Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • xEon1337

    őstag

    Nekem azt csinálja újabban, hogy amikor engedem fel a kuplungot és ugye már adom a gázt alacsonyabb sebességfokozatoknál, akkor az esetek 75%-ában van egy koppanás/csattanás, mint amikor egy kavics van a gumiabroncsban és nekiütődik az aszfaltnak, de csak egyszer. Először azt gondoltam, hogy a váltóval van valami, de rájöttem, hogy inkább azzal lehet összefüggésben, hogy váltás után lendületet kap a kaszni és a gyorsulás miatt áthelyeződik a súlypont.

    Ma viszem olajcserére, csináltatok egy lengéscsillapító- és fékhatás mérést is, mivel kedden meg műszakizni fog. Remélem, hogy kiderül a hiba oka, mert lehúzott ablaknál zavar egyszerűen és korábban nem csinálta. :)

    Esetleg valaki tapasztalt már hasonlót? Focus II / C-Max futómű.

    A másik a kanyarstabilizátor gumiszilent.. az rossz úton nyöszörög, pedig tavaly lett cserélve. Ez ilyen, szar a konstrukció, mert a víz bejut a gumi és a fém rúd közé és ezt eredményezi. Valami zsírral bekenve 1-2 hónapig jó, de aztán megint előjön.

    Ami még fontos: szilentből csak gyár vagy Lemförder, a többi felejtős.

    Illetve még egy dolog van, ami tavaly mintha még nem lett volna meg: lehúzott ablaknál, max 50-el gurulva, bemelegedett fékeknél surlódó hangot hallok. Akkor hallani leginkább, amikor visszaverődik valamiről (kerítés, szalagkorlát, másik kocsi, stb.). Nem hinném, hogy beragadt volna a fék, féknyereg, mert a legkisebb lejtőről is megindul. Tudom, hogy állandó kapcsolat van a fékbetét és a tárcsa között, hátul ősszel lett cserélve ATE-ra mindkettő, elől gyári van (ami szintén ATE). Lehet, hogy az utángyártott betét nem olyan minőségű, mint a gyári?!

    "Less but better" - Dieter Rams

Új hozzászólás Aktív témák