- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Xiaomi Mi 9T Pro - tizenegyes!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Milyen GPS-t vegyek?
- Több Redmi, mint kolbász
Hirdetés
-
Júniusban a hardverek is vakációra mennek
ph Az asztali gépek mellett monitorok, komponensek, notebook, okosprojektor és flash NAS váltott jegyet a hétvégi kirándulásra.
-
Alig egy év után leáll a Boundary című zéró gravitációs FPS támogatása
gp A teljes változat PlayStationre is megjelent volna, de már tavasszal megtudtuk, hogy a konzolos verziónak is lőttek.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz Noukoum #6995 üzenetére
Handrás teljesen semlegesen nézi az autókat, nem elfogult egyik irányba sem, és jellemzően el is tudja helyezni a típusokat a palettán.
Pont ezért jók a tesztjei.Nyilván műszakilag egy lelkes amatőr szintjén van, de nem is akar többnek látszani.
(Ez a megállapítás kizárólag az autótesztekre vonatkozik)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Semin
senior tag
válasz Noukoum #7124 üzenetére
A környezetemben azért 2-3 eddig tesla "kedvelő" igencsak citromba harapott.
Éveken keresztül nyomatták a "Tesla for President" életstílust, most pedig olyan bukót realizáltak idén az autóikon (jellemzően M3), hogy még a rózsaszín ködöt is kikezdte.És ha jön az új M3 akkor ez még nem is az alja...
[ Szerkesztve ]
-
-
Shadowbull
addikt
-
Vesa
veterán
válasz Noukoum #7885 üzenetére
Ez tényleg nevetséges. Nem tudom, mi a fenének kell ez, főleg így? Az útvonaltervezők is sz*rok, egy csomó töltőt nem mutatnak, vagy ha mégis, akkor nincs real-time adat mindegyiknél a működésről/foglaltságról. Az egyetlen amit a Teslaban értékelni tudok, az a töltőhálózata. Na azt tényleg valahogy úgy kell csinálni. Normális teljesítményű töltők, nem ilyen szánalmas 1-2db kiállás mint a többinél, hanem 10-15db, és tud vele tervezni az autó. Nem értem, miért nem lehet összehozni egy rendes szabványt már erre, hogy a többi EV-nél se egy kínszenvedés legyen az útvonaltervezés? Illetve abban is van valami az EV kritikusok oldaláról, hogy nem túl kényelmes 6 féle appot tartani csak azért, hogy tölteni tudjak. Jó lenne már kezdeni ezzel a káosszal valamit, mert ez így biztosan nem segíti elő az EV terjedését.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
válasz Noukoum #7922 üzenetére
Na igen, ha jól rémlik a Porsche is 350kW töltést ígért, de csak 250es lett amikor szállították az autókat, és ígérték hogy később lesz ez 350 is.
Aztán inkább betett egy kapcsolót az egyik software frissítésnél, amivel nem hogy növelni, hanem tovább csökkenteni lehet a töltés sebességét. De ezt is csak azért mert "a userek kérték"Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
Vesa
veterán
válasz Noukoum #7935 üzenetére
Arra a felvetésre reagáltam, miszerint az akkuk élettartama szinte kizárólag az időtényezőtől függ, és nem a használat módjától. Még azt is leírtam -értő olvasás, ugye-, hogy innen akkor csak meg kell határozni azt a bizonyos időtényezőt. Mindenesetre, lehet azt tagadni, hogy a használt EV-k kapcsán senkit nem érdekel az akkuk állapota -ami ezek szerint nem lutri, hiszen minden esetben csak az életkorától függ-, csak nem érdemes, mert a 6-7 év feletti EV-k eladását már jelenleg is ez a félelem gátolja legjobban. Ráadásul ha igaz az állítás, mely szerint semmi mástól nem függ jelentősen az akku élettartama, mint az életkorától, akkor ezt a félelmet be is bizonyítottuk. Már csak az a kérdés, hogy az XY akkupakk 8 év után kezd meghalni, vagy 15 év után? Mivel azonban, erre jelenleg nincs egyértelmű adat -az, hogy egy fórumon mit zagyválnak, nem releváns adat-, innentől zsákbamacska és ahogy öregszik egy autó(akkuja), úgy lehet majd egyre kevésbé eladni. Akkor maradjunk annyiban, hogy egy 7-8 éves EV már minimum nem egy életbiztosítás, mert innen már inkább hamrabb adja meg magát az akku, mint később.
Továbbra is arról beszélek, hogy ilyen rizikóval és ilyen akku árakkal, egy 8 éves EV-t nem lehet normál piaci értékén eladni, mert itt élből két kockázatot fut a vevő:
1. Pont nála megy tönkre az akku, ami valószínűleg = GT
2. Mire kiszállna a kocsiból (mondjuk 2-4 év múlva), már senki nem fogja megvenni, mert akkor már bizonyosan nem fogja még évekig húzni az az akku (ami addigra már eleve jó, ha eredeti kapacitásának 60%-át képes lesz hozni)[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Noukoum #7944 üzenetére
"értő olvasás, ugye"
Pontosan!
Ha nekifutsz még egyszer, akkor látni fogod, hogy nem kiragadott részenként kéne értelmezni egy mondatot, hanem kontextusában. A 8-10 éves bontózást abból vezettem le, hogy ha mondjuk 12 évig megy el az akku, és ez egy ismert adat lesz, akkor azt az autót 8-10 évesen már aligha adod el, mert a vevő is tudni fogja, hogy 2-3 áv múlva nála fog meghalni. Vagy ha csak 2 évig használja és nála még nem hal meg, akkor viszont már Ő nem fogja tudni eladni, mert a következő vevőnél viszont meg fog halni. Nem tudom, mit nem értesz ezen?A tudomány a valóság költészete!
-
sasa134
addikt
válasz Noukoum #8011 üzenetére
Házon belül azért ezzel az árazással kialakult egy nem kicsi dilemma, miszerint hatótáv és frissebb design (M3 2024) vs jelentősen nagyobb helykínálat (Y). De ettől függetlenól venni fogják mindkettőt, mint a cukrot.
Ez az új M3 azért kijelöli az utat a frissített Y-nak (gondolom 1-2év még), az marha jól nézni ki ezzel a front bumperrel, sportosabb lámpákkal, meg minden belső teret érintő új cuccal (hátsó kijelző, ambient light..).Avanti Roma
-
Andras6800
senior tag
válasz Noukoum #8018 üzenetére
Már hogy ne lenne, ha károsanyag kibocsájtás alapján IS fizetsz egyre nagyobb adót?
Olvad el a cikket.
"A minisztériumi javaslat szerint például a külvárosi utakon a J2-es kategóriába tartozó kéttengelyes teherautók esetében az Euro VI. kategóriánál kevésbé szennyező járművek esetén 2 eurócent, addig az Euro III. környezetvédelmi besorolású kocsiknál már 9,6 eurócent a kilométerenként számított külsőköltség-díj. A legrégebbi motorokkal felszerelt, legszennyezőbb járművek az Euro 0 kategóriába tartoznak, esetükben pedig már 18,6 eurócentet számolnának fel kilométerenként."
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
-
-
Andras6800
senior tag
válasz Noukoum #8021 üzenetére
A benzin jövedéki adót is az utakra kéne fordítani hivatalosan, csak nem sikerül. De ez hogy jön ide?
A politika úgy ösztönzi az embereket gépjárműpark fiatalításra, hogy adókkal bünteti az elavult szennyező eszközöket.
Abban igazad van, hogy az így befolyt pénzt lehetne fordítani mondjuk a szociálisan rászorulók új autóhoz segítésére. De attól függetlenül az ilyen adókkal lehet terelni a piacgazdaságot a zöldítés felé.
Azaz nem kitiltják az EURO 4-et, 5-öt, vagy bármit a városból meg az országból, mert az durva azonnali beavatkozás, hanem anyagilag érdekeltté teszik az újabbra váltást. Aki meg nem megy annyit, vagy 90%-ban oda fuvaroz/ megy ahol ilyen nincs érvényben, az nem vált. Neki anyagilag nem éri meg.
Akkor lenne sima megszorítás, ha szimplán súlyhoz kötnék mondjuk. Akkor kb ugyan annyit fizetne az EURO5-ös kamionos, mint aki EURO 0-ás szörnnyel jár.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
válasz Noukoum #8064 üzenetére
Ez milyen aranyos... amikor valaki a saját szemében a gerendát sem...
"a régi verzió is legalább olyan jó volt mint a bmw i4, a mostani meg lemossa azt a padlóra."
Ezt Te írtad pár napja. Mecsoda felvilágosult, felnőttes véleményalkotás. Maradjunk annyiban, hogy itt senki se működik különb módon a másiknál.
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
válasz Noukoum #9557 üzenetére
És igazam is lett, az eladások további növelése kőkemény árcsökkentésekkel sikerült csak, ami telibeverte a profitot.
Ráadásul nem volt elég az árcsökkentés, látjuk hogy a Tesla rá van kényszerítve továbbra is.Úgyhogy ez eléggé öngól volt. Lehet tőlem olyat is találni, ami tényleg nem jött be.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz Noukoum #9566 üzenetére
Hmm, megint az értelmező olvasás. Csak hogy elhelyezzük a dolgokat: az általad betett hozzászólás 2023 elején született, a 2022es számok megjelenése után.
"A model 3 eladási számai nem tetöztek 2020-ban"
Nem is írtam ilyet. Azt írtam "tavalyelőtt " azaz 2021ben. Akkor 500.739 TM3-at adtak el, 2022ben 476.336-ot.
"A Tesla kitudta magát húzni az általános autóipari törvényszerűség alól."
Láthatóan nem, azért kényszerülnek árcsökkentésekkel operálni.
"A Tesla Model Y nem tetőzött."
Mert brutál módon árat csökkentettek, ahogy írtam.
"Az eladások úgy is nőttek volna ha nem csökkentenek árat."
Gondolod te. A valóság meg teljesen más.
"Nem kellett a CT-nek sürgősen jönnie hogy megtámogassa a növekedést."
Nem, mert árat csökkentettek.
"A Tesla profitja még árcsökkentések után is jóval nagyobb mint a BMW vagy bármelyik másik autógyártó profitja."
Hülyeség. A Tesla profitja 2023ban konkrétan bezuhant, az adózás előtti nyereségaránya lefeleződött. 2022ben még 19%-os EBT marzsot és 30%os bruttó marzsot tudtak elérni, 2023ban Q3-ban már csak 9%os EBT és 18%-os bruttó marzsuk volt, tendencia csökkenő.
Ettől a BMW, és a Merci számai is jobbak, de a bruttó marzsa még a VW Groupnak is jobb volt."amíg pl. a BMW mit össze nem kínlódik az elektromos autóival"
Ez is csak a te fejedben van így.
"Musk amúgy 1.8 millió autód ígért,"
Nem, Musk 2 millió autót ígért.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Balázzs
senior tag
válasz Noukoum #9557 üzenetére
Igen, láttam ott is, meg - mindenhol - máshol is trollkodik, én "csak" kétszer cáfoltam korábban, sőt az egyik hazugság is volt, de nem látja a fától az erdőt. Pláne úgy, hogy nincs is elektromos autója, nesze neked tapasztalat
Most kikereshetném a merci és a bmw árcsökkentéseit tesla-t követve kínában, de felesleges, inkább hozok még popcorn-t.
-
biga
senior tag
válasz Noukoum #9574 üzenetére
Tekintettel arra hogy a szaros telefonból sem kínait használunk, óvatos lennék ezzel a kína leuralja a nyugati piacot.
Gyakorlatilag az eu piacon - a kisebb részesedésü amerikai (Apple, Google) mellett - , mindenki Samsung-ot, vagy Xiaomi-t stb-t vesz. Hol vannak az europai gyartok? (Alcatel, az Ericcson, Philips, Noki stb)?
én ovatos lennék[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz Noukoum #9579 üzenetére
Amerikai autopiac?? Marmint a Tesla-ra gondolsz? Tudsz olyan amerikai autogyartot - a Ford eu diviziojan kivül - aki eséllyel tud(ott) labdaba rugni az eu piacon?
Nem tudom hogy lesz, Szerintem a kinai autogyartok ugyan ugy fognak elterjedni, ahogy korabban a japan, koreaiak is megtették, csak most még arban sem feltétlenül kell versenyezniük. Plusz az elmult évtizedekben a nyugati gyartok még azt a szivességet is megtették kinanak, hogy odavittek komplett gyarakat, és megtanitottak öket technikat gyartani (miközben az itthonit meg hagytuk elsüllyedni, mert a profit ugye nagy ur). Ezt ugyan mostanra felismerte az USA+EU, de lehet, hogy késön. Sztem a mostani még létezö eu gyartok (akik még nincsenek kinai kézben, mint pl a Volvo), azok bizony küszködni fognak.
Az olyan, korabban a prémium felé kacsingatok, mint pl a VW is visszavettek mar: hasonlits össze egy ID3-at pl egy késöi Golf-fal. A hagyomanyosan prémiumnak tekintett gyartok meg oda jutottak, hogy pl Tesla-hoz, vagy Hyundai-hoz hasonlitgatja öket mindenki, ami megint csak nem sok jot jelent ezen gyartokak, ha mint mondtam, nem kezdenek el adaptalodni valamilyen iranyba.én egyébként egyszerü fogyasztoként nem banom ezt sem (gyözzön az, aki jobban alkalmazkodik), csak az europai lokalpatriota lelkemnek faj, hogy elveszhetnek ezek az értékek. Na meg a zöld énem tiltakozik, hogy miért jo nekünk tizezer km-erekröl idehozatni azt, amit mi is meg tudunk csinalni, ha akarunk
Aki teheti, annak ajanlom ellatogatni Mulhouse-ba a Cité d'Automobile-ba, ami az egyik legnagyobb europai magankézben lévö automuzeum (bar erösen francia gyarto tulsulyos az elhelyezkedéséböl adodoan: Bugatti, Peugeot nagyon sok van), és kb a bejarat utan van egy hosszu folyoso, ahol egy vitrinben ki van allitva vagy 50m-nyi vitrinben hajdani, ma mar rég elfelejtett automarka emblémaja. Ok, bagyon sok benne a korai manufakturalis autogyarto is, de mindenképp talulsagos latni, a több szaz (ha nem ezer) mara elfeledett gyartot, akik nem voltak képesek felvenni a versenyt
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz Noukoum #9582 üzenetére
Én fogyasztóként inkább veszek drágábban rosszabbat, mint hogy olyat pénzeljek aki felakarja számolni a nyugati civilizációt. Nyilvan az atlag nem ilyen, nem is elvarhato.
Ezzel tudok (részben) egyet érteni (mint jeleztem is), de némileg modositanam:
Én fogyasztóként inkább veszek drágábban rosszabbat, mint hogy olyat pénzeljek aki felakarja számolni
a nyugati civilizációt.europai értékeket...
Igen, tehat bele értem az amerikai gyartokat is.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz Noukoum #9586 üzenetére
Nem veszem öket egy kalap ala. Csak europai lokalpatriotaként jeleztem, hogy ezt tekintem preferencianak és tartok töle, hogy mas kultura, mas megközelités esetleg karosan is hathat ra. A Coca-Cola meg a McDonalds is egyfajta kultura.....
Mindenesetre az amerikai állam nem használja az amerikai cégek vagyonát arra hogy elpusztítsa európát, szemben a kínaival aki igen
Ennek kizarolag egy oka van: hogy szövetségesek vagyunk (még...). Kérdezd meg azokat a régiokat, akik nem, vagy nem annyira szövetségesek amerikaval.De valoban elmentünk rossz iranyba, én alapvetöen az elektromos autopiac lehetséges valtozasarol beszéltem (a véleményem szerint), nem volt szandékomban ideologiai vitaba keveredni Peace!
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
WiZARD
addikt
válasz Noukoum #9584 üzenetére
A profit egy része kerül oda. Másik része megy a kínai gazdaságba (gyár+dolgozó+adók).
A kínai emberek továbbra is az adott körülmények közt vannak dolgoztatva a nyugat által, a környezetvédelmi dolgok továbbra is a kínai szokások szerint vannak kezelve, de ugye attól még ezen a bolygón vannak, és a környezeti hatások nem állnak meg a határnál.Nem mondom hogy tudok jobbat, csak kicsit álszent az egészből(kínai gazdaság) kiragadni egy szeletet és ördögnek kikiáltani(kínai gyártás), másik felét meg vígan használni/élvezni(kínai gyártatás).
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Mauzes
őstag
válasz Noukoum #9582 üzenetére
De amúgy mitől ne tudnának jelentős sikerrel betörni a kínai gyártók az európai piacra? Szerintem a jelenkori folyamatok, amelyben az új autó árak és az autózás iszonyat mértékben megdrágult és ez hosszú távon folytatódik, és ezzel párhuzamosan az alsó-középosztály széles rétegei egyre inkább szorulnak ki a meglévő gyártók kínálatából. Ez a réteg akar autót, és ha a kínaiak adják meg olcsón, akkor sokan (nem mindenki, de nagyon sokan) ezt fogják megvenni.
-
Shadowbull
addikt
-
gorbep
senior tag
válasz Noukoum #10187 üzenetére
Nagyon durva az agymosás... nekem villamosmérnök kollégám mond olyanokat, hogy hanyatt esek... Mondom ez a szakmád, gondold már át ez mekkora hülyeség!... Jaaaa?! Tényleg...
Nem hozzáértőktől mit is várjunk?
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
ekowob
újonc
válasz Noukoum #10187 üzenetére
"(Sajnos) nem erőltetjük ész nélkül.
(Sajnos) nem ennek rendelünk alá mindent."A belöégésü tiltása 2035-töl mi ha nem az észnélküliség?
Szegények adójából támogatni a gazdagok játékát mi, ha nem az alárendelés?"Legalább 1 évtizede teljesen alkalmas a technológia a személyautók teljes kiváltására."
Városban igen. És mondjuk agglomerációból bejárni is.
A többi esetben erősen kompromisszumos, és rossz megközelítés."Az egészségesen akár túlmutató ellenállást az a propaganda hozta létre amit az olajipar, autógyártók és egyéb nem túl emberbarát csoportok finanszíroznak a mai napig."
Hagyjuk már az olajipart! Nem volt olyan rég amikor azt lehetett hallani, hogy kész van, és fiókban hever az elektromos vagy víz vagy bánat tudja milyen autó, csak a szemét olajlobbi nem engedi.
Aztán kiderült, hogy a szaudiak (is) eléggé tolják az elektrifikációt.
Nem kéne ott is összeesküvést keresni ahol nincs. Helyette inkább az olyan maffiaszervezeteket kéne korlátozni, mint a DUH, mert többet árt az elektrifikációnak, mint az összes V8 rajongó együttvéve."Nyilvánvalóan önmagában a médiaviszonyok, a tájékozódási formánk is teljesen alkalmatlan arra hogy az átlagember valóságos képet kapjon egy adott témáról (pl. elektromos autózás, autózás)."
Egyetértek.
[ Szerkesztve ]
-
ekowob
újonc
válasz Noukoum #10192 üzenetére
"Vagy mikor életében nem használt még elektromos autót csak olvasta hogy rossz,"
Alaposan mellélőttél. Van elektromos autóm 3,5 éve, és ezalatt 70 000Km-t tettem bele.
Persze gondolom muszáj valamiért azt gondolnod, hogy aki felhívja a BEV-ek hátrányaira a figyelmet az csakis elvakult utálója lehet a technológiának. Pedig a hülye is látja, hogy a BEV a megoldás mindenre.
A többi marhaságot, meg a személyeskedést kikérem magamnak![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Óvodások homokozója
- GoPro Topic
- Robogó, kismotor
- Jönnek az eTVB hibás működését korrigáló BIOS-ok
- Formula-1
- Autós topik
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó