Hirdetés
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- iPhone topik
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
Hirdetés
-
A gépház modding sötét oldala.
lo RGB? Világítós ventik? LCD kijelző a gépházban? Biztos láttál már ilyet és lehet, hogy használod is de utána néztél,...
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
Kidobja a Slacket a Disney
it Miután több mint 1 TB céges adatot szivárogtattak ki egy hackertámadás után, a Disney úgy döntött, hogy beszünteti a Slack használatát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 66zio #128734 üzenetére
Pont azert amiert te nem akarsz mashol tekerni a varosligeten at: mert kerulo masfele menni.
Kenyszerbol kerul mindenki, ha nem tekerhetnel a Koos-on te se mondhatnam: na latod lehet masmerre is menni.Lanchid: akkor lenne eletszeru a lezaras ha lenne alternativa (masik hid de a Galvanibol sem lesz semmi) de nincs. Szukseg/kenyszer megoldas, hogy a tobbi hidon all a dugoban az ember. Margit hidon Budarol Pestre a bringasav is tok jo, csoda, hogy ott meg nem volt komolyabb bringas baleset.
Igen, szoktam ott gyalog is kozlekedni, sot bringaval is. A parkohely ott tok felesleges, ezt fejtette ki MasterMark elottem is.
Az agglosok kiszoritasara pont irtam, hogy tobb p+r parkolo kene.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FoxiestFox #128737 üzenetére
Ahogy a varosi panellako elkepzeli a videki letet. Er majd 1-2 meglepetes azert...
#nincsbennetarcsi
-
66zio
tag
válasz sutszi #128748 üzenetére
„nézzük meg milyen megoldás van arra, hogy mindenkinek jó legyen...”
Te se ezt nézed. Annyira nagy az önzés, empátia hiánya, hogy az csak na. Szerinted attól lesz jó mindenkinek ha az autóval közlekedőktől 1 cm-t sem veszünk el. Miközben a valóság az, hogy bárhova mész minden az autós közlekedésnek alávetve. A közterület használata, parkolás. Miközben több a nem autós. Ha tényleg azt szeretnéd, hogy mindenkinek jó legyen, akkor előbb ezt kellene felfogni. Amúgy én is szoktam Bp.-n néha autózni. Csak sose kapok agyfaszt ha dugóba kerülök, mert tudom, hogy nem dugóba kerülök, hanem én magam (és a többi ÉN) miatt van dugó.
A kedvencem minden ilyen vitában, hogy igazából a mindennap autózóknak kellene a legjobban támogatni a tömegközlekedés és kerékpáros fejlesztéseket. Mert minél több ember választja azokat, annál jobban tud az autós haladni. De egy ilyen egyszerű összefüggést sem képesek az emberek felfogni. Lehet szidni az M3 felújítás miatti buszsávokat, de ha azok az emberek inkább autóba ülnének, akkor lenne csak igazán nagy dugó. Csak egy kis gondolkodás kellene hozzá, hogy belásd. -
66zio
tag
Istenem.. Pont ezért hoztam fel példának, hogy felhívjam a figyelmed az önellentmondásodra. Városligetben kerüljön a biciklis mert csak. De a Lánchíd az jár neked.
Amúgy megnyugodhatsz, nem biciklizem arra. Tudod nem kell biciklisnek lenni ahhoz, hogy belásd, hogy a dugót nem az a 3 biciklisáv okozza, hanem a mellette egyedül autóba ülők. Persze ilyenkor meg jön az, hogy kényszerűségből autóznak. Ki szokott ilyenkor derülni, hogy az összes autós sánta, púpos szobafestő a szerszámaival, akinek reggelente 17 gyereket kell iskolába vinnie ezért neki kell az autó -
sutszi
veterán
válasz 66zio #128753 üzenetére
Figyu... onnan indulunk, hogy már most a nagy empátia és önzetlenség jegyében egy jelentős mennyiségű embernek rosszabb lett. Azért, hogy félmarék biciklimániás tudjon ott tekerni...
Senki meg se kérdeztek...egy darab alternatív megoldást nem vizsgáltak meg...semmi.
De érdekes módon te is milyen kis szelektíven olvasol... Mert ÉN legalább írtam egy megoldási lehetőséget fentebb miközben önző voltam és nélkülöztem minden empátiát... Mert arra még érv-ellenérv nem nagyon érkezett, hogy mégis mi indokolja, hogy a nagy forgalmú fő útvonalak tegyék a bicikli sávokat? Miért nem jó neki 60m-rel bentebb egy 30 -as utcában?A mindenkinek jó teoretikus cél..nyilván nem lesz mindenkinek jó... De ha figyelembe sem veszik az autósok érdekeit akkor mégis mit vár mindenki...mert jelenleg őket szopatják orrba szájba... Biciklisnek kell jogsi? Rollernek? Őket vegzálják közúti ellenőrzéssel? Súlyadóval? Műszaki vizsgával? Miközben már most sorra jönnek a videók ahogy hülyegyerek M5-ön rollerezik?
Álszent vagy. Neked és a hozzád hasonlónak az az alapvetése, hogy csak a másik rovására lehet neked jó. Én ezzel ellentétben próbálnám kitalálni hogyan tarthatja meg minden érintett a komfortérzetét.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz sutszi #128755 üzenetére
És ne felejtsük el hogy mennyi pénz folyik be a kasszákba (kerület és állami szinten) az adókból, parkolásból.
Aztán ha nem lesz autó, akkor a bicajosok fognak fizetni a parkolásért? Vagy a kutyatartók fizetnek ebpiszok takarítási díjat? Kizárt....Szóval ez a gáz. Az autósokat megsarcolni jó, aztán nulla fejlesztést adni nekik szintén jó. Szerintük.
⭐ Stella
-
félisten
válasz sutszi #128748 üzenetére
"...mielőtt a saját érdekeink miatt próbáljuk egy másik érdekcsoport életkörülményeit nyomorítani, legalább nézzük meg milyen megoldás van arra, hogy mindenkinek jó legyen... "
Egyetértünk, csak a felütés volt rossz. Illetve, természetesen nem reprezantatív az én helyzetem sem, ezért hoztam fel eleve csak példaként.
Én is azt látom a legnagyobb problémának, hogy mindkét oldal (ha csak kettő van, én a kettő között állónak tartom magam, mert látom hasznát az autózásnak, és a tömegközlekedésnek is) a másik rovására próbálná érvényesíteni a valós vagy vélt érdekeit. Az emberi természet ilyen, itt Budapesten a problémát az teszi igazán súlyossá, hogy a város nagyjából gazdátlan, képtelen már bevált városszervezési metodikát átvenni akárhonnan, mert "városvezetés" mindig mindig mindent jobban tud mindenki másnál.
Karácsony hiába nyomta fullba a kretént és csípett oda itt-ott az autósoknak, sem az autós közlekedés alternatívája nem lett megképezve, sem a tömegközlekedés nem vált élhetővé a legtöbb belvárosi autózó számára.
(Főleg az utóbbi években az M3 vonal, az valami rémes, egy darabig használtam a folyton variált pótlókat, szó szerint horror). -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz 66zio #128753 üzenetére
Változás lesz, mert a változás elkerülhetetlen.
De azért azt te is megérthetnéd, hogy teljesen más a narratívája a dolognak ha fejed felett döntenek vagy akkor, ha van róla egy nyilvános fórum.
Karigeri ilyen szempontból fullba tolja, volt hogy Facebookos like-okkal példálózott valami intézkedés fontosságáról. OMG És aki nem követi az oldalát az honnan is értesülne erről? Manipuláció nagymesterei a politikusok.⭐ Stella
-
félisten
Végig sikerült olvasni hogy én is vidékrű' származom, vagy ez elsuhant a zöld hegyes fülek mellett?
Szó szerint mindenféle vidéken éltem már a szénnel tüzelős kertvárosból indulva, a belvárosi társasházig, a kicsi aranyos paneltől a nagy lelketlen 10-es lakótelepig, az agglomerációs majdnemváros-faluig, Szeged környékén 2 településen, Szeged belvárosában 4 helyen, külvárosában már felidézni se tudom de legalább ennyi albiban, Budapesten belül 6 év alatt 4 helyen 4 külön kerületben (az elsőből Macilaci segített kiköltözni ) ha valaki kioktathat valakit a kettőnk relációjában arról hogy a vidék milyen és Budapest milyen, az - bár nem tudhatom, csak valószínűsítem - nem te lennél.
A feleségem Mezőtúri, eléggé falu hangulatú csendes kis döglődő város az is, de ő is rengeteg időtt töltött ősöknél falun, majd néhány év US, UK munka utáni egypár év Budapest után ő is kifelé vágyik a városból.
Értsd meg hogy nem az a problémám, hogy szereted Budapestet, vagy a városi életmódot, én is szeretek benne egy csomó mindent, ami hiányozni fog, csupán az, hogy igazi tenyerestalpas városi proli karikatúra módjára kommunikálsz, és valódi érvelés nélkül, egymondatokkal és hangulatjelekkel próbálod jobbantudni.
Hát nem tudod.[ Szerkesztve ]
-
66zio
tag
válasz sutszi #128755 üzenetére
„Álszent vagy. Neked és a hozzád hasonlónak az az alapvetése, hogy csak a másik rovására lehet neked jó.” Ugyan ezt gondolom rólad is. Amíg azt nem fogod fel, hogy ha autópálya van Budapesten azzal mások rovására közlekedsz autóval, addig nehéz értelmes párbeszédet folytatni.
-
66zio
tag
válasz radi8tor #128758 üzenetére
Miért arról volt társadalmi párbeszéd, hogy autókra épüljön a város? Nem, aztán mégis alkalmazkodtunk hozzá. Amúgy szerintem fontos lenne a város közlekedéséről valami véleménynyilvánítási lehetőség. Várom, hogy az autóklub lobbizzon az egy éves dugódíjért. Egy év után egy hétre térjünk vissza a dugódíj mentes változatra majd legyen róla szavazás. Akkor lenne összehasonlítási alap. Lehetne döntést hozni, hogy az autós dugóban akar araszolni ingyen, vagy haladni akar a városban.
-
mike1334
veterán
válasz FoxiestFox #128740 üzenetére
Ez ugrott be [link]
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
sutszi
veterán
Rákoshegy mennyire élhető Ferihegy közelsége miatt?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
félisten
-
macilaci78
nagyúr
válasz sutszi #128763 üzenetére
Meg kell nézni google maps-en. Zuglóban hallani a repülőket csukott ablakkal is. Persze amikor vettük, a covid elején a repülők forgalma már igencsak lecsökkent, így nem tűnt fel.
Azóta megtudtam, hogy az aktuális szélirány szerint hol az egyik irányban, hol a másikban mennek a repülők. Nem is minden nap megy erre gép. A repülők nem kötött pályán megy.
Rákoshegyen is ugyanez lehet a helyzet.Az előző kecó vasútvonal és a kanyarodó 1-es villamos mentén volt. Az nem volt olyan hangos, de a hang tovább tartott. A repcsi ugyan hangosabb, de kevesebbszer megy és alkalmanként rövidebb ideig hallani.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
sutszi
veterán
válasz macilaci78 #128765 üzenetére
Nem nyugtattál meg... Maps-en néztem...de az nem mutat zajterhelést.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Siriusb
veterán
válasz macilaci78 #128765 üzenetére
Azt se hagyd ki a számításból, hogy most nem csak polgári légiforgalom van. És elég durván nyomják.
-
aktív tag
Keresek szakit, aki XIII. kerületbe kijönne egy számítógépet összerakni új alkatrészekből. Egyszerű gép 180 E Ft körüli összértékű alkatrészekből. Több helyről vettem, ezért nem tudtam boltban összerakatni.
