Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cousin333
addikt
válasz Gabesz87 #890 üzenetére
Én is hasonló cipőben járok. Én azt a tájékoztatást kaptam, hogy a teremgarázsok általában osztatlan közös tulajdonban vannak, általában egy külön albetéten. Ha ez a helyzet, akkor a kérdés, hogy van-e már villanyóra ezen az albetéten? Ha nincs, akkor össze kell gyűjteni a garázstulajdonosok 51%-os támogatását, és villanyórát igényelni (32 Amper jár hozzá). Én éppen itt tartok, a közgyűlési támogatás már megvan, de az kevés a villanyszerelőknek. Ha megvan a támogatás és a villanyóra, akkor elvileg a közös képviselő engedélyezi a kiépítést.
A költségek oldalán: ha nincs még villanyóra, akkor van 32 ingyen Ampered (ha meg tudod beszélni a többi tulajjal, lehet, hogy később ők is szeretnének bővíteni, és akkor teljesen jogosan jönnek, hogy szállj be te is a bővítés költségeibe). Ha nincs, akkor valami 4600 HUF + ÁFA / Amper az igénylés. Ha simán konnektort akarsz, akkor csak a kábeleket kell elvezetni egy megerősített dugaljhoz (ami hosszútávon bírja a nagy áramokat). Ha egy korrekt Type 2 töltőt szeretnél, akkor meg kell venni a fali dobozt, kábellel, vagy azt külön mellé és felszerelni, vagy felszereltetni, lehetőleg életvédelmi relével. Ez olyan 150-200e HUF körül van árban, de ha nagyobb teljesítmény kell, vagy Wifi kapcsolat... etc. akkor ez jóval feljebb is mehet.
"We spared no expense"
-
axioma
veterán
válasz Gabesz87 #959 üzenetére
Ha 230-as dugaljrol oldod meg, akkor az amperemeles nem is jon szoba, azok sose fognak 16A felett enni, de inkabb 10A. Raadasul az akkuk jobb szeretik ha lassan toltod, es ejjel van erre ido is, semmi ertelme gyorsitani.
Az auto oldalan ugyanugy tudod rogziteni hogy ne vegyek ki mint az utcai toltokabelt (a pisztolyon van hely amibe ha csatlakoztatas utan teszel egy kis lakatot, akkor nem lehet lenyomni a gombot ami kioldana' az auto felol - legalabbis amit en lattam, ilyen volt). A 230-as oldalon csak ha felteszel egy zarhato dobozt es abbol csak a kabelnek vagsz kiutat... [Nalunk az egesz fali tolto van egy zarhato dobozban, igaz sajat telken belul de keritestol lathato helyen, inkabb azert hogy ne meruljon fel olyan gondolat hogy ismeretlen uj kutyu az biztos sokat er...] -
joghurt
addikt
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Gabesz87 #982 üzenetére
Lehet hogy kamerat kellene rakni a toltopontokra es az uzemelteto buntessen, mert nem csak az autosoknak bosszanto, de neki bevetelkieses... amit a tobbiekkel fizettet majd meg.
Illetve mikor majd elore lehet alkalmazasban helyet foglalni a toltohoz, annal is meg kell oldani, hogy ha nem jogosult all a spoton, akkor neki onnan ne toltson tovabb, csak szamlazzon buntetest X perc utan.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Füleske
addikt
válasz Gabesz87 #993 üzenetére
Jól látod, ez (nagy hatótáv, nagy csomagtartó) a kategória nem olcsó és jelenleg nincs sok lehetőség.
A csomagtartó literekkel vigyázz, ha jól látom a Model S facelift - re 745 litert írnak, viszont banánosdoboz teszt [link] alapján ugyanakkora mint az e-Niro - é. (450 liter) -
biker
nagyúr
válasz Gabesz87 #1003 üzenetére
a plugshare nem érzékeli a töltők állapotát, csak azt ha valaki bejelöli ps-en hogy épp tölt, és meddig fog tölteni.
ez nem bug sajnos, szarnak bele az emberek inkábbElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
válasz Gabesz87 #1394 üzenetére
A solymari e-service szokott sajat behozosat a'rulni, szervizbol talan jobb [mi Amperat kerdeztunk mikor ugy volt hogy nem javitjak a mostanit]. Persze nem nagy keszlet, mikor mi van [ritkan maganszemely autot is bevesznek de fullra glancolva es azt lehuzva az a'rbo'l, feltetelezve h aki ennyiert vesz annak a karcos sarvedo se tetsz... mi pont az ellenkezoje vagyunk szoval nekem fura]
Budakalaszon van a BSS szerviznek is mindig tobb zold rendszamosa.
Mi az iont maganembertol vettuk, de az Amperat egy altalanos 16. ker-i kereskedotol, ami alku nelkuli aron volt fent [tul sok auto volt bent, ki akarta porgetni de par hetet a tulaj azt hasznalta]. Nezegetni tipusokat meg barhol lehet.
Biztos van tobb is en ezeket ismerem sajat tapasztalatbol.[ Szerkesztve ]
-
robi-k
őstag
válasz Gabesz87 #7103 üzenetére
Javaslom, néz be egy MG kereskedésbe, és próbáld ki az MG4 modellt. Nekem alapból tetszett (vannak hibái, de az ára nagyon barátságos), meg tudnék vele barátkozni.
De ha Passat szerűt keresel, akkor esetleg várd meg az MG5 modellt, az nagyobb lesz az MG4 képest, és nem SUV kialakítású.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Gabesz87 #7103 üzenetére
"nem szeretnénk megállni tölteni, szóval egy 350km-t (de min.300) jó volna ha pályán tudna menni az autó töltés nélkül legrosszabb körülmények közt is. Persze lehet, hogy tündérmesében élek"
Lehet definiálni kellene a legrosszabb körülményeket. 130cal ez nagyon határeset még 80as akkuval is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
stickrs
senior tag
válasz Gabesz87 #7103 üzenetére
Huh, min 300 pálya télen, pl -10ben szembeszélben elég necces, 10m körül meg felejtős. Nirot kiveheted a listából ha fontos a csomagtér. MY LR bizt elmegy annyit,de drágább, ev6 azért fogyaszt szépen. Az ilyen nagy autók amiket felsoroltál sokat fogyasztanak pályán, szóval kissebb a hatótáv.. szóval vagy visszább kell velük venni a tempóból, vagy 5 percet rátölteni ha van az útvonalon értelmes töltő.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Balázzs
senior tag
válasz Gabesz87 #7118 üzenetére
Tesla-ra és más EV-re is van emberi CASCO, csak meg kell találni a megfelelő üzletkötőt.
Nekem KH-s van, Bp. agglomeráció, 2 gyerkőc, normál használat és 20+ éves jogsi, balesetmentes előélet és 300 alatt volt tavaly az éves CASCO, 100 ezer önrésszel, üvegkárnál teljes költséget a biztosító állja (sok az üveg és drága). -
Bandit21
addikt
válasz Gabesz87 #7118 üzenetére
Nézz meg egy id.3 -at.
Nem mondom hogy óriási de mi elvagyunk vele - persze ott a Kodiaq is mellé. De a feleségem néha 4 gyereket visz vele egyszerre baba hordozó kis ülés nagy ülés stb.
A lényeg hogy az id3 tengelytáv épp akkora mint a Passate és a csomagtér is már értelmes méret. Egy 77 kw os pedig tudja amit keresel. És maradsz a VW vonalon. Nem suv nem szedan.
Ha óriás kell akkor meg ott a szürke import id.6 is.
Legközelebb nekem olyan lesz Az a Kodiaq és az id.3 egyben.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Gabesz87 #7103 üzenetére
Szerintem felejtsd el. Eqs tán elmegy annyit pályán. Rengeteg tesztet néztem,alapból 300 km egy gtx vagy más dögnek a hatótávja,hiába írja a gyár az 5-600km-t. Ha el is megy 300-at pályán,töltő valamiért nem működik helyben,akkor mi van? Állsz az út szélén? Pl ix sem megy el ennyit. Pláne nem télen.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
WiZARD
addikt
válasz Gabesz87 #7103 üzenetére
Björn mérései alapján kb ez a lista, aminek van esélye pályán (oda való sebességgel) 300+ km-t elmenni egy töltéssel. (itt ő 120al mérte, és 0-100%-ra számolta, tehát eléggé kicentizve mennek el ennyit)
Aztán téligumi+hideg -15%, eső -10%, szembeszél -10-20%[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz Gabesz87 #8805 üzenetére
Én terveztem HA-n keresztül állítani töltő teljesítményt, de kész megoldás nem volt rá, a programozás részéhez kevés vagyok, hogy nulláról megoldjam így elengedtem. (pedig a HW oldal adott volt)
Végül vettem egy Beny töltőt ami megoldja ezt magának. OCPP nincs, lehet, hogy néha jól jönne, de megvagyok nélküle.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
biker
nagyúr
válasz Gabesz87 #8805 üzenetére
A teltonika ocpp és tudja a HA-t, hasonl árban mint a wallbox, a Benyből van már szimpla ocpp-s is ami jó 40-el a wallbox alatt van árban, egyelőre rendelésre van, raktáron a duplát tartjuk csak
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
ratkaics
senior tag
válasz Gabesz87 #8805 üzenetére
Én magamnak oldotram meg HA-ban a töltés vezérlést. Nekem is slimme meter-em van és smartEVSE a töltés vezérlő. De kell hozzá programozgatni a HA-t.
Több cégnek is létezik kész megoldása erre. Van egy magyar cég, akik elég rugalmasak, még az is lehet, hogy a slimmeter-t is tudnák integrálni, csak nem jut eszembe a nevük.
Viszont sajnos a P1 porton előjel nélkül jelenik csak meg a fázisobkénti áramerősség, a pillanatnyi teljesítmény pesig nincs lebontva fázisokra. Így nem olyan egyszerű "kimatekozni" belőle a dolgokat, ezért szokták inkább saját okosmérőre bízni a fogyasztásmérést.Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
válasz Gabesz87 #8822 üzenetére
Kell a slimme meter is a töltési teljesítmény szabályozáshoz nálam, mert nekem csak smartEVSE-m van, nincs hozzá smart meter.
Nálam úgy működik, hogy a HA-hoz befut a slimme metertől az adat az óra p1 portjáról. Valamint a napelemes inverter aktuális adatai is. Majd a HA-ban van arra egy kis számolgatás, hogy mennyi is a "felesleg" napelemből és az ennek megfelelő töltési áramerősséget állitja be a HA a smartEVSE-n.
Fontos, hogy mivel a p1 portról csak kb 10másodpercenként jön adat, ezért ez a megoldás arra semmiképpen nem jó, hogy, ha 3x16A-ed van és 11kW-os töltőd, akkor úgy szabályozzon, hogy ne menjen le kismegszakító, ha egy nagyobb fogyasztó elindul autó töltés közben. Ehhez mindenképpen egy olyan mérő kell, ami gyorsan vesz mintát és az ármaerősség is előjellel jelenik meg minimum egy tizedes jegyig.Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
válasz Gabesz87 #8824 üzenetére
Solaredge inverterem van.
Én inkább az EVSE-t venném meg smartmeterrel, mert akkor biztosan működni fog a töltésszabályozás.
Eszembe jutotott a magyar csapat, akik ilyenben utaznak: Voltie.
De itt a topiklalók között is van olyan, aki EVSE-k forgalmazásában és telepítésében érdekelt. Szerintem rövidesen hozzá fog szólni a témához.Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
biker
nagyúr
válasz Gabesz87 #8833 üzenetére
Igen, a 22kw felrakható és leszabályozható
Igen, mindig netto árat írok, de a wallboxnál ne feledd, nincs benne az árban a modbus mérő ami krll a terhelésmegosztóhoz. Ahogy a teltonikában semElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Gabesz87 #8835 üzenetére
igen, a benyben benne van a DLB-hez minden, 3-6 lakatfogó, az elektronika és a töltő
wallbox esetén valami 445e a mérő és a töltő együtt, rakd be kosárba a konfigurátorralÉs a teltonikánál is kell egy mérő, legolcsóbb modbusos és kompatibilis mérő 60e+áfa
Az Aurora töltőknél is benne van a vezérlés is az árban, az vezeték nélküli átvitellel megy.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell notebook topic
- Friss traileren a Commandos Origins
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- OLED TV topic
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Eredeti játékok OFF topik
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...