Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz zetor2000 #24307 üzenetére

    Mondjuk a nagyobb (nehezebb) akku miatt lehet, sokkal magasabb az önköltség, meg 15-20 perccel többet kell a tervezőnek beleölnie, hogy elférjen a helyén, és akkor az már annyival drágítaná, hogy nem versenyképes.

    Őőőő, ez elég erős túlzás. Egy akksipakk megtervezése, a CAE és a tesztelés brutális tétel. Egy BEV esetén az akksi a padló integráns része, nem csa "elfér a helyén". A legdurvább része a dolognak az, hogy a cellák gyakorlatilag mozgó célpontok, mivel olyan gyorsan fejlődik a cellakémia, hogy mire elkészült a pakk már el is avult az egész igazából. Jelen állapotban az akksik élettartam tesztelése simán lehet több év (!!!), pedig ez még mindig gyorsított stressztesztelés. A költségek az egekben vannak emiatt is részben, meg az akkumulátorok komplexitása miatt.

    Az ICE, HEV, PHEV kérdéskör pedig komplikáltabb, mint gondolnád. Több piac előírásai vannak konfliktusban egymással, mások az adókedvezmények, mások a vevői preferenciák, ami részben az éppen aktuális lokális töltőhálózatokon is múlik. Évekre előre kell megjósolni, hogy a launch idején éppen milyen szelek fújnak majd. Egy PHEV-ben is lehet annyi akksi, ami miatt kevesebb a csomagtér, nincs pótkerék és tele van a kardánalagút és akkor jó esetben megy 50 km-t, ami pont elég egyes piacokon, de máshol meg nem. Egy BEV a kábé 600 kg-nyi akksival egy másik történet.

    Ehhez képest a Toyota HEV megoldása nem olyan rossz, mivel bár nem tudod kézzel tölteni, de nagyon sok piacon (ahol tömegesen lehet eladni a kocsikat, nem EU makettkodásról beszélek) nincs elég töltőoszlop és nem 10-20 km-t fut a vevő egy nap. Ezért és az akksik körüli bizonytalanság miatt sem erőltetik a PHEV/BEV-vonalat.

    Tudom, hogy nem vagyok statisztika, de sok ember van az én cipőmben. Lakóövezetben nincs töltési lehetőség Göteborg körül. Van itt-ott köztéren töltőfej gyenge árammal, amivel egy BEV kábé 1 teljes napig tölt. Nincs semmi garancia rá, hogy kapsz töltőhelyet, nem látod mobilról, hogy mi van. És utána gyalogolhatsz az esőben 20 percet haza, mikor leraktad a kocsit tölteni.

    Hiába lakom sorházban, nincsen töltési lehetőség. A kis behajtóra be lehet állni rakodni, de tovább nem. Tölteni csak a teraszról tudnék 10A-el, de oda nem vezet út, csak egy ösvény. A garázsban csak világítás van, nem tudsz tölteni.

    A 2016-ban átadott lakáshoz tartozó 700 SEK/hó garázsban sem volt semmiféle töltési lehetőség, még motormelegítő sem. A 450 SEK/hó utcai helyek egy részéhez (!) tartozott 10A-es motormelegítő opció, de tölteni ott sem volt szabad, mivel a lakástársaság képtelen volt megoldani, hogy az egyébként létező egyedi azonosító alapján kiszámlázzák a töltést az adott lakónak. Mire elköltöztem addigra kezdték el felvenni a napirendre a közgyűlésen, hogy pár embernek van PHEV és BEV és kellene töltőoszlop. Persze a sok kommer-nyugger azon is ki van akadva, amikor a lakógyűlés vezetőségének a közérdekű melójához tartozó óradíjat 200-ról 250 SEK-re tervezték megemelni. Akkor egy pár százezer koronás befektetés úgy megy át a szavazáson, mint meleg kés a vajon. Ja, nem..... :C

    Mindez a fejlett nyugaton.

Új hozzászólás Aktív témák