- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #24307 üzenetére
Mondjuk a nagyobb (nehezebb) akku miatt lehet, sokkal magasabb az önköltség, meg 15-20 perccel többet kell a tervezőnek beleölnie, hogy elférjen a helyén, és akkor az már annyival drágítaná, hogy nem versenyképes.
Őőőő, ez elég erős túlzás. Egy akksipakk megtervezése, a CAE és a tesztelés brutális tétel. Egy BEV esetén az akksi a padló integráns része, nem csa "elfér a helyén". A legdurvább része a dolognak az, hogy a cellák gyakorlatilag mozgó célpontok, mivel olyan gyorsan fejlődik a cellakémia, hogy mire elkészült a pakk már el is avult az egész igazából. Jelen állapotban az akksik élettartam tesztelése simán lehet több év (!!!), pedig ez még mindig gyorsított stressztesztelés. A költségek az egekben vannak emiatt is részben, meg az akkumulátorok komplexitása miatt.
Az ICE, HEV, PHEV kérdéskör pedig komplikáltabb, mint gondolnád. Több piac előírásai vannak konfliktusban egymással, mások az adókedvezmények, mások a vevői preferenciák, ami részben az éppen aktuális lokális töltőhálózatokon is múlik. Évekre előre kell megjósolni, hogy a launch idején éppen milyen szelek fújnak majd. Egy PHEV-ben is lehet annyi akksi, ami miatt kevesebb a csomagtér, nincs pótkerék és tele van a kardánalagút és akkor jó esetben megy 50 km-t, ami pont elég egyes piacokon, de máshol meg nem. Egy BEV a kábé 600 kg-nyi akksival egy másik történet.
Ehhez képest a Toyota HEV megoldása nem olyan rossz, mivel bár nem tudod kézzel tölteni, de nagyon sok piacon (ahol tömegesen lehet eladni a kocsikat, nem EU makettkodásról beszélek) nincs elég töltőoszlop és nem 10-20 km-t fut a vevő egy nap. Ezért és az akksik körüli bizonytalanság miatt sem erőltetik a PHEV/BEV-vonalat.
Tudom, hogy nem vagyok statisztika, de sok ember van az én cipőmben. Lakóövezetben nincs töltési lehetőség Göteborg körül. Van itt-ott köztéren töltőfej gyenge árammal, amivel egy BEV kábé 1 teljes napig tölt. Nincs semmi garancia rá, hogy kapsz töltőhelyet, nem látod mobilról, hogy mi van. És utána gyalogolhatsz az esőben 20 percet haza, mikor leraktad a kocsit tölteni.
Hiába lakom sorházban, nincsen töltési lehetőség. A kis behajtóra be lehet állni rakodni, de tovább nem. Tölteni csak a teraszról tudnék 10A-el, de oda nem vezet út, csak egy ösvény. A garázsban csak világítás van, nem tudsz tölteni.
A 2016-ban átadott lakáshoz tartozó 700 SEK/hó garázsban sem volt semmiféle töltési lehetőség, még motormelegítő sem. A 450 SEK/hó utcai helyek egy részéhez (!) tartozott 10A-es motormelegítő opció, de tölteni ott sem volt szabad, mivel a lakástársaság képtelen volt megoldani, hogy az egyébként létező egyedi azonosító alapján kiszámlázzák a töltést az adott lakónak. Mire elköltöztem addigra kezdték el felvenni a napirendre a közgyűlésen, hogy pár embernek van PHEV és BEV és kellene töltőoszlop. Persze a sok kommer-nyugger azon is ki van akadva, amikor a lakógyűlés vezetőségének a közérdekű melójához tartozó óradíjat 200-ról 250 SEK-re tervezték megemelni. Akkor egy pár százezer koronás befektetés úgy megy át a szavazáson, mint meleg kés a vajon. Ja, nem.....
Mindez a fejlett nyugaton.
Új hozzászólás Aktív témák
- - MAKULÁTLAN - ASUS ZENBOOK PRO 16X 4K OLED - i9-12900H, RTX 3060, 32GB, 1TB, Win11PRO, 3 ÉV GARI
- ÚJ ASUS ROG ZEPHYRUS G16 - 16" WQXGA 240Hz - i9-13900H - 16GB - 1TB - RTX 4050 - Win10 - Garancia
- Dell Latitude 7490,14",FHD,i5-8350U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,TOUCH
- HP EliteBook 645 G10 (817M3EA) - ÚJ 14" üzleti notebook - Ryzen 5 PRO, W11 pro, WWAN
- 3 db ICERIVER KAS KS0 PRO
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest