Hirdetés
-
Sztori trailert kapott az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A DLC a tervek szerint jövő hónap végén debütál PC-n és konzolokon.
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Clemi
veterán
válasz MC Pite #24280 üzenetére
Két és fél éve fujizok, de nálam ez az infó kimaradt viszont továbbra se találom, hogy a presethez hol állítok egyedi ISO bank-ot. Hiába választom ki valamelyiket és utána mentek egyet a preseten, majd egy másik bankot és mentek megint egy másik preseten elpiszkálás után, a Q menüben váltogatva a preseteket nekem nem változik az ISO bank beállítás.
(#24281) DonRazzino Arra használom én is (ha épp nem felejtem el átállítani) sőt a múltkor elvetemült módon T állásba csavartam a záridőt, A módba a blendét és a Duna parton mint az őrült tekergettem a magas záridő tág blende/alacsony záridő szűk blende értékek között a tárcsát, attól függően, hogy bemozdítani, vagy megfagyasztani akartam a témát. De akkor kimondottan ezért mentem oda erre készültem. Az hogy nem állítom át a gépet, ha változik a téma (nem azért mentem oda, de bejött egy olyan is a képbe) az én hibám és rossz beidegződésem és ez most teljesen független attól, hogy a presetekhez rendelhető ISO bank beállításról eddig nem is hallottam
[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
válasz MC Pite #24283 üzenetére
Így már értem, hogy mutatod is Viszont sem a T1-en, sem a T2-n nem tudom a Q menühöz beállítani egyik mezőbe sem az ISO bankot (még csak a sima ISO érték állítást sem) mivel a Q menü szerkesztésénél a lehetséges kihelyezhető funkciók között nincs ott.
Ha máshol választom ki az ISO bank-ot, akkor meg ahogy írtam korábban, az marad hiába választok másik presetet, aminek a beállításakor épp egy másik ISO bank volt kiválasztva. -
Clemi
veterán
válasz MC Pite #24283 üzenetére
De van még valami ide: A Q menü megnyomása, majd a hosszú megnyomására felbukkanó Q menü beállításnál (vagy ha menüből választom ki az IQ/3/3-on az Edit/Save Custom Settings menüt) nekem csak a következő funkciókat lehet lefixálni egy-egy presethez:
DR, Fim Simulation, Grain Effect, WB, HTone, STone, Color, Sharpness, NR, és a nevet szerkeszteni. Hiába teszek ki bármi mást a Q menübe, azok a preset változtatásával nyilván nem változnak. -
Clemi
veterán
Sem a T1-en sem a T2-n a Q menüben lévő C1-C7 presetekhez nem lehet Auto ISO 1-3 közül beállítani értéket, de ISO értéket sem. Külön az egyik "Selector" gombra nekem be van állítva az Auto ISO beállítás, de a C1-C7-hez nem lehet hozzárendelni sehol.
Csak ezeket a paramétereket lehet a Q menübe kitenni
[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
Használja valaki az Irrident-et? Ha igen melyik beállítások amik legjobban bejövősek. Túl sok útmutatót nem találtam, mármint olyat ami kitárgyalja a beállításokat. Próbálgattam és nagyon úgy tűnik, hogy a legújabb LR-tól nem sokkal jobb, viszont a DNG fájlok 2x akkorák lesznek, mint a tömörített RAF fájljaim.
-
Clemi
veterán
válasz Atomizer #24642 üzenetére
Thomas Fitzgerald-ot én is megtaláltam, de csodálkozom, hogy semmit nem élesít az xtransformerben és nem értem miért. Ehhez képest van egy másik metódus, ahol meg teljesen elveszik a LR élesítést és még a zajszűrést is kikapcsolják.
-
Clemi
veterán
válasz ezoltna #24765 üzenetére
Szia,
A szenzor előtt egy üveglap van, úgyhogy nyugodtan nekiállhatsz otthon is.
Ami neked kell, az egy erős fényű lámpa, egy úgynevezett loupe (az 5x nagyítás elég) (nekem ilyen van) amit a szemhéjadhoz szorítasz, hogy a kezed szabadon legyen és egy ilyen tisztító készlet és egy körtepumpa.
Az egész művelet 5 perc alatt kész, de találsz rengeteg videót erről a youtube-on.[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
Hali,
Van olyan program, amivel utólag meg tudom nézni, hogy a jpeg milyen beállításokkal készült a vázban?
-
Clemi
veterán
Az Exif-ben nincs benne csak az expozíciós értékek, a váz nem rossz ötlet abban ott az összes infó, csak nagyon nem akaródzik visszamásolgatni a kártyára a jpeg képeket amiknek megnézném az adatait
-
Clemi
veterán
Konkrétan azok az adatok kellenek, hogy a Q menüben milyen értékek voltak beállítva mikor készült a kép, vagyis a DR, ST, HT, Color, Sharp, NR, értékek (mondjuk ez állandó nálam) és a Film szimulációs mód. Az ISO, blende, zársebesség, gyutáv jelen esetben érdektelen, mert azt minden képnéző megjeleníti.
Ahogy elénézem az XnView-ben lévő exif tool megjeleníti az összes adatot, amire kíváncsi vagyok Köszi a tippet!
[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
Részemről nem videózok, viszont a focus stacking érdekes lehet(ne) de azon kívül, hogy exponál annyit amennyit beállítottam és olyan időközönként, nekem a fókusz meg se mozdult se AF-C se AF-S módban. Valamit félre értek, vagy valamit elrontottam?
-
Clemi
veterán
Az X-T2 új FW-el megjelent feautre-ok közül a "Focus Stacking"-et próbálta már valaki? Nekem anno a Canon gép moddolt FW-n volt ilyen, de ott az automata mozgatta a fókuszt a megadott lépésközzel de nekem most a T-2-n meg sem mozdul. Valamit én rontok el?
-
Clemi
veterán
válasz sonikon #25281 üzenetére
Közben csakazértis próbálkoztam tovább és működik. Igaz a lépésköz nagyon nagyon kicsi még a 10-es lépésközzel is, de egy makró objektívvel, f8-f11 blendével már látványos 10-15 képpel is, de teljesen nyitva (a 35/2-vel próbáltam) 20 fölötti képkocka számmal ugyanolyan jó.
-
Clemi
veterán
Most vagy a T2 szar egy kicsit, (mármint az enyém) vagy a 4.0 FW fókuszálásával rontottak el valamit (bár korábban is volt már ilyen, hogy fókusz nem volt sehol, de akkor ráfogtuk az arc felismerőre). Most vagyok túl egy "műtermi" fotózáson és volt egy teljes sorozat, amikor a gép állványon, a modellfények bekapcsolva, zóna fókusz, a modell mondhatni egy helyben pörgött forgott pózolt, a gépen a 35/2 f8-on, ISO 200 arc felismerés kikapcsolva, és 1/125, a studio vakuk miatt, én meg csak nyomkodtam az expo gombot szorgalmasan.
Minden egyes képnél a kijelzőn zölddel kockával (kockákkal) és hanggal jelzett a gép, hogy a fókusz megvan, mégis valami bődületes mennyiségű kép lett életlen. Hogy hová ment a fókusz, kideríthetetlen, mert nincs a képen egy éles pont sem.
Hogy most hogyan tovább lövésem nincs. -
Clemi
veterán
válasz centrino #25302 üzenetére
Nálam úgy van, hogy ha vakuzok, akkor a gépet Manual módban használom és ilyenkor csak a WB preview van bekapcsolva, már ha a Preview EXP./WB in manual Mode opcióra gondolsz.
A videón egyébként az image review funkcióról van szó, az egy egész más opció és az nálam soha nem volt bekapcsolva.[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
válasz DonRazzino #25313 üzenetére
Köszi, de előbb valamelyik nap még masszív tresztnek fogom alávetni a vázat megint csak állványról, váltva közeli és távoli célok között váltogatva. Ha ez megvan, jelzem mire jutottam.
-
Clemi
veterán
Ismertek olyan programot, ami megmutatja exponáláskor hová fókuszált a gép? A gyári program nem a LR nem, a PS nem. Anno a Canon gyári program megmutatta.
-
Clemi
veterán
válasz Muerte68 #25413 üzenetére
A C1-ben találtam egy Show Focus Mask menüpontot, ami esélyes, hogy a fókusz pontokat festi be zölddel, de ebben nem vagyok biztos.
Mindenesetre a kép halál életlen, állványról készült vakuval a 35/2 obival f5,6-on és így néz ki. A fókusz ezek szerint a modellen volt a gép visszajelzett hanggal, hogy megvan a fókusz. -
Clemi
veterán
válasz sonikon #25414 üzenetére
Eddig bármivel néztem, a Focus Pixel paramétert nem találtam az Exif-ben.
Találtam egy online felületet ami mutatja ezt a paramétert, sőt még jelzi is a képen a fókusz területet és hogy végül melyik fókuszpont volt aktív, viszont ezen a képen ez a modell haján van, a koordináta viszont a semmibe vesző, semmit tartalmazó pontra esik a kép alján.[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
válasz Jegyzőkrém #25480 üzenetére
A te döntésed, de én eddig két objektív frontlencsét karcoltam meg de jó mélyen ám, miközben a gyári napellenző rajta volt (azóta nekem a lakást nem hagyja el objekltív rajta lévő védő üveg nélkül az tuti). Nekem megért kb 15e-t darabonként (az 56/1,2-n lév B&W 18e körül volt) egy-egy valóban minőségi protector, hogy például a 240e-ért vett 56/1,2 front lencséje eredeti állapotában maradjon.
(#25479) gorgo Alapos saját tesztelés és pixel szintű ellenőrzés után kijelentem, hogy egy minőségi protector vagy UV szűrő jelenlétét az objektív elején, semmilyen körülmények között nem fogja senki megmondani, mint ahogy a közel fél mm-es karcot se tudta senki megmutatni egyik képen sem, amit a karcos objektívjeimmel elkövettem, ellenben mikor eladásra került a sor, a vevő körme beleakadt és igencsak elkezdte lenyomni az árat.
[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
Úgy kezdtem én is, hogy óóóóó jó lesz oda a pár ezer forintos szűrő ha már agyon dícsérik és a tesztek szerint nem okoz semmi zavart (Tianya), aztán mikor megjelentek rajta a mikro karcok a törölgetéstől, sőt közelebbről megnézve még repedezni is kezdett rajta a tükröződésgátló bevonat, reppent a kukába és már rendeltem is meg a Hoya protectorokat.
A karcolás meg nálam minden esetben úgy esett, hogy a nyakamban szíjon lógott a gép és egy előre hajolásnál nekiütközött valaminek. Tudom az én hibám volt mindkét alkalommal, de megtanultam egy életre a leckét.
Egyébként meg ha tényleg annyira lényeges a makulátlan és garantált tuti képminőség és para van az üveg miatt, egy mozdulat lecsavarni és szállítás közben meg vissza, na és állványon meg éjszaka ugyanígy ott a lehetőség, úgyhogy szvsz jobb félni mint megijedni és utólag szitkozódni, hogy sajnáltuk azt a tizenezer forintot egy minőségi védő üvegre. -
Clemi
veterán
Sziasztok,
SOS kérdés, az Adobe termékekkel kapcsolatban. Ma vettem észre, hogy a LR és a PSCC is levág a RAW fájlok széléből körben egy bizonyos mértékű területet. De csak a RAW fájloknál, az ugyannarról készült JPEG képen ott vannak a levágott részek.
Megnéztem a On1 és a Capture One programokkal azok nem vágnak le a RAW fájloknál sem a kép széléből.Ezt miért csinálják az adobe cuccok? Ja és csak a Fuji tömöríteett RAW fájlokkal, mert a korábbi Canon CR2 fájlokkal nincs ilyen.
Példák. Mindegyik 100%-os crop és balról a kép szélétől indultam illetve a szerkesztő felületről, hogy a kép széle látszódjon:
PS CC jpeg fájl
PS CC (LR) RAW fájl
On1 Capture One RAW fájl
-
Clemi
veterán
válasz Mr.Csizmás #25596 üzenetére
Nos kipróbáltam. Utólag kikapcsolni nem lehet, viszont hiába kapcsolom ki a vázon (Lens Modulation Optimizer), akkor is levesz ugyanannyit a széléről, vagyis mintha ennek a kapcsolónak semmilyen hatása nem lenne, legalábbis az XT2-n, mert sem a jpeg sem a raw nem változott. De ezt csak az adobe cuccokkal csinálja.
-
Clemi
veterán
válasz madgie #25599 üzenetére
Nekem a 35/2-vel jött elő csúnyán ez a levágás. Más obival még nem próbáltam eddig. Persze a csúnyán az relatív, de én sokszor komponálok a keresőben úgy, hogy azon már ne kelljen vágni forgatni semmit (pl pont a sarokba futtatok ki vonalat) de így az Adobe belekontárkodik a kompozíciómba. Próbáltam a T1-el érdekes módon annak a RAW fájljaiból semmit nem vág le és a T2 RAW-ból is csak a LR és a CR.
-
Clemi
veterán
válasz Gondwana #25603 üzenetére
De az összes kép és a croppolt is 6000x4000 méretű. De nem csak a LR, hanem a CR és utána a PS is croppolja a kép szélét, de csak a T2 képeinél. Olyan mint amikor erősebben korrigálná a párna torzítást és azonnal le is vágja körbe a képet, onnan ahol görbül a kép széle. De az 50/1,2 nek, vagy a 18-135-nek 135mm-en mióta van ilyen torzítása.
De most tényleg, csak nekem croppol a PS és a LR?Ezeken szerintem jól látható a különbség. Csak kattintottam két képet ne a tartalmat nézze senki, csak a különbséget a széleken körbe.
-
Clemi
veterán
Csak egy apró kérdés... próbáltam nyúzni kicsit az új FW fókusz megbízhatóságát és azt vettem észre, hogy a 18-135 és a 35/2-es objektívnek teljesen más színvilága van.
Itt van két SOOC jpeg kép a két objektívvel. Minden expozíciós érték ugyanaz, még a gyutáv is csak épp objektívet cseréltem.
Szerintetek?
-
Clemi
veterán
válasz DonRazzino #25726 üzenetére
De AWB-n voltam, mindíg azt használom, kivétel ha vakuzok. Ezt a nyúzást illetve fókusz tesztelést (igazából a 18-135-öt teszteltem) megismételtem az X-T1-el is és ott pont ilyen különbség van a 35/2 és a 18-135 színvilága kontrasztja között. Ja és nem egy-egy képről van szó, hanem vagy 20 kép a 35/2-vel utána ugyanennyi a 18-135-el és bármelyik kettőt hasonlítom össze, ugyanilyen látványos a különbség. Lehet hogy a lencse tagok száma, és a bevonat ami ilyen eltérést okoz?
-
Clemi
veterán
válasz MrChris #25729 üzenetére
Itt a teljes sorozat külön mappában. Rendre 5 kép AF-S és pont fókusz, majd AF-C és pont fókusz, utána AF-S legkisebb zóna és a AF-C legkisebb zóna, először a 18-135-el 35mm-en f5,6-on majd a 35-ös obival ugyanez a sorozat szintén f 5,6-on. Ugyanez végig a T1-el de ott a 35/2-vel kezdtem.
Mindezt azért, mert ma fotóztam az önfeledten pancsoló unokám egy kicsi medencében és megint lett egy rakás olyan képem, amin elveszett a fókusz, pedig minden alkalommal jelzett hogy fókuszt fogott.[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
válasz excalibur36 #25775 üzenetére
Szerintem 14/2,8-at de nem akarlak elkeseríteni, mióta megvan a 23/2 azóta az a kedvencem. Most voltam egy pár napos nyaraláson és a túrák alatt végig a 23/2 volt a gépen, néha előkerült a 14/2,8 ha nem akartam panorámával bajlódni és párszor az 55-200 ha a távoli hegycsúcsokat akartam behúzni, de 90%-ban a 23/2-vel fotóztam. A 35/2 is a hátizsákban volt, de egyszer se vettem elő.
-
Clemi
veterán
válasz mokasirs #25794 üzenetére
Ha street fotózásra gondolsz, arra nem az igazi, a street fotó látószöge az ekv 35mm körül van, viszont utcán művészkedni, akár éjszakai világításnál is, kiváló. Izgő mozgó gyerkőcre nem javaslom, ahhoz szűk, vagy épp nem leszel elég messze, hogy kikerülj a gyerkőc érdeklődési köréből. De egyébként ez valóban egy portré objektív, annak szánták, arra a legalkalmasabb.
-
Clemi
veterán
válasz #16820480 #25798 üzenetére
Azért írtam az ekv 35-öt, bár rosszul fogalmaztam, mert az a minimum, ennél csak tágabb obi amitől igazán street fotó lesz az a fotó. Ez fölött valóban inkább lesi fotó hatása van, ami nem ugyanaz a kategória. A street lényege, hogy a néző szinte úgy érezze, hogy részese az eseménynek amit a fotós megörökített, vagy látszódjon minden a képen, amit a fotós látott, meglátott a környezettel együtt.
Az 50 körüli gyutávú obikkal ez már nem megy, ott már az eseményeken kívül érzi magát a néző, vagy ha a fotósra néz az alany, akkor olyan lesz. mint akit rajtakaptak.De egyébként ahogy DonRazzino is írja az 56/1,2 valóban a rendszer gerince, alatta a 35-el és még lejjebb a 16 (vagy a 14) viszont ahogy tapasztalom mióta megvan, a legtutibb mindenes a 23-as.
-
Clemi
veterán
válasz #16820480 #25802 üzenetére
Nem derül ki, de van egy gyanúm, hogy ez a sorozat ekv 35mm (Fuji 23) körüli objektívvel készült, de hogy nem ekv 75mm-en (Fuji 50) az tuti
(#25803) Mr.Csizmás Volt ilyen obim, kb soha nem használtam semmire. Street fotónál nincs idő zoomolgatni, ha meg zoomolós téma lett volna, oda meg rövid volt az 55mm, ezért jött a helyére a 18-135 ami nagy és nehéz, de cserébe jó az átfogása
[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
válasz DonRazzino #25812 üzenetére
Itt találsz néhány okosságot ami hasznos lehet neked. Én is sokat küzdöttem a kicsikével, de mióta megdupláztam a memóriát (16 ----> 32 GB) azóta szárnyra kapott. főleg az oldal ajánlásait figyelembe véve, bár azzal a bivaly erős géppel röccenés nélkül kellene szárnyalnia most is. A memória viszont tényleg hatalmasat dob a sebességen, főleg a hatalmas fuji RAW fájlok szerkesztésekor, ami téged nem annyira érint, tekintve, hogy csak jpeg-et használsz.
[ Szerkesztve ]
-
-
Clemi
veterán
válasz DonRazzino #25846 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Minecraft
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Elektromos autók - motorok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Linux kezdőknek
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Horgász topik
- Milyen asztali médialejátszót?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
- További aktív témák...
- Sony A9 III + Sony 300mm GM 2.8
- Új, egyszer kipróbált Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K, extra kiegészítőkkel eladó
- Nikon D5300 + objektív, makulátlan vadonatúj állapotban
- GOPRO Hero 11 BLACK Creator Edition - 5.3k akciókamera - vadonatúj, bontatlan
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen