- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Netfone
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
ph A Mu nevű apróság egy Intel N100 processzort, 8 GB RAM-ot és PCI Express 3.0-s buszt is kínál.
-
Indiában gyárt Google Pixel mobilokat a Foxconn
it A Foxconn gyártja majd India déli részén a Google Pixel mobiljait, mondják a jól értesült források.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Farming Simulator 22
gp A jövő hét folyamán újabb meglepetésre számíthatunk a cégtől.
-
Mobilarena
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Bad Pritt #142619 üzenetére
Hát ja, az engem is irritál a template US blockbusterekben, hogy egyszerre minden műfaj akarnak lenni, és persze jellemzően semmiben nem lesznek jók. Egyre nehezebb is rávenni magam, hogy megnézzek egyet-egyet, és még ilyen válogatósan is könnyen futok lyukra...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #143115 üzenetére
OK, a kettősség az stimmel (számos esetben a korban eleve beépített volt).
Anna persze, hogy beteg mentálisan, annyiféle baja van, hogy miért pont mentálisan lenne kompett? Abigail csak simán pszichopatába hajlóan ambíciózus szvsz. Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz eeXaa #143121 üzenetére
Pedig a Lobster mondanivalóját (és annak kibontását) tekintve jobb film, mint a Favourite. Utóbbi egyrészt a kivitelezése miatt ugrik nagyon magasra, másrészt a Lobsternél a befejezés nekem nem jött be.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #143125 üzenetére
Érettnek érettebb, kidolgozottabb is, szebb is. Viszont a Lobster sokkal fontosabb témát feszeget, és az abszurd megközelítést nagyon ügyesen használja a hangsúlyozásra.
Sokat gondolkodtam én is a végén, de nem tudtam vele megbarátkozni. És pont azért zavar ennyire, mert
.önmagában a zárójelenet szívszorítóan remek. Kezdik a teljesen tárgyilagosan előadott párbeszéddel a késről és a szemről, majd jönnek David előkészületei, végül snitt a teljesen kiszolgáltatottan várakozó SSW-re - tökéletesen emberi. Aztán ezt a remekül felépített feszültséget lógni hagyta a levegőben. Szerintem be kellett volna vállalni az egyik befejezést a lehetséges háromból [ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz paatrick #143159 üzenetére
Hát, ha már felmerült, megnéztem, 20/20 és 37/50, de nehezen tudok egy olyan listát komolyan venni, ahol a Top 10-ben kettő LotR film szerepel. A hiányzó 13-ból egyik sem olyan, amit hirtelen rohannék megnézni, ugyanakkor konkrétan egyikre sem mondanám, hogy érdektelen. A 37 látott filmből 4-re, talán 5-re adnék 10 pontot.
Szóval végső soron nem rossz ez a lista szemezgetésre, csak éppen világmegváltó új filmélményeket nem innen várok.#143161 proci985: a Hét szamurájt nagyon tudom ajánlani. Könnyen lehet, hogy nem fog tetszeni, ez a nagyon lassú festegetős stílus nem mindenkinek jön be - ha viszont igen, akkor kb. tökéletes mozi.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz erahurka #143165 üzenetére
Is? A top 10-ben melyik az a film, amelyik nem széles közönségre van lőve? Nem érdemes idekeverni a művészfilmes vonalat, nem az a gond a Gyűrűk Urával, hogy kommersz. Az a gond vele, hogy egy közepesnél jobb sword'n'sorcery akciófilm, amit az alapjául szolgáló regény hírneve és rajongói köre emelt legendás státuszba, és nem elsősorban a saját értékei. Ezért lóg ki a két film nekem nagyon a top 10-ből.
#143164 haypro : az jó, mert akkor gyorsan és fájdalommentesen tisztáztuk, hogy nekünk nem érdemes filmekről beszélgetnünk
#143167 eeXaa : az egyéni toplisták szerintem más tészta, mert bármikor lehet olyan, hogy valakinek személy szerint egy amúgy nem kiemelkedő film annyira betalál, hogy minden mást überel.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz eeXaa #143171 üzenetére
Nem mindenki keres intellektuális élményt a moziban, szerintem nincs ezzel baj. Csak legyen világos, mert ez esetben felesleges vitába bonyolódni egy olyan filmről, ahol nem folyik 3789 liter vér óránként
#143177 paatrick : igen, ez egy jogos felvetés. Átgondolva a dolgot, inkább úgy kellett volna írnom, hogy "közepesnél jobb akciófilm, kardozással és varázslókkal". Ugyanis akciófilmet tudok bőven jobbat mondani, viszont a kardozós-varázslós "alműfajban" nem vagyok igazán otthon, úgyhogy nem is fair olyat írni, ami arra utal, hogy a saját világában van számos jobb kísérlet.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Cs1csó #143183 üzenetére
Nekem egy súlyos dráma simán intellektuális élmény.
#143182 Bad Pritt: OK, elhiszem - ezért is update-eltem. Amúgy a kivitelezés minőségére nekem sincs panaszom a Gyűrűk Ura kapcsán.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #143362 üzenetére
Ezeknek a filmeknek számos esetben kimondott célja rávilágítani arra, hogy nyugaton / északon sem fenékig tejfel az élet. Szerintem az említett paradoxon fő forrása ott van, hogy az emberek hajlamosak összekeverni az elégedettséget a boldogsággal. A jóléti kapitalista társadalmak képesek a többség számára biztosítani az alapokat a nyugodt, elégedett élethez - de a készen kapott komforttól boldog senki sem lesz. Sőt, egy idő után elégedett sem.
Olyanoknak tűnnek e lefestett közösségek, mint a céltalanul tévelygő gazellák a mezőn (párkapcsolat, nevelés, életszemlélet, életcél, stb.).
Hát igen. Az evidens, sokezer éve jelenlévő kihívásokat ezek a rendszerek kiveszik a képből, ami elvileg jó, mert időt / energiát biztosítanak arra, hogy a polgáraik "magasabb" dolgokkal foglalkozzanak - gyakorlatban viszont az emberek elég kis százaléka képes arra, hogy a felszabaduló időt értelmes, "magasabb" tennivalókra használja fel, és inkább pl. tv-t bámulnak naphosszat. Ezt a képességet nem ártana gyerekkortól fejleszteni / kialakítani.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #143371 üzenetére
Az alkotók célja onnan pl. kideríthető, hogy mit mondanak interjúkban.
Amit a nevelésről mondasz, az nagyon szép, és nagyon idealista. Mint vízió, rendben van, érdemes ilyen irányba tartani, viszont amiket leírsz, azokat 18-20 éven keresztül minden nap kell kultiválni, hogy eredményre vezessenek - na ehhez sok sikert kívánok mindenkinek. Arról nem beszélve, hogy ha kicsit elvonatkoztatunk a jóltáplált északtól, akkor a taposómalomban üzemelő, (anyagilag) éppen túlélő szülőktől ilyesmit teljesen hiú remény várni, ehhez kell külső segítség, amiben pl. az iskola be tud segíteni (átvállalni nyilván nem) - csak ehhez kell rendes oktatási politika meg épeszű tanrend. Nehéz ügy...
A figyelemfelhívás, a problémák észrevétele és átélhető tálalása a megoldáshoz vezető út első lépése. Én nem vagyok benne biztos, hogy a művészetnek bármilyen szinten feladata lenne megoldásokat javasolni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #143378 üzenetére
Számomra pl. nem evidens, hogy mindenkinek szülővé kell válnia, mert "joga van hozzá".
Nem azért kell, mert joga van hozzá, hanem mert ez biológiai szükségszerűség, amit le kell küzdeni, ha nem akarsz gyereket. Úgyhogy tényleg ilyen az élet. Nyilván lehet tudatosabban és több felelősségel is csinálni, mint ahogy sokan teszik.
hogy pl. az olyan érfelvágós, öncélú darabok nem sokat tesznek hozzá a dolgokhoz
Egy művészeti alkotásnak szerintem az a dolga, hogy megérintsen, olyan érzéseket, gondolatokat váltson ki, amiket nélküle nem élnél meg. Hogy ezek az érzések / gondolatok tetszenek vagy sem, azt a te dolgod eldönteni. Hogy utána mit hozol ki belőlük, az is a te dolgod.
