem fogják elhinni, mert valóban nem is garanciális. Ha jól gondolom, feketén vásároltad, számla nélkül? Az így eladott/megvett termékek hivatalosan nem is kerültek kereskedelmi forgalomba, tehát semmiféle garancia sem jár hozzájuk.
-
-
,
addikt
"Gondoltam elállok , és szolgáltatót váltok."
Csak nehogy az a másik szolgáltató a Digi legyen. Soha sehol semelyik másik szolgáltatónál nem találkoztam még olyannal, hogy csak akkor hajlandók a hibát elhárítani, ha a szemük láttára is bekövetkezik az, ellenkező esetében pedig még a kiszállás díját is kifizettetik (és nem csinálnak semmit). Nekünk mióta bekötötték, azóta sz@rakodik a Digis net, újraindulgat a routerük. Van, hogy órákon át hibátlan, és van, hogy egy órában 100-szor is újraindul. Lefényképeztem, levideóztam, és jeleztem nekik a hibát. Az volt a válaszuk, hogy távolról ellenőrizték a kapcsolatot, és a rendszerükben hibát nem állapítottak meg, de ha kérjük, kijönnek házhoz is, de ha akkor ott helyben azonnal nem tapasztalható a hiba, akkor a kiszállási költséget kifizettetik (és természetesen nem csinálnak semmit).
-
,
addikt
A gond csak az, hogy így egy olyan szolgáltatásért és beszerelésért fizetünk/fizettünk, amit nem is tudunk használni. A router napi szinten több száz alkalommal újraindul. Minden egyes nap. A szerelő viszont hiába jön ki 14:30-kor, mert ha épp akkor nem fog újraindulni, akkor nem elég, hogy semmit nem fognak csinálni, de még nekünk kéne fizetni a kiszállásért is.
-
,
addikt
Persze, írtam is, hogy vannak fényképek és videók is, és ezt tudják ők is. Az volt a válaszuk, amit írtam, hogy amennyiben a kollégájuk kiérkezésekor nem tapasztalható a hiba, kiszállási díjat számítanak fel.
Újrainduláskor kialszik az összes led (pon, internet, wifi, lan1), kivéve a power ledet. Ezt követően fölgyullad a phone, lan1, lan2 egyszerre, világít kb 1 mp-ig, majd megint kialszik minden led (kivéve a power led), és ezt ismételgeti újra és újra. Mintha próbálna bebootolni, csak nem jön össze neki. Aztán ha mondjuk egy negyed óra próbálkozás múlva végre minden oké, akkor működik is talán 1-2 percig rendesen, majd megint kezdi az egészet elölről, kialszik az összes led, ...
Máskor viszont órákon át hibátlan, és ha pont akkor jönnek ki, amikor minden oké, akkor a levelük alapján nem fognak csinálni semmit, és még fizetnünk is kell érte, hogy kijöttek. -
,
addikt
válasz RobberBaron #23500 üzenetére
Van pár bolt, ami szintén megbízható boltként van feltüntetve, aztán mégis folyamatosan trükköznek a garanciával, és alap náluk ez a hozzáállás, amit írtál. Nem véletlenül egy 4 betűs boltban vetted, ami A betűvel kezdődik, és Q betű a második?
-
,
addikt
válasz RobberBaron #23503 üzenetére
"Itt nálam eddig a magyar boltok többsége sajnos elbukott."
Sajnos nálam is.