- Yettel topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
Hirdetés
-
Újabb előzetesen a GreedFall II: The Dying World
gp Az új rész korai kiadása a nyáron érkezik PC-re, a teljes változat PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re is befut majd.
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Mobilarena
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csferke
senior tag
válasz Delila_1 #23047 üzenetére
Delila köszi a gyors reagálást.
Ez eddig OK de szeretném picit pontosítani.
A diagramok egymás alatt (eddig OK) jelennek meg de mindig a G oszlopban kell, hogy legyen a bal széle.Az adatok bevitelénél nem szükséges a diagramok mozgatása. Csak akkor kell mozogniuk le/fel amikor görgetem a munkalapot le/fel és ekkor a diagramok mindig láthatóak legyenek.
Alapállásban a diagramok G1:T26, G27:T53 vannak. Amikor nyomok pl. 2x PageDown-t akkor pl. a G90:T116, G117:T143 tartományban legyenek a diagramok.
Tehát ha bármilyen módom (egér/billentyűk) mozgatom le/fel a munkalapot akkor a diagramok mindig a látható tartományban legyenek a G oszloptól kezdődően jobbra. -
csferke
senior tag
Sziasztok!
Ha már a "nagybetűs" témáról van szó, lenne 1 kérdésem.
Hogyan lehet megadni egy cella formátumában (Custom format), hogy a beírt betűk NAGYBETŰK legyenek?
A cellában vegyesen vannak betűk és számok. Angol Excel 2007.köszi
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Valamit úgylátszik elkutyultam, mert nem működik az MS Office 2007 Help-je (angol office).
Amikor a Word-ban, Excel-ben F1-et nyomok akkor a következő ablak jelenik megMegpróbáltam a telepítő CD-ről a javítást (Repair) de semmi sem változott.
Tud-e valaki segíteni, hogy megint elérhető legyen a Help?
köszi
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
válasz Delila_1 #24817 üzenetére
Sziasztok!
Egy táblázat A-F oszlopaiból szeretném kinyomtatni az A,B és F oszlopokat de csak azokat a sorokat amelyeknek az oszlopa nem üres.
Eddig eljutottam
de itt a nyomtatásban látszanak azok a sorok is melyeknek az F oszlopa üres.Ezt a nyomtatást egy ActiveX Command Button-al kellene lefuttatni Excel 2007-ben.
köszi
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
válasz Delila_1 #24819 üzenetére
Arra gondoltam, hogy a nyomtatási parancsban valahol meg lehet adni, hogy ne nyomtassa azokat a sorokat ahol F oszlop cellája üres.
Valamikor a múltban tőled kaptam 2 néhány soros makrót. Egyik eltünteti az üres sorokat a másik visszahozza őket . Beillesztettem közéjük a nyomtatást. Működik. Picit lassú, de mivel csak évente párszor kell ez a nyomtatás, hát kivárom.
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Mit kell javítanom ezen a képleten
=AVERAGEIF(B$12:B$200;M6;C$12:C$200)
hogy ne csak a 200-as sorig hanem a B és C oszlop utolsó soráig legyen az érvényessége?köszi
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Szeretném különválasztani az A1:A4 mezőket C1:C4 dátum-ra és D1:D4 idő-re.
A B5=A4-A1 a D5-ben kellene ugyanez az eredmény de sajna a képlettel nem boldogulok.
A5 és D5 cellaformája nn óó:ppköszi
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Mivel eddig nem kaptam segítséget a #25724-es kérdésemre ezért próbálkozom még 1x.Szeretném különválasztani az A1:A2 mezőket C1:C2 dátum és D1:D2 óra:perc-re, az egyszerűbb adatbevitel érdekében.
A3=A2-A1 "nn óó:pp" formátumban ugyanezt az eredmény szeretném kapni a szétbontott adatokból (C1:C2 D1:D2) is a D3-ban szintén "nn óó:pp" formában.
A segítséget 1 képlet formájában megköszönném.
[ Szerkesztve ]
-
-
csferke
senior tag
válasz Fferi50 #25759 üzenetére
Igen, sajna aki tudja, hogy mire gondol az úgy hiszi, hogy mások is látják a gondolatait
Nem írtam le pontosan, hogy mire is gondoltam. Elnézést a mellébeszélésem miatt.Tehát eddig az A1:A2-be vittem be az adatokat (nn.hh.éééé óó:pp) és számoltam az A3=A2-A1-ben (nn óó:pp)
A könnyebb adatbevitel véget szeretném a C1:C2-be beírni a dátumot (nn.hh.éééé) és a D1:D2-be az időt (óó:pp) és ezekből kiszámítani D3-ban ugyanazt az értéket mint A3-ban (nn óó:pp)
Még egyszer elnézést a pontatlan fogalmazásért
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
válasz KaliJoe #25763 üzenetére
...akkor csak össze kell adni a C3+D3 értékeit...
Hogy én MEKKORA ökör vagyok
A legegyszerűbb megoldás a legkézenfekvőbb én meg valami bonyolult képleten törtem a fejem egész délután és nem jött össze. Nem láttam a fáktól az erdőt.D3=(C2-C1)+(D2-D1) (cellaformátum nn óó:pp)
Köszönöm, hogy volt türelmed velem foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Van egy számlanyilvántartónk excelben, ahol egy oszlopba minden egyes számlához be van linkelve a számla pdf-ben is. Azt szeretném ha a LINK felirat helyett írja ki a belinkelt fájl elérési címét.
Pl.: F:\Adatok\dokumentum.pdfEz felkeltette az érdeklődésemet.
Excel 2007. A munkafüzet egyik lapján elkészítem a számlát. Egy gombhoz rendelt makróval "bekönyvelem" a számlanyilvántartási lapra (dátum, sz.szám, cég, összeg ...) és kiíratom a számlát pdf-be egy előre megadott elérési útvonalon lévő mappába, D:\valami\ÉVSZÁM.
Azt szeretném elérni, hogy a számlanyilvántartási lapon maga a számlaszám legyen a link. Ezt hogyan kell kivitelezni?
köszi
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
válasz Fferi50 #26757 üzenetére
A Hyperlink.TextToDisplay tulajdonság értéke legyen a számlaszám.
Sajnos ezzel nem boldogulok. További segítségedet kérem.
A "Számla készítése" lapon (hogy egy helyen legyen minden adat) van egy ilyen rész.
Egy gombhoz (Könyvelés) rendelt makróban Copy A2:E2, átváltás a "Számlák könyvelése" lapra, A oszlop utolsó bejegyzése sor+1 és itt Paste.
Csak ezután, egy másik gomb (PDfF írás & Nyomtatás) íródik ki a számla pdf-be a C4 mezőben összevont névvel és elküldi a számlát egy nyomtatóra is.Pdf írás előtt meghívódik ez a szubrutin amely meghatározza az írás helyét
Sub HovaMenteniMappa()
ChDrive "G"
ChDir "g:\valami\2015\"
End SubTehát azt szeretném, hogy a "Számla könyvelése" lapon a B oszlopban lévő számlaszámok egyben hivatkozások is legyenek az adott pdf számlához. Mindezt automatikusan a makró-ból.
Remélem érthetően sikerült megfogalmaznom az elképzelésemet.
köszi
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Azt szeretném, hogy ha a megnyitott munkafüzet egy adott munkalapját kiválasztom akkor automatikusan lefusson egy macro. Hogyan kell megoldanom?
köszi
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Amikor egy képletben =SUM(E116:E124) módosítani szeretném a tartományt akkor az F2 után bekeretezve kijelölődik az aktuális tartomány és letehet mozgatni vagy a sarkokat elhúzva módosítani.
Ha viszont a képletben egy másik munkalapra hivatkozik a tartomány =SUM(EuroDisel!E116:E124) akkor hogyan lehet ugyanolyan egyszerűen módosítani.
Ha megnyomom az F2-t akkor a képlet beviteli sorban megjelenik maga a képlet nem ugrik a hivatkozási munkalapra, nem jelenik meg a tartomány körül a kijelölés.köszi
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Ha egy mezőbe ez van =SaveDate() akkor ez a Modul ebbe a mezőbe beírja a mentés dátumát.
Function SaveDate()
Application.Volatile True
SaveDate = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties(12).Value
End FunctionAzt szeretném ha nem a Mentés dátumát hanem a Nyomtatás dátumát írná a mezőbe. Ehhez a 12-es szám helyett kellene valami más. Sajnos nem tudom mit kellene megadni, hogy a Nyomtatás dátumát használja.
Értelemszerűen a mezőben ez lenne =PrintDate() a Modul pedig ez
Function PrintDate()
Application.Volatile True
PrintDate = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties(??).Value
End Functionköszi
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Van egy munkafüzetem több munkalappal. Többek között pl. A(adatokPivot) és B(diagram). Az A az egy Pivot és állandóan változik a tartalma. Ezekből a kiértékelt adatokból készül a diagram. Ha most szeretném a diagramban látni a "képet" az aktuális adatokról akkor előbb aktiválom az A munkalapot, hogy frissüljenek az adatok és ezután lépek a B lapra, hogy megjelenítsem az aktuális adatokkal a diagramot.Amit szeretnék.
Hogyha megnyitom a B(diagram) lapot akkor a háttérben automatikusan frissítse az A(adatokPivot) lapot és csak ezután mutassa a diagramot.
Angol Excel 2007köszi
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Egy Custom formázás kellene Excel 2007-ben. Azt szeretném, hogy a cellába írt betű, kicsi/nagy mindig nagybetűként jelenjen meg (I/N, Y/N, D/N ...).köszi
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
válasz m.zmrzlina #29451 üzenetére
Szia!
Kicsit "mélyebben" átnéztem a linket amit küldtél [link] és a következőt találtamPrivate Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
' Forces text to UPPER case for the range
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
If Target.Cells.Count > 1 Or Target.HasFormula Then Exit Sub
If Not Intersect(Target, Range("C14:J14")) Is Nothing Then
Application.EnableEvents = False
Target = UCase(Target)
Application.EnableEvents = True
End If
End SubEzzel nem kell vizsgálni a bevitt adatokat. A munkafüzetet pedig különben is xlsm-ként kell mentenem.
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Dátummal kapcsolatos kérdésem lenne.
Van egy dátum A1-ben (pl. 2015.01.01) ami változik. Azt szeretném ha B1-ben a következő hónap 4.-e lenne (2015.02.04).
Angol Excel 2007.köszi
-
csferke
senior tag
válasz Delila_1 #29637 üzenetére
Köszi Delila!
Időközben én is alkottam valamit ="04."&MONTH(A1)+1&"."&YEAR(NOW()).Picit nyakatekert.
Az EOMONTH() sokkal egyszerűbb. Mindig van még mit böngésznem az Excel help-ben.De azért, hogy ne legyen egyszerű az élet, újabb követelménynek kell, hogy megfeleljen az új dátum.
Tehát a következő hónap 3.-10.-ig az új dátumban nap és munkanap legyen, nem lehet szombat vagy vasárnap.[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
válasz Delila_1 #30358 üzenetére
A =SZUM(B:B) képlet a B oszlop adatait összegzi, az adatok darabszámától függetlenül.
Nálam ez a képlet =SUM(H4:H508)/1000, Excel 2007.
Ha átírom =SUM(H:H)/1000 akkor "Circular Reference Warning" hibát jelez
ha =SUM(H4:H)/1000 akkor #NAME? hibát jelezMit csinálok rosszul?
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
válasz Delila_1 #30396 üzenetére
Valószínű, hogy a képletet a H oszlopba írtad, ezért ad körkörös hivatkozás hibát.
Igen, a képlet a H3-ban van. A lap első 3 sora rögzítve van, hogy lefelé görgetésnél állandóan látható legyen, mint valami fejléc. Tehát a H4-től lefelé kellene összegezni az értékeket de nem tudom megjósolni, hogy hány sor adat lesz.
Ezért próbálkoztam a =SUM(H4:H)/1000 képlettel de így sem működik.
Tehát arra lenne szükségem, hogy a H4-től lefelé összegezze az értékeket. Ne kelljen követnem, hogy hány sorban van adat.[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Feladom.
Valamiért az alábbi funkció hol végzi a dolgát, hol nem. Nem tudok rájönni mi lehet a hiba.Modulban
Function PrintDate()
Application.Volatile True
PrintDate = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties(10).Value
End FunctionEzzel a sorral nyomtatnák a munkalapon lévő CommandButton-al
Application.Dialogs(xlDialogPrint).ShowA munkalap adott cellájában ez van
=PrintDate()A Ctrl+P kombinációval is ugyanaz a helyzet. Hol változik a dátum, hol nem.
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
válasz perfag #30682 üzenetére
Kösz
Function PrintDate()
A különbség a Public
Public Function PrintDate()Majd rálesek, hogy mit eredményez.
Nálam ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties
A linkelt oldalon ThisWorkbook.BuiltinDocumentPropertiesEz még a különbség ActiveWorkbook <> ThisWorkbook de sz.tem ez nem lehet gond.
[ Szerkesztve ]
-
csferke
senior tag
válasz perfag #30685 üzenetére
Sajnos ez nálam most nem nyerő.
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
ActiveWorkbook.ActiveSheet.Range("B3") = LastSaveTime
End Sub
Itt mindig a B3-a cellát módosítja.Több füzetben és azon belül is több lapon használnám a PrintDate() funkciót. Ebből adódóan nem lehet 1 cellára korlátozni.
Amikor úgy van kedve és jól működik akkor Ctrl+P és a kinyomtatott lapon az aktuális dátum van, a megadott cellában is lecseréli a dátumot.
Máskor viszont nyomtatáskor az előző nyomtatáskori dátum van és a cellában sem változik semmi csak F9 hatására. -
csferke
senior tag
Az imént lemaradt.
Angol Office 2007 -
csferke
senior tag
Sziasztok!
Azt szeretném, hogy ha egy lap B oszlop adott sorába beírok egy számot akkor automatikusan az adott sor A oszlopába írja be a pillanatnyi dátumot+időt (yyyy.mm.dd. óó:pp). Ez az érték ebben a sorban többet nem kell, hogy változzon.
Új sor B új érték automatikusan az A-ban a B-be íráskori dátum+idő.köszi
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Ezt szeretném kivitelezni.
Munka1 A1-be beírok egy évszámot (2016) akkor adja össze a Munka2 G oszlopát azzal a feltétellel, hogy a Munka2 D oszlopában lévő dátumok évei megegyeznek a Munka1 A1-ben lévővel.
Angol Excel 2007 a dátum formátuma dd.mm.yyyyköszi
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Nemrégen kérdeztem de mivel senki nem reagált, hát megpróbálom még egyszer.Ezt szeretném kivitelezni.
Munka1 A1-be beírok egy évszámot (2016) akkor a Munka1 B1-be adja össze a Munka2 G oszlopát azzal a feltétellel, hogy a Munka2 D oszlopában lévő dátumok évei megegyeznek a Munka1 A1-ben lévővel.
Angol Excel 2007 a dátum formátuma dd.mm.yyyyköszi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen