- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- DIGI Mobil
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iPhone topik
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Digitális detox a Nokiától
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Május 7-én bulit tart a Huawei
ma Méghozzá Dubajban, ahol új termékek várhatók. Ezek a Watch Fit 3 és laptopok lehetnek, a Pura 70-es telefonok maradhatnak Kínában.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
blueboi69
csendes tag
Próbálok időnként visszaolvasni, de mostanában nem sok időm van idenézni.
Nova, npera, leporoltam a drónt, gondoltam rakok rá újabb BF-t, de beledöglik a bootolásba, nem ír rá semmit. Szóval lehet ezt skippelem.
Amint picit jobb idő lesz, kimegyek már repkedni, mert egyre jobban hiányzik. És persze most derült ki, hogy az augusztusi utolsó repülés után a szemcsiben és a távirányítóban is benne maradt az akksi. Szerencsére semmi baja és töltés is volt benne.
Összedugtam, képet ad, elvileg repülésre kész.
Viszont elkezdtem a dolgozómat kicsit upgradelni ( új polcok), és a drón kapott egy ikeas vastag szélű képkeretet. HAndras dolgozószobás videoja motivált. -
Bujdy81
csendes tag
Leadtam a teszt autót. Már nem adnak ki éjszakára Teslát, de tegnap még kiadták, mert már hetekkel ezelőtt egyeztettük. Model Y Performance. Forgalmi szerint 510 LE.
Nem kéne. Elég lenne a standard Model Y 310 LE, cserében csak 19 collos kerekek, nem 21 collosak.Ez a Performance úgy megy, mint az állat! Egy pedálos vezetéssel, azaz regeneratív fékezéssel 19 kWh/100 km. Pedig volt benne pár olyan pillanat, amikor a 8116-os útból hirtelen német autópálya lett! Ja, és megkértek, hogy maradjon Chill módban, ne kapcsoljam Sportba. Nem is mertem!
-
Vodike
tag
válasz Bujdy81 #129104 üzenetére
Nálam egy sima Y volt, bőven elégnek éreztem. Beszéltem Virágh Danival (őrült Tesla fan) és azt javasolta, hogy ne a dual motort vegyük, mert az régebbi motor konstrukció és kínai gyártmány. Viszont a most rendelt sima Y már az új motoros és Berlinben gyártott, így az lesz + az akksi cellák is jobban fekszenek mi a használati igényeinknek
[ Szerkesztve ]
exTiga
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Phülöp #129091 üzenetére
Egyik este szívesen összedobok egy ilyet, de van egy komoly észrevételem!
Csak és kizárólag reál kamatokkal számolj, mert csak akkor lesz összehasonlítható a számsor!Szerk.: Ja, és ha kéred a kalkulációt, akkor készülj fel arra, hogy lesz egy halom input paraméter és számtalan sheet és oszlop!
[ Szerkesztve ]
-
Phülöp
addikt
válasz Bujdy81 #129107 üzenetére
Köszönöm, ha foglalkozol vele.
Igazából 3 bemeneti paraméter van csak, minden más abból adódhat, hogy nem jól fogalmaztam meg, mit is szeretnék.
Mostanra jobban érdekel a képlet meg a matekja, mint a kapott eredmény.A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
WiZARD
addikt
válasz Vodike #129105 üzenetére
Nem olyan rossz a kínai.
Amerikainál sokkal jobb minőségű összeszerelés, első berlinieknél is jobb, azóta nem tudom azok mennyire rázódtak bele.
Dual motor azért jó dolog, nagyobb akku jó lehet. De a hátsókerekes LFP akkuja az sokkal gondozás/odafigyelés mentesebb, valószínűleg tartósabb is (bár ez igazából 5-10 év után lesz érdekes). LFP-t tölteni lassabban lehet (kivéve 80% felett ahol meg LFP-t lehet gyorsabban), hideget szarabbul bírja (töltés brutál lassú tud lenni, ha nincs előfűtve minimum 20 de inkább 30-40 fokra, és visszatöltés se nagyon van ha hideg az akku azaz kb 15-18 fok alatt)Fogyasztás az meg hülyegyerek módban is egész baráti marad köszönhetően a visszatöltésnek
Az enyém még a legerősebb hátsókerekes, azóta gyengültek, de következőnek azért nem bánnék valami LR/Performance darabot.
Chill módban 1x kipróbáltam 1 napig, de nem fogott meg az élmény[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz WiZARD #129112 üzenetére
Tegnap találkoztam egy haverral, aki ~3 hete hívott fel, hogy autót akar venni, semmit nem tud elektromosról, nem is akar azt mindenáron, minden ismerőse azt mondja hülyeség és dízelt vegyen, de eljönne megnézni azért a Teslát.
5 nap múlva már benne ültSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz Jahno #129114 üzenetére
Nézőpont kérdése.
A standard tesla válasz:Németeknél van aki üzletszerűen vállal átvételkori autó átvizsgálást. Ilyenkor reklamációt általában elfogadják és javítják, de ha nem szólsz akkor...
Szokott facebookra is megosztani az átvételekről képeket/infókat.
Meg checklistek is keringenek hogy új autó átvételkor mit kell átnézni, ez nem tudom mennyire Tesla specifikus.Enyémen(kínai) nem volt hiba, egy havernak LR van (amerikai gyártás), ő csak irigykedve nézte hogy
szépeknormálisak az enyémen az illesztések.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-NoVa-
őstag
válasz Bujdy81 #129118 üzenetére
Mondjuk amíg 3 alkatrészből állt egy autó (fej-tor-potroh), addig nem volt akkora nyűg a konyhaasztalon végzett nagyszerviz. Meg amíg a kalapács franciakulcs flex trió elég volt az autószereléshez, és ebből a háromból is bármelyiket lehetett a másik kettő helyett használni.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #129104 üzenetére
Egy baj van az erős kocsikkal. Mindig van erősebb. Amióta vezettem a Lucid Air Dream Editiont (1112 lóerő) pályán egy egész napig, azóta vágyok az 1300-lovas verzió után. Az lenyomja a Model S Plaidet is. A Dream Edition 44 méter alatt volt fenn százon és 1G-vel gyorsult előre. A tripla motoros változat ehhez képest még rárak egy lapáttal. Az 1G-s gyorsulás első pár alkalommal furcsa csiklandozó érzést okozott az agyam és a gerincem csatlakozásánál, mivel gyakorlatilag szabadesés előre. Kábé 10 alkalom után már elmúlt a jelenség, akkor már csak egy tesztkocsi volt, amiből kihajtottam a lelket is.
Ugyanakkor teljesen normális lehet közlekedni a 122-lóerős Totoyával is, ami pedig ad referenciát a talajhoz. Mert elszállni sem jó teljesen.
A végén mindig oda jutok, hogy mókás az erős autó, de igazából semmi értelme.
-
blueboi69
csendes tag
Tiga, Bujdy ha lesz model Y teslátok, akkor pls guruljatok már erre, hogy egyszer ülhessek egy olyanban köszi
-
zetor2000
senior tag
válasz blueboi69 #129123 üzenetére
Én egy model x-ben ültem vagy 20 percet a jobb egyben. Egy indiai ember volt a taxis tavaly Amsterdamban, neki volt ilyenje, a szálloda ilyen taxit rendelt. Utasként nem volt semmi baj vele ránézésre, de a sofőr szerint 3 éves volt a verda.
Akartam becsukni az ajtót, erre ékes indiai akcentussal:
No, mister, its fully electric!Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #23929 üzenetére
Na, helyben vagyunk, most végre kipróbáltam. Ideje volt. Hirtelen ötlet, menjünk ki haverhoz Dabasra szakérteni. Mi baj lehet? Innen indul Nyugatiból, megfordulok, hazafelé meg Köki és busszal Csepel. 17:18kor indultunk Nyugatiból, most Zuglóban kicsit pöcsölünk és megyünk vissza. Autó mondjuk drágább az tény, de 17 órára ott lettem volna és kötetlenül jövök vissza. Ránézhetsz, S21es vagy mi. Ahigy nézem ésszerű igény is van rá, meg persze Zuglóban bedugult az egy vágány, többieknek Debrecen m3g messzebbnek tűnik.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #129128 üzenetére
Vonat. Azt magyaráztad, hogy jó és stabil, most eszembe jutott. De van rá egy söröm, hogy anno ami vonalat emlegettem Vác-Veres felé meg Gödöllőnek abból a héten minimum egy járatot töröltek ami nem hülye gyalogos vagy hasonló hibából volt. A kisebb szopásoknál nem jutott eszembe, de szólhatok ha igényled.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #129130 üzenetére
Megint csak a felere emlekszel a tortenetnek, megtalaltal belole egy hozzaszolast akkor olvasd szepen el az egeszet.
De tudod mit, segitek: "Mar megint valahol mashol vagy. En nem az autoval szemben irtam ezeket, hanem a vonatot hasonlitottam az oszkarhoz. Budapest Szeged viszonylatban. Aztan meg az elovarosi vasutra terelodott a szo. Ahol peldaul a vonat pont jo valasztas. Nalam itt se az auto versenytarsa volt. Hanem a busze ami ugyanugy beszophatja a dugot, mig a vasut sajat palyan jar."
Es ez volt az eleje: "Errol jut eszembe, ismeros oscarral jar szegedrol. 2000 forint a "jegy"... vonaton meg kb a duplaja. Es meg gyorsabb is a kisbusz mint a vonat. Nem is ertem miert eroltetik meg mindig. Teljesen veresnykeptelen lett mara."
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #129131 üzenetére
De, úgy kezdődött, hogy le kell tenni az autót és de jó a tömegköz meg a vonatozás.
Éppen ez volt "Ahol peldaul a vonat pont jo valasztas" akkor emlegettem a Monor-Cegléd híres vonalat, csak szokás szerint lehülyéztél, hogy nem így van az teljesen jó. Miközben emberek ezrei szopnak vele napi szinten, ebből is látszik, hogy fél évente látsz némi tömegközlekedést. Ami lehet éppen műxik.
Én meg elmúlt hónapokban csak azzal szopoltam, hogy vártam valakire aztán összevissza nem jöttek, most meg akkorát koppantam, mint szürke szamár a ködben. Különben is ha nincs igazam akkor is elküldhetek bárkit az anyjába mert a jegy árán vehettem volna akár 3 dobozt sört is. Így vissza sem jár, de nézd meg a többi ingázó jómunkást akinek jó választás a vonat, hogy 16:30kor lelép melóból és este 8 után van Dabason. Biztos boldogok mert jó választás.
Lehet versenyképes a telekocsi, max. sorolhatom az irányokat ahova pont nem találsz akkor és úgy. Legalábbis falumban rendszeresen keresnek fuvart, a péntek/vasárnapos vidéki ide-odák még gyakrabbak de megnézhetjük, jövő szerdán nem lesz kocsim délutánról estére meg tudok-e fordulni vele Dabasról.
Jó, ez nem pesti elővárosi, de menjük sorba, azért egy olyan vonalon ez szintén nem jó, 1 órás hír de le fogok lapozni az S70-71ig, ne aggódj, az hetente zűrös:
"A hegyeshalmi fővonalon 60-120 perccel hosszabb eljutási időre kell számítani."
"Csütörtök este járműhiba miatt a Keleti pályaudvarról 19:45-kor Szolnokra induló G60-as vonat (3396) nem közlekedik,"
"A Nagykanizsáról 17:11-kor Dombóvárra elindult személyvonat (8253) 60 perces késése miatt, Kaposvár állomástól"
Jó hát ez "csak" fél óra késés a kiírás szerint de mondtam jut a hétre S70-71es. Itt tartunk, ebből indult ki. "Csütörtök délelőtt műszaki ok miatt a Vácról 9:04-kor a Nyugati pályaudvarra induló S70-es vonat (2477) nem közlekedik, utasai a következő, a 9:34-kor induló S70-es vonattal (2487) utazhatnak a Nyugati pályaudvar felé."'
-
Jahno
őstag
válasz fatpingvin #129134 üzenetére
Bármi is legyen az, olyat még nem ittam.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Phülöp #129091 üzenetére
Kicsit agyaltam ezen a dolgon és igazából egyszerűbb, mint gondolnád elsőre!
RÉSZLET függvény kell neked, angol neve PMT.
Ha jól értem.
Tehát van most egy vagyonod, Y euró. Ebből azt gondolod, hogy Z évig akarsz élni és kérdés, hogy évente mennyit vehetsz ki, hogy Z év után pontosan nulla maradjon igaz?
Ez pont olyan, mint a hitel!
Tehát PMT függvény, első paraméted a (reál)kamatláb, második az évek száma, harmadik a TOKE. Eredmény a HARAP!
-
zetor2000
senior tag
válasz Bujdy81 #129136 üzenetére
Mondom, utasként tökéletes volt.
Valami betét volt a műszerfalon végigvezetve, meg persze középen a kijelző. Világos belső volt, nem bőr, talán valami szövetféle kárpit, színben passzoló biztonsági öv. Típust nem tudok mondani, mert nem tesztelni voltam, hanem elérni a hazafelé tartó gépet. Annyi maradt még meg, hogy eléggé csendes.Az itthoni árát nem tudom, ott az indiai taxis meg tudta venni. A szálloda - a legbelebb belvárosban van Amsterdamban - és a reptér közt fix 50€ volt az út. Schiphol. ~20-30 perc közt volt az út.
Nem tudom, mennyi fuvarja van egy holland taxisnak, de híradások szerint van költség rendesen odakinn - lakás, rezsi, verda, kaja... mások az árak, de kell keresni a pénzenergiát.A villanytaxinak annyi előnye van, hogy behajthat mindenhová, mert a kibocsájtása megfelelő. Színes rendszámmal látják el, hogy melyik merre mehet be a városba.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #129132 üzenetére
Jahno bakker mar megint ittal, vagy a szokasos hallucinacioid. Vagy egyszeruen osszekeversz valakivel. Vagy csak a szokasos szalmababozasod. Csak te tudod melyik defekted csinalja ezt veled. A vasut egyetlen formaban kerul szoba tolem pozitiv szinben: az agglomeracios kozlekedesben a busszal szemben. Mert peldaul felenk a busz ugyanugy all a gyorsforgalmin a reggeli/esti dugoban ferihegynel mint az osszes auto. Ott peldaul jobb lehet mint barmi, ami az utakat hasznalja. Hat meg az eredeti pelda is arrol szolt hogy akar szegedrol is versenykeptelen a mav egy egyszeru telekocsi szolgaltatoval szemben. Rossz helyen kopogtatsz ha vasutb*zit akarsz cseszegetni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #129139 üzenetére
Ezek a Teslak szerintem mind muborosek (vagyis ahogy ok hivjak: vegan bőr), valahol olvastam hogy meg a szovetnel is olcsobb manapsag. Es konnyebb tisztan tartani.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #129131 üzenetére
a BKV a reggeli meg a delutani csucson kivuli idoszakokban nem versenykepes idoben az autoval
de sokszor meg akkor sem
11.-n szombat kora este bementem az Izabella utcaba egy CPU-ert, 20 perc alatt ott votlam tok kenyelmesen a 18ker-bol
20 perc alatt itt akkor sem erem el csak a Határ utat sem a 50-s vilivel, amikor meg sehol enm vagyok odaig, hogy maaaajd onnan tovabb metrozzak-metropotlozzak, ha takkra akkor er oda megalloba a vili, amikor en is odaerek es egy szempillantast sem kell varnom ra a megalloban
ja es megyek az Izabella utcaban a troli mogott, nezem a Waze-n 12km/h-val gurul a GPS szerint.... WTF?
gyurulunk igy kb 150-200m-t, akkor felreall a megalloba, erre akkor latom, hogy egy bicajos produkalta le magat elotte ennyivel, hogy nagyon megmutassssaaaaa ki a kiralycsavo
multkor a Rakoczi-n volt egy hasonlo eloadasa egy masiknak, az egy csuklos busz elott
a buszsavban
ezek szandekosan keresik a konfrontaciokat
de egyszer emberukre fognak akadni az ilyenek, aztan majd attol fog sirni a szajuk szele, hogy ugy leverik a qrva raeros varosnezos bicajozasabol az egyik megallonal, hogy azt sem tudja merre van elore
kozben meg ugyanezek pofaznak nagyon-nagyokat az autok okozta dugok miatttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz eattila #129144 üzenetére
nem lehetett, mert jottek szembol is
itt az volt a lenyeg, hogyha mehetne epkezlab tempoval is, akkor is inkabb a feszkot keresi a szandekos lassan tekeressel, mert nyilvan latja o is, hogy nem lehet megelozni a szembe forgalom miatt
12km/h az nem egy nagy tempo
aki ennyire raer az setalhatna is ennel nem sokkal kevesebbel a jardan, max dupla annyi ido alatt oda, de tuti nem vilagvegerol jott, hogy orakat sporoljon ezzel, vagy jarjon azzal a trolival vagy busszal, amit feltartott
a varosban nyaron, szep idoben 15k bicajost szamolnak a forgalomszamlalokkal, az a varos 1%-s sincs
egesz evet nezve ez sokkal kevesebbre jon ki atlagban egy-egy napratöbb drón kell ;P
-
eattila
csendes tag
válasz hobizoli #129145 üzenetére
A szembejovo meg direkt jott szembol, hogy ne lehessen megelozni a galad bringast aki szandekosan blokkolja a forgalmat….
a gyaloglas az 3-5 km/h kb. A kenyelmes. Gyalog 5km kb masfel ora. Bringaval 12-vel nincs fel ora. Ha nincs bringaut, a jadran nem tekerhet. Uton kell. Hidd el, jobb bringauton.A % mindegy.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #129143 üzenetére
"a BKV a "
És akkor átlagos Inderigós cikk alatt is már jön a majom, hogy mindenhonnan is tiltsuk ki mert, meg be és... Akinek általában fogalma sincs a világról vagy a már azt sem akarja megmagyarázni, hogy minek ment oda.
No majd délután megnézem, csak 2 helyre kellene mennem, semmi extra és egyszer már majdnem megnéztem tömegközzel.
-
Tim82
nagyúr
válasz hobizoli #129145 üzenetére
Teljesen megalapozott 1 db bicajosból interpolálgatnod 15k bicajosra. /s
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
Új hozzászólás Aktív témák
- AirPods Pro, hibátlan
- HP Zbook Firefly 16 G10 (865S8EA) Mobile Workstation - ÚJ - 16" notebook - i7-1360P, 32GB
- Asus TUF FX505GE - 15,6"FHD IPS - i7-8750H - 16GB - 512GB SSD - GTX 1050 Ti - Win11 - Magyar
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia
- VADIÚJ, BONTATLAN! Mac Mini M2 8GB 256GB