Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz Gyuri27 #2984 üzenetére

    "Érdekes", amit írsz. Jogszabály van rá, hogy amennyit vállal a gyártó, azt át kell adnod a vásárló felé, innentől egyáltalán nem is értem, mi a probléma. Tessék megoldani, vagy tessék összeállni (net84 tud erről regélni...) azonos érdekűek, vagyis számtech kiskerek, aztán lobbizni. Ez egy ilyen világ, minden szakma ezt csinálja (tudom, konkrétan csináltam, csinálok ilyet évek óta), csak azért, mert sóhajtoztok, semmi nem fog megváltozni. Tenni kell.

    Ez pont olyan hozzáállás, mint az egyszeri vásárló, aki sír, hogy ilyen meg olyan garis gondja van az adott esetben igen drága cuccával, aztán elmegy mindenfelé, de az istenért nem pereli be a kereskedőt, hanem csak pampog mindenhol és várja, hogy állam bácsi meg a fogyasztóvédelem majd megoldja. Hát nem. Az egy másik korszak volt, most már jó rég, és ennek vége, magunknak kell cselekedni.

    Mellékszál, de én eleve nem is vásárolok olyan kiskernél, aki nem adja meg az adott termékre a gyártó által vállalt többéves jótállást. És eddig még mindig meg tudtam venni, ami kellett. ;) A két év jótállásos dobozos LG dvd íróm pl. az első év után halt meg hirtelen, szó nélkül cserélték, innentől már megérte a dolog...

    Visszafele irányban elvileg elképzelhetőnek tartanám, hogy lehessen 3 év garanciás videókártyát olcsóbban adni 1 vagy 2 év garanciával, de akkor meg az lenne a baja a kereskedőknek, hogy most miért az ő felelőssége, hogy a fogyasztó megfelelően tájékoztatva legyen, hány évvel is veszi... :U

    De a gyakorlatban kizártnak tartom, hogy enyhüljenek bármikor is a fogyasztókat védő szabályok. Most nálunk jóval szabályozottabb és szigorúbb (fogyasztóra kedvezőbb) ez a szabályozás, mint más EU államokban, de a kereskedők is sokkal lustábbak, a jogszabályokkal takaróznak és önként nem vállalnak semmit, ami viszont máshol természetes. Az EU-ban nagyon dívik most ez a védjük szegény buta kis fogyasztót vonal (pedig a "tájékozott fogyasztó" kellene legyen a mérce), ennek fényében ez bizony meg fog maradni szerintem jó ideig. És amíg a kereskedők (tisztelet a kivételnek) így állnak a dolgokhoz, ahogy most, addig nem is baj. Szerintem...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • net84

    őstag

    válasz Gyuri27 #2984 üzenetére

    Ugyebár adott egyszer egy törvényi oldal, amit Ariadne le is írt.
    Másrészről pedig nálunk azért nem kell plusz pénzt fizetni, hogy addig, ameddig nem érkezik vissza adott esetben egy VGA a garcseréről, kapjon az ügyfél egy kártyát ideiglenesen. De ugyanez az eset majdnem mindennél. Igaz nem minden esetben és nem mindenkinek ajánlunk fel ilyen lehetőséget. Az, aki már eleve úgy jön be, hogy most azonnal, meg vágja a grimaszokat, azok nemigazán élveznek nálunk ilyen "előnyöket".

    A gyártóval egyáltalán nem levelezek, onnan indul, hogy olyan forráson keresztül vásárolunk, ami nem feketén került be az országba, adott esetben fordulhatok az itteni képviselethez, vagy az importőrhöz közvetlenül, illetve azon nagykerek, akikkel kapcsolatban állunk, képesek arra, hogy normális garanciával adják a termékeiket és normálisan garozzanak...akik pedig erre nem képesek, azok így jártak. Nem vásárolunk tőlük, max. olyan termékeket, amiket nem ők, hanem a gyártő helyi szervíze javít, illetve garoztat.

    Ariadne - a sokat emlegetett, sokak által "kedvelt" (nagy) nagykerrel megszüntettük az együttműködésünket, igaz lett az, amit korábban említettünk, nem számít, hogy ki mekkora összeget hagy ott hetente, azóta még csak nem is telefonálnak, hogy mi van velünk (igaz jeleztük, hogy a sorozatos problémák miatt, illetve, hogy azokra nem reagálnak semmit, nem áll szándékunkban semmit sem venni tőlük)

    Read only...

Új hozzászólás Aktív témák