-
66zio
tag
válasz macilaci78 #128765 üzenetére
Ez állítólag 2022.06.22 dél körül egy kétórás intervallumban:
[kép] -
csoszogi
tag
Mindig azt kérdezzük miért van olyan sok autó? Egy lehetséges válasz, én is csak hallottam:
most három generáció használja intenzíven az utakat: az első generáció akik hozzájutottak "népautóhoz", akik még Trabantban, Ladában kezdték, és ültek át újabb autóba idővel (60-80 as korosztály), de akkor még csak ők voltak az utakon. Közben felnőttek gyerekeik, a mostani 40-50 évesek, többségiben azok mi vagyunk, és igen gyerekkorunkban kevés autó volt, és most a mi gyerekeink, a mostani 20-30 évesek is autóznak már intenzíven.
Szerintem ez fog állandósulni, ennél több autó már nemigen lesz. Három generációnyi autó az utakon az marad, de már nem lesznek Ratkó gyerekek és unokák. Lehet lassan csökkenni is fog magától, pont akkorra, mikorra a mostani javaslatok is élesben futni fognak és jönnek az első számok, kb.: 10-15 év múlva, de majd lehet mondani mekkora sikert értek el...[ Szerkesztve ]
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz 66zio #128753 üzenetére
A probléma ott kezdődik, hogy be kéne fejezni az M0 körgyűrűt. Az agglomerációkból érkezőknek nem p+r kéne. Még annyit se autózzon. Erősíteni kéne a tömegközlekedést közvetlen járatokkal. A vidékieknek persze megfelelő lenne a p+r. Főleg annak aki 1 címre megy (pl orvosi kezelés stb). De ez országos probléma. Békés megyéből tervezzétek már meg az utat pl a Szent Margit kórházba III. ker. Tömegközlekedve van vagy 4 óra meg egy rakat átszállás. Fél éves gyerekkel havi egyszer inkább autó aztán araszolok a rakparton vagy jojózok a körúton.
De ezen sajnos hiába dühöngünk.[ Szerkesztve ]
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
_seth_
veterán
válasz sutszi #128763 üzenetére
Rákoscsabának az M0 felőli részén lakunk, a válasz vegyes:
-Széliránytól függően ritkán hallani a felszálló gépeket, azaz azt amikor ráadja( gondolom én a full tolóerőt) és száll fel. Az elmúlt több mint egy évben ez eddig mindössze 3-4 nap volt és nappal fel sem tűnik.
-A keleti és déli irányba tartó gépek abban az esetben ha északi irányba szálltak fel akkor pécel felé kanyarodva húznak el, házból nem hallhatóak, csak a kertből, ott sem zavarnak kicsit sem.
-CH47, AC130, és cargo gépek jobban észrevehetőek akkor is ha messzebb vannak, de ez is szélirány függő. Apache és Black Hawk kötelék a kertek végében alacsonyan nagyon hangos, de szerencsére ritka.-Nagyon hallható amikor átstartol egy gép és szűken kanyarodik vissza a leszállópályára, olyanbol eddig kettő ment el pont a fejünk felett.
Összehasonlításul a XI kerület fehérvári úton jobban hallottuk a repülőket, a cargo gépek is percekig hallhatóak voltak ahogy zúgnak. XIII frangepánon is jobban hallani, pont a munkahelyem felett már ereszkedésben vannak.
Rákoshegyre visszatérve: szerintem a felszállást ott jobban hallani, elhúzó gép viszont kevesebb lehet. Ami viszont ott kérdés és probléma lehet: vasút közelsége, mi 1 kilométerre lakunk a vasúttól (ez másik vonal) este egész jól hallani, nappal nem, de akik közel laknak panaszkodnak rá. Rákoshegyen ugyanez csak egy déli vasútvonallal. A flirt és IC nem gond, de nagyon sok a teher szerelvény.
Repülőgépek közül ami zavaró: amikor kalibrálják a leszállást segítő rendszereket és megy újra meg újra a propelleres gép, na az viszont nem csak itt megy el hanem nagy területet fed le.Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
macilaci78
nagyúr
válasz Stylewars_kp #128775 üzenetére
A metróvonalakat is meg lehetne hosszabbítani minden irányban 2-4 megállóval.
Pont az agglomerációsoknak kell a P+R, mert a városban 10 ezerből eljárnak bérlettel, a város peremén van bevásárlóközpont.
Az M0 tényleg hiányzik az É-Ny-i régióból. Logisztikában mindig szívás. De szerintem nem lenne releváns a város megkerülésére. Most is gyakran beáll, nem biztos, hogy megkerülni a várost gyorsabb, mint átvágni rajta. Bécsben, Münchenben átvág a pálya a városon. Itt is meg lehetne csinálni egy alagutat az M3, M5, M1/M7 között.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz macilaci78 #128778 üzenetére
Metróvonal, a lényeget hagytam ki. Nagyon megkéne hosszabbítani, akár úgy is, hogy valahol feljön a felszínre és ott teker tovább, mint a 2-es metró.
M0 Budát tehermentesítené szerintem. Csak hol menne a nyomvonal?? Városon biztos nem engednék át. A föld feletti, emelt pályaszakaszú vasutat sem engedték, mert rontja a városképet, mondjuk ez lehet igaz is.
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Stylewars_kp #128779 üzenetére
Akkor nem lesz világ legdrágább alagútja nálunk? Kár.
⭐ Stella
-
félisten
válasz Stylewars_kp #128779 üzenetére
Ha már városkép, nagyon kemény, hogy gyönyörű épületek homlokzata van gyakran teljesen elfedve valami nyomorék reklámplakáttal. Ezt pl nem engedném, főleg a történelmi belvárosban nem.
Aztán hogy a beton-üveg épületeken mi van, igazából tök mindegy, de ami szép, és 100+ éve szép, talán nem kéne letakarni.Amúgy az igaz, hogy a Nyugatinál az autós felüljáró el lesz bontva?
Mert az pl elég király lenne, sokat dobna a hely kinézetén. -
zsolt_64
senior tag
válasz csoszogi #128772 üzenetére
Egyszerűsítem az állításodat: Mindenkinek kell autó ! Minden generációnak. És minden emberpéldánynak Ez olyan csapda amibe bele fog dögleni az emberiség. Pillanatnyilag nem látok kiutat ebből, mert a villanyautó sem megoldás . Sőőt..
Ha megnézed a pillanatnyi állapotot a hatósági áras benzinnel akkor az jön ki hogy soha nem volt még ekkora fogyasztás amit aztán persze el is pöfögtetnek. Az emberek többségének van havi X hufja benzire, ennyi telik a havi költségvetésből, azt megvesz , és ha 100 literre futja akkor annyi füstöl el. Kéne 1 kisérlet mondjuk levinni a hatósági árat 150 forintra
Akkor mi lenne az utakon ?
Ja és családon belül is kell a 2. 3. 4. ik autó , mert felnő a H_gyerek és azonnal kocsi kell a
s@gg@ alá aztán hajrá nyomassuk. Ja és minnél nagyobb SUV mert az a menő.
Továbbá a 132 méterre levő boltba is kocsival kell járni...
Tudom majd most jö az önigazolás : festőszerszám rokkantosítás fájó láb 17 gyerek stb. mindig van miért kocsiba ülni...[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz FoxiestFox #128781 üzenetére
Igen azt tervezik már egy ideje elbontani, mert nem akarják felújítani.
Jó buli lesz, remélem nem csak annyi lesz hogy elbontják, hanem megoldják a keresztirányú forgalmat is valahogy...⭐ Stella
-
macilaci78
nagyúr
Azért a pesti levegőnek is lehet örülni, főleg, mikor leszállsz a sz@rszagú csöves mellől a villamosról.
Autó és robogó mellett van éves BKV bérletem. A belvárosba lehetőség szerint nem megyek be kocsival elsősorban a parkolási nehézségek miatt és mert abban az időszakban, amikor kellene, a forgalom miatt nem nyerek időt sem vele. Se gyereket, se festőlétrát nem kell fuvaroznom.
Budapesten belül kényelmi okokból használjuk inkább a kocsit: bevásárlás miatti cipekedés, vagy későn (éjfél körül) érek haza vele és nem kell éjszakai járattal tervezni, sétálni, vagy sokan megyünk egy helyre.
Pl a minap: bejöttem vele dolgozni (zuglói garázsból újbudai garázsba, nem veszem el mástól a helyet), 4-kor indulok el egy haverral hozzá Békásmegyerre, budai rakparton felveszek egy másikat a munkahelyétől párszáz méterre, egy harmadik a Mexikói úttól átvillamosozik az Árpád hídon és csatlakozik. 11 körül indulunk haza, 1-es haver marad otthon, helyette 4-es haver száll ki az Árpád híd budai oldalán, 2-es, 3-as havert meg a Bosnyákon kirakom, tőlem 1 km-re.De a munkábajárást BKV-val, robogóval oldom meg. Persze a jelen üzemanyagárak mellett a robogó picivel drágább a BKV-nál, de sok időt spórol meg nekem, a parkolás is gyerekjáték. Viszont a robogós közlekedés nem időjárásálló.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
félisten
válasz zsolt_64 #128782 üzenetére
Nagyobb gond, hogy nem csak hogy autó kell az embereknek, hanem nagy autó, erős autó, drága autó, gyors autó, stb autó.
Része a fogyasztói élménynek, ha már olyan sokat keresünk, legyen már menő a verda!
Ha mindenkinek engedélyezve lenne nagyon max 50 lóerő és 1 tonna alatti jármű (kivéve teherszállítás, tömegközlekedés, stb), borzasztó hatékonyan vissza lehetne fogni azt a környezeti terhelést, amit okozunk. -
félisten
válasz macilaci78 #128785 üzenetére
Bátor vagy itt robogózni.
Van olyan munkatársam aki futárkodott régen, úgy elütötték robogóstól, mint a szar (ő volt vétlen, nagyobb sérülés nélkül megúszta), illetve pont nemrégiben volt Totalcaron egy sztori egy srácról akit nagyon csúnyán megtalált hátulról egy ittas autós.. -
Stylewars_kp
senior tag
válasz FoxiestFox #128786 üzenetére
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
félisten
válasz Stylewars_kp #128788 üzenetére
Bizony, nem állna beléd a 2 tonnás szar, ha a nép jó részének nem lehetne 2 tonnás halálos fegyver a kezében.
Városban könnyebb, kisebb autókkal, kevesebbet fogyasztani, lassabban közlekedni, de hát ez utópia. Álmodozni ingyen van. -
Kickass
őstag
válasz FoxiestFox #128781 üzenetére
Azok a gyönyörű épületek tényleg gyönyörűek....voltak vagy kb. száz éve. A legtöbbnek még jól is áll, hogy eltakarják. Illetve ha állványzatra/elé húzzák az még szebb is mintha a kőműves dekoltázsokat kell figyelned a dugóban ülve.
-
félisten
válasz Kickass #128790 üzenetére
Hát nem tudom, ha elég végigmenned a 4-6 vonalán és gyakorlatilag a legtöbb fogyasztásserkentő agymosással eltakart épület fel van újítva.
Kereszteződésekben álló épületek ugyanez, amik az egész csomópont hangulatát meghatározzák.Mi lenne ha inkább felújítanánk, ahol erre szükség van, hogy ne "kelljen" letakarni?
Az állványokon nincs vele problémám, bár én szeretem nézni azt is, ahogy dolgoznak egy épület homlokzatán.
A Nyugati tetőszerkezetét is az irodából néztem, hogyan újítják fel. -
zsolt_64
senior tag
válasz FoxiestFox #128786 üzenetére
Azért nagyon szigorú vagy .
Legyen 1 tonna és 80 lóerő (csak azért mert Wagonr+ om van )
Egyébként igen, de ez sem lenne elég . Mondjuk családonként 1 autó.
De a legfontosabb az volna ha a zemberekk önmérsékletet gyakorolnának.
Nem kell mindig mindenhova kocsival menni.
Autózok 30 km-t hogy elmenjek az edzőterembe ahol az futópadon gyaloglok 3000m
És nem csak a környezeti terhelés. Ha most csoda történne é lecserélődne az autóállomány elektromosra, a dugók ugyanúgy maradnának.De egyébként is kell a nagy autó , erős autó ajudi béjemvé.
A fennt említett típussal közlekedvén állandóan tapasztalom a pisrosnál megállva azt hogy milyen felsőbbrendűséggel néznek át. Rá van írva a képére, hogy ŐŐŐ most mennyivel külömb ember nálamJa és elektromos autó ugyannmá annak nem lehet a kipufogóját mókolni, hogy mindenki hallja hogy megjöttél. Meg a TUCC-TUCC gép energia ellátása is gond lenne.
És egyébként is elektromos autót hogy lehet bőgetni a parkolóban ?[ Szerkesztve ]
-
Stylewars_kp
senior tag
Topiktársak!
Olyan tagot keresek aki MédiaMarktban dolgozik vagy dolgozott és tudna segíteni termék biztosítással kapcsolatban.
Köszi!
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
macilaci78
nagyúr
válasz FoxiestFox #128787 üzenetére
Egy futár egy hónap alatt többet megy, mint én egy szezonban. Az se mindegy, hogy ő muszájból megy és időre, pénzért, én meg passzióból.
Autó: igen, kéne egy kicsi, kis fogyasztású közlekedőedény városra. De te is tudod, hogy néha vidékre kell lemenni, ahova már a retikülön és a kabáton kívül kell némi csomag is. Az se baj, ha a megengedett sebességet is tudod tartani és kibírja a kocsi is egy seggel a teljes utat. (Nekem ez 250 km.) És ha még meg is lehet fizetni...
Mai napig nem térek napirendre, felfordult a világ. 5,5 mFt-ért kelt el idén nyáron egy ugyanolyan garázshely, mint a mienk a mostani lakásunk alatt. És állok bent a kb 700k-t érő kocsinkkal. A szüleim családi házát meg lehet, el sem lehet ennyiért adni.Azok a szép, régi épületek meg energetikailag nullák. Az ablakot kicserélheted hőszigeteltre, de a homlokzatot nem lehet felújítani a külső jegyek megtartásával, vagy ha lehet, egyszerűen nem lehet rentábilis. Korszerűtlen fátés, elektromos hálózat, nagy belmagasság. Pénteken jártam egy frissen felújítottban: ott kicserélték az ablakokat, kapcsolt gerébtokos ablakok, külső kétrétegű üveg, belső egy rétegű, a redőnytok kibélelve hőszigeteléssel, modern, kevés helyet igénylő elektromos redőny be, nagy hőszivattyú a tetőre, mellette gázkazán is kiegészítésként, nagy hőtároló, minden helyiségben termosztát, mennyezet hűtés-fűtés (5-6 méter belmagassággal), 340 m2 nettó alapterület, 2 hálószobával, a kisszoba is 23 m2. Parlament egy köpésre, parkolás olyan, amilyen, garázs a környéken sincs.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
zsolt_64
senior tag
válasz macilaci78 #128794 üzenetére
Ez is amit leírtál alatámasztja a zemberekk eszeveszett, csillapíthatalan vágyát a minnél nagyobb, erősebb autó iránt. Mo.ra különösen jellemző hogy túldrága kategóriájú kocsit vesznek maguknak. Aztán nem bírják a fenntartást/szervizt. és szép lassan(gyorsan) lepukkan a verda.. Az ilyen pénztemetőket, aztán passzolgatják egymásnak..
Tudom-tudom nehéz belátni objektíven hogy a jövedelmi viszonyod csak 1 hazai Suzukira elég ..."kicsi, kis fogyasztású közlekedőedény"
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz zsolt_64 #128795 üzenetére
A Suzuki kb a gombóc Swift-től nem a mi autón, legalábbis az árazása szerint. Ezt a pozíciót a Dacia vette át, ha beismerjük, ha nem.
Van egy átlagos év, amikor erre-arra mész autóval, ülnek bent valamennyien, van valamennyi csomag, egy seggel megteszel valamekkora utat. Ez minden embernél, háztartásnál más.
Van, ahol több autót tartanak fenn, mert az a jellemző, hogy egyszerre több különböző helyen is kell autó. Van, akiknél van egy kisautó, mert városban, agglomerációban jár csak és elég neki. Másnak azért kell a nagy autó, mert rendszeresen