- DIGI Mobil
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Milyen okostelefont vegyek?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz Chereiose #878 üzenetére
Szerintem ugyanaz lesz mint tavaly (június), de biztosat nem lehet még tudni. Aki tavaly pályázott abban a másfél napban és megfelelt a feltételeknek az megkapta. Én is. IFKA honlapján kellett belépni ügyfélkapu regisztrációval. Az első pár órában kb. lehetetlen megcsinálni, annyian rohanják meg egyszerre az oldalt.
Amúgy kb. 10 perc az egész, minden teendő le van írva a pályázati kiírásban. Megadod az adataid, feltöltöd az okirataidat (fényképek), kiválasztod mennyi támogatás kell. Kb. 1 hónap mire elbírálják (pl. nincs-e az állam felé tartozásod) és megkapod az okiratot. -
Füleske
addikt
válasz Chereiose #880 üzenetére
"Tehát igazából előre nem lehet elkészíteni, hanem csak amikor megnyílik a felület akkor kell mindent bele írkálni?"
Igen. Annyit tehetsz előre hogy lefényképezed az okirataid (jogsi, személyi, lakcím és adókártya) mindkét oldalát.
"Valamint előzetesen nekem be kell szereznem valamilyen papírt, akár azt, hogy melyik kereskedésben mit vennék és kell valamilyen kereskedői igazolást?"
Nem ! Sőt a pályázatban sincs sem típus sem kereskedés kiválasztás ! Csak összeg ! Itt a tavalyi kereskedők listája hogy mit hol vehetsz a tavalyi (!) támogatásból [link] , ha már van konkrét típus akkor kérdezz rá majd a (ez esetben Fiat) kereskedőnél hogy lesz-e nála támogatás idén az adott típusra. Szerződést a pályázat benyújtása előtt nem lehet kötni ! Az idei lista várhatóan szintén csak valamikor ősszel lesz elérhető az IFKA honlapon, de ha rákérdezel a kereskedőknél ők már a pályázat benyújtása előtt képben lesznek a dologról.
A Citigo - t szerintem ne sajnáld hogy nincs, az új 500e minden szempontból jobb autó. -
biker
nagyúr
válasz Chereiose #1036 üzenetére
- Springen ne gondolkozz, ami volt egy nap alatt lefoglalták és idén nem is lesz több
- minimum 6A kell, az 1,5kWh óránként, egy éjjel belemegy 100km-re való energia
- elsőnek elektromos hálózat fejlesztés, utána dedikált vezeték kiépítése, és mehet rá a töltőElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Chereiose #1038 üzenetére
32A-ig lazán bővíthetsz, alanyi jogon, ha nem valami öreg szar rendszered van, R=1 szerelővel kivitelezve, mert akkor nem engedik ezt sem.
Szóval ez nem egetverő költség, nem kell vissza tartsonJó hír, hogy most ismét rendelhető, ez volt az utolsó infóm, hogy ami volt, elvitték mint a cukrot.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
-
Bandit21
addikt
válasz Chereiose #1209 üzenetére
Hát ez nagyon kedves lenne, egy óra alatt feltöltök 13 adatot meg 3 db 0,2 mb-os képet, majd az utolsó lapon a két "igen"-nél már hibát adott, hogy bocs kapcs megszakadt és mentse újra, de ne az legyen már az elfogyott üzenet, hogy lefagy...
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Chereiose #1211 üzenetére
Most már 503 - Service Unavailable újra.
Én vagyok a hülye, mert elment egy csomó idő a tart helyre, pedig le kellett volna szrni és hp-ba rendezni.
Az enyém benyújtásra váró, de azóta már az oldal se tölt be.
Komolyan betölt alap adatokat, de a címet nem. Meg kell adni az ig. számokat, amiket fel is töltesz. Mi a frásznak? Ment minden stáció után. A sorszám alapján (439 vagyok) szerintem max 1000 ember próbálta. Nem vagyok informatikus, de a HAHU-t biztos többen nézik egyszerre, hatalmas adatbázis csomó szöveg kép, és megy. Ebbe mi lehet olyan rohadt nehéz?
A kereskedő lista is vicc.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Chereiose #1238 üzenetére
Ok, de ott van benne, hogy valós adatok így meg úgy, normális szerintem ha ilyenkor neki állsz és szépen ki töltöd.
8:20-kor tudtam elkezdeni.
8:24-kor jött a szívás a tart hellyel.
8:40 körül lettek meg az adatok,
pályázat (második oldal) kész lett 9:00-ra (rossz kereskedővel).Onnantól jött a szívás, a nyilatkozat fül, amin 2 db igen-t kellett volna megugrani. Már leírtam, nem ismétlem, de 9:05-től 9:38-ig tartott a 2 igen, és akkor lett beadva.
Közben lefagyott kidobott, beengedett de űrlapot nem töltött, aztán töltött, de elejétől. Aztán végképp kidobott, újra be és akkor nagy nehezen.Valóban be kellett volna adni tart hely nélkül, de biztos hülyét kapnék ha amiatt buknánk el.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
oak
tag
válasz Chereiose #1244 üzenetére
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a pályázati portál felületén a már megkezdett támogatói okiratigénylő űrlapok kitöltése befejezhető, azonban új pályázó létrehozására és támogatói okiratigénylő űrlap indítására már nincs lehetőség.
Ha jól értem, akkor csak korábban megkezdettet lehet befejezni. -
joghurt
addikt
válasz Chereiose #1250 üzenetére
Valaki vagy nézi folyamatosan, vagy nem nézi. Én kb. 2-kor adtam fel a belépési próbálkozásokat, amikor kijött a hír, hogy már betelt a keret.
Viszont azt nem értem, hogy ha már most több pályázatot adhattak be, mint a teljes keret a 3 ütemre összesen, akkor miért engednek még be minket is? Valamelyik focicsapatra megharagudtak, és a stadion gyepcsere költségét inkább elénk szórják?
A tej élet, erő, egészség.
-
Bandit21
addikt
válasz Chereiose #1250 üzenetére
Na igen, de mire megy vele? A ma beadott 2000 pályázatot 20 nap van elbírálni. Majd egy hét múlva szólnak hogy be adhatják? Pluszban?
Vagy augusztusban?
Vagy ha 1601 pályázat rossz akkor szólnak hogy be lehet adni mert van még egy hely?
(Ezek naiv hipotetikus kérdések)
Lehet jobb be se adni csak veglegezni, augusztusban meg amikor én majd épp újra töltöm a tart helyem, O csak egy klikk és be adja 8:05 kor...regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
stickermajom
addikt
válasz Chereiose #1255 üzenetére
Benne van sajnos a kiírásban is:
A pályázati kiírás II. 1. pontjában meghatározott pályázat benyújtási időszakok lezárultát
követő 20 munkanapon belül a Támogató szakaszosan dönt az előterjesztett pályázatok:
- támogatásáról;
- csökkentett összegű támogatásáról;
- elutasításáról. -
Bandit21
addikt
válasz Chereiose #1255 üzenetére
A megrendelők szerintem úgy készültek hogy bele van írva mennyi a támogatás. Ha nem annyi akkor nem veszek kocsit (egy M Ft marha sok pénz) akkor viszont ugrik a foglaló, akkor viszont mindenki morcos lesz és esetleg pereskedni kezd, és nem a kereskedőt...
Tehát nem hiszem hogy a 2.5 hoz hozzá mernek nyúlni ráadásul +220 ember sok persze, de az összes próbálkozó töredéke.
Ráadásul ki kellene szúrni 400 al hogy legyen 200 "boldog" aki szintén cseszhetne mert 1 M val kevesebbet kapott. Tehát ezt kb kizártnak tartom.Plusz jelenleg 1 mrd ről döntenek a 3 ből miért lenne csökkentett támogatás amíg nem tudják augusztusban hányan adják be. Meg októberben.
Max azt tudom elképzelni hogy a legvégén ha marad meg pályázó és már nem elég a love meg húzzák de azt se nagyon.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-NOKIA-
Ármester
válasz Chereiose #1427 üzenetére
Dunát lehet rekeszteni a külföldről behozott, S-es renszámú használt LEAF 40 kWh-osokkal a ha-hu-n, plussz megy a renszámtakargatás, szintén emiatt én úgy gondolom.
(Nekem ha autót hirdetek eszembe sem jutna hogy takargassam a rendszámot, azaz rejtegessek bármit is.)
Most akkor ezeket az elektromos masinákat is megtekerik[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz Chereiose #1485 üzenetére
Ha egy szakival (pl autovizsgálat.hu és társai) átnézeted az autót, nagyjából ott ki is lehet zárni ha komolyabban volt sérülve. Én is megtettem, ajánlom őket! Nagyon megéri a ráfordítást. (Persze a szakszervíz is ugyanolyan jó, lényeg hogy átnézzék)
Sajnos a két vizsga közötti tekergetés még mindig működik, 40.000 km-ert megy az autó két év alatt, mire vizsgázik csak 20-at. Így a nyilvántartásban lesz egy remek keveset futott autó, első női tulajtól
[ Szerkesztve ]
-
-
opr
veterán
válasz Chereiose #1974 üzenetére
Egyetértek. Lassan csak az nem derül ki ezekből a csuda tesztekből, hogy engem meg a családomat (akik amúgy fizettek érte) megvéd-e. Röhejes az egész.
Vagy akkor legyen úgy, hogy külön kategóriák vannak, mondjuk három.
1) aki benne ül, ha már baj van, túl fogja-e élni
2) aki kívül van, túl fogja-e élni
3) mindenféle belepofázó elektronikaAztán megint lenne értelme. De az, hogy egy amúgy kb tank szinten erős, légzsákokkal telerakott autó kap 1 csillagot, mert nincs benne mindenféle csipogó szar, az azért elég durva...
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
joghurt
addikt
válasz Chereiose #1972 üzenetére
Itt nem sávasszisztensről, meg Tesla-féle önvezető-kamuról van szó.
Hanem egy egyszerű vészfékező rásegítőről. Hirtelen pedálnyomásra a pedál állásához képest nagyobb fékerő.És nem ezért kapta a kevés csillagot, hanem mert frontális ütközésnél is életveszélyes sérüléseket lehet szerezni benne. A gyalogosok védelme sem lényegtelen, hiszen többnyire ők húzzák a rövidebbet egy találkozáskor. (Te sem ülsz mindig volán mögött.) Egyébként ez is már sok-sok éve benne van a protokollban.
Az Euro NCAP meg folyamatosan szigorít, ahogyan fejlődik a technika. (Különben mindenki 5 csillagos lenne, mint ahogyan már A+++-os volt az összes háztartási gép.) Ha egy gyártó ezzel nem halad - sőt, kiszed egy biztonsági elemet -, akkor ne csodálkozzon, hogy romlik az értékelése.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Chereiose #1977 üzenetére
Ez két tök független dolog.
A kevés csillagot azért (is) kapják, amit az egyik márka reagált: Egymásnak ellentmond, hogy környezetbarát (könnyű, kevés anyagból) legyen, és jól bírja a törést is.
A kisautóknál inkább az előbbin van a hangsúly, a tömegdivat városi terepjárókon inkább az utóbbin.A tej élet, erő, egészség.
-
aerosmith
őstag
válasz Chereiose #2267 üzenetére
https://www.vesselfinder.com/
De ez kb olyan kérdés hogy, nem ismeritek ezt a srácot? Nem tudom mi a neve, hol lakik és fotóm sincs róla.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Chereiose #2296 üzenetére
Gyorstoltes van a regi full ev-ken, csak villamtoltes nincs (chademo a trioban peldaul, 20 perc 80% bar csak 2x probaltam de kb. hozta is ezt). A hibridekre jellemzo hogy csak type I-II egyetlen lehetoseget tartalmaznak. (Megjegyzem, a villamtoltes a Dacianal is nemcsak felar, hanem szallitasi idot is befolyasolo tenyezo, legalabbis tavaly az elso koros rendeleseknel ez volt az info tobb helyrol.)
-
Füleske
addikt
válasz Chereiose #2296 üzenetére
- nagyon-nagyon kérdéses az a támogatás (és az autó vételára is), mivel egyrészt választások után senki sem oszt semmit (anno MP igen, bele is bukott), másrészt most háború is van (ergo megszorítások jönnek, infláció stb.), de már előtte lehúzták a HUMDA erre szánt keretét. Keret nélkül meg hiába akarna támogatni...
- a Spring - nek egyetlen előnye van, hogy új autó. Amúgy a fasorban sincs, talán a trióval van egy szinten. Villámtöltés a régi modellekben is akad (triónál pl. fehér holló amiben nincs), bár kétlem, hogy a hiánya egy otthon töltött, kis hatótávú autónál olyan fontos lenne. Nem az EU - t készül vele körbejárni. Másrészt a várakozás, amit írtál is, a háború miatt még bizonytalanabb a rendelt autó. Harmadrészt ha kapsz is támogatást, 3 évig teljes casco kötelező. (kb. újabb fél millió)[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Chereiose #2300 üzenetére
Azt mondta a HUMDA, hogy lesz elektromos járművekhez támogatás. Pár nap múlva lett is, teherhordó elektromos kerékpárokra. Autókat nem említettek...
Nem leírják a Spring - et, hanem a helyén kezelik. A Zoe meg a többi nem azért drágább, mert nem Dacia rajta a márkajel. Ár/érték arányban jó a Spring az új autók között, ezt senki sem vitatja.
Új autóra oké, hogy kell a casco, de egy 8-10 évesre nem hinném, hogy sokan kötnek, legalábbis teljeset nem.
Ahogy most áll a helyzet (euro árfolyam), a 8-10 éveseken se lehet majd bukni, legalábbis számszerűen. Hogy a konkrét összeg majd mennyit fog érni, azt nem tudjuk...[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Chereiose #2300 üzenetére
Hat en eleg szkeptikus vagyok a biztositokkal... tuti nem kotnek cascot, ujra sem, legfeljebb lopasra, bar arra se hiszem el hogy nem probalnanak meg kifarolni belole. (Btw 10+ evesre kb. nem is lehet!) Mondjuk nem valoszinu hogy uj autot vennek, igaz multkor neztuk a Daciat de csak amig el nem kezdtunk szerzodest olvasni, a cascoig el se jutottunk mar az a'r meghatarozasanal kiakadtam, btw most eppen nincs is benne a 380-as euroban, tuti ujabb lehuzas jonne...
(Jo, en azt is mondtam 5+ eve hogy sose lesz e-autom es az meg vegul egy valtas miatt viszonylag gyorsan cafolodott. De azon belul nekem hot mind1 hogy milyen idos, csak kerdes mit tud abbol ami erdekel is.)[ Szerkesztve ]
-
-
titán
válasz Chereiose #2523 üzenetére
nyugodtan használd. Ha úgy érzed, sosem lesz szükséged olyanra, hogy gyorsan (2-3 óra alatt) feltöltsön otthon, akkor maradhatsz a 10A töltőnél. Ha viszont lesz olyan, amikor hazaérsz 30%-kal, és indulni kéne valahova, akkor érezni fogod a hiányát. A fali töltő a mobilitás biztonságát, bizonyos esetekben pedig magát a mobilitást szolgálja.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
rbalint88
addikt
válasz Chereiose #2523 üzenetére
“nem huzamosabb és folytonos töltésre való ez a töltő”
Akkor az egy szar, kar volt legyartani szvsz ha nem gond, hogy tobb ido alatt tolt fel azzal, hasznald nyugodtan remelhetoleg majd a springes kollega(k?) is megirjak a tapasztalataikat. Agyaltam en is fali tolto kiepitesen, de ahogy irod is, evekig lehet tolteni az autot a sajat toltojevel a kiepites koltsegebol, en inkabb kenyelmi funkciot latok benne (fix telepites, nem kell pakolgatni, gyorsabb tud lenni), de pl a golf toltojen van kialakitott hely fali rogziteshez, igy csak a gyorsasag lehetne az elonye - ha lenne legalabb 2x16A-em a garazsban, hogy kimaxoljam a golf ac toltesi kepessegeit…schawo: szerintem a legtobb haztartasban az elektromos halozat a korlatja a felveheto teljesitmenynek, azt meg nem mindenhol olyan egyszeru boviteni Plusz ezen logika menten 100KW-os DC oszlop kellene otthonra is, mert csak az eleg gyors
[ Szerkesztve ]
-
tuzpenge
őstag
válasz Chereiose #2527 üzenetére
A fali töltő a kényelem és a gyorsaság miatt jó. Én tetettem mert nekem nem mind1 hogy a golfot 13 óra vagy 4 óra alatt tölti fel, és nincs is a környéken gyorstöltő sem. Így ad egy kis biztonságérzetet is, hogy szinte bármikor indulhatok, mert nem merítem 0-ra és inkább csak 2-2,5 óra a töltési idő ha menni kell valahova. Persze ha extra rendkívüli eset van akkor még az a 2 óra is sok és át kell ülni a füstösbe.... Amúgy valószínűleg soha (vagy nagyon sokára) nem hozza vissza az árát.
ˣ
-
-
joghurt
addikt
válasz Chereiose #2554 üzenetére
Szerintem ha megfogdosod, érezni fogod. A múltkor az OBIban néztem fűnyírónak valót. Volt a gazdaságos. Volt a szintén narancssárga, de már másfélszer nehezebb köteg, másfélszer annyiért. És volt valami sötét színű, még ennek is duplájáért. Igaz, az rendes gumi törésgátlókkal.
Az a gond, hogy a kínaiak szemrebbenés nélkül ráírnak bármit. Amikor egy hosszabbító dugóját kellett kicserélnem, mert a tövében megtört az egyik ér, néztem, mennyivel kevesebb réz volt benne, mint amit egy 3x2,5-es MTK-nál megszoktam. A felirata szerint ez is 16 A-es volt.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Chereiose #2581 üzenetére
A kapacitás az kapacitás, elvileg mérhető-számolható egzaktul. A hátralevő km az, aminél kb. hasraütés-szerű saccolást végez a fedélzeti (próbál okoskodni a korábbi vezetési szokások alapján).
Ha nagyobb útra készülsz, szerintem megnyugtatóbb csurig tölteni. Ha valamelyik kiszemelt töltőponttal zűr van, 5-10 km plusz ég és föld.A tej élet, erő, egészség.