Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bad Pritt

    nagyúr

    The Dark Knight

    Szóval IMDb szerint a negyedik legjobb film, ami valaha készült, Metacriticen 82%-on, Rottentomatoes-on pedig 94%-on (!!!) áll, ami valami irgalmatlanul magas átlag egy képregényfilmhez, gyakorlatilag minden valamirevaló netes fórum a legjobb szuperhősfilmnek tartja, ami miatt nem lehet elítélni senkit.
    A Kezdődik! sikere után nyilvánvaló volt, hogy Nolan folytatja a sagát, méghozzá a képregényvilág legemblematikusabb antagonistájával a főszerepben, akinek a szerepére nem mást castingoltak, mint... Heath Ledgert. Hogymiii? De hisz ő egy közepesen sikeres nyálgép, aki egyszer volt képes villantnai, akkor is egy homárt formált meg! Hogy lehetne ő Joker?
    A válasz pedig, hogy Nolanben van valami, ami a színészeit arra készteti, hogy erejükön felül teljesítsenek, mindent beleadjanak. Pedig nem ostoroz senkit úgy, mint Cameron és nem is vezet mindenkit kézen, mint Eastwood, egyszerűen csak szigorú tanárként elvárja a maximális odaadást, ha már ő is a maximumot nyújtja. Márpedig azt nyújtja, de olyan szinten, hogy még így 6 év távlatából is sírhatnékom támad attól a tömény hangulatbombától, amit a moziban tapasztalt az egyszeri néző. A Sötét lovag nem Joker miatt van a legjobbak között, nem is az árnyalt karakterektől, vagy a közel tökéletes forgatóköyvtől, hanem mert mer okos lenni, mer áldozatot hozni és olyan kérdéseket feszegetni, amik igazából csak a következő részre teljesednek ki és amik túlmutatnak a közönséges képregény blockbusterek elemein, valóságos környezetet teremtve Batman köré. Ő nem egy szupersztár, nem fog tűzijáték vagy éljenzés közepette bevonulni a film első perceiben, mint Vasember vagy Thor, egyszerűen megjelenik, mert szükség van rá. Vagy inkább még sincs, mert a gonosz, aki itt megjelenik, porrá zúz mindent körülötte, csak hogy felfedhesse a kilétét. Joker számomra nagyon ambivalens karakter, egyrészt pokolian jól meg vannak írva a szövegei, Ledger pedig részben valóban az alakítása miatt, részben pedig sajnálatos tragédiája miatt beírta magát a halhatatlanok közé, ugyanakkor visszatekintve a harmadik részbeli Bane karakteréhez hasonlítva egyszerűen nincs egy szinten Batmannel és a legnagyobb veszteséget is tudtán kívül okozza neki, nem beszélve arról, hogy megmagyarázhatatlanul sok mindenhez hozzáfér és sok mindent elér, ami fejcsóválásra ad okot.
    Ami számomra érdekes, hogy Dentet támadják inkább, pedig szerintem az karakterében és pálfordulásában pont az egyszerűség a kulcs: rengeteg áldozatot hozott, rengeteget tett a városért és végül mi lett a jutalma? Teljesen érthető, hogy megőrült és szerintem az is hihető, ahogy Joker manipulálta, ugyanakkor az ő mellékszála szerintem kissé elsikkadt a film végére, bár remek kiindulópontot adott a következő rész felállásához.
    Ezek viszont csak apróságok, marginális megjegyzések, ami a legfontosabb, hogy ez a film emlékezetes. Tele van tömve olyan mondatokkal, jelenetekkel és képsorokkal, amiket a mai napig idéznek az emberek, mémek születtek belőlük és beleégtek a nézők agyába, mert olyan mérnöki precizitással lettek megalkotva, olyan élményfaktorral rendelkeztek, amit szerény véleményem szerint a mai napig nem sikerült senkinek reprodukálni. A bankrablás, Batman első megjelenése, az üldözés, Harvey éttermi monológja, a kihallagatás, Batman film végi döntése, Rachel levele és személyes kedvencem, a hong kongi repülőgépes szöktetés is csak néhány példa arra, hogy Nolan gyakorlatilag a film egészében fen tudta tartani az érdeklődést, sikerült mindne jelenettel bővíteni a történetet, továbbvinni a cselekményt és érdekesebbé tenni egyes helyzeteket és karaktereket, ami igazából a következő részben nem sikerült ilyen jól. talán ez az, ami miatt a legjobbak közt tartják számon, mert megtalálta az arany középutat a látványos akciófilmek és az okos, érdekfeszítő drámák között, mindezt pedig nyakonöntötte egy nagyon erőteljes, tényleg sötét és melankólikus miliővel, ami illik Gothamhez.
    Batman pedig filmtörténelmet írt, 2008 egyeduralkodója volt a nézők és a kritikusok szerint is, ugyanakkor az Akadémia még nem állt készen arra, hogy egy képregényfilm kapjon filmnek járó Oscar díjakat. Pedig ha valaha volt olyan képregényfilm, ami megérdemli, akkor az a Sötét lovag.

    [ Szerkesztve ]

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

Új hozzászólás Aktív témák