- Huawei P Smart Z - jól nézünk ki
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
Hirdetés
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
válasz Fortissimus #5972 üzenetére
Más csapat autóját nem használnák a ma indult új honlapjukon háttérképnek. A hátsó és az első szárnyak alapján ez egyértelműen az új Sauber.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #5975 üzenetére
Persze, mert arra könnyebb ilyen szürreális 'takarót varázsolni', ami leginkább homoknak néz ki. Az igazi autót hülyék lennének homokkal leönteni. De a 3D modell a műszaki tervekből ered.
A hátsó szárny kilátszó része elég mclarenes (ami az elmúlt év legkifinomultabb példánya volt), az első szárny oldallapjai meg hasonlítanak a BMW utolsó aerocsomagjára és annak továbbfejlesztése. Az orr az jól meg van emelve, ahogy sejlik, talán a szélességéből visszavettek, légellenállást csökkentendő.
Egyébként ötletes "teaser". Érdekesebb, mint egy ponyvával letakart autó.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Igen, ott is van sok jó illusztráció, de ilyen még nincs. Stílusra talán Autosprint-es eredetű lehetett, emlékeim szerint Ferrari autó volt a grafikai alap. Az Autosport fórumon botlottam bele, csak már nem ugrik be, hogy melyik topikban, sok a topik és sok túlságosan pörög, tűt a szénakazalban eset.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #6015 üzenetére
Richards, 'szegény', mindenről lecsúszik. Ő expertise-zal akart a Renaultnál is bevágódni, de ott is inkább a nagy pénz kellett.
De Richards nincs nevesítve a hírben, csak Teixeira, de könnyen benne lehet, ahogy akár az Epsilon Euskadi csoport is.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Már leesett. Megvezetett, hogy fórumon láttam először (csak nem emlékeztem tisztán, hogy hol és linkelve e vagy beszúrva), meg a ferraris illusztráció. Ezek egy kicsit másabb jellegű rajzok (grafikailag), mint az eddigiek, talán más az illusztrátor vagy jobban kapkodtak velük. Az Autosprint szokott csinálni ehhez hasonlókat, ferraris vonatkozásban, emiatt gondoltam azt, hogy az Atlason láthattam. Tévedtem, bocsánat.
Érdemes megnézni az összeset, már van 4 2010-es.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Újeszefvan videó; orr-törésteszt meg egy kutya
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz Iron Funeral #6066 üzenetére
Azért mert kisebb az aerodinamikai függőség. Egy GP2-esen kevesebb leszorítóerő generálódik tehát kevésbé is érzékeny az elébe kerülő autóra.
A másik jelentős dolog, hogy sokkal nagyobb a szórás a versenyzői képességekben és a pilóták többet is hibáznak; könnyebb előzni, mert nagyobb a gyorsasági különbség.
A harmadik, hogy semmivel se szebbek. Az F1 prototípus-fejlesztési verseny, a GP2 egyen-széria. Oda esztétikailag olyat tervezhetnek, amilyet akarnak, mindenki azt kapja. Az F1-ben az aktuálisan előírt formula és az ebből kihozható legjobb teljesítmény üldözése szabja meg a formát.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Iron Funeral #6068 üzenetére
Gyakorlatilag a 2003-as aerodinamikai formulát vitték olyan szintre a csapatok, hogy a végén már nagyon érzékenyek voltak az autók. A kérésed teljesíthetetlen, mert nem várhatnád el, hogy a csapatok a 2003-as fejlettségükkel aknázzák ki azt a formulát.
2003-ban nem volt ennyire egyben a mezőny, ergo könnyebb volt 'forró kés a vajban' feljönni akár a mezőny végéről is egy top autóval. A pilóták és a szakemberek egybehangzó véleménye, hogy a jelenlegi autók jobban képesek követni egymást, de az aeró megnyirbálása miatt az egész mezőny egyberázódott plusz a csapatok elkezdték visszatornászni magukat leszorítőerőben, tehát továbbra is nehéz előzni. Az OWG nem is akarta túl könnyűre, a jó pályákon lehet előzni. Szerintem is az a megoldás, hogy a béna pályákon módosítsanak 1-2 ponton előzési lehetőségeket kialakítani. Interlagosban trudtak előzni? Igen. Monzában? Igen. Spában? Igen. Melbourneben? Igen. Szahírben? Igen. Isztambulban? Igen. Ésatöbbi. Még a Hungaroringen és Monacoban is lehetett előzni. Én Newey véleményét osztom, ez a dolog fel van fújva, az előzésnek nem kell könnyűnek lenni.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #6074 üzenetére
Szerintem lesz benne piros, sőt lehet, hogy jelentős része piros lesz, de ez a sisak akkor is csak egy hétköznapi munkaeszköz, amiről levakarták a ferraris vonatkozású logókat és tettek rá egy Mercedes-logót, nem ez a végleges dizájn.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
28.-án jön az új Ferrari (hivatalosan bejelentett dátum)
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Szerintem jelentős mértékben beválnak az előzetes infók.
Giorgio Piola kimagasló technikai újságírótól (aki illusztrátor is) származik az a Gazzetta Sportiva cikk. 40 éve van a szakmában és egyértelmű összeköttetései vannak a Ferrarival, az információi elég megbízhatóak szoktak lenni. Ez nem az én véleményem, hanem James Allené, aki régebbről ismeri és azt is, hogy mennyire szokta Piola eltrafálni a dolgokat.
De, hogy magamat is idézzem. Én már a tavalyi szezon alatt emlegettem, hogy a legtöbb autó a Red Bull-ra fog hasonlítani 'jövőre', vagyis immár idén. Még a Brawn/Mercedes is emeli az orrát, ez a tippem. Aerodinamikailag az RB5 volt a legjobb, márpedig az aero a legfontosabb terület.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Az szerintem nem. De egy olyan 210-220 literes lehet, szóval hellyel-közzel valamennyire eltalálná még ha kisebb is lesz (de ezt nem tudhatjuk meg biztosra, nem fogja a Ferrari közölni, ebben biztos vagyok). A 240 sem határozott értéknek lett közölve, hanem egy körüli érték, de én inkább alá becsülnék, mint fölé.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #6105 üzenetére
Nincs. Egyénileg kell kikalkulálni. Egy csapat akár alá vagy fölé is becsülhet a saját tankkapacitásával is. Lehet, hogy még a szezon közben is lesz áttervezés. De aki ilyenre kényszerül, ott már bajok vannak.
Nincs se minimum, se maximum előírás méretileg és kapacitásilag. De például a motoroknál van minimum tömeg (emiatt minden motor egyforma tömegű, mivel ennél mindenki tudna könnyebb motort, ha engednék) plusz még a tömegközéppontjuk is teljesen egyformára van kalibráltatva.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Nem volt érdeke, de a többség érdekét nézték.
Viszont egyáltalán nem vált nyerő dologgá az egész, bajnokság szinten. A KERS több hátrányt indukált, mint előnyt.
A KERS kötelező bevezetése csak egységesítés árán működne, merthogy csak két csapat tudott tisztességes szintű KERS rendszert megvalósítani, ők is horribilis fejlesztési költségek árán. A kis- és középcsapatoknak szinte megoldhatatlan feladat lett volna.
1 évig pihentetik, aztán meg egységesítve visszatér; remélhetőleg megnövelt teljesítménnyel és akkor tényleg lesz fogyasztáscsökkentő és versenyzési haszna.
(#6118) grabber:
A tavalyi fogyasztáscsökkentő haszna nem egyértelmű; ismerek fogyasztási statisztikákat, de ismerve a számítási rendszerét meg a lehetséges okokat, ez sem meggyőző bizonyíték. [link]A KERS/TERS rendszer (utóbbi hővisszanyerés, remélhetőleg néhány éven belül az is jön a Forma-1-be, talán leghamarabb az új motor-specifikációval 2013-tól), ha elég hatékony illetve nincs túlkorlátozva, akkor egyértelműen csökkenti az üzemanyagfogyasztást.
A kényszerű tengelytáv-növelés az ideális optimum menettulajdonságoktól téríti el az autót, tehát összességében lassul miatta. A Ferrari-McLaren években beszédtéma volt, hogy eltérhetnek tengelytávban. Valószínűleg így is volt. De az optimum egyénileg is változó, a tankolás betiltása mindenkinél fejtörést okoz, az egyéni optimumot rontja el. Habár nem valószínű, hogy anno volt 15 cm különbség a Ferrari és a McLaren között, de nem kizárható. A Ferrari mindig is jobb volt aerodinamikai hatékonyságban, nem exkluzívan csak egy valószínű nagyobb tengelytáv miatt; ennyi nem elég az aerodinamikai hatékonysághoz. aztán ott van, hogy ki milyen pályákra 1lövi be1 az alapkonstrukciót. A McLarennél régóta "happy hunting ground"-nak tnevezik Monacót, ahol minden évben nyerni is akarnak és ez az elhatározás bele is játszik az optimum tengelytáv meghatározásába az adott formula-érában.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
A gyári csapatok előnyben voltak/vannak integrációban és menedzselésben; tehát a motor ideálisabban van beépítve (még ha minimálisan is, mert több munkát és gondosságot fordítottak erre és jobban egymáshoz van fejlesztve az egész). Például a motorfogyasztás-csökkentő hírek is szóltak olyanról, hogy a légbeömlő nyílás áttervezésével is tudnak jelentősen javítani; ez meg ugye kasztnitervezés is és együtt-fejlesztés. Ilyet leginkább csak a gyári csapat tud.
A másik meg a menedzselés; a jobb csapatok ezt is jobban csinálhatták. Ezek a motorok nagyon komoly szabályzási és beállítási rendszerekkel vannak üzemeltetve, még ha egységes is az ECU, a használatukat lehet jobban-rosszabbul kivitelezni a dolog bonyolultsága miatt. Aztán ez eltérő aerodinamikai mutatók is ráhatnak a motor fogyasztására. Továbbá a versenyeken való kihajtásuk; a McLaren alacsony fogyasztása abból is jöhet, hogy ők pragmatikusan használták a motorokat és előirányozottan sokszor volt alacsonyabb teljesítményen hajtva még versenyen is. Érdekes hogy pl. azt gondolhattuk, hogy amikor a Hungaroringen Alonso kiesése után Lewis üldözőbe vette Webbert, akkor biztos rendesen feltekerte a mocit. A versenyriport szerint akkor is sikeres üzemanyagspóroló fázisban érte utol Webbert, csak az előzéshez tekerhette fel maxra a motort. A csapat gyakran hajtotta a pilótáját, hogy közel határon menjen (pl. Monza, Valencia), de ekkor sem mindig engedte meg neki, hogy maxon legyen a motor, mert tartani kellett a tankolási taktikát. Ha a túlhajtás miatt lerövidül az etap, az se ideális. A pilóta mehet határon takarékos üzemmódban is. Már tavaly is fontos volt az üzemanyagspórolás és a motorkímélés.
Még egy tényező; a motorok nem egyformák teljesítményben és fogyasztásban egy adott márkánál se; ezért miután bemérik őket szelektálják és a legjobbakat a gyári csapat kapja. (Az infók szerint nem olyan nagy a szórás, ha tisztességesen végzi a dolgát a motorgyártó.) Tavaly még az 'A' kategóriás motorokat kapta a McLaren, de idén már csak a B-t vagy C-t.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Iron Funeral #6125 üzenetére
'Kicsi a bors, de erős', ezzel le is lehet írni.
Az előirányzási alapelveket már ismertette az FIA. Egy olyan motor kell, aminek a fejlesztése közvetetten a közúti autógyártásban is hasznosulhat technológiailag. Üzemanyagtakarékosság, hatékonyság, környezetkímélés.
Pl. lehet majd megszabott energiamennyiség; vagyis hogy mennyi üzemanyagot használhatnak egy versenyen, KERS-rendszerek biztos lesznek, a motor jó eséllyel turbó is lehet, de az is lehet, hogy nagyon szabad lesz a specifikáció. Elméletben pl. működhet, hogy pusztán csak a felhasználható energiamennyiséget szabják meg, semmi mást. Teljesítményileg nem lesznek sokkal visszavágva, meg hamar vissza is tornázzák magukat 700 lóeró fölé, plusz az autók tömege is csökkenhet a kisebb motor és kisebb üzemanyagtank miatt, a könnyebb autónak meg gyengébb motor is elég, hogy hasonlóak maradjanak a körödők. A Forma-1 biztosan a leggyorsabb széria marad az új motorokkal is, mert olvastam róla hivatalos doksiban, hogy ennek megőrzése szempont. Én nem aggódok. Tekintve egy elméleti KERS-es turbó jellegét és erejét, nem sokkal lehetne több egy literesnél. (De ez csak tipp, a specifikáció szabályba rögzítése még nem történt meg.)
A VW pont az új specifikáció miatt kacsingat és szerintem jönne más gyártó is, továbbá az új specifikációra már a McLaren is saját motorral készül, mert csak azzal van rangja a sportautóinak. 2013-ban már lesz 1-2 új McLaren sportkocsi a piacon, a Forma-1 a legfőbb reklámozási felületük. Egy McLaren motoros McLaren sportautót nem lehet reklámozni egy Cosworth vagy VW de még az immár konkurens Mercedes motoros F1-es autóval.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Ez tetszik. Jó lesz figyelni, néhány pilóta majd fog jönni felfele mint a talajvíz, ha elindul a szezon.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #6132 üzenetére
A jelenlegi motorok 2400 cc, turbóból ennek fele hengerűrtartalom elég lehet azonos teljesítményhez. De egy turbót is csinálhatnak olyanra, hogy elég lehessen neki pl. egy versenyenkénti 100 kg üzemanyag.
A lényeg az, hogy az elhasználható üzemanyagmennyiség lenne a fő korlát, ez meg hozza is magával, hogy ahhoz, hogy ebből a legtöbb teljesítményt lehessen kihozni, milyen motor kell mekkora hengerűrtartalommal.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz SzalaiG #6138 üzenetére
Gyorsasági autóverseny is fog maradni.
Miért maradjon a jelenlegi 2,5 kg / 5 km, ha ugyanezt a sebességet el lehet majd érni feleekora fogyasztással. Ez a fejlődés, az F1-nek pedig a technikai fejlődésről kell szólnia.
Az a röhejes, hogy már nem az F1-ben vannak a legmodernebb motorok. Ezen változtatni kell. Mit gondolsz miért akar jönni a VW? Nem benzintemető V12-est csinálni, hanem összemérni a technológiai erejét más gyártókkal mégpedig jövőbemutató és az egész autógyártásnak hasznos fejlesztési területeken.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
Valahogy el kellett kezdeni, már ezek a rendszerek is többet tudtak volna, ha nem korlátozzák le őket. A KERS/TERS rendszerekben pedig óriási távlatok vannak. Ha engednék fejleszteni, egy idő után olyan szinten lenne, hogy teljesen csak az fékezhetné az autókat.
A mai belsőégésű motorok mit csinálnak az üzemanyagból túl sokat? Hőt, hatalmas hőveszteséget, ami haszontalan és emiatt még hűteni is kell őket. Óriási energiákat lehet visszanyerni ezen hőveszteségből, aminek következménye, hogy idővel az a KERS/TERS motoros F1-es ami ugyanolyan gyorsan fog körözgetni a pályákon, mint a jelenlegiek, negyedannyit fog csak fogyasztani az '1 lityis' motorjával.
És még kecsesebben is fog kinézni, nem üzemanyagszállító tanker lesz.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #6159 üzenetére
Az 1 liter az nagyon távlati terv, csak szemléltetésül mondtam. Nekem tetszik az MP4/4 másfél lityis mocijának hangja. [link]
Egyébként a motorok hangja 'mérnökölhető'. Kizárnám, hogy hasonlítsanak majd hangban a MotoGP motorokhoz. Autónál több a 'rezonátor'. Olyan vad hangot terveznek neki, amilyet akarnak. Ez nekik is szempont lesz, akárcsak a Forma-1 leggyorsabb jellege.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Iron Funeral #6172 üzenetére
A V8-asnak magasabb a hangja mert jobban pörög, de az 'öreg' McLarent kíméletesen is vezették. Fénykorában ennél vadabb hangokat is kiadott, de ennél az újabb F1 turbók jobban lennének pörgetve.
De ez annyira relatív, hogy a magas vagy a mélyebb hang a jobb egy F1-eshez. A jelenlegi autók magas hangon vinnyognak, valaki meg emiatt kritizálja a hangjukat.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Új autók bemutatói Dátumok, hivatalos és nem hivatalos infók. Egyre többet lehet már ismerni, bejelentési dömping volt ma.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Integra #6333 üzenetére
Az MTC-ben több, mint 1000 ember dolgozik (de közelebb lehet az 1500-hoz, természetesen nem mind a Racing részlegnek). A 4WD autós alkalmazottak segítették ki a munkatársaikat, erről szól a cikk eleje. A 'gyár' külterületen van, ezért jobban sújtotta a rossz időjárás, mint ha városban lenne.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz stvnppp #6358 üzenetére
Heidfeldnek fizetésre van szüksége, ezért nem szerződtethette Sauber, akinek meg pénzre van szüksége. Pedro a fizetését nagy valószínűséggel a Sauberhez hozott szponzoraitól kapja majd, vagy annyit összespórolt a McLarennél, hogy még tőlük se kér, hanem inkább zsebből ő is hozzátett a Sauberhez hozott pénzekhez.
Nem sajnálom tőle, nagyon vágyott rá, hogy még egy keveset vezethessen, mint versenyző, mielőtt szögre akasztja a sisakot.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
'Az oroszok már a spájzban vannak!'
Petrov közel áll a Renault-szerződéshez. Passzol Kubica mellé.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #6375 üzenetére
McLaren-Ferrari szépen leosztotta a lapokat. Rangidő döntött. Domenicali egy tekintélyes csapat főnöke, de túl fiatal Whitmarsh-hoz képest.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #6377 üzenetére
Nekem az az érzésem, hogy a Genii Capital pénzre utazik... (nem pénzfecsérlésre vették meg a Renault-t, hanem profitot termelni)
A Renault ülés a legkomolyabb kiadó hely, Petrov pénzét tartják a legkomolyabbnak, tiszta sor, hogy egymásra találnak, ha a Genii befizetős pilótát akar.
Meg az orosz piac...
Nem vagyok Heidfeld-ellenes, de ha én lennék a Renault F1 fejese én is Petrovot választanám. A Renault-t már üzletemberek uralják. Mondjuk Briós is az volt, de ő a Renault pénzét szórhatta.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #6379 üzenetére
Rossiter helye nem tuti, ezért sincs kivastagítva a neve, de a US F1 második ülésére ő a legtöbbet emlegetett, meg nincs azon a helyen 'tülekedés'. Persze miután Petrovot bejelentenék, mindenki odatódulhat. (Summerton kihúzva, Villeneuve a Renaulthoz pedálozna vagy a Torohoz stb.) A US F1-hoz egyelőre csak ez a két név jutott.
Szerintem 2 befizetős pilótájuk lesz, és mindkettő tapasztaltnak lesz elkönyvelve; Ross' a Hondának tesztelt, Mariska meg a Renaultnak.
Soucek fals képet mutatott az F2-ben; GP2-ből jött és elgyepálta a mazsolákat, akik alsóbb kategóriából léptek fel. Ezt tudták a szakemberek is ezért nem lett leszerződtetve. Esetleg ha ő is hozott volna egy zsák pénzt, akkor valaki kipróbálja.
Szerintem Paffett vezethet majd. Ha lesz is új tesztpilóta, nem ismerheti a 25-öst szimulátorból...
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
Aktív témák
- REZSI csökkentős OLCSÓ Mini Gamer !!!
- TicWatch Pro 2020 okosóra
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs