- Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Fotók, videók mobillal
- Üzemidő bajnokkal készül a Samsung az olimpiára
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
Hirdetés
-
Végre megjelenési dátumot kapott a Zenless Zone Zero
gp A teljes változat PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre lesz elérhető ingyen.
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
ma A G85 külsőben és specifikációban is ígéretes.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
bullseye
addikt
válasz Teszla_ #6013 üzenetére
szerintem hívd fel az eredeti céget (mármint a Jeans Thomas Kft-t) és kérdezd meg. lehet, hogy valami jogi átállásos baromság és elírás (legyünk optimisták), de ha nem, akkor a hamisítás nem fogyvéd., hanem rendőrség ügye.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
Nem vagy köteles bármi mást elfogadni, mint az eredeti kártyáddal márkában, kivitelben, stb. megegyező, de ha felajánlanak ugyanolyan kategóriájú, vagy valamivel jobb kártyát, akkor érdemes elfogadni.
Sajnos vannak vicces emberek, akik úgy szeretik toppon tartani az alkatrészeiket, hogy garanciaidő -1 hétnél trükkösen megölik, és teljes áras levásárlást akarnak. Miattuk ugyanez a kérés (drága kártyáknál, prociknál, stb) akkor is gyanús, ha magától hunyt el az alkatrész, így megeshet, hogy a cég is szemétre veszi, és valami féligaz ürüggyel kidobja az egészet - mely esetben pereskedhetsz az igazadért éveket...
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
-
bullseye
addikt
válasz waithEard #6083 üzenetére
na most itt az a kérdés, hogy milyen cserekártyát kínálnak, és miért nem fogadod el...
Ha ugyanolyat szereznek, akkor sem kell elfogadnod a cserét feltétlenül, de szokták, mert az törvényes út...
Ha nem ugyanolyat, de teljesítményben ua vagy jobb, akkor illik/érdemes elfogadni.
Ha nem akarod elfogadni, mert más kell, akkor mondhatod még azt, hogy levásárlod az eredeti árat - hátha az megkönnyíti a dolgokat.
Alapból meg jogod van visszaállíttatni az eredeti állapotot, azaz az EREDETI összeget visszakérni, csak ha ők meg bedurciznak és nem adják, akkor mi lesz? per évekig? ukrán maffia?'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz Gyuri27 #6087 üzenetére
bírságolhat a fogyvéd? mert régebben volt olyan, hogy csak erélyes nemtetszését fejezhette ki...
@drakuf
nem tudom mennyire vagy velük jóban, és akarsz abban maradni, de a törvényben van valami, hogy törekedni kell rá, hogy a javítás ne okozzon indokolatlan kényelmetlenséget. Ha eddig nem volt szükséged a gépre, az egy dolog. de most már van, 4 hétig türelmes voltál, így húzzanak bele, vagy adjanak cserét, ha még mindig nem látható a folyamat vége...[ Szerkesztve ]
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
szerintem meg nincs ilyen törvény. pár évvel ezelőtt legalábbis még nem volt. akkor írta egy kolléga:
Ha a javítást választjuk, arra tizenöt nap áll a szerviz rendelkezésére. Sajnos ezt a törvény úgy fogalmazza meg, hogy a kereskedőnek „törekednie kell” e határidő betartására - amit a kereskedők persze úgy fordítanak le, hogy gyakorlatilag megszűnt a javítási határidő. Megnyugtatásul: erről szó sincs. A törvényben ugyanis az is szerepel, hogy a javítást a vevőnek okozott indokolatlan kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A gyakorlatban ez - kiegészítve a „törekvéssel” - azt jelenti, hogy ha a szerviz ki is csúszik a határidőből, de erről értesíti a vevőt, és megfelelő indokkal alátámasztja a késedelmet, az még elfogadható teljesítés.
A szervizek ma már nem kötelesek cserekészüléket adni a javítás idejére, az ezt szabályozó passzusok teljes egészében kikerültek a fogyasztói törvényekből (így a javítási határidő sem növekszik automatikusan 30 napra cserekészülék biztosítása esetén, mint régebben). Viszont az említett „indokolatlan kellemetlenség” kiküszöbölésére a szerviz saját hatáskörében mégis felajánlhat cserekészüléket.
ezt megerősíti a fogyvéd is:
http://www.nfh.hu/hasznos/szavatossag/szav_jogok/jogok_tartalma.html
de ezt is írják:
A Ptk. 306/A. §-a alapján a vásárló jogosult az eredetileg választott szavatossági jog helyett utóbb másikkal fellépni – pl. először kijavítást, majd annak sikertelensége esetén vételár-visszatérítést kérni. Amennyiben az áttérés indokolt volt, illetőleg arra a kereskedő magatartása miatt került sor (pl. nem készült el a javítással a vállalt határidőre), akkor a vevő nem köteles a kereskedőnek az áttéréssel okozott kárt megtéríteni. Egyéb esetekben azonban a fogyasztó köteles az áttéréssel okozott kárt megtérítenifenyegetésnek biztos megteszi
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz horuszkutya #6118 üzenetére
hát, az egyszerűbb, ha elfogadod, eladod itt... de árban nem vagy ott - bár nem tudom mennyiért vetted az eredeti kártyát.
ennyi hiba után simán jogod van kérni az ár visszafizetését, de ha az elején vetted a kártyát, 60-80000-ért, a cég jó eséllyel nem lesz túl boldog, és lehet, hogy megpróbálja húzni az időt.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
ja, hát asust gigabyteba? pláne nvidiába atit?
Szerintem vidd be a kártyát, meg a lapot, kérd meg, hogy üzemeljék be. Ha nem megy, akkor a lap nem látja el a feladatát, javítsák ki, vagy cseréljék más hasonlóra.
ha szemétkednek, akkor panaszkönyv, fogyasztóvédelem, homár...
[ Szerkesztve ]
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
"ha semmilyen másik videokártya nem megy a lapban, akkor lehet mondani, hogy az alaplap rossz és garizható"
Ez nem igaz. Már csak azért sem, mert egyéb esetekben sem próbálják ki a világon létező összes kártyát.
Elég, ha nem látja el a feladatát. Nem működik vele a gép. Amúgy a lap oldalán van CPU lista, és memória lista, VGA lista nincs, abból mindennek mennie kéne. (persze lehet, hogy a kérdés csak elméleti, mert más kártyával sem megy a lap...)'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
egy pici esélye van, egyszer olvastam ilyenről. de ha márkás, és nem lóg rajta mondjuk P4 prescott, meg Geforce nem csak régi, de kicsi is (mondjuk egy 5900XT zabál, mint állat), akkor azért kicsi az esélye.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
itt inkább arról van szó, hogy elsőre nagyon tisztességes volt a cég, elírták, de vállalták is a dolgot, nem javítgattak utólag. De akkor a cucc értéke 7000 ft és passz. a srác magánkézből megvette, a számlán láthatta az árat, de még a 35 is jó vétel volt belecsapott. A bolt már így is vesztett 63k-t az üzleten, ők többet nem fognak, nem is kötelezhetőek. A srác meg megvette a 7k-s cuccot 35-ért, úgy, hogy 7k a számla, és használta is egy évig... na bumm, most bukott 28k-t. Neked meg tuti megérte az egész, mert kerestél szépen egy nyomdahibán. Akkor mindenki boldog, nem?
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz Gaboo007 #6353 üzenetére
Ja, és ha tovább keménykedsz a bolttal, kapsz is egy nem működő tápot... ha a pénzt se kéred vissza. 3-4k-ból hozathatnak a gyárból egy szétesett, lerohadtat. Mehetsz azzal is fogyvédhez, hogy nem úgy nem működik, ahogy szerinted, hanem sokkal kevésbé
Olyan ez mint a régi sztori, amikor az angol vizsgázó az egyetemen hamburgert és kólát követelt, mert a több száz éves szabályzat kimondta, hogy joga van a vizsgázónak ennie. Aztán következő vizsgán megbüntették 50 fontra, mert nem volt felkötve a kardja...
A cég EU módon benyelte az elgépelést (vagy valakivel bent megfizettette), pedig ekkora nyilvánvaló különbségnél ficánkolhatott volna. Most meg megkapta a tápot, megjavíttatja, és használhatja/továbbadhatja. Ennyi. Ez is a jogszabályok szerint volt.
Neked meg megmarad a sztori, hogy milyen olcsón vetted meg, és milyen drágán adtad el...
[ Szerkesztve ]
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz Gyuri27 #6366 üzenetére
szerintem lehet valahol arra jogszabály, hogy ha a vevő nem fogadja el a szakvéleményt, akkor visszakérheti a cuccot és viheti máshova. más kérdés, hogy ilyenkor mi a helyzet a vizsgálat költségével, és pláne a szállítással.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz Gaboo007 #6371 üzenetére
1, nem biztos, hogy köteles, ha pl. külföldre kellett vitetnie ellenőrzésre, lehet neked kellene fizetni a visszautat, ha visszautasítod a véleményüket.
2, nem biztos, hogy köteles, ha az ellenőrzés során tovább sérült/megsemmisült az eszköz, lehet simán visszaállítani az eredeti állapotot
3, miért kéne valakinek vissza a hibás eszköz, amit nem is lehet javítani?'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz Gaboo007 #6373 üzenetére
de ha igen, akkor megnyernék az ellened indított rágalmazás/hitelrontás pert is...
ez az egész helyzet totál egyszerű alapból
Jani voltál, tized áron megkaptál egy jó cuccot. Elromlott, a cég most kap az alkalmon, hogy – egyelőre úgy tűnik jogosan – valamennyit visszahozzon a hibából. És ez rendben is lenne, ha a cuccot közben az eredeti érték feléért nem adtad volna el havernak, aki így bukik rendesen... Szép tőled, hogy ezt szeretnéd megakadályozni, de úgy, hogy a cég bukjon még többet, mint eddig? Inkább testvériesen felezzétek el a különbözetet a haverral, és legyen a tanulópénz arra, hogy a másik orcáját azért senki nem tartja oda...tanulság: a cég már az elején kereshetett volna kibúvót, és a 70-ért eladott cuccal most nem lenne semmi gond.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
Jó gondolat, indexelni kéne a fogyasztói kosár árváltozásához! Sőt a svájci frankhoz! Szegény vevő nehogy csak 100e-t kapjon vissza a jelenleg 25-30e értékű, mellesleg másfél éve használt VGA-ja után, hanem legalább 120-130e-t, sőt, az elszenvedett érzelmi sérülésekért (ijedelem, nem tudta végigtolni időben a Duke4-et, stb.) még kétmillió dollárt!
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz luciferc #6394 üzenetére
tudtommal tájékoztatta a vevőt a cucc áráról is. Ettől függetlenül, a haverja beperelhetné, mert most már tápja sincs, és max 7k-t kap vissza.
PTK-ban szinte bárki perelhet bármiért, csak az a baj, hogy a bíróság döntését nem lehet megjósolni.'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz luciferc #6398 üzenetére
Tudom, csak miért ne lehetne még bonyolítani mellesleg két magánember közti adásvételre is vonatkoznak normák, amikbe kapaszkodni lehet ilyenkor
@Gabooo007
Leírtad ugyanazt amit én, csak heroikusabban feltüntetve magadat benne...'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz luciferc #6411 üzenetére
első vonal a javítás, vagy csere. itt tudtommal elég szólni, ha a vevő által kért változat nem megy, és a másikat ajánlani. Ha egyik sem megy akkor is elég szólni, hogy más, árban megfelelő cserepéldányt adnak, vagy pénzt vissza. Itt speciális eset van, mert a termék ára kisebb, mint az értéke, ezért a vevő visszakozna. A garanciaadó erre elméletileg kötelezhető DE továbbra is kérdés, ki fizeti ennek a járulékos költségeit, mi a helyzet Vis őrnagy úrral, stb. És ha bizonyítható, hogy a tápot a cég szándékosan összetörte és elásta, hogy ne legyen a vevőnek, akkor mi lesz? Ki kell fizetniük az árát?
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz luciferc #6420 üzenetére
Elolvastam, csak az általános üzletmenetben szinte soha nem így működik a garanciáztatás, mert a cég igyekszik javítani vagy cserélni. Az árban egyező csere vagy a pénz visszafizetés a második lépcső, ált. a vevőnek kedvez, ezért nem szokás előtte engedélyt kérni rá. Árleszállítást meg jog szerint lehet kérni, hát akkor rajta, de ha a termék egyáltalán nem működik, mi a megfelelő árleszállítás? 100%-os? Az pont a pénzvisszafizetés. De az is igaz, hogy a hibás példányt is vissza lehet kérni, ezt írtam én is.
cseretáp amúgy azért nincs tudtommal, mert kifutó/kifutott termékről van szó. árban egyezőt vagy teljesítményben egyezőt meg nem kötelesek felajánlani. De ha lenne egy másik 7k-s táp, valószínűleg nem fogadná el a vevő, (bár lehet, hogy jogilag ezt is le kell játszani a teljesség kedvéért)... Ezért a cég visszaadná a pénzt. (Mellesleg, ha tényleg javíthatatlan, akkor valszeg a gyártó kicsengette nekik a teljes árát, de azt, ha akarnák se adhatnák vissza a 7k számlára.)
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz luciferc #6425 üzenetére
nem nem hallottam, autókról sem. ha nem is értesz velem egyet, akkor is próbálj engem is a jogi oldalamról nézni, kevesebb alázáskísérlettel...
Az, hogy a tápot meg lehet csinálni, kérdéses a gyártó szakvéleménye alapján, ha az igaz. Ha nem, akkor lehet rajta pereskedni 4-5 évet. Ahogy az egészen, úgy általában. Lehet, hogy ez a jogsérelem nagyon fájó az elszenvedőjének, de hivatalosan 7000 forintos sérelem érte. Szerencse, hogy már minden összeg számít - így akár lopás miatt is feljelentheti a céget, ha vicces kedve van, de az is csak egy spirálba vezet.
A kérdés továbbra is az, mikor, milyen eredmény várható jogi úton, ha a cég nem adja vissza hirtelen a hivatalosan megsemmisült tápot?
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
nem, de nem is veszik át javításra, hogy 6-8 hét múlva visszaadják anélkül, hogy hozzányúltak volna... sajnos ilyen is akad néha, amitől már (pontosabban még mindig...) szívességnek számít, ha egy cég egyből felajánl egy jó cserét.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz Gyuri27 #6509 üzenetére
Sajna ebből sem értettem meg, miért jobb az, ha visszaadja a 25k-t, és a kuncsaft távozik, mintha ad egy 22-23k-s lapot cserébe, és az eredetileg bejövő haszna azért megmarad. Szerencsére nem is ebben a szakmában dolgozom, de ha gondolod az országot is itt hagyom, hogy javuljon az átlag, csak ne legyél ilyen kis durcimorci...
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
elsőre írnék a gyártónak, hogy hogy képzeli ezt. aztán az anyavállalatnak... utána max. homár/fogyvéd/fókusz lehetőségeid vannak, de ez tényleg elég fura eset...
megnézném, ahogy elmagyarázzák, hogy kenési rendellenesség miatt nem működött, majd hirtelen nem működés közepette felrobbant...'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
hát ha amúgy sem szerezték még be az árút (ezek szerint még meg sem rendelted), azaz tényleg nem éri őket kár, és ennyire nem bízol bennük, akkor jobb ha abbahagyjátok...
de értesíteném őket, hogy amiket írnak, az nem stimmel - persze kulturáltan. aztán onnan a választól függ.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
mint az árengedményes táp esetében is megállapítottuk, a garanciális cucc a vevőé. Ha a hibája nem garanciális, akkor is, mert
1, attól még lehet javítható
2, még viheti független szakértőhöz
3, mert kifizette b+ha azt a garanciára beadottnál rosszabb állapotban kapja vissza, akkor őt kár érte...
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
-
bullseye
addikt
válasz Regirck #6587 üzenetére
nem
a lemezt megvizsgálják és cserélik, ha kell. ennyi. ha az adatok fontosak, arról neked kell gondoskodnod - hacsak az eladott termék készítője nem vállal külön erre is garanciát, amit erősen kétlek.'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
sajnos nincs határ, valami olyan a szöveg, hogy törekedniük kell, hogy ne okozzanak neked különös kellemetlenséget. Mellesleg nem mindegy miről van szó. egy sima merevlemezről, vagy egyedi, csak Okinaván kapható, kézzel gyártott kiegről...
de 1,5 hónap után, szvsz bejelentheted, hogy nem kell javítás, most már, adjanak cserét. Ha az nincs, akkor esetleg elfogadsz értékben/képességben az erdetinek megfelelőt, ami tetszik, vagy pénzt vissza. Az, hogy olcsóbb lett qrvára nem számít!
amúgy balhé, vásárlók könyve, fogyvédelem, stb...
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
mondj le a javításról a kellemetlenségek miatt, és kérj cserét, vagy a vételi árat vissza...
talán attól előkerült. + nokia szervíztől kérhetnél igazolást, ha van faxod pl., háthamegeseik rajtad a szívük'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz Vanek Eduard #6603 üzenetére
háááát, itt most csak józan paraszti logikával tudok élni. ha a számla egyértelműen azonosítja a terméket, és olyan termék, amire jár szavatosság, jótállás, stb. akkor az elég, és talán kérhetsz új gar. levelet is... azért ez messze nem 100%
differenciál diagnózis?
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
hááát, ha megvette tőled próba gar. nélkül, és a helyszínen sem próbálta ki, akkor íj. mondhatja, hogy Te működő alaplapot ígértél, de pláne, ha még garanciális is, és megoldhatja hivatalos úton, nem tudom, miért a btatásod lenne a megoldás...
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
-
bullseye
addikt
válasz Hequila #6639 üzenetére
nem tudom biztosan, de mintha kéne garjegyet is adni, sőt magyar nyelvű használat utasítást is...
szóval ezzel nem játszanék a helyedben, vagy csak ijesztgetés szinten. Mellesleg azért hogy nem is tudja bizonyítani, hogy nálad vette, és ehhez képest keménykedik...szóval ha 2-3 hétig elhúzódik a dolog, szava sem lehet. szerintem
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz sasa311 #6648 üzenetére
Az gáz, hogy számgépnél, mobilnál ami napi szinten kell, heteket kell várni cserekészülék nélkül. Ezt meg is lehet jegyezni kulturáltan. De beanyázni miatta azt a boltost, aki nem igazán tehet róla, viszont éppen qrva nagy szívességet tesz (sajnos hazai viszonyok közt ez az, de még néhol nyugatabbra is)... mondjuk furi
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest