- Bemutatkozott a Galaxy Watch FE
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- A Realme bemutatta a GT 6-ot, Európában is kapható a telefon
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- iPhone topik
- Apple Watch
Hirdetés
-
Új SSD-vel bővül a WD Blue szériája
ph Az SN5000 egy belépőszintű modell, a WD saját kontrollerével, viszont 4 TB-os kapacitással is elérhető lesz.
-
Deliver Us the Moon - Jövő hónapban jön Switch-re
gp Bár korábban elkaszálták a Nintendo gépére szánt változatot, júliusban mégis megkapjuk az új kiadást.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
blueboi69
csendes tag
-
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #110298 üzenetére
ez a CSOK-nak "koszonheto", mert ugy 4 lakasbol is ki tudjak huzni azt
vannak itt olyan telekarak, hogy 1050m2 70misi + AFA es kozmuvek nincsenek bevezetve ra
ennyiert pl Villach-ban siman veszel egy 90m2-s lakast, es nem kell epiteni se semmit
ez ide vezettöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #110299 üzenetére
nem, ezert kell bp-n beluli kozlekedest fejleszteni
ez a villamost mindenhova a vitezy hujesege
semmelyik masik EU nagyvarosban sem ezt a logikat kovetik, hanem metrot epitenek, mert az a kelloen gyors
most bementem a Wesselenyi utcaba egy autos cuccert, nem nagy vmi egy nylon szatyorban elfer, de 35perc volt oda-vissza
innen a 24perc a Hatar uti metro 50-s vilivel, es akkor meg pont nem vagyok sehol
ha 40-45perc alatt meg tudnam azt jarni BKV-val, akkor megerne azzal menni
de 45perc arra nem lenne eleg, hogy csak odaerjek
nem mellesleg a koruton mentem es 1 azaz EGY bringas Wolt-s etelfutart lattam
olyant aki civilben teker, meg pontosan NULLÁT
a BME-s vili is 15percekent fog jarni napkozben
arra minek?
Gellert ter-tol a BME fobejarata 220m, a Petofi hidnal levo leendo megalloja meg a 500m, azaz elobb lesetalod a 4-6-g, mire jon a kovetkezo
akarhol nezed azt a vonalat, 300m-n belul jar mas jarat is
30Mrd 2.8km 12k utas, az majdnem 1millios kotlseg per utas fajlagosan
de ugysem all meg 30-bol, szoval ez csak emelkedni fog
M4 metro meg ~400k volt
azzal meg qrvara senki nem lesz kisegitve, ha eleve 15 percenkenti kovetesi idore tervezik ezt is
olyan mint a Godolloi HÉV 30prcenkent jar, 30k utas szall fell ra a Örs-n, azokbol nyilvan nem megy ki vegig mindenki, Godollore van effektiv 15-20k utasa
400+Mrd-ert fogjak felujitani...
mikozben vitezy azon nyigott anno elenzekben veke.hu megmondoemberekent, hogy metrot epiteni 100k utas alatt nem eri meg
erre most ugyano otod annyi utasra tapsolna el egy hasonlo osszeget, csak M4 amire sugarban hanyt, es 100k helyett 190k utast produkal per nap felig megepitve is
hol is van o ehhez kepest a 20k utasu HÉV-jevel kb ugyanennyiert?több drón kell ;P
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #110358 üzenetére
Az fel sem merül, hogy a fölösleges közlekedést kéne elhagyni a picsába? Tényleg 3.5 millió embernek kell a belvárosban dolgozni? Vagy annyira nem is fontos ebből csak 1 milliónak, vagy félnek valójában a jelenléti munka? Aztán ha már helyreállt a valódi terhelés, lehet közlekedést tervezni.
-
-NoVa-
addikt
-
veterán
válasz hobizoli #110358 üzenetére
ez a villamost mindenhova a vitezy hujesege
semmelyik masik EU nagyvarosban sem ezt a logikat kovetik, hanem metrot epitenek, mert az a kelloen gyorsnem tudom, feltűnt-e, de a metró egy kicsivel drágább.
nem mellesleg a koruton mentem es 1 azaz EGY bringas Wolt-s etelfutart lattam
olyant aki civilben teker, meg pontosan NULLÁTszerintem direkt elbújnak előled, én futárt is elég sokat szoktam látni, civilt is.
mi az a bme villamos?
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
hobizoli
nagyúr
válasz -NoVa- #110360 üzenetére
haaat ehhez epkezlab tomegkozlekedes kene a kulvaros fele... hogy oda is telepuljdnek cegek
de nem igy van
mindig ugyanoda jutunk ki igazabol
attol, hogy a belvarosban lesz a meglevo 12 jarat melle lesz egy 13. is 200m-re a masikaktol, kijjebb semmi nem fog javulni, marad ugyanolyan tetu lassu
nezz meg egy mas EU fovaros tomegkozlekdesi terkepet, meg a Bp-it
itt van 150km villamos halozat, hip-hip-hurra, mashol messze nincs ennyi egy sokkal nagyobb varosban sem, helyette van 150+ km metro
szerinted ok miert nem villamosokat epitenek?
aztan akkor nezeldoni, hogy ott miert nem jarnak annyian autoval... hat pl azert, mert van ekezlab alternativa
nem maaaaaaaaaaaaajd lesz.... talan.... 2100-ra, hanem megcsinaltaktöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz qnadam #110366 üzenetére
szamold ki egy utasra fajlagosan mennyibe kerul
a metro siman olcsobbelsore furan hangzik, de szamold ki
a BME elotti parkolot meg fogjak szuntetni, hogy az uj MOL szekhazig elmenjen egy uj vonal a Szent Geller ter-tol kiagaztatva
15perces kovetesi idovel kalkulalnak ra, meg munkanapokon 12k utasra[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
veterán
válasz hobizoli #110369 üzenetére
teljesen mindegy, hogy egy utasra mennyibe kerül, ha abszolútértékben sokkal drágább, és nincs rá pénz.
meg metrót nem villamos helyett, hanem mellett kellene építeni.
azt se tartom ördögtől valónak, hogy a rakparton ne csak a gellértig járjon villamos, hanem két híddal tovább, a negyedórás követés viszont tényleg kevésnek tűnik.
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
hobizoli
nagyúr
válasz qnadam #110374 üzenetére
minden mas szarra IS van itt penz boven
a 142-s vasutvonal Kecskemetre tobbe kerul, mint egy uj metrovonal Bp-n, es huszad annyi utas sem lesz rajta
de azt megcsinaljak mindenaron
csak nemtom nekem abbol megis mi a gyasz a hasznom, hogy a Lajosmizserol a marineninek jobb lesz
foleg, hogy a vonal 95%-a nem is Bp-n vantöbb drón kell ;P
-
Bujdy81
csendes tag
válasz hobizoli #110368 üzenetére
Ha megnézed a listát, akkor látni, hogy azért van egy markáns vonal (Vasfüggöny) a metróhálózatok fejlettsége és a földrajzi elhelyezkedés relációjában.
Bukarest és Prága inkább kivétel, ahogy Róma is a saját kategóriájában:
Budapest: 1,7 millió lakos, metrók hossza: 39,4 km
Varsó: 1,7 millió lakos, metrók hossza: 32,4 km
Prága: 1,3 millió lakos, metrók hossza: 65,5 km
Bukarest: 1,8 millió lakos, metrók hossza: 77,5 km
Belgrád: 1,3 millió lakos, metrók hossza: 0 kmBécs: 1,9 millió lakos, metrók hossza: 83,1 km
Berlin: 3,6 millió lakos, metrók hossza: 151,7 km
Madrid: 3,2 millió lakos, metrók hossza: 293 km
Róma: 2,9 millió lakos, metrók hossza: 60 km
Párizs: 2,2 millió lakos, metrók hossza: 220 km
Hamburg: 1,8 millió lakos, metrók hossza: 105 km
Barcelona: 1,6 millió lakos, metrók hossza: 166 km
München: 1,5 millió lakos, metrók hossza: 103 km
Milánó: 1,4 millió lakos, metrók hossza: 100 km -
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #110378 üzenetére
tisztaban vagyok ezekkel a szamokkal
Mardridban csak 2000 ota 50km uj vonal epult
az 25%-l tobb mint, ami osszesen letezik itt 1896 ota
Bukarest-ben a 70-s evek vegen epult az elso vonal, amikor itt mar 3 is jart, most van 5, meg dupla a hosszuk
Bécsben az elso vonal 1976-ban indult, pont akkor adtak itt at az M3-t
az siman latszik, hogy sehol nem a felszini villamost nyomjak ezerrel
van, de nem az a fo irany
itt minden forditva akar izombol mukodni.... illetve nem mukodnitöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #110375 üzenetére
Én meg néha benézek, hogy legyen világképem és ne úgy járjak, mint valaki aki rácsodálkozik a tanárok tüncikézésére, hogy akkor ez most mi is ez. Ott általános, hogy valaki írja, hogy nincs bringaszezon, akkor jönnek a nagyszájúak, hogy "egész évben bringaszezon van hülyegyerek", ez lemegy minden télen hatszor az összes platformon, csak aztán a gyakorlat nem ezt igazolja.
-
Jahno
őstag
válasz Bujdy81 #110378 üzenetére
És ha ez valóban csak a klasszikus értelemben vett metró, akkor Párizsban még mellé jönnek a vonatok. Az is elég masszív. Többiről meg kb. semmit nem tudok. Jade, Barcában kimegy a reptérre és nagyon külső kerületekbe, van jó pár vonatos csatlakozása is, elég jól keveredik a metróval.
Prágát hozzánk képest csúnyán ellepték a turisták, Berlinben meg nagy átlagban vacak az internet.
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #110368 üzenetére
Nekem teljesen mindegy, hová települnek cégek (a szerverek miatt a cégeknek nem, olcsó sávszélesség és áram előnyben), amíg nem kell a dolgozóknak rendszeresen odamenni. Igen, van az a fajta könyvelési meg titoktartási izé, amit csak papíron csak zárt ajtó mögött csak irodában biztonsági őrrel, de legyen ez 10%, és a 3.5 millióból 350k jár máris házhoz. Legyen a maradék fele kényes rá, hogy nincs dolgozószobája, vagy zajos a robotporszívó, zavar az asszony, akármi, és be akar járni, az meg használjon közösségi irodát, kávézót, művelődési házat 2 perc sétára, ezt kell fejleszteni, nem még 15 metrót, hogy teljesen fölöslegesen helyet cseréljen naponta 2x 3.5 millió ember.
-
Phülöp
addikt
válasz blueboi69 #110383 üzenetére
kellően stabil géppark bekamerázva 4-5 CNC marógép+robotkar táveléréssel eléggé világbéke
száladagolós eszterga még inkábbde akkor nuku rozsdamentes acél, meg hosszú, kis átmérőjű menetek fúrása - oda kell személyzet
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Jahno
őstag
válasz -NoVa- #110382 üzenetére
Ez már olyan univerzum-szintű problémákat feszeget, hogy jajj. Mikor sem helyi művház, sem semmi nincs, de főleg más költségvetéssel működik. Pedig Csepelen még az irodabérlet is csak negyedeötödetöredéke annak, mint az Andrássyn.
Én amúgy kipróbáltam ilyen hangzatos coworking irodákat vagy mit, de ott is attól függ mit szeretnél, néha nem mindig értettem, hogy sok helyen nem arra találták ki, hogy legyen egy asztal, szükség esetén tárgyaló aztán dolgozol. Egy része meg most erősen megy a vlog/podcast irányba, ott kíváncsi vagyok meddig bírják.
Egyik demónapon is csak röhögtünk, mert messziről látszott ki melyik kasztból származik, programozó bedugta a fülest és leült egy félhomály sarokba szorgalmasan írta a pontosvesszőket, rendszergazda, mindenfelé rendszerhegesztők szintén, aztán termeltünk.
Másik irányban meg ott zsizsegtek a szélszesek meg mindenféle semmirekellő mondvacsinált kócsok és marketingesek, oszt atom mód építeni szerették volna a bármit is Mi néha valami megvető pillantást nyomtunk arrafelé, és kész. Az a pár Starbucksos almás bölcsészt nem is értem miképpen tévedt oda, de szerintem maguk sem, mert hamar leléptek.
Néhánynál elég megnézni az értékelést. Csupa csodabogár, amihez én már öreg vagyok. Feltéve ha kiigazodsz az árakon. Az mindenhol tiszta, hogy űbertechnika van ha kell, kerékpártároló, fiatalos és trendi, meg blálbláblá. Aztán nem mindenhol /óra /asztal /fél nap /nap a díjszabás, hanem "támogatói lehetőség", de akkor már végy szendvicskávé csomagot meg kiegészítőpakkot, ami amúgy este 6tól változik és más a tarifa, de mindegy, mert 17:30kor zárunk, meg igazából 24 órás nyitvatartásunk van, ami törzsvendégeknek a VIP kártyához szól és az esetben este 8kor zárunk. Bláááááááá.
És amelyiket nagyon nem értettem de meg akartam nézni még egyszer az idén év végén zárt be. Van még 20 másik, csak ha havi 5 napot ott töltenél, az nem nekünk való a 25-30ezres árfekvésével.
-
-NoVa-
addikt
válasz blueboi69 #110383 üzenetére
Az. Tele a belváros CNC központokkal, meg varrodákkal, a lényeg, hogy mondjanak egy példát akinek pont be kell járnia, és miatta nehogy megoldódjon bármi. Ha a harmada otthonmarad a mostani irodistamennyiségnek, pont harmadával csökkenne a közlekedés terhelése, és még sok más is.
-
Jahno
őstag
válasz -NoVa- #110387 üzenetére
Elmúlt években pont úgy van, hogy odahaza is maradtak.
Szerintem ki kellene írni egy időpontot, hogy mikor beszéljük meg annak az időpontját, amikor összeül a home office bizottság:
(egy állat sem sérült meg a produkció készítése közben és bárminemű egyezést a valósággal azt biza az élet szülte)
-
Samott
addikt
válasz -NoVa- #110387 üzenetére
Ket eve nem jarunk be, sose ment meg ilyen jol a cegnek. Egyedul a business analystunk akar visszamenni, mert hianyzik neki a zsongas. Tolunk aztan zsonghat egyedul az irodaban.
A kilens most eppen magyar, a kozvetlen fonokom onnet Dunaujvarosbol home officeol, amugy meg a varos egy masik pontjan dolgoztak. Elotte holland, francia projektek voltak, miattuk kar volt pestre, az irodaba jarni.
Arra jutottunk hogy ha vege ennek az oruletnek akkor heti egyszer azert benezunk egy roviditett napra, hogy ebedeljunk egyutt meg lassuk egymas kepet neha. De mindenki otthonrol akarja tolni tovabbra is.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Sipi-
tag
-
Sipi-
tag
válasz -NoVa- #110391 üzenetére
Asszonyéknál most van itt a külföldi egyik nagyfőnök. Sok ember bejár emiatt az irodába, találtak is már a belépéskori kötelező teszteléskor pozitívat (aki persze az előző napokon is bent volt, céges bulin is). Nem értem, hogy az emberek miért mennek direkt be a f@szerdőbe, nyitott szájjal, letolt gatyával
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
zetor2000
senior tag
válasz Jahno #110381 üzenetére
Münchenben ott az S-Bahn, ami olyan, mint itt a hév vagy egy elővárosi vonat. Abból is van nekik jópár. És bemegy a város közepébe, de megáll mindenhol is. De asszem nem olyan távokra jár, mint itt mondjuk Pest-Gödöllő, hanem kicsit messzebb. De ez a rohadt vadkapitálista ország, phöjj... mármint a germánok.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #110389 üzenetére
Ebből is látszik, hogy nem volt még dolgod egy jól megszervezett nemzetközi menő cégnél. Ott első körben kizavarnak Angliába, hogy távolról hegeszd a francia cuccokat, de mivel onnan nem megy a VPN, így pár nap vakarózás várható. Közben hét vége lesz, akkor haza kell menni, idehaza megfejtik, hogy akkor reszeld innen a francia vasakat, csak ahhoz jogosultság nincs, projektet gondolom meg kell indokolni, szóval mégis jobb ha visszamész Angliába és távolról reszeled a pesti irodai vasakat. Utána már csak a költségen vitatkozol a hülye picsával, akitől előre is kérdeztél, de hát mégsem lett olyan egyszerű és ami múltkor még hiszti volt, az átváltott ugyemegmondtamba, de mindegy is, mindig a nigger szopolik.
-
zetor2000
senior tag
válasz blueboi69 #110383 üzenetére
Én sütöttem idehaza kiflit, jobb is lett, mint a bóti, de azért drágább is, meg belement egy csomó időm. A StreetKitchenen van a Dóra féle duplavajas, olyat csináltam. Ha leköveted a receptet, akkor az fain lesz. Kis fantáziával fel lehet dobni, csepp köménymaggal vagy nagyszemű sóval, sajttal megszórva.
Pénteken tele lett a p*csöm a lokál kajáldánkkal -év eleje óta új. Sikerült 3 ropiért kajálni, és még csak jól sem laktam. A menü nem nekem való - ezt a réginél is megéltem, nem baj, van á lá carte, Chef ajánlata. Pisztráng, 1500. Ja, köret nélkül, nem lóg le a tányérról -ez a mindennapos átlag porcelán, nem pizzás tányér. Mellé krumpli, ami kissé csoffadt volt, de menzásnak elmegy. Tasakos majonéz, mert tartár az nincs a halhoz, holélekén. Desszertnek volt túrógombóc, 3db, 1 akkora, mint a konyakosmeggyből a kisebbek, kevés volt a tejföl, az is vizes, meg a fahéjas porcukorka is kevés volt. Mellé ittam egy Cappy-t, ezt nem rontották el... a halat sem, csak az adagot. Végülis 2890ből megállt, nem volt 3 ropi. A gombóc végülis jó volt, csak a sajátommal vetem össze, ami az etalon, és ez azért messze volt. Fényévekre. Mondjuk magamnak nem vizezem fel a tejfölt, ha kevés, akkor tejjel / joghurttal felütöm, de nem ilyen gagyi módon. Szerintem a balatoni lángosot megkergetik, ha ilyet adna ki.
Most ezen felszívtam magam, ma vettem 40dkg darálthúst, sertés-marha vegyest, ~20 perc félóra alatt csináltam a feléből milánói makarónit, annyit, hogy lesz holnap ebédre is. Holnap este asszem fasírt lesz, meg azután is, a maradék húsból. Mellé lehet, rizibizi. A heti adag lesz kábé 3E.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
Új hozzászólás Aktív témák
- Keresek, csere érdekelne.
- Remek áron eladó dobozos új 13. gen ACER NITRO 5 /I5-13420H/16GB 512SSD NVIDIA RTX 4050 6 GB 144Hz
- Asus Rog Strix B450-F Gaming II
- Szuper áron dobozos új Lenovo Flex 5 laptop /2in1/Touch/Ryzen 5-5500U/16GB/512 GB SSD/14"/Gari/
- Bontatlan ÚJ IPHONE 13 mini 128-512Gb gyári független Minden Szín Deák Térnél Azonnal Átvehető.