Ha a leépüléssel foglalkozó darabokat nem kedveled, az fair enough. Viszont a kijelentés, amit idéztem, az igencsak univerzális értékítéletnek tűnik, amit ebben a formában teljesen helytelennek tartok.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz paatrick #143899 üzenetére
Hát ezekben rendesen nem értünk egyet
A FMJ zseniális, a kiképzős rész mindent visz. A háborús szegmens valóban lemarad, de még úgy is rendben van.
Az EWS talán nem ér fel a többi Kubrickhoz, de még így is egy nagyon jó film. Szerintem leginkább arról szól, hogy egy vergődő házasság milyen mélységeket (és hülyeségeket) képes kihozni az emberekből, férfiakból és nőkből teljesen másképp. A szektás cucc a szélsőséges izgalmak keresésének volt az eszköze.
A főszereplőválasztás igen ihletett volt, és rettentő nagy g**iség. Kubrick nyilván meglátta a Cruise-Kidman házasságban a történet szereplőit, és pont lesz**ta, hogy a forgatás során erre az érintett felek is rájönnek - és el is váltak utána. A film viszont így hiteles lett, és Stanley-t csak ez érdekelte...Hmmmm, lehet, hogy nyáron csinálok egy Kubrick összes újranézést
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Tibiajax #144151 üzenetére
Parancsolj:
Az Igazság bajnokait már ajánlgattam itt - nem annyira erős, mint az Ádám almái, de még így is nagyon jó. Van benne pár zseniálisan húsbavágó mozdulat, de nem egyenletesen magas színvonalon megy végig. Pontozás: 8-nál jobb, 9-nél gyengébb.
#értékelés lite
A Conjuring... nekem out of scope.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz bagyulajuve #144237 üzenetére
Az engem is meglep, hogy a Végjáték mennyi savat kap, nem mondom, hogy közelében volt a regénynek, de egészen élvezhető volt, és számos fontos dolgot sikerült azért megjeleníteni benne.
Mondjuk a Good Omens óta elnézőbb vagyok az adaptációkkal - azóta szent meggyőződésem, hogy regényt csak 1:1-ben szabad adaptálni (1 oldal -> kb. 1 perc játékidő), leszámítva pár kivételes esetet.
Az Alapítvány... na az érdekes lesz. De amúgy szerintem azt állati jól meg lehet csinálni, nem bonyolult, csak az atmoszféra eltalálása lesz kritikus. Meg persze a megfelelő játékidő
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Peterhappy #144241 üzenetére
Nem csak Te, olvastam "user" review-kat, elég szélsőségesek. Persze, lehetett volna több is, csak a fő gond, hogy a regény tele van erős elemekkel, és egy 2 órás filmbe ezek csak akkor férnek bele, ha sok ki van hajítva. Csak a tréning csaták felvettek volna legalább 1 órát egy teljes adaptációban.
A regényben van egy nagy adag mázli is, Card csak egy "hevenyészett" előzetesnek szánta a Holtak szószólójához, de valahogy remek arányai lettek - volt benne izgalom, akció, jó karakterek, sci-fi magic meg még egy kis épkézláb moralizálás is.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Peterhappy #144248 üzenetére
Peter nagyon fontos eleme Ender karakterének, de megáll a karakter enélkül is. Ha csak önmagában a Végjáték megfilmesítése a cél, akkor vonakodva egyet kell értsek azzal a döntéssel, hogy ezt a szálat kivágták - ha viszont már vágunk, akkor vágjunk rendesen, hogy ne maradjanak half-assed dolgok a filmben, amik önmagukban nehezen értelmezhetők, ráadásul viszik a játékidőt más részletek elől.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz TeeJay #144598 üzenetére
Szép dolog a nagypapa-paradoxon, de többféleképpen is feloldható. A legegyszerűbb, hogy a téridőnek mindig az utolsó verziója az érvényes, függetlenül attól, hogy hogyan jött létre.
Vagy úgy is meg lehet közelíteni a dolgot, ahogy Wolfgang Jeschke tette a Teremtés utolsó napjában
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz mephi666 #144724 üzenetére
Simán lehet, hogy vannak új ötletei a Kill Bill univerzumban. Ha pedig ez a helyzet, akkor marketing okokból nem lehet más címe a filmnek, mint KB3.
Meg persze lehet pár egyéb, kevésbé optimista dolog is...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Yodamest #144818 üzenetére
Valószínűleg nem könnyű a Ponyvaregényt megfelelően értékelni, ha csak most láttad, mert nincs meg hozzá az az érzés, hogy valami teljesen váratlant és frisset tett eléd ez a majdnem ismeretlen faszi 8M dollárból. Meg valószínűleg a fél filmet hallottad már, mert remekül idézhető. Anno a Ponyvaregény óriási bomba volt, és a mai napig remekül működik - a nosztalgia elég távol van a valóságtól. Persze, ha nem tetszett, az OK, de inkább ne racionalizáld.
A két említett film kapcsán, az In Bruges első 50-70%-a szuper, a befejezése viszont sokat levon az értékéből. A Gentlemen jól összerakott iparosmunka, sztem a közelébe sem jön a Ponyvaregénynek. Szóval ízlésről beszélünk, nem objektív filmművészeti értékekről.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Yodamest #144827 üzenetére
Ennél azért bonyolultabb a dolog - egyrészt nem csak az újdonság-érték van, másrészt az újdonság sem feltétlen jó. A Mátrixról pl. igencsak vegyes szájízzel jöttem ki, és számos lelkes rajongót haragítottam már magamra. Egyet annyira, hogy Kaliforniából azzal fenyegetőzött, hogy felbérel Budapesten embereket, hogy elintézzenek
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Mik76 #144842 üzenetére
Az úttörést nem vitatom, csak kb. mindent, ami jó és érdekes volt benne, sikerült "ellensúlyozni" valamivel, ami meg szar volt. Nyilván a szupermainstream intellektualizálás volt a legnagyobb baja, anélkül a többi hibáját meg lehetett volna bocsátani.
A befejezésre őszintén szólva nem emlékszem, valami erősen csoda-jellegű rémlik, de majd újranézem.#144841 Yodamest :
akkor azóta is rettegsz gondolom
Igen, különösen, hogy akkor éppen Helsinkiben voltamEgész máshol van a mai ingerküszöb, mint ahol a 90-es években volt, ezt el kell fogadni.
Igen, viszont attól nem lesz jobb / élvezhetőbb egy film, hogy a mai ingerküszöböt célozza meg, és nem lesz rossz valami, ami a 20 évvel korábbit.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #145321 üzenetére
Én a Drive-ot és a Neon Demon-t láttam Refn-től. Tetszett mindegyik, ordító nagy színvonalbeli különbséget nem láttam közöttük, és egyik sem lett örökkévaló kedvencem. A Neon Demonhoz erősebb gyomor kell - nem kizárólag, de elsősorban a vége miatt, amit amúgy némileg gyermeteg provokációnak tartok a szerző részéről, de fogjuk rá, hogy átjött, amit akart vele.
Amúgy azok a hibák, amiket felrósz a többi filmjének, a Drive-ban ugyanúgy megtalálhatók, ha nagyon keresi az ember. Viszont az atmoszférája olyan volt, amit jó volt nézni, jó volt benne elmerülni - ugyanezt mondjuk a ND-ról nem lehet elmondani[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #145328 üzenetére
Ebben nem nagyon értünk egyet. Ha történet / karakterek szempontjából kevesebb lett volna a film, akkor már nemigen maradt volna belőle. Szituációépítés minimális volt, központi konfliktus kb. semmi, a karakterek egyszerűek, mint a faék - az egész csak díszletként szolgált a neon démon világának bemutatásához / átéléséhez.
Ugyanerre felfűzhető a befejezés is -maga a világ tolta felfelé a feszültséget mindenkiben, aztán a négy női lead közül háromból kirobbant, a negyedik meg, akire mindannyian fújtak / irigykedtek, pont kéznél volt, mint fókuszpont. Az nem volt nagyon bemutatva, mitől ment le a bosszú ennyire ősprimitívbe, de aligha lehet kételkedni abban, hogy sok emberben benne van, hogy ennyire állat legyen, és egy ilyen helyzetben elég, ha az egyik elkezdni. A lezárásba aztán ismét bele lehet kötni, de végső soron a három különböző kimenetel (az egyik összeomlott, a másikban áttört valami irdatlan pszichoszomatikus gát, a harmadik meg erősebb lett az eseményektől) bemutatásával sem volt komoly gond, hacsak az nem, hogy szögegyszerűek voltak - de pont ilyen egyszerű volt az egész filmben az összes karakter.
Most ezt így leírva azt látom, hogy az extrém befejezésre kifejezetten szüksége volt a filmnek. Nézed 1.5 órán keresztül ezt a totálisan lélekölő világot, mik az opciók a befejezésre?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #145349 üzenetére
A másik két "korrelált" filmről nem tudok nyilatkozni, viszont a Neon Demon biztosan nem a racionális mondanivalójával emelkedik ki (ha kiemelkedik). Én az ilyen típusú filmeket azért szeretem, mert az audiovizuális megvalósítás közvetlenül az érzésekre / érzelmekre hat (vagy igyekszik hatni), és nem kell először a szerzőnek értelmezni a témát, aztán elmesélni, nekem megnézni, feldolgozni, és megpróbálni visszafordítani, hanem a film direktben "átjön" . Ezen a téren jó volt a ND, nem állítom, hogy minden részletében (a
konkrétan nem is emlékszem ), de mondjuk, hogy kaptam arról egy erős impressziót, hogy milyen lehet a divatvilág torokátharapós szegmensében létezni.recepciós szálra
Pontosan ezért nem érzem öncélúnak a . Ami persze nem jelenti azt, hogy nem volt hatásvadász - viszont pont a leghatásvadászabb jelenet (kannibálkodást / vérben fürdést sem - ez egy lehetséges extrém szélső kimenetele annak a pályának, amire a démon állítja az alapvetően esendő, megkattanásra hajlamos áldozatait ) hozta be a filmbe az egyik legjobban sikerült karakterfestő képet.a szem... tudod, mire gondolok
Nem veszélytelen vállakozás ilyen típusú filmeket csinálni, és láthatóan Refn nem éppen biztos kézzel navigál a témában. Én ettől még tudom értékelni azokat a részeket, amik jól sikerültek.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #145351 üzenetére
Nem maga a
volt a lényeg, hanem a pontosan a tett, és az ismétlés.szem Gigi "felébredt" az orgiából, és annyira nem bírt együttélni az emlékkel, hogy felvágta magát. Sarah viszont (aki pedig a filmben végig labilis volt) mintegy megtalálta a lelki békéjét a kannibalizmus megerősítésével. Nekem ez jött át elég intenzíven abból a képből, amikor lassan, nyugodtan, még csak nem is különösebben kéjesen elpakolta a felöklendezett szemet. [ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #145472 üzenetére
A Gyűrűk Ura kapcsán kb. egyetértek, bár valamelyik postban le volt írva a kulcs - a filmek gyakorlatilag kivonatolták a plotot a regényekből, a többit meg nagyrészben félretették. Akinek ez az aspektus érdekes csak, annak biztosan jól működik a film is.
A Harry Potter kapcsán... kicsit, khm, más véleményen vagyok. A filmekből az első négyet láttam rendesen, a többit is valamennyire, de azokban rendszeresen belealudtam. Az első film nagyon tetszett (a világépítés remek volt benne), a többi fokozatosan ment lefelé (moar action). A regények közül az elsőt olvastam, az olyan botrányosan rosszul van megírva, hogy csak pislogtam. Azóta nem vitt rá a lélek, hogy a többit is elolvassam.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz BabMester #145478 üzenetére
Szerintem nem csak erről van szó. Borzasztóan amatőrnek tűnt az egész, olyan fajta első könyvnek, amit a kiadó visszadob - jobb esetben alapos átírásra, rosszabb esetben "try somewhere else". Gondolom, látták a világban és a karakterekben a fantáziát, azért jelenhetett meg így.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz oriic #145488 üzenetére
Anno jó volt nagyon a hangulata a filmnek, gondolom, 20+ évvel később már nem annyira erős. Rufus Sewell "alakítása" viszont valószínűleg kortalan - évekig referenciapontként használtam, ha csapnivaló színészkedést kellett minősíteni
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Peterhappy #145642 üzenetére
Érdekes, hogy ennyire bejött Neked a Róka Úr, én imádom Wes Andersont, de ezzel a filmmel pont nem annyira találtunk egymásra. Az Isle of Dogs nekem hasonlónak tűnt, azt sztem mindenképpen érdemes megnézned... meg úgy igazából az összes többit is
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #145655 üzenetére
Ha a Nappali őrségről írtad volna a hsz-t, akkor érteném, azt eléggé túltolták, viszont az első film szerintem teljesen jó. Vannak hibái, szó se róla, de összegészében egy élvezhető produktum szvsz. Lehet, hogy a könyv ismerete nélkül nehéz / nehezebb kihámozni, mit akart elmesélni, bár a regény 3 részből áll, és a film leginkább az elsőre épült, úgyhogy annyira a játékidő / oldalszám arány sem rossz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz mephi666 #145697 üzenetére
Igen, mindegyik megközelítés belefér, ha közröhej tárgyává akarjuk tenni az ország történelmének egyik legjelentősebb periódusát
Én nem vagyok biztos benne, hogy érdemes /szabad megpiszkálni a témát - nem látom sem az ismert arcokat, akik odab***ósan le tudnák rakni a karaktereket, sem a szerzőket, akik egy ütős rockoperát meg tudnának írni. Az István legalább a hibáival és részleges elavultságával együtt is megállja a helyét.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #145706 üzenetére
Nem véletlen igyekeznek a rockoperát a musicaltől műfajilag is elkülöníteni
A Grease nálam ugyanaz a kategória, mint a többi, ez inkább egyéni ízlés kérdése, hogy mi az, ami többé-kevésbé koherensen bejön.#145709 paatrick : attól állja meg a helyét, hogy van egy jó (és ugye számunkra fontos) alapsztori, vannak benne jó dalok, és az előadással én nem látok olyan hibákat, amik ezt súlyosan lerontanák. Ami nem jelenti azt, hogy tökéletes, messze nem.
A postod többi része arra utal, hogy Neked a fő problémád nem is a darabbal van, hanem a filmes változat technikai megvalósításával. Ezeken én könnyebben átlépek, úgyhogy ebben szimplán nem fogunk egyetérteni.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #145898 üzenetére
Kedvelem az ilyen challenge-eket
Kieslowskitól eddig csak a Három szín-trilógiát láttam pár éve, ami, bár vizuálisan tetszett, nem tudta átadni azt a ... bármit, amit át akart adni. Úgyhogy továbbra sem kapkodtam el a rendező életművének bepótlását, bár mintegy 25 éve konstans ott van a listámon.
A Veronique hosszú ideig hasonló mederben csordogált - szép volt (helyenként majdnem túl szép), nagyon erős volt az atmoszférája a markáns zenei aláfestéssel, és a sztorit sokszor a színészek arcáról kellett leolvasni, mert mesélni éppenséggel nem mesélt sokat. Tekintve, hogy a képidő jelentős részét Irene Jacob arca vitte el, ez egyáltalán nem volt megerőltető Viszont mindezzel szemben állt, hogy nem igazán volt sem történetileg, sem érzelmileg azonosítható vezérvonal - Weronika és Veronique életének csak nagyon meta-szinten voltak közös vonásai, egyetlen kivétellel (legalábbis én csak egyet találtam). A lányok életének apró mozzanatai szépen, érzékletesen voltak megjelenítve, és a misztikumba hajló aspektusok is működtek - de az egész film sokkal kevésbé hatott volna rám, ha nincs az a jelenet, amikor
. Attól valahogy minden a helyére kattant - érzelmi téren, nem pedig racionálisan.Veronique meglátja a fotót, amit Krakkóban készített véletlenül Weronikáról (Némileg sovány) megfejtésként annyit tudok mondani, hogy érzésem szerint
. Számomra végül is sikerrel. Nem nagy, magasztos ideákkal operált - a rendezőt idézve, "...deals with things you can’t name. If you do, they seem trivial and stupid."az összetartozás különböző szintjeinek érzését próbálta a film átadni, a leghétköznapibbaktól a bonyolultan misztikusakig 8/10.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Peterhappy #146284 üzenetére
Csúnya nagy csapda a késői gyerekvállalás. Az egy dolog, hogy nehezebben jön össze a szülés és magasabb a betegségek valószínűsége, viszont ezzel és a csecsemőkorral messze nincs vége a megpróbáltatásokbak. Tinédzserkorban rengeteg energia, akaraterő és türelem kell a szülők részéről (meg persze a gyerekek részéről is, de az valahogy adottnak tűnik ), én el nem tudom képzelni, hogy 55-60 évesen fogok annyival rendelkezni.
A nyaralás tekintetében egyetértek, én sem mennék a lányok és a srác nélkül.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #146360 üzenetére
Zseniális. Mármint zseniálisan borzalmas. Hát persze, hogy nem magyarázhatja el, hisz meghalt az eredeti színész. És akkor ilyen BUTA frázisokkal van tele a film, hogy "aminek kezdete van, annak vége is", de valami irdatlan fellengzős hangnemben. Mintha valami általános iskolás színjátszókör írta volna.
Node kb. ugyanezt az első részről is le lehetne írni, nem? Talán abban nem ennyire rettenetesek a frázisok, és nem jönnek ennyire töményen, de azzal is pont a fellengzős észosztás a legnagyobb bajom...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #146406 üzenetére
Meander
Én is megnéztem a filmet, nekem alapvetően tetszett (köszi az ajánlást paatrick), de szigorúan kettévenném az eseményeket és a metafizikai értelmezést.
Mint klausztrofób, wtf-is-happening thriller teljesen jól működött: rendben volt a tempó, a ritmus, a beállítások, a színészi alakítás, a nyomasztás, a jumpscare-ek hiánya - kerek volt az egész, jól meg volt csinálva.
A mögöttes jelentés tekintetében kb. erre jutottam:Függetlenül attól, hogy ki / mi áll a háttérben, a film gyakorlatilag egy roguelike purgatóriumot mutat be - főszereplőnk két runt teljesít a vásznon, az elsőn elbukik, a másodikon sikerrel jár; viszont a kislány a végén utal rá, hogy nem csak az a két run volt, hanem sok egyéb is ("your body died many times"). Ez nekem még mindig OK, viszont egy ilyen setting már kíván kontextust és lezárást, és innentől kezdve nem túl erős a film. Lehet a purgatórium háttere Isten, lehetnek UFO-k, és lehet hősnőnk saját képzelete a halál előtt - viszont a film 90 perce alapján tökmindegy, hogy melyik. Így viszont az állítólag elrejtett rengeteg utalás és szimbólum is súlytalanná válik, mert mi a fenének fejtegessem őket, ha a végén három egyenértékű megoldás egyikéhez vezetnek (vagy nem vezetnek sehova)? Szóval, míg a képen látottak terén ott voltak az alkotók a szeren, a mögöttes tartalom tekintetében túl nagy volt a kabát, és nem igazán sikerült semmit mondani. Adok neki egy 7-est.
#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Adobe Photoshop
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Horgász topik
- Politika
- BestBuy topik
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
- Nikon D7000 + Nikkor AF-s 18-200 VR ED G (7890 expo)
- Dell XPS 9320 13.4" FHD+ IPS i7-1260P 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- iBeLink BM-KS MAX 10,5TH KASPA bányászgép
- Lenovo ThinkStation 30 PC (Intel Xeon E5-1650 V2 12X3500Mhz, 32GB DDR3, 256GB SSD+1TB HDD, 2GB VGA)
- DELL Precision T5600 PC (2 db Xeon E5-2630 24X2800 Mhz, 64GB DDR3, Quadro K1200 4GB VGA, 256GB SSD)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen