- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Tasker
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
,
addikt
válasz Lackooo84 #25181 üzenetére
Beszerzési forrástól függ. Nem az a lényeg, hogy a gyártó valahol valakinek hány év garanciát vállalt, hanem az, hogy akitől te veszed, neki az ő forrása mennyit adott. Ha az a bolt, akitől te vetted, már csak 3 évet kapott az 5 év helyett, akkor ő is csak 3 évvel fogja tudni továbbadni.
Járt már nálam olyan termék, aminek a dobozán 3 év szerepelt, és csak 1 évet kaptam rá (fogyasztóként), meg olyan is, aminek bár szintén 3 év szerepelt a dobozán, mégis 5 év garancia járt mellé. -
,
addikt
válasz daver88 #25178 üzenetére
Pontosan. Vettem már én is úgy laptopot, telefont, stb. az Emagtól (is, meg máshonnan is), hogy bolti garancia volt rá, így márkaszervizbe nem is vihettem volna. Amikor tönkrement, rájuk írtam, hogy mindenképp nekik kell-e visszaküldenem vagy vihetem a hivatalos szervizbe is? Megírták, hogy nekik kell visszaküldenem, bolti garanciás a termék, ők maguk intézik a továbbiakat, Lenovo szerviz itt Magyarországon nem fogja fogadni.
-
,
addikt
-
,
addikt
válasz Graphics #25201 üzenetére
A többség szerintem itt Magyarországon nem ezeket keresi, hanem képes a város egyik feléből a másikba átmenni, csak mert 500 Ft-tal olcsóbb az adott termék (akár a kevesebb garancia terhére is). A magyar vásárlói réteg brutálisan árérzékeny, aminek persze nyilvánvaló okai vannak.
-
,
addikt
válasz MaxxDamage #25448 üzenetére
Igen.
-
,
addikt
válasz Intruder2k5 #25484 üzenetére
Amikor én garanciáztattam autóalkatrészt, tőlem is kérték mindenhol a számlát a beszerelésről, amivel igazolni tudtam, hogy nem én szereltem azt be, hanem a szerviz (nem kis boltok voltak, hanem országos szinten rengeteg bolttal rendelkező hálózat).
De ugyanezt eljátszották laptop esetén is (SSD/RAM bővítés), csak ott még azt is feltételként szabták meg, hogy csak és kizárólag ők csinálhatják meg a bővítést. -
,
addikt
válasz Repsol600 #25512 üzenetére
Régebben, amikor gyakrabban vásárolgattam használt hardvereket, mindig a legelső kérdésem az volt az eladóktól, hogy ugye nem céges vásárlás volt? Azzal elég sok helyen volt probléma, így inkább az ilyen hardvereket meg se vettem. Mert adásvételit vagy számlát persze egyikük se akart nekem adni a részemre kiállítva. Nem hát, mert már kiszámlázták másnak, így hogy hivatalosan kinek is a tulajdona volt éppen az adott termék, nem lehetett tudni. Annyira meg biztosan nem voltak hülyék, hogy csak úgy fogták, és eladták valakinek a cég tulajdonát, mert egy NAV ellenőrzés során ebbe egy az egyben belebukott volna a cég, hisz a papírok szerint még náluk kellett volna lennie az adott terméknek. Tehát biztosra vehető, hogy valaki részére már kiszámlázták, és pont emiatt nem tudott soha egyikük sem sem adásvételit, sem számlát, sem semmit adni, amikor nekem eladták az adott terméket.
-
,
addikt
Hibás teljesítés (nem teljesen azt a terméket küldte a webshop, mint amit rendeltem) esetén ha a termék visszaérkezett a webshophoz, utána hány napja van a termék vételárát visszautalni?
-
,
addikt
Privátban megírom. Azért csak privátban, mert egyébként a bolt korrekt módon kommunikált velem, így feltételezem, hogy ha idéznék nekik a jogszabályból egy konkrét idevágó részt, amiből egyértelműen látszana számukra is, hogy már túllépték a határidőt, akkor (feltételezem) egyből utalnák is a pénzt.
-
,
addikt
válasz Khadris #25534 üzenetére
De miért nem annak a cégnek írtál, akitől vetted?
Tehát aki a rendelést fogadta, aki a terméket csomagolta/küldte, és a számlát kiállította. Én évekkel ezelőtt rendeltem utoljára külsős cégtől, de akkor az egész folyamat teljesen független volt az Emagtól. Nem tudom jelenleg hogy zajlik a dolog, de ha ugyanígy, akkor az Emagnak semmi köze az egészhez, ők csak egy hirdetési felületet biztosítanak.
Kb mintha a jófogáson vennék egy telefont, és utána a jófogásnak jelezném, ha nem működne. -
,
addikt
-
,
addikt
Nem tudom mi van a kiskerekkel (annyira sz@rul állnak anyagilag, hogy nem bírnak fizetni?), mert azért korábban ez nem volt ennyire általánosan jellemző, hogy nem bírják a pénzt visszaadni. Nekem is lóg az egyik, e-mailes megkeresésekre mindig korrekt módon válaszolnak, de a pénz csak nem akar megérkezni tőlük...
-
,
addikt
Na de ez eddig is így volt, mégis tudtak fizetni a kiskerek. Kb 3% haszonkulccsal mennek, ha valaki mégis árelőnyre akar szert tenni, akkor muszáj még ez alá is lemennie, ami csak úgy lehetséges, ha megkerüli a magyarországi nagykereket. De eddig ebből nem volt semmi gond, tudtak fizetni. Most meg már a sokadig embertől hallom ezt vissza, hogy nem bírják neki visszafizetni a garanciáztatásra leadott termék árát.
-
,
addikt
válasz prime_adam #25587 üzenetére
Alap dolog. Sajnos.
-
,
addikt
válasz TomCollins #25602 üzenetére
Az Aqua-s fiókodban nézd meg, hogy esetleg külön lehet-e terméket törölni a megrendelésből? Ha igen, akkor készen is vagy. Ha nem lehet, akkor az Aqua oldalán a Chat ablakon keresztül kérdezd meg tőlük, hogy az adott megrendelésből ők ki tudják-e törölni csak a tápot? Ha ők sem tudják megoldani, akkor egészen egyszerűen törölném az egész megrendelést, majd újra megrendelném csak azokat az alkatrészeket, amikre szükségem van (tehát a tápon kívül mindent).
-
,
addikt
válasz TomCollins #25604 üzenetére
Egy próbát mindenképp megér a chaten keresztül elérhető ügyfélszolgálat, megírod nekik, hogy mi a megrendelésszámod, és megkérdezed, hogy ebből tudnak-e csak egy konkrét terméket törölni? Ha nem tudnak, akkor törlöd/törölteted az egészet, és újra megrendeled a tápegység nélkül. Egyébként az Aqua oldala jelzi azt is, hogy az adott termék melyik boltban elérhető, valamint hogy hány darab van belőle nekik az adott boltban, tehát miután törölted a megrendelést, kis idő múlva meg is fog náluk készleten jelenni az adott bolt esetében, és máris meg tudod tőlük úgy rendelni, hogy akár azonnal átvehető is lesz.
De akár még az is lehet, hogy az ügyfélszolgálat az egészet megoldja helyetted, és te csak egy új megrendelésszámot kapsz tőlük, ami tartalmaz minden korábbi alkatrészt, kivéve a tápot.
-
,
addikt
válasz TomCollins #25609 üzenetére
Írd meg nekik, hogy a megrendelt alkatrészek között volna egy tápegység, amire nincs szükséged. De lehetséges, hogy ők megoldják az egészet, és te kapsz egy új megrendelésszámot, amiben minden tétel benne lesz ugyanúgy, mint most, kivéve a tápegységet.
-
,
addikt
válasz prime_adam #25662 üzenetére
Jótállás valóban nincs cég részére (csak szavatosság van).
Fogyasztóvédelemhez való fordulás esetén fontos tudnivaló, hogy ti nem fogyasztók vagytok (céges vásárlás volt).
A 10ezer Ft-os értékhatárnak nincs jelentősége, az csak a kötelező jótállás esetén számítana, ami viszont csak fogyasztókat illet meg (céges vásárlókat nem).
Hogy a MediaMarkt szokott-e jótállási jegyet kiállítani, azt nem tudom, de ha szokott is, céges vásárlóknak nem jár az sem, pont amiatt, mivel jótállás sem illeti meg őket. Ha esetleg ennek ellenére is adtak, amin x év jótállást vállaltak, akkor onnantól kezdve viszont ahhoz kell magukat tartaniuk. -
,
addikt
válasz prime_adam #25669 üzenetére
Céges vásárlás során eddig nekem csak olyan garanciáztatásom volt, ahol az adott bolt jótállást is vállalt (papírom volt róla jótállási jegy formájában). Az így vásárolt, majd garanciáztatásra leadott terméknek a vételárát kaptam vissza, meg egy mínuszos számlát a cég nevére kiállítva.
(Ugyanez a bolt jelenleg már nem ad jótállást cégek részére, csak magánszemélyek részére. Ez a legutóbbi vásárlás során derült ki, ahol is a magánszemély részére vásárolt termékhez járt számla+jótállási jegy is, míg a céges vásárlás mellé csak számla járt. Külön rá lett erre kérdezve, hogy mi az oka ennek, és ekkor közölték, hogy cégek részére már nem vállalnak jótállást, ők csak szavatosságot tudnak érvényesíteni a számlával.) -
,
addikt
válasz prime_adam #25676 üzenetére
Logitech esetében a Fixit Hungary Kft. az illetékes, ingyen viszik és hozzák is a javított terméket (futárt küldenek érte):
https://rma.fixit-service.com/Itt tudnál garanciális igényt bejelenteni, ha esetleg visszakapnád az egered+a számlád (ha esetleg nincs róla másolatod):
https://rma.fixit-service.com/add -
,
addikt
válasz Ajándékok #25704 üzenetére
Csak gondolom. Mégpedig azért, mert minden számítógépet alkatrészekből szerelnek össze. A komplett márkás gépet is. Mint ahogy egy autót is, egy mobiltelefont is, stb., stb.
Számomra nagyon meglepő lenne, ha nem a megvásárolt autóról, mobiltelefonról, számítógépről kapnék számlát/jótállást, hanem annak az alkatrészeiről, mint pl. motor, váltó / LCD, kamera / stb., stb., csak azért, hogy így ki legyen játszva az összeghatár szerinti kötelező jótállás.
Az, hogy az adott cég vállalta, hogy x összegért cserébe a kiválasztott alkatrészekből megépít egy gépet, még nem változtat semmit azon, hogy a vásárló nem alkatrészeket vásárolt tőlük, hanem egy komplett számítógépet. Ha nem tetszik az adott cégnek az, hogy onnantól kezdve esetleg több garanciát (jótállást) kell vállalniuk, akkor kérjenek több pénzt az összeszerelésért, ami egyébként nem más, mint az a folyamat, ami után az alkatrészekből egy számítógép "keletkezik" (és számlázódik is természetesen). -
,
addikt
válasz luciferc #25707 üzenetére
Nem, nem kérheted összeszerelés nélkül a számítógépet. Az nem számítógép lenne, hanem csak alkatrészek sokasága. Természetesen én vásárolhatok tőlük DDR4-es RAM-ot, és egyúttal DDR5-ös alaplapot, AM4-es processzort és egyúttal AM5-ös alaplapot, ennek semmi jelentősége, ezek csak különálló alkatrészek. Ezekre garantáltan nem kérhetsz tőlük összeszerelést, mert az fizikai képtelenség lenne.
Ha viszont te egy számítógépet szeretnél összeszereltetni velük, a kérésedre megépített gépbe nem fognak DDR4-as alaplapba DDR5-ös RAM-ot tenni (mert lehetetlen), PCI-Expressz foglalatba AGP-s videokártyát rakni (mert lehetetlen), vagy mondjuk AM4-es alaplapba AM5-ös processzort rakni (mert lehetetlen). Ha te így kéred, akkor sem fogják így összeszerelni, mert ez fizikailag képtelenség, ezek az alkatrészek nem kompatibilisek egymással. Csak olyan gépet tudnak összeszerelni, ami egymással kompatibilis alkatrészekből áll.
-
,
addikt
válasz Ajándékok #25709 üzenetére
A mosógépet annyi garanciával vagy köteles továbbadni, amennyit kaptál rá. Ha 10 év, akkor annyi. Ha 5 év, akkor annyi. Ha 1 év, akkor meg annyi. Kivéve, ha ez kevesebb, mint amennyi az ára alapján kötelezően megilletné a fogyasztót, mert az alá viszont nem mehetsz.
Tegyük fel x beszerzési forrásból jutottál hozzá, ahonnét csak 1 év garanciát kaptál. Ellenben az ára alapján 3 év illetné meg a vásárlót (aki fogyasztó). Ebben az esetben vagy bevállalod a +2 évet a saját szakálladra (ilyenről még nem hallottam), vagy fogyasztó részére nem értékesíted tovább /legalábbis számlásan, hivatalosan/ (ilyenről viszont igen). -
,
addikt
válasz Angie™ #26223 üzenetére
"Tisztelt Ügyfelünk!
Az ASUS Magyarország ügyfélszolgálata nevében köszönettel vettük megkeresését.
Ezen termék kategória garanciális ügyintézése a kereskedői láncolaton keresztül történik, így kérem juttassa el a készüléket a kereskedőhöz, akinél vásárolta és kérje a garanciális ügyintézését.
Tehát videókártya esetében minden esetben az intézi a garanciát, akinél vásárolta. A videókártyák esetében local garancia van, tehát ha Németországból rendelte és a kisker is Németországban van akkor csak és kizárólag Németországban tudja érvényesíteni a garanciát." -
,
addikt
válasz Fox Mulder #26238 üzenetére
Bronze/Gold minősítéssel hirdetnek úgy tápokat, hogy köze nincs az adott tápnak hozzá, de senkit nem érdekel (vevők közül), sőt, még meg is veszik így, behazudott minősítéssel. Szakmai topikokban írnak akkora baromságokat, hogy iszonyat, de szintén senkit nem érdekel, senki nem ellenőrzi, senki nem foglalkozik vele, sőt, ha szólni mersz, még a te hozzászólásod törlik. Egyáltalán miféle hátterének kell lennie itt egy topikgazdának? Ki ellenőrzi ezt? Vélhetőleg senki. 2666 MHz-es RAM-ot meghirdetnek és el is adnak 3600 MHz-esként, csak azért, mert egyébként abból a típusból létezik 3600 MHz-es is, berakja a hirdetésbe a linket, viszont a hirdetésbe fölrakott képen is egyértelműen látszik a típusszámból, hogy nem 3600 MHz-es RAM-ról van szó, hanem 2666 MHz-esről. Ellopják a saját képeid, a saját hirdetésed (betűről betűre), de hiába szólsz érte, nem probléma. Megfenyegetnek, zaklatnak, ami rendőrségi ügy, de itt hiába jelented, nem foglalkoznak vele. Tiltani sem tudod a zaklatód, mert tiltási lehetőség sincs, a zaklató, aki egyébként bűncselekményt követ el ezen tevékenységével, itt vígan hirdethet tovább, holott te már jelentetted az oldal fele, hogy az illető bűncselekményt követett el ezen tevékenységével! Itt ez sem gond! Sorolhatnám vég nélkül, de teljesen felesleges. Ha valami, akkor ez itt sajnos tényleg a vadnyugat.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Pro 11 WiFi 128GB M1 (3rd gen. 2021) + Apple Pencil 2
- GAMER PC - NZXT - RTX 3060Ti 8GB - i7 7700 - 32GB DDR4 - 500GB M.2 Nvme SSD - 1TB HDD
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro MAX 14 30GPU 96GB 2TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- 5% kedvezmény a Cammus szimulátor termékeihez.