Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

    Ajándékhír: Az SSL immár legalább három rendszerre terjesztette ki a befolyását. Ebből azonban kettőben meg kell erősíteni a befolyásunkat, mielőtt átvennénk az irányítást is. Ha valaki segíteni szeretne az E:D szerverén/klienseiben szereplő magyar frakció (minor faction) terjeszkedésében, az elitedangerous.hu oldalról elérhető fórumon, illetve a TeamSpeak-en találja meg a részleteket.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    Boldog Új Évet Kívánok minden kapitánynak!

    Hogy az új év ne induljon kellő számú színes hír nélkül, íme a TRIS (Tawilo Régió Információs Szolgálat / Tawilo Region Information Service) új felfedezése a telepes űrhajók korszakában a Földről indult hét magyar több generációs hajó utasainak elterjedéséről a Tawilo régiójában:

    "Köztudomású, hogy a telepesek időszakának sokszor elfeledett, vagy titkosított tényei miatt a tudósok galaxis szerte másodlagos forrásokból -nyelvemlékekből, nem hivatalos iratokból, geográfiai és településnevekből igyekeznek a történelem ismeretlen foltjait kipótolni vagy a megalkotott elméleteket igazolni. A TRIS geográfiai kutatásait az SSL önkéntes geográfus és információs szakembereiből verbuvált tagjai hasonló módszerekkel végzik. Korábbi bizonyítékaik a hét vezér történelmi örökösének is tekinthető telepes hajók elméletére a Tawilo-közeli Serklich rendszerben található Szebehely Terminál űrállomása, vagy az Uibumisin rendszerben található Szilárd Gateway állomás. A legújabb eredmény legalább ennyire izgalmas. A HIP 110692 rendszer bolygóján található Sakers Arena települése. A saker a Föld egyik legtöbbek által beszélt nyelvén az SSL kapitányai által beszélt nyelv kerecsensólyom nevű földi madarát jelöli. A kerecsensólyom -régiesen turul- éppoly fontos szerepet játszott az SSL elődeinek legendái szerint a történelmi vándorlások végpontjának elérésében, mint a Göncölszekér terraformáló hajó a telepes hajók korszakában."

    Források:
    http://elitedangerous.hu/sons-of-seven-lords-kronikak-ii-resz/
    http://elitedangerous.hu/a-tortenet/
    Továbbá a TRIS saját kutatásai

    [[Akit érdekel a TRIS munkája, az SSL fórumán tud hozzá csatlakozni, de a magyar vonatkozású helységekre, NPC-kre vonatkozó közléseket mindenhol szívesen fogadjuk.]]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz Sylc #20154 üzenetére

    Nem pontosan értem a kérdést. A helynevek a fenti módon szerepelnek a kliensben / szervereken (- ékezetek). A turul (avagy kerecsen) magyar kifejezés nem szerepel a kliensben, csak ezt jelenti az adott név (saker) magyarul, így egy játékbeli hipotézis játékbeli alátámasztására alkalmas.

    [ Szerkesztve ]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz Sylc #20157 üzenetére

    Ha ez tényleg probléma volna, akkor a kritika a Frontier Developments-t érintené, mivel az SSL nem vett részt a játék fejlesztésében és a Galaxis generálásában. Mivel a Galaxisban szinte minden állomás személynevekhez kötődik, amelyek között az angol nevekből kevesebb van, mint más nemzetekhez kötődőkből összességében (pl. Saavedra: spanyol, Tesla: szerb, Gagarin: orosz, stb.) ezért -amellett, hogy nem helytelen nyelvtanilag- én személy szerint nem látom, hogy miért erőszakolja meg ez jobban a magyar (angol nyelvet), mint a Saavedra Dock a spanyolt (angolt).

    Kapaszkodj meg ;) a Holdon is van Szilard Crater, de a European Molecular Biology Laboratory könyvtárának neve is "The Szilard Library".

    Megkockáztatom, hogy a fejlesztők nem is biztos, hogy tudták, hogy ezek magyar vonatkozású nevek, amikor beépítették ezeket az Elite: Dangerous-be. Azt viszont biztos tudták, hogy Szilárd Leó milyen szerepet játszott az atomfizikában, vagy hogy Szebehely Győző (Viktor) nélkül nem lett volna Apolló Program és több égitestet érintő orbitális navigáció.

    Én pedig elnézést kérek, ha ezek a bejegyzések bármely tekintetben propagandának tűnhettek: nem azok. Először is nem képviselem az SSL-t, eddigi két (alap)bejegyzésem jó szándékú magánakció. Ennek többek között az is az oka, hogy új és "casual" játékos vagyok, így nem is ismerem a magyar játékosok szerencsére rosszul dokumentált konfliktustörténetét. Fel sem vetődött bennem, hogy a fejlesztők által támogatott/létrehozott kis frakciókkal (SSL), vagy magyar szerepjátékkal kapcsolatos javaslatok érzékenységet kiváltó propagandának minősülnek a PH fórumon. Tudatlanságom következményeiért elnézést kérek. Azt terveztem, hogy a kereskedelem, harcrendszer és a háttérszimuláció alapjainak elsajátítása és a jelenlegi játékbeli conflict zone-ok megszűnése után a bányászat és a csempészet alapjait, valamint a felszíni küldetéseket sajátítom el, valamint fejlesztem a rangjaimat, de rájöttem, hogy ezeknek átmenetileg várnia kell: inkább bepótolom a fenti hiányosságomat. Van esetleg valamilyen linked / forrásod, ahonnan megtanulható a magyar játékosok csoportdinamikájának története az E:D bétájában és kereskedelmi verziójában? Tudom, hogy ezek néha kevéssé dokumentált területek. Ha ez így van, van valamilyen megismerhető ars poeticád / gyűjteményes műved, amiből kiderül, hogyan lehet navigálni ezen az érzékeny területen?

    Köszönöm még egyszer és BUÉK Commander ;)

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz .csuti. #20528 üzenetére

    A fine-t (büntetés) be tudod fizetni bárhol általában a rendszerben bedokkolva a contacts menüpontnál. A bounty-t nem tudod befizetni. Az egy idő után (tán egy hét) változik dormant bounty-vá (csak akkor látható, ha szkennelnek), majd egy újabb idő után (talán az is egy hét) legacy fine-ná. Akkor befizetheted. Ha azonban időközben bármikor beszkennelnek, bounty-ként újul ki.

    Ettől eltekintve régen megszokott volt, hogy az űrállomások akkor is láthatók, ha a hozzájuk tartozó bolygó nem. A felszíni bázisokra ez már nem igaz. Ezért előfordulhat, hogy a küldetés basic vagy intermediate discovery scanner-rel nem teljesíthető, mert nem lehet a bázist megtalálni. mindenki vigyázzon, aki korábban nem szkennelt rendszerre cargo-val vesz fel küldetést, mert ott még hajót sem tud váltani. (Bár advanced scannert -ha a küldetés idejéből futja- még lehet venni, de egy küldetésből nem fog megtérülni.)

    [ Szerkesztve ]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz VitoSagi #20790 üzenetére

    Belliya naprendszer,
    Benyovszky Station

    A Tawilo Régió Információs Szolgálat (TRIS) a Belliya naprendszerben található Benyovszky Station űrállomáson tartott sajtótájékoztatóján összegezte a Tawilo Régióban a telepes űrhajók korszakában a Földről indult hét magyar több generációs hajó utasainak elterjedéséről folytatott asztrográfiai és nevezéktani kutatások eddigi eredményeit. A beszámoló szerint az SSL Interstellar PLC őseiről ránk maradt, eddig ismert geográfiai elnevezések (Serklich rendszer Szebehely Terminal űrállomás, Uibumisin rendszer Szilárd Gateway állomás, HIP 110692 rendszer Sakers Arena felszíni bázis) mellett többek között a korai előd és neves földi utazó, az elődök vándorlásait kutató Julianus barát (Friar Julian) nevét viselő Julian Freeport koncentrálódása a Tawilo Régióban nem tekinthető véletlennek. Azzal, hogy a Julian Freeport a Tawilo rendszer tőszomszédságában található LTT 8740-es rendszer egyetlen regisztrált űrállomása a Tawilo szoros kapcsolata az SSL Incorporated PLC-hez kötődő nyelvi és kulturális emlékekkel gyakorlatilag tényként kezelhető. Bár ez önmagában nem lenne a hét telepes űrhajó elméletének minden kétséget kizáró igazolása, a telepes és terraformáló űrhajókkal kapcsolatos egyéb forrásokkal együtt olyan bizonyíték, amely tudományelméleti szempontból megnyugtatóan képes eloszlatni az eddig felmerült kételyeket.

    Három vándorlás, hét főszereplő

    Politzer Károly, a TRIS kiemelt főkutatója hangsúlyozta: az SSL Interstellar PLC. közösségének történetében immár három nagy vándorlásról beszélhetünk:

    a történelmi, földi elődeink sokezer éves földi vándorlása a hét vezér vezetésével ért révbe az ősi Föld elődeink által Kárpátokról elnevezett medencéjében;
    miután őseink a Göncölszekér nevű terraformáló hajóval lakhatóvá tették a Tawilo-t a hét telepes űrhajó segítette a Csillagközi Honfoglalást;
    a Tawilo Régióból, illetve a további telepes hullámokban közvetlenül a Földről kirajzó őseink kultúrájának megőrzését, erejének összekovácsolását pedig az SSL Interstellar PLC. megalakítása és a Tawilo régiójában gyökereink megerősítése teszi lehetővé. E harmadik vándorlás volt a Konvergencia.

    A "kirajzás" története

    Politzer főkutató elmondta, hogy a Csillagközi Honfoglalásra koncentráló kutatás sajátos módon a vártnál sokkal több tudományos tényt tárt fel a kirajzás stádiumával kapcsolatosan. "A kirajzás nem tömeges jelenség, inkább a lakossági mobilitás általánosan ismert mozgatórugóihoz és a nagy népességi centrumokhoz kötődik. A Tawilo rendszer húsz fényéves körzetében máig a legnagyobb népességi centrum. Ugyanakkor időről időre a távolabbi rendszerekben is megjelent és stabilizálódott a kultúránk. Így a Tawilo népességének kétszeresét befogadó Belliya rendszer legnagyobb csomópontjai közül kettő őseink nyelvének hordozójává vált és neveit örökölte: a Benyovszky Station és Szentmartony Orbital űrállomások. A Tawilo-tól mindössze 50 fényévnyire található rendszer maga is továbbterjedési magterületté vált. Galaxis-szerte számos település, űrállomás, térség viseli a Benyovszky, Garay, Szilard, Szentmartony, Szebehely, Saker, Julian, Blaha, Farkas, Teller, Simonyi, Jendrassik, Selye, Karman, Cseszneky, Csoma neveket. Vannak olyan földrajzi nevek, melyek esetében a kulturális egyezést nem sikerült kétséget kizáróan igazolni, de nem is kizárható. Ilyenek például a Hardy, Quimby, Conrad, Nowak, Hoffman, Hertz, Reismann. Ezeken az eseteken tovább dolgozunk." Politzer szerint nagy eredmény, hogy az SSL Interstellar PLC sok térségből ezek közül meg tudta szólítani közös kultúrájuk örököseit, de vannak még szerinte feladatok e téren is.

    Újságírói kérdésre, mely szerint lezárja-e a vitákat e kérdéskörben a kutatás Politzer azt válaszolta, hogy ez inkább a folyamat eleje. "A kutatás eredményeit először részletesen át kell tekinteni az anyavállalattal és a szponzorokkal. Ezt követi majd egy elhúzódó tudományos vita. Magabiztosak vagyunk: soha ennyire átfogó kutatás nem folyt még e kérdésben, meggyőződésünk, hogy a tudományos közösség az elkövetkező években magáévá teszi konklúzióinkat. A hatalmak és politikusok más lapra tartoznak: ők várhatóan a saját érdekeik szerint interpretálják, fogadják el vagy támadják majd az eredményeinket. Egy tudósnak ehhez hozzá kell szoknia."

    A TRIS tervei

    A jövővel kapcsolatos tervekről a szolgálat kutatási igazgatója beszélt. "A TRIS történelmi és alkalmazott kutatásainak célja a jövő szolgálata. Egyfelől tervezzük, hogy létrehozzuk a Julianus Könyvtárat, ahol a Tawilo rendszer látogatói megismerhetik kultúránkat, kutatási eredményeinket. Ehhez számottevő forrásokat kell előteremtenünk természetesen. Másfelől az Alfa, Béta és Gamma rendszerekben is tervezzük helyi kutatócsoportok felállítását, amelyek a rendszerek fejlesztésének tudományos támogatását végezhetik." A kutatási igazgató találgatásnak nevezte és elutasította azokat az újságírói kérdéseket, melyek szerint a TRIS hírszerzési tevékenységet végezne. Az újságírók kérdését értékelve a következőképpen fogalmazott: "A fantázia szabadon szárnyalhat, bennünket, tudósokat azonban kötnek a tények. Tény azonban, hogy anyavállalatunkon, az SSL-en belül is toboroztunk magasan kvalifikált önkénteseket tudományos munkánk kiterjesztéséhez."

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz VitoSagi #20812 üzenetére

    Az ed.hu SSL topikjában szerepelt már a friss információ.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz grHawk #20823 üzenetére

    Arra azért emlékszel, hogy hogy sikerült behatárolni a barnacles helyét? Vagy arra, hogy hogy lehetett megoldani az üzenetet?

    Egyik sem volt triviális mini game, mind a kettő rendes kutatási feladat volt, rengetegen vettek részt a megejtésében, hipotéziseket teszteltek, elbuktak, sikerrel jártak, amíg sikerült ide eljutni. Nem kapott senki mankót, nem volt spoiler, nem azok találták meg, akik a kutatást vezették. Ilyen modellt én még nem láttam más játékban. Igaz, hogy nem egy theme park, de az Elite realisztikus megközelítéséhez jobban illik, nehezebb és sokkal izgalmasabb azoknak, akik a kutatás részében részt vesznek, elméleteket állítanak fel és cáfolnak.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz VitoSagi #20826 üzenetére

    CG-t mi is kezdeményezhetünk, idővel kéne is majd, hogy látható maradjon a közösség.

    Egyébként kiválóak lettek a képek, éljenek a keselyűk! :)

    [ Szerkesztve ]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz grHawk #20843 üzenetére

    Sok dolgot eddig is abból tudtak, hogy scannelték a hajót, talán letöltik az adatbázisból. Én most nem tudtam még megnézni az új fejleményeket, de a kihívás éppen ez: különösebb új eszközök nélkül, a kevés jelenség megfigyelésével eljutni a megoldásig. Ez pedig a legnehezebb, egyben a legizgalmasabb.

    Az általános játékok receptje ilyen: megtalálod az UA-t az űrben. Kiugrik a következő aktív waypoint: menj el ide és ide, keresd meg a Mirákulum 2000 szupertudományos AI scannert / dr. Memoriter világhírű tudóst. Őket épp kalózok rabolták el, de visszaszerzed/kiszabadítod, odaviszed az UA-hoz és csodák csodájára megmondják, hogy ez bizony egy inszektoid számítógép és 12 nap múlva világvége indul a Capricorn rendszerből. Egyébként gulyásleves cipóban lesz vacsorára nálatok. Felhívod az asszonyt, igazolja, majd felhívod az uralkodót, hogy baj van. Megkapod az Imperial merit of ethernal wisdom-ot és 10%-kal nő a mana pool-od.

    Az E:D receptje ilyen: van egy valami az űrben. Ha odamész, nem túl izgalmas, ha felveszed, összepiszkítja a rakteret. Ha kidobod és odébbálsz, akkor ennyi volt a kaland. Ha megmakacsolod magad és elkezded megfigyelni, akkor látod, hogy egy idő után megmozdul, valamit sípol. Mirákulum 2000 még mindig nincs, ezt bizony meg kell fejteni. Mi a rendszer a mozgásában? Mi a rendszer a sípolásban? Utólag derült ki, hogy egy megfigyelésből ezt lehetetlen lett volna megtudni, mivel a különböző rendszerekben a Galaxis egy pontja felé álltak be az UA-k. (Ennek megfigyelésére, számszerűsítésére azonban nincs külön műszer.) Hasonlóképpen a sípolásról sem lehetett semmit tudni. Ehhez hangelemzők, volt spectrum tulajdonosok, stb. kellettek, hogy bináris értékeknek feleltessék meg, abból morze kódot készítsenek, majd abból kihámozzák a tartalmat. (Keresni is azért kellett a barnaclest, mert műszerek pontos értékei hiányában még nagyszámú megfigyelés után is csak hozzávetőleges pozíciót tudtak meghatározni a Galaxis végtelenjében.)

    Bár az eddigi tapasztalatok fényében már rohamléptekkel halad az új jelenségek megfejtése (sokkal többen, sokkal több tapasztalattal végzik), de nagyon messze lehetnek még a végső megoldástól. Lehet, hogy ezúttal már a crafting mechanika is fog segíteni a megoldásban, de minden lépés egy rengeteg elméletet és közösségi erőfeszítést igénylő kutatási kihívás lesz. Nem hiszem, hogy minden ki fog derülni a barnacles-ről öt perc alatt.

    A legjobban egyébként egy felfedező kolléga kommentje tetszett, ami maga is mutatja az egész hangulatát és bizonytalanságát: "Tüzet nyitottunk egy tucatnyian az objektumra, melyről különböző anyagú részek válnak le, de mindig regenerálódik. Ha ebből háború lesz, egyértelműen mi kezdtük."

    [ Szerkesztve ]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz grHawk #20945 üzenetére

    Elég jelentős változás, hogy az esetleges undermine elég jól kiszűrhető az űrállomásokon biztosított információkkal. Ez nem védekezési forma, de az okok behatárolásánál sokat segít. Gyakorlatban azonban még nem nagyon hallottam a problémáról, esetleg valamely rare trading pontokon, mint kitűntetett helyeken lehetne hatása. A bounty-k most már név és érték szerint követhetők. A trade hatását nerfelték a BGS-ben.

    Ennél jelentősebb nehézség, hogy követhető módon, de az undermine sokszor könnyebb az influence fejlesztésnél. Magasabbak a szorzói, kevesebb feltételnek kell megfelelni a nem anarchikus rendszerekben. A frakció küldetésekkel pedig (kivált több rendszerben aktív frakcióknál) kis figyelmetlenséggel legalább annyi kárt lehet okozni, mint hasznot, néha szinte nincs a bulletin boardon az influence értékét tisztán növelő küldetés.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz LacStein #21000 üzenetére

    A körözött bűnöző frakcióját jelöli. Ha lelövöd, nem kapsz bounty-t adott frakciótól akkor sem, ha ők irányítják a rendszert, a vérdíjat is átnyújtják érte, a frakcióhoz tartozó biztonsági erő is neked asszisztál. Ugyanakkor adott frakciónál a reputáció csökken és a wing társai tüzet nyitnak rád. Ha sokat kilősz belőle, többször támadnak meg az adott frakcióból. Anarchiában, combat zone-ban nem ad bounty-t a rendszer. Igaz, ekkor lawless lenne a besorolása, kivéve, ha kws-sel lekáderezted.

    [ Szerkesztve ]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz pilóta #21411 üzenetére

    Ez trükkös feladat lehet. Van, hogy a basic discovery scannerrel lehetetlen megtalálni az összes bolygót. Míg az űrállomások a felfedezetlen rendszerek térképén is szerepelnek, a felszíni bázisokat csak akkor látod, ha a bolygót már felfedezted. A küldetsések felvételekor ezért jobb a helyi térképet ellenőrizni, ha pedig felszíni bázisról van szó, egy drágább advanced discovery scanner nélkülözhetetlen lehet.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz pilóta #21414 üzenetére

    Az űrállomások nekem látszanak felderítés nélkül is. System map-en kijelölhetők, még akkor is, ha a bolygónak, ami körül keringenek csak a helye látható.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz Jazz #21542 üzenetére

    (#21541) kozi71:
    Lehet játszani non-online módban is?? Ez új. Az milyen? Az univerzum adatai és a karaktered a saját gépeden tárolódik? Ott fejlődsz, termelsz...stb.? Az ott fejlesztett karaktert gondolom már nem tudom kivinni szerverekre, online módra.(?)

    A válasz röviden: Nem, nem, nem, de. Röviden: nincs offline mód, egyetlen perzisztens univerzum van. Van solo mód, ahol nem találkozol más játékosokkal, de az általuk is alakított univerzumban élsz és azt alakítod magad is.

    Insta: instance: sok játékos és még több NPC lehet egyszerre egy helyen, de a játékosokból egyszerre csak 32-t láthatsz, magaddal együtt.

    A "6000 egyidejűleg fent lévő játékos adat" egy vicc. Onnan származik, hogy Steam és nem Steam kliens is van. A Steamen keresztül volt fent ennyi épp hétköznap napközben. A Horizons óta sokkal több játékos használja az FD klenst, amit korábban, kedvezménnyel lehetett megkapni.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz duvi #22220 üzenetére

    Bütykölik a szerver technológiát? Új szervert tudnak beállítani egyes űr-régióknak? Az idegenekkel folytatott harc színterei ilyenek lesznek? A Bubble-on kívüli akciócentrumok új szerver clustereket kapnak? Vagy a jelen technológia elbír többet, csak kevésbé megbízható?

    Ha ez így lesz, akkor a routerek technikai specifikációi is bekerülnek a minimális HW követelmények közé, vagy a kliens hálózati megoldása hibrid technológiás lesz (server/client vs peer to peer).

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz duvi #22424 üzenetére

    Ez nyilván egy szerver technológia tesztje. egy olyan technológiáé, amely az egyik legnagyobb kérdőjelre adhat megnyugtató választ. Kombinálva ezt az elmúlt hét egyenletes, minden nap déli 12 órai influence tickjével valami nagyon ígéretes változásnak vagyunk tanúi.

    [ Szerkesztve ]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    A különc milliárdos Galaktikus Kincsvadászata : hogyan nyerték meg magyar parancsnokok a nagydíjat

    Szinte sokkolta a Galaxis közvéleményét, amikor a GalNeten széles körben meghirdetett, a világ minden tájáról több ezer parancsnokot mozgósító közösségi esemény megoldását néhány órán belül szállította és a nagydíjat elnyerte az Oriza parancsnoksága alatt felszálló kutatóhajó, melyben Imrus76, az SSL Béta rendszerének kormányzója volt a navigátor. A TRIS kutatói a Föld Napjára megjelenő Théta Régió Népszerű Tudományos Almanachban egy interjú keretében mutatják be a megoldás menetét a Galaxis és a kincsvadászaton induló parancsnokok számára. A magyar változat később lesz hozzáférhető, de akit az angol is érdekel, az megtalálja az ELITEDANGEROUS.HU oldalon.

    [ Szerkesztve ]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    Azok számára, akik néha szívesen vetnek egy pillantást arra, hogy hogy halad a magyar közösség frakciója a power-ré válás és a birodalom építésének útján, itt található meg Matt "The Raven" Corwen értékelése a vállalat helyzetéről annak közgyűlésén:

    http://elitedangerous.hu/ssl-regionalis-hatalom-a-galaktikus-szinteren/

    [ Szerkesztve ]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz Mortel #24172 üzenetére

    @Mortel: Két külön dologról van szó. Egy kis frakcióval (a világhírű Kubeói Lila Tulajdonlevelek Rt-vel) sikerült barátivá tenni a viszonyod, ha továbbra is sikerrel dolgozol nekik, egyszer csak szövetséges leszel.

    A serf rank progress bárja viszont egy nagy frakcióé, a Birodalomé. Rang lépő küldetést ezért kivételesen az Imperial Navy fog adni. Kis frakciók ilyet nem adhatnak.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    Verseny magyar Elite Dangerous parancsnokok részére
    Fődíj: Magyar trikolor paintjob Cobra Mk III-ra vagy kalóz festés Pythonra

    1. Ki nyeri meg a versenyt?
    Aki Siluror rendszerben a legtöbb, nem wanted státuszú Siluror Purple Raiders és/vagy Monarchy of Vuldr hajót lövi ki 2016. 06.16 és 2016.06.18 18:55 között és ezt screenshotokkal dokumentálni tudja.
    2. Kik jogosultak a versenyben részt venni?
    Minden magyar Elite Dangerous parancsnok.
    3. Mik az érvényes részvétel feltételei és mi a menete?
    -Kizárólag Siluror rendszerben, kizárólag a fenti frakciókhoz tartozó, leszkennelt, nem wanted státuszú hajóról annak 0%-os állapotában in game screenshotot kell készíteni. A kilőtt hajókat megszámolva a legnagyobb számot jelentő parancsnokot megkérjük a screenshotok eljuttatására a kiíróhoz. A szám hitelesítése esetén a nyertes által megadott festés ajándékkódját megküldjük a nyertes által megadott email címre, amit a Frontier oldalán tud érvényesíteni (redeem). Ha a hitelesítés nem sikerül, akkor a következő legnagyobb számot jelentő parancsnokkal folytatjuk le ugyanezt az eljárást.
    -A Siluror rendszerben más frakcióhoz tartozó hajók kilövése, wanted státuszú hajók kilövése, bounty bondok leadása, küldetések, kereskedelem és exploration adatok leadása a verseny ideje alatt nem engedélyezett.
    4. Mi a verseny története?
    A Belliya rendszer a nem szolgálatban lévő magyar parancsnokok közösségi szállásaként és versenyeinek, eseményeinek helyszíneként ismert. Miközben nem szolgálatos pilótáink egyik része a Szentmártony Orbital körül rendezett ügyességi és gyorsasági űrversenyen vett részt, másik részük pedig a Binder Gateway melletti szimulált űrharcban mérte össze erejét, a Siluror Purple Raiders nevű kalózbanda a Benyovszky Station történelmi könytárából eltulajdonította a Benyovszky Móric által írt Kamcsatka első földrajzi, néprajzi és állattani leírásának utolsó fellelhető példányát. A riasztásra a Szentmartony Orbitaltól érkező versenyhajók visszakövették az elkövetők ugrójelét a Siluror rendszerig, majd ott szkennelték is az elkövetőket, de a Monarchy of Vuldr frakció jelen lévő hajói feltartóztatták az üldözőket, akiknek pajzs nélküli hajóikkal esélyük sem volt a rabolt értékek visszaszerzésére. Egyik részvevő hajó szkennelése sem hozott egyezést a bűnügyi nyilvántartásokkal. Miután a vuldr-i központ helyi akciónak minősítette a silurori eseményeket, kibontakozott egy legálisnak látszó patyomkin-faluban együttműködő kettős bűnözői csoport vége. A Belliya rendszerben pihenő és kikapcsolódó pilóták közössége ezért olyan szimulált űrharc-vetélkedőt írt ki (kizárólag) a Siluror rendszerre, amelyet éles fegyverekkel vívnak meg a Siluror Purple Raiders és a Monarchy of Vuldr a verseny helyszínéül választott rendszerben megjelenő pilótáival. (A körözött bűnözőket azonban a rendfenntartókra bízzák, ők a versenyből kizárásra kerülnek.)
    5. Megnyertem a versenyt, de nincs Cobra MkIII vagy Python típusú hajóm.
    A fent említett paintjobok egyikének értékhatáráig lehetséges egy más típusú hajóra más színű / mintázatú festést kérni, amely a Frontier Store-ból ajándékozható státuszú.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz duvi #24713 üzenetére

    Ha túlzottan olasznak tűnne meg kell fordulni és a másik irányba menni. :)

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz Ulv #24845 üzenetére

    A magyar honlap abszolút nem állt be, de technikai okokból a fórum valóban kiszorult a használat fő sodrából és jó ideje a facebook csoport és a discord vette át a helyét. A honlapon viszont a nagy bejelentések és közösségi események megtalálhatók. A legutóbbi hír egy hónapos és jó áttekintést ad a közösség erőfeszítéseinek helyzetéről : http://elitedangerous.hu/ssl-regionalis-hatalom-a-galaktikus-szinteren/ . Nemsokára követi a következő aktuális áttekintés és esemény.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz Viper26 #25028 üzenetére

    Tawilo az aktív szolgálatban álló, a napi feladatokat folyamatosan ellenőrző parancsnokok bázisa. Ha nem szeretnéd a napi feladatokat folyamatosan ellenőrizni, a korlátozásokat betartani, akkor a szabadságos parancsnokaink és a nem SSL parancsnokok részére pihenő / gyakorlatozó / közösségi eseményekhez használt rendszer a Belliya, ott használt bázisaink a Szentmartony Orbital, Binder Gateway és a Benyovszky Station.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz zsintai1987 #29716 üzenetére

    Azt nem ígérhetem, hogy egy rövid posztban leírjuk az összes lehetséges BGS hatást, ehhez egy több hetes intenzív kurzus kellhet.

    Ahogy Duvi is írta, a rendszerben végzett minden tevékenység hatással van a háttérszimulációra, a rendszer influence (befolyási) viszonyaira, a rendszer frakcióinak state-jére (állapotára), a rendszert irányító frakció state-jén keresztül pedig egy az adott rendszert irányító frakció összes rendszerének state-jére, továbbá az ezeket befolyásoló vagy nem befolyásoló tevékenységekre, a befolyás mértékére, általában mindenre. Nem az állomásnak van tehát "helyzete", hanem mindezeknek. Bármely frakcióra, NPC-re, állomásra, piacra, stb. gyakorolt minden hatás befolyásolja mindezeket és sok más rendszert is.

    A magyar frakciónak két tucat rendszere van. Minden, ami ezekben zajlik, hatással lehet az összes többi rendszerre is.

    Ennek megfelelően önmagában egy tevékenység sem jó, rossz, vagy semleges. Nincs olyan tevékenység, ami mindig segít. Adott nap a két tucat rendszerből kijelölt rendszerekben folytatott meghatározott tevékenységek segítenek kizárólag. Bármely tevékenység e rendszerekben jóval nagyobb valószínűséggel okoz problémát, mint amennyit segítenek. Ha egy tevékenység egy rendszerben mindig növeli a magyar frakció befolyását (annak megítéléséhez, hogy ez igaz-e, szintén elég átfogó ismeretek kellenek a BGS-ről), az legalább akkora probléma lehet, mintha csökkentené. Valójában a speciális erőknek rendszeresen van munkája evvel, amit egyébként hasznos fejlődésre is lehetne fordítani.

    Másodszor meg kell különböztetni az általános logikát a BGS mechanizmusoktól. Ami logikusnak tűnik, annak lehet, hogy semmi köze ahhoz, amit a BGS megvalósít és fordítva.

    Harmadrészt, amikor bányászol és eladsz, akkor eközben egy sor más tevékenységet is végezhetsz, ami mind hat a BGS-re. Belépsz a rendszerbe (módosítja a napi influence változási limitet), kivéded az NPC-k támadásait és interdicteket (frakciók hajót vesztenek a rendszerben, ezáltal minden frakció influence értéke módosul, egyes frakciók közelebb kerülhetnek más state-ekhez), kiugrasz supercruiseba a hatósági hajók scan-je befejezése előtt (kismértékű szabálysértés a kontroller befolyását és state-jeit befolyásolja), dokkolás előtt/közben történik valami, termék értékesítésével befolyásolod a piaci keresletet, a kontroller frakció state-jeit, vonzóbbá vagy kevésbé vonzóvá teszed a rendszert a külső kereskedelem számára, felveszel egy visszautasíthatatlan küldetést.

    A bányászat során a hajó megvédése módosítja az influence viszonyokat, a forgalom a cap-et, az eladás során terméktípustól, értéktől (nyereségtől) függően a kontroller influence-t és state-t, illetve a termék iránti keresletet befolyásolod. Az állomás "piacából kivett pénz" önmagában csak konjunktúra (boom) esetén számít a boom induló értékének változtatásába, de ezt másodlagos hatásnak tekintjük, mivel itt a közvetlen influence és state hatás a jelentősebb.

    Sokat lehetne írni még erről, de félek, hogy nem erre a válaszra számítottál. :D

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz scyllafren #29719 üzenetére

    Az Elite-ben is van mind mikro- mind pedig makromanagement, csak részben más elven. (Gondolom, mert az EVE-t nem ismerem.)

    Itt az elv nem az, hogy tudomásunkra jut az undermine tevékenység vagy megtámadják a bázist és PVP-vel elhárítjuk. (Lehet ilyen is, ha egy frakció openben támadja a combat zone-unkat például, de ez nem jellemző.)

    Itt az elv az, hogy hatás / ellenhatás alapon működik a rendszer, azaz az undermine-t erősebb, ellentétes hatású tevékenységel lehet kompenzálni. Erre vannak stratégiai eszközeink (terjeszkedési és rendszer karbantartási stratégia), diplomáciai eszközök (csökkentjük a nyilvánvaló konfliktushelyzeteket) és rövid távú eszközeink (state-k állítása, napi feladatok fókuszálása, folyamatos megfigyelés). Én speciel örülnék, ha emellett csak az openben végzett tevékenységek számítanának a BGS-be, azaz a PVP is általános lehetőség lenne, de a játékkal kapcsolatos stratégiai döntések miatt (solo mód) személy szerint erre kevés esélyt látok.

    Mindezzel együtt tavaly október óta a Frontier Development drámaian javított a BGS játszhatóságán: több és egyszerűbb információs eszközt adott, sokszorosára bővítette a BGS céljára használható eszközök körét (BH és exploration mellett trade, küldetések, stb.), jó irányban csökkenti a visszaélésekre alkalmas eszközöket is (tranzakció alapú elszámolás visszaszorítsása, stb.) Ezek némelyike csökkenti a versenyelőnyünket, de hosszú távon akkor is hasznos, mert mindeközben jelentősen javítja a játékélményt. Ma a BGS már könnyebb műfaj, így a verseny kiegyenlítettebb, de a rendszeres rejtett változások kutatásától az összetett hadműveletekig mégiscsak alapvetően a jelentős frakciók játékszere maradt, ami szintén helyes. Ettől még néha továbbra is "túl izgalmas" maradt, de ha nem kéne árat fizetni az eredményekért, azoknak nem is volna értéke.

    [ Szerkesztve ]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz zsintai1987 #29725 üzenetére

    Általában kevés az esélye ennek, mert sokkal több az NPC frakció, mint a játékos, de a jelek arra mutatnak, hogy az Aisling's Angels nevű játékos frakciót undermineolod megfeszített erővel. ;) A másik állomás függvényében lehet még egy frakció akiket vagy tolsz, vagy taposol. :D

    Most, hogy nézem, zavargások is törtek ki náluk.

    [ Szerkesztve ]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz Hauptmann #29732 üzenetére

    Nincs 100%-os módja, jelenleg technikailag nincs különbség a játékos és az NPC frakciók között.

    A játékos frakció lehet "injected", amit a fejlesztők a frakció kérésére integráltak a kliensbe (és az adatbázisba). Ezeknek a neve legtöbbször nem tartalmazza valamely naprendszer nevét. Ha ilyet látsz, az mindenképp gyanús, bár néhány példa van rá NPC frakciók között is.

    A másik lehetőség az "adaptált" frakció: ekkor a játékos csoport örökbe fogad egy létező NPC frakciót. (Pl. Mercs of Mikunn a Mikunn rendszerből).

    Google search, inara, eddb segíthet ezek azonosításában, de ezek 3. feles megoldások: nem biztos az eredményük.
    http://inara.cz/galaxy-playerfactions
    https://eddb.io/faction

    [ Szerkesztve ]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz Vesa #29741 üzenetére

    Nem válaszoltál Duvi kérdésére. ;) Nem ismerem az EVE birodalomépítési rendszerét (tehát ezzel nem az állításodról mondok véleményt), de ebből a szemszögből egy ilyen hatalmas csata is csak egy sok szereplős skirmish (nyilván rengeteg taktikai elemmel, hadvezetési feladattal: ez nem értékeli le az összetettségét). Sok szereplős űr PVP-t (ami alatt konkrétan rengeteg playert kell érteni, ha nem is annyit, mint az EVE legnagyobb csatáiban), sok hajóosztályt, bányászatot, kraftingot, engineeringet, reverse engineeringet, hajóépítést, bázis- és városépítést, (lakberendezést :) ), nagy frakciókat, frakciós pvp-t involváló MMO-val én is sokat játszottam (jóval) korábban (SWG), de abban sem volt olyan értelemben birodalomépítés, mint az E : D-ben. Az E : D-ben a birodalomépítés nem kollektív eszközfelhalmozás a nagy pvp csatákhoz, hanem ténylegesen egy birodalom felépítése. A birodalom méretének csak a state futószalag (idő) és az emberi erőforrások szabnak határt. Persze a parancsnokok eszközellátottságának itt is van szerepe. A felkészültségük és a koordináció azonban nagyságrendekkel fontosabb. A BGS folyamatos kutatása, a változásaihoz történő alkalmazkodás még inkább. A BGS összetett és dokumentálatlan, de ettől még menedzselhető. Pont ez a kihívás benne.

    [ Szerkesztve ]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz orientcx #29757 üzenetére

    Az NPC-k is bevetik a silent runningot és törlik ezzel a kijelölést.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    Csak szeretném jelezni, hogy a Vulture szerintem nem rosszabb CZ-ben, mint a FDL. Természetesen tankolni sokkal jobb az FDL, és a tűzereje is nagyobb. Ez azonban nem jelenti azt, hogy jobb a túlélési képessége, mint a Vulture-nak. A Vulture-ral persze aktívan kell manőverezni és nem tudok nyilatkozni a turretes és gimbal-es konfigurációk hatékonyságáról sem, de a Vulture-ral nagyobb balesetek híján addig lehet maradni a CZ-ben, ameddig akarsz.
    Az FDL-nek tendenciaszerűen fogy a pajzsa. Eddigi tapasztalataim szerint a CZ tartózkodási ideje kitolható, de ez csak az elkerülhetetlen elodázása. A jól karbantartott CZ-nek jó a "kitermelése", az időről időre magára hagyott CZ pedig kockázatos. Az FDL nem tudja olyan jól kamatoztatni a DD5-öt, mint a Vulture, mert a Vulture a kimanőverezés lehetősége mellé megkapja az outrun, legyorsulás, otthagyás lehetőségét, de az FDL mozgási karakterisztikája miatt nem igazán kapja meg az ellenfél tüzének mobilitással való elkerülését, sokkal több "lövésváltásba" keveredik.
    Ettől függetlenül jó hajó természetesen, sok célra továbblépés a Vulture-hoz képest, de szerintem szó sincs róla, hogy hasznosságban csak előrelépést jelentene.
    Természetesen mindkét hajóra igaz, hogy megfelelő felszerelés és engineering nélkül nem érdemes az erősebbnek várt hajóra váltani. A megfelelő harci hajóknál a teljes A-s kiépítés.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz orientcx #29832 üzenetére

    Arról írsz, hogy a Vulture nem felel meg a Te repülési stílusodnak, ezért Neked nem jó hajó. Ez rendben is van. Ettől azonban nem lesz rossz hajó.

    "Egy CZ-be nem piknikezni jár az ember, hanem skalpokat és fejpénzt gyűjteni. Márpedig ha egy Vulture-vel látsz neki meghámozni mondjuk egy deadly Corvette-t, tuti wanted leszel, mert mire végzel vele, addigra már rég békét kötöttek a felek. :) A tűzerő nem csak azért kell, hogy a kuncsaftnak ne maradjon ideje lebontani a mi pajzsunkat, hanem hogy nekünk maradjon időnk lebontani a többi kuncsaft pajzsát. Az idő/skalp tekintetében a tűzerő perdöntő."

    Egyfelől a harci stílus, amit leírsz, az az "outgun". Gyorsabban lelőni az ellenfelet, mint az lelő téged. Erre a Vulture csakugyan nem alkalmas. Nem lehet nagy hajóként repülni, mert kilövik. Viszont folyamatosan manőverezve el lehet érni, hogy minimális sebzést kapjon, miközben folyamatosan sebez. Ehhez természetesen folyamatosan a helyzetnek megfelelő manővert kell alkalmazni. Ilyen pl. a barrel roll a közelítéskor, maradni a laterális oldalán a másik gépnek, boostolni, ha az ellen kedvező lőpozícióba kerül, folyamatosan változtatni a "síkodat" a másik géphez képest, figyelni a többi hajót, célpontot váltani, ha azok Rád akaszkodnak, kihasználva, hogy az aktuális ellenfeledhez igazodva szűkebb pályán mozogsz és így a kísérőinek -amelyek távolabbról lőnek- jó célpontot nyújtasz. Erre nagyon alkalmas a Vulture. Mindhárom tengelyen manőverezve is folyamatos a mozgása, nem áll meg a manőver közben. Mindeközben FA On mellett is szinte tetszőlegesen megválasztható közben, hogy merre nézzen a hajó, nem, vagy minimálisan limitálva a tüzelés lehetőségét.

    A tűzerő tényleg nagyon fontos az idő/teljesítmény szempontjából. Az engineers ebben elég sokat módosított, jelentősen csökkentve a Vulture hátrányát e téren. Nekem két fix large pulse van fent a kezdetek óta, amik overdrive-ot és az egyik thermal shockot kapott. Túl azon, hogy ezekkel viszonylag ritkán kell leszállni újratölteni (látod, más konfig, mint a Tiéd), kielégítő a sebzése, de önmagában még mindig nem elég hatékony egy HazRES-ben. A CZ azonban nem HazRES. Ott mindig vannak szövetséges hajók, amiket szintén kell tudni használni. Ha a CZ-t HazRES-nek használva szólózol, a Vulture nem a Te hajód. Egy sok vs sok összecsapásban a legfontosabb mindig a létszámfölény biztosítása olyan gyorsan, amilyen gyorsan csak lehet. Ehhez szinte mindig a leggyorsabban eltávolítható hajók semlegesítése, a szövetséges hajók tehermentesítése a támadóiktól vezet. A másik legfontosabb feladat a hajó és a pilóta adottságainak legmegfelelőbb szerep követése, amikor van mód rá. Ez pl. esetemben a tankok pajzsainak kilövése és a vadászok kiiktatása, amíg van ilyen célpont. Ha így felszabadítasz sok hajót, a deadly Corvette pajzsának kilövése nem túl sok idő, a több hajó számára (illetve azokkal együtt) pedig a magányos korvett végzetének beteljesítése szintén nem az.

    Harmadrészt én például nem fejpénzt gyűjteni járok a CZ-be, hanem egy frakció dominanciáját biztosítani egy másikkal szemben. Ehhez a selejtezett hajók darabszáma és a harctér dominálása fontosabb, mint a nagy hajók kiszelektálása. Megjegyzem, a nagyobb hajók ritkán forgolódnak magányosan a CZ-kben.

    "a Vulture-re pakolható large MC pont a legnehezebben használható fajta."

    Ezt én is így tapasztaltam, ahogy csalódva állapítottam meg, fix fegyverként és az én repülési stílusommal alig használható a tüzelés látenciája miatt. Ezért tértem vissza egy gyorsteszt után a lézerhez.

    ""a Vulture a kimanőverezés lehetősége mellé megkapja az outrun, legyorsulás, otthagyás lehetőségét, de az FDL mozgási karakterisztikája miatt nem igazán kapja meg az ellenfél tüzének mobilitással való elkerülését, sokkal több "lövésváltásba" keveredik""

    "Az outrun-ra hivatkozol? Na erre mondják, hogy ezt benézted. Az FDL gyorsabb mint a Vulture, ergo tuningolva is gyorsabb."
    A Vulture tuningolva ötszázzal megy. Ez legvisszafogottabb értékelés mellett is elégséges bármilyen NPC-vel szemben. Ha az ergo szóval arra utalsz, hogy egy eleve gyorsabb hajó engineers tuning után is feltétlenül gyorsabb, akkor egy olyan összefüggésre hívod fel a figyelmet, ami a játékban elérhető egyik hajtómű módosításra sem létezik. Mind a dirty, mind pedig a clean drive tuning egyszerre módosítja az optimális tömeget és az optimális sebesség szorzót. Ennek megfelelően létezik olyan tömeg/sebesség tartomány két lehetséges hajó(típus)ban, amelyre ez igaz, de ez nem egy minden helyzetben alkalmazható összefüggés.
    A két hajó közötti különbségből a gyakorlati alkalmazás céljára eltűnik a Vulture hátránya a végsebesség terén. Ezt talán nem néztem be.

    "Ami pedig a manőverezést illeti, boost + FAOFF-al kell forgolódni. Hihetetlenül jól fordul, még egy imp Eagle sem mászhat le a látótérből(ehhez persze kell egy ötösre tuningolt charge enhanced. PD, és megfelelő pip gazdálkodás."
    A FA-off kapcsán van egy alapvető félreértés, ami egy nagy hajó, tank esetén nem jelent drámai különbséget, de egy vadászban ég és föld. FA off-ban a hajó nem "fordul" jobban. 90%-ban rosszabbul fordul, ha a fordul alatt a repülőgépes analógiát használjuk. Jobban perdül. Elválik egymástól a mozgási vektor és a "heading", az, hogy merre "néz" a hajó. Az eredmény az, hogy a főhajtómű kisebb szerepet kap a fordulásban, csökkennek az ívek, tendenciaként a főhajtómű még tudatos működtetés esetén is inkább az egyenes mentén történő lassításban (megállásban) - gyorsításbn kap szerepet. Az FA off hasznos abban, hogy a látótérből ne menjen ki az adott célpont, de többnyire ennek ára az, hogy mindeközben kedvezőbb célpontot nyújtson a (saját) hajó állva vagy egyenes mentén, de mindig legalábbis szűkebb íven mozogva.

    A Booster ezen annyit változtat, hogy a boost kezdeti tartományában (aktiválás után) segítheti a szögsebesség javítását.

    A Fer De Lance ezen a téren eleve hátránnyal indul, mivel a gyorsaságával nem arányos a manőverezhetősége. Ezt a hátrányát egy dirty drive 5 kihangsúlyozza. Ez egy harci (atmoszférikus) repülőnél "csak" annyit jelent, hogy a turnfight helyett a head-on taktikát kell folytatni, ami általában azzal is párosul, hogy a head-on stílusú gép általában jobb emelkedésével, a kritikus pillanatban függőleges szögének jobb megválasztásával védekezési és támadási szempontból is képes kihasználni különbségét. Ilyen alkalma a védelmi használatra az űrben, ahol az átesés nem létezik a FdL-nek nincs. Meg kell jegyezni, hogy az FDL FaOnban is inkább úgy viselkedik e tekintetben, mint FaOFF-ban. Fordulás: lassítás, megállás, gyorsítás az ellenkező irányba. Tudatosan ellensúlyozható ez a karakterisztika meghatározott mértékig, de semmiképp nem lesz olyan, mint egy Vulture. A Vulture tehát ledolgozza az induló hátrányát az engineers fejlesztéssel a sebesség/menekülés terén, de az FdL nem dolgozza le, sőt, bizonyos mértékben kihangsúlyozza hátrányát a manőverezéshez kapcsolódó túlélés kapcsán. Az igazsághoz tartozik, hogy DD5 nélkül nem igazán repültem FdL-t így lehet, hogy az alap karakterével kapcsolatban nincs elég tapasztalatom (és a tuningolttal is limitált, a Vulture-höz képest mindenképpen). (Ki még nem lőttek CZ-ben vagy bárhol máshol FdL-lel, de egy idő után távozni kell vele a harcmezőről.)

    Mindehhez társul az FA Off hatása a célzás pontosságára. Turretnél, ahol a térsík felettiséget, vagy gimbalnál, ahol a szögtartományt kell biztosítani, lehet, hogy ez nem probléma. Fix fegyvernél azonban már számít.

    "Arról meg nem is beszélve, hogy nem 4, hanem 6 db feltuningolt SB-t lehet pakolni rá, és ez már hihetetlen masszív fedezék."
    Jó tank, csaknem ideális tank. A pajzs abszolút töltési sebességét azonban az SB-k nem módosítják, ezért mindez az itt felvetett alapkérdést nem érinti. Ráadásul a reaktor tuningja óta a Vulture is jobb tank, mint ami feltétlenül szükséges. Ez alatt azt kell érteni, hogy nincs szüksége SCB-re sem megfelelő módon repülve.

    Félre ne érts: Az FDL és a Vulture is több, mint elégségesen jó hajók szerintem. Az FDL egy HazRES-ben sokkal jobb választás, mint a Vulture, mert ott érvényesül az általad leírt előny. Egy CZ-ben azonban nem gondolom, hogy egy univerzális alapigazság lenne, amit leírsz, még ha a te repülési stílusod alapján igaz is.

    [ Szerkesztve ]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz orientcx #29852 üzenetére

    "A kommented annyi sebből vérzik, hogy nem fogok minden pontján végigmenni, mert most annyi időm nincs, csak néhányat ragadnék ki"

    Nagy kár, nem szégyenlek a tapasztaltabbtól és a nagyobb tudásúaktól tanulni. A vérző kommentemre adott gyors kezelésedért, a beteg állapotának stabilizálásáért is már nagyon hálás vagyok azonban és semmiképp nem élnék vissza a drága időddel.

    "Ha már a CZ-re hivatkozol, akkor tudhatnád, hogy a sebesség nem elsősorban az iszkoláshoz kell, hanem az odaéréshez, hogy még neked is jusson a potya falatból, de ami a lényeg, hogy ez a fejlesztés nem csak a sebességet növeli, hanem a manőverező képességet is."

    Köszönöm, ezt tényleg nem is tudtam és nem is tapasztaltam eddig. Nekem eddig nem tűnt fel, hogy a frakció hajói, amelyeket választok a CZ-be lépve nélkülem kiírtják az ellenfelet újra és újra és csak arra kell ügyelnem, hogy oda kell érnem egy-egy potya lövésre, killsteal-re. Nekem inkább alakult ki az -az ezek szerint helytelen- benyomásom, hogy közbeavatkozás nélkül az ellenfél dominálni kezdi a harcmezőt, miközben -ez szintén tévedés lehet- mindkét fél folyamatosan spawnol újra.

    A manőverezési képesség viszont egy összetett dolog, mindjárt visszatérek erre az FA Off kapcsán. A fejlesztés valójában két alapvető, mozgást meghatározó tényezőt érint: a hajtómű optimális "szorzóját" és az optimális tömeget. Az, hogy ez milyen haszonnal jár, több dologtól függ:
    -milyen tömegű adott pillanatban a hajó, amikor használod. Összességében a fejlesztésnek lehet pozitív és negatív hatása is, de egy jó fejlesztésből egy átlagos FDL a leggyakoribb hajtóműosztály használata mellett általában jelentősen profitál. Természetesen -amire a "manőverező képességgel" célzol- a fejlesztés minden hajtóművet érint.
    -az adott hajótípus, chassis alapvető mozgási karakterisztikája. Ennek egyik eleme az általad fordulatként emlegetett elérhető saját tengelyeken mérhető szögsebesség, azaz a hajó saját tengelyei körüli elfordulása jelenti. Fontos világosan látni, hogy ez a fordulás megvalósítható álló hajónál, egyenesvonalú, egyenletes mozgást végző hajónál vagy csaknem bármilyen sebességvektor mellett. Ezt a hajtómű mérnöki fejlesztése befolyásolja. A másik eleme a hajtóművek egymáshoz viszonyított tolóerő-aránya (Gyorsító-lassító, vízszintes-függőleges-oldalirányú). Ezt a mérnöki fejlesztés egyáltalán nem befolyásolja, ez az űrhajó típus (chassis) sajátja. A hajtómű fejlesztése ennek a keretei között érvényesül, összességében a mozgás, a végsebesség és a manőverezés is változik, de az alapkarakter az FDL-nél nem veszik el. Ez a fenti és egy másik, chassishoz kötődő módosító hatása (a másik a gyorsulás, minden hajtómű relációjában, azonban hajtóművenként külön meghatározott mértékben).

    "Most arra külön ki sem térek, hogy az FDL-re a "tank" jelzőt használod, mert az meglehetősen vicces,"
    Az FDL induló shieldje nekem természetellenesen nagynak tűnik ahhoz képest, hogy egy vadász. A Vulture-é is, bár az némileg kisebb. Ez persze ízlés dolga, ezen nem vitáznék. Nyilván vannak erősebb pajzsú hajók és sérthetetlen chassissal bíró hajók is a játékban. Bárki szabadon megválaszthatja, hogy neki mi számít tanknak. Nem beszélve arról, hogy most már pajzsot regeneráló sugár is van.

    "de ami a lényeg, próbálj meg egyszer csak úgy simán megfordulni, aztán boost+FAOFF-al, és mérd le az időt (a különbség akkor fog megmutatkozni, ha épp nem a kék mezőben van a sebességed, márpedig harci helyzet sokszor megkívánja az attól való eltérést)"

    Pont ez itt a lényeg. A kék mezőben nem a sebességed van, hanem a relatív tolóerőd. Az FA off nem a hajód mozgási irányának, mozgási vektorának a változását befolyásolja, hanem leválasztja a tolóerőszabályozást a hajó saját tengelyei körüli elfordulásról. FA Offban a joystick karja csak a saját tengely körüli elfordulást vezérli, a hajtóműveket nem. Ezért "gyorsabb" úgy "megperdülni", minha a nem "vízszintes", azaz longitudinális hajtóműveket is kezelné a rendszer.

    Az általad leírt módszer csak a hajó szögsebességét méri. A mérés érvényesül álló helyzetben perdülő hajónál, egyenesvonalú, egyenletes mozgást végző hajónál, szűk és táv íven forduló hajónál, több tengelyen forduló hajónál (bármely tengelyre vagy azok síkjában található más egyenesre). Így nincs kapcsolatban a mozgás irányának megváltoztatásával, ami egyébként az E:D-ben a három hajtómű együttes használatával a leggyorsabb, amit az FA Off alapértelmezésben csökkent.

    Az, hogy a hajó mozgása mennyire vesz részt a hajó védelmében, az határozza többek között meg, hogy milyen szöget zár be a rá tüzelő fegyver csövéhez képest. Egy álló hajónál ez a szög állandó. Egy közeledő / távolodó hajónál közel állandó egyenes vonalú mozgás esetén. Attól való eltéréskor a távolság növekedésével csökken a szög, bár a tűz pontossága is. A közeli célpontok esetén annál jobb a védelem, minél közelebb van a hajó mozgási síkja a 90 fokhoz a célzóhoz képest, illetve minél nagyobb az ilyen irányú mozgási komponense a védekező hajónak. Még többet segít, ha ezen a síkon nem egyenes vonalban, hanem két dimenzióban mozog a hajó. Az E:D esetében részben ezt a védelmet csökkentik sorrendben a gimbalos és turretes fegyverek, ugyanakkor növelik a gyorsabbtól lassabb felé haladó lövedékek.

    A három térsíkon történő mozgásban van az FDL hátrányban a Vulture-hoz képest. Ez a chassis karakterisztikájából következik. A mérnöki fejlesztésekkel önmagához képest javul a hajó, de az alapkaraktere megmarad. Nem az a baj vele, hogy a fegyvereit nem tudja az ellenfél felé fordítani. Ezt az FA Off segíti. Megjegyzem, ez a legtöbb hajóosztályra igaz, amit próbáltam.
    Az azonban világos, hogy az, hogy egy hajó fegyverei az ellenfélre néznek, nem jelenti azt, hogy az ellenfél hajó fegyverei nem néznek ugyanígy vissza. A kettő független egymástól, a sebződést pedig úgy lehet csökkenteni, ha a másik hajó (fegyverének) longitudinális tengelyére merőleges síkon tud mozogni a hajó vagy tarósan kívül tud maradni annak célzási szögtartományán.

    Ezt a képességet az FA Off kikapcsolt hajtóművek esetén rontja, mivel az FA kikapcsolása leválasztja a hajtóművezérlést, és álló hajónál álló hajóra tüzelhet az ellenfél, mozgó hajónál pedig egyenesvonalú egyenletes mozgást végző hajóra, ami a lövész szempontjából közel áll.
    A legtöbb E:D parancsnok azonban ezt nem így nem éli meg, hiszen a gázkar folyamatosan adja a tolóerőt a laterális tengelyen. A hajó gyorsan elfordul a saját tengelye körül, van tolóerő, az űrben relatíve kevés (kevesebb) a viszonyítási pont. Összességében azonban mégis az a helyzet, hogy FA Off alkalmazásakor nő a tengely körüli sebesség és csökken a védelmi szempontból hasznos ívsebesség, rádiusz a lövészhez képest, merőleges síkon mérhető sebesség.

    Az általad leírt helyzetben az FA-Off + boost használatakor nő a rádiusz is, önmagához képest. A FDL viszont egy így is kisebb rádiusszal fordul, ugyanakkor sokáig sodródik egyenes vonal mentén, attól relatíve kevéssé eltérve egy 180 fokos forduláskor, FA onban és FA Offban egyaránt. A mozgása kevésbé folyamatos a laterális vagy ventrális hajtóművek használatakor is. Ez elkerülhetetlenül növeli a kitettségét bármilyen helyzetben.

    A mérnöki fejlesztések tehát lényegesek, de egyik sem univerzális gyógyír, az FaOFF segíti a célzást de nehezíti a sebződés elkerülését.

    "" A pajzs abszolút töltési sebességét azonban az SB-k nem módosítják, ezért mindez az itt felvetett alapkérdést nem érinti."
    -
    Jól értem, ezek szerint a SB egy felesleges dísztárgy, mint a bólogató kutyus a kalaptartón? Ez az érvelés elég furcsa irányba mozdult el :)"

    Ezt valószínűleg valahol máshol olvastad, de ha már itt van, hasznos kitérni rá.

    Fontos megérteni, hogy az SB a pajzsot nem tölti és saját magát sem tölti. Az SB-t is a pajzs tölti, ha kell. Ennek megfelelően nem befolyásolja a töltési sebességet. Ha tehát egyensúlyi helyzetre törekszünk, tehát arra, hogy a pajzs ne veszítsen több energiát, mint amennyít veszít sebződéskor választott időegységre vetítve, ebben az SB a pajzs töltésével nem segít. Létezik olyan eset, amikor az SB az egyensúlyhoz hozzájárul, amennyiben a resistance plafonértéken belül engineers fejlesztés révén növeli a rezisztenciát. (A rezisztencia növelésének kettős haszna van tehát: hatása olyan, mintha nagyobb pajzzsal indulna a hajó, egyszersmind a sebzések szempontjából gyorsabban is töltődne.)

    Azt második olvasásra szerintem magadtól is belátod, hogy az SB-nek akkor is van haszna, ha nem módosítja az SB sem a pajzs töltési sebességét, sem pedig a rezisztenciát, mivel magasabb induló értékkel több sebződést visel el a hajó a pajzs több idő alatt végbemenő, de összességében nem elkerülhető lemerülése esetén is. A nagyobb induló értékből ugyanakkor a kevésbé sebződő hajók is többféleképpen profitálnak.

    A konklúziód értem: szereted az FDL-t. Örülök neki. Én is szeretném (jobban) szeretni, ezért a jövőben többet repülök majd vele, hogy jobban ki tudjam használni az előnyeit és kevésbé akadályozznak a limitációi. Attól azonban, hogy többet repülök FDL-el, a Vulture nem lesz inherensen rosszabb hajó minden helyzetben és tekintetben. Javaslom, hogy időről időre Te is ülj vissza egy FDL-lel azonos szinten továbbfejlesztett Vulture-be, fitteld ki szinte bármilyen fix lézerrel és meg fogod érteni. :D

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz Pro Cambarus #29867 üzenetére

    Az előzőben nem fejtettem ki, de boost + FA Off esetén nő a szögsebesség és a rádiusz is és nő a valóban nő szögsebesség FA Off nélküli, sweetspottól elt tolóerő beállítás esetén is, de a sodródási jelenség, az abszolút sebesség hullámzása nem szűnik meg. Győződj meg róla magad is! Természetesen irányváltás esetén egy-egy dimenzió irányában mindig csökken vagy nő a sebesség, de a Vulture-nak mindig jelentős a sebessége 3D manőverezés esetén az eredő vektoron.

    [ Szerkesztve ]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz anatron #29869 üzenetére

    Ha visszaolvasod a bejegyzéseket én egyszer sem írtam, hogy a Vulture általában erősebb volna az FDL-nél. Én csak annyit írtam, hogy CZ-ben szerintem nem rosszabb szükségképpen a Vulture (főleg minden helyzetben és paraméterében) az FDL-nél, azonban HazRES-ben jobb az FDL, mint a Vulture.

    (Bár másról nem volt szó, ezektől eltekintve RES-ben vélhetőleg elég egy Viper is, PVP-ben pedig a kobrától a korvettig minden játszik, akkora a specializáció, ráadásul semmi tapasztalatom róla :D .)

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz orientcx #29871 üzenetére

    "Folyamatosan elbeszélünk egymás mellett, ezenfelül a kommentedben kezdem felfedezni az indulat csíráját(ha rosszul látom, elnézést kérek), márpedig azt semmiképp nem szeretném, hogy ez a fórum baráti hangulatának rovására menjen. "

    Veszélyes az Internet, mert kommunikáció közben nem látjuk a másik reakcióit. Szerencsére az nem fenyeget, hogy indulatba jöjjek virtuális hajók tulajdonságai miatt :D.

    "Ráadásul azzal az állításoddal, miszerint a Vulture ugyanolyan hatékony lenne egy CZ-ben, mint egy FDL, a helyzeted kicsit olyan, mintha valakinek azt álláspontot kellene védenie, miszerint 2x2=3."

    Ez pedig a sokadik mondat, amit valaki más mondhatott, de valamiért úgy érzed, velem kéne megvitatnod. :D
    Szerintem a Vulture épphogy máshogy hatékony és erről igyekeztem is írni, de többet írtam a témához kapcsolódó konkrét felvetéseidről konkrét megfigyeléseket vagy általános információkat.

    Én egyébként friss Python tulajdonos vagyok és újra és újra meglepődöm, hogy milyen kezes és hatékony hajó a legkülönbözőbb szerepekben. A mozgása kifejezetten összeszedettebb, barátságosabb, de nem szeretném megnyitni ezt a kérdést is, mert ha az indulat gyanúja felvetődött Benned, féltem Belliya kocsmáit és a Szentmártony Orbital berendezéseit a virtuális csetepatétól. :D

    Egy dolog igaz azonban: én nem gondolom automatikusan, hogy a drágább / nagyobb hajók minden körülmények között jobbak / versenyképesebbek a kisebb osztályoknál. Szerintem az E:D-ben a hajók s taktikák együttes fejlesztésének az elején járunk és sok meglepetés lesz még ezen a téren is, teljesen függetlenül attól, hogy én mit gondolok. (Mint ahogy videókon azért tényleg látni például eredményes PVP-t kobrákkal.)

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz Vesa #30044 üzenetére

    Szerintem nézz szét az űrkikötőkben, meg fogsz lepődni. Aztán érdemes újraszámolni a felszíni bázis típusokat is, a landolásra alkalmasakat és nem alkalmasokat. Aztán hatványozni egy kicsit.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz 42861 #30083 üzenetére

    :D Légy óvatos a minősítésekkel. Hány küldetést csináltál meg? ;)

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz nubreed #30086 üzenetére

    Csak arra céloztam, hogy -főleg ilyen kis rendszerekben- ha kellően sok küldetést megcsinálsz, akkor jó eséllyel magad is előidézel egy háborút akár abban a rendszerben, akár a kontrollert háborúba sodrod más rendszerben - azonos eredménnyel.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz Htibimor #30493 üzenetére

    Csak a bolygót tudod beszkennelni, ha ezt megteszed, látod rajta az összes települést és POI-t. Ahhoz azonban át kell targetelni a bolygóra.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz nubreed #30551 üzenetére

    A rakományt hajó váltáskor átteszi egyik hajóról a másikra, feltéve, hogy elég hely van a választott hajón.

    A raktározást készülnek bevezetni a játékba, de pont a Hawkyn által említett okokból kizárólag az engineer-eknél lesz lehetséges. Amikor ez kész lesz, újra szükség lesz a cargora az engineer fejlesztésekhez.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz nubreed #30599 üzenetére

    Csak ezt alkalmaznám minden esetben, ha mindig bejönne. A capacity egyes esetekben teljesen érdektelen (system), folyamatos boostoláshoz ez így is elég lehet, ha a pipeket engine-re rakod. Józan fegyverkombinációnál a legtöbb hajónál szintén elég lesz bármihez.

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz nubreed #30650 üzenetére

    Mai tudásunk szerint kétféle állomás elképzelhető:
    -ahol belül normál atmoszféra van, ezért valamiféle nyíláson, zsilipen kell berepülni;
    -ahol nincs légnyomás a leszállóhelyen.
    Ezen felül lehetne még transzportálni is, de én speciel nem örülnék ennek az újításnak. (Ezen felül épp most jelentek meg a fighter dokkok.)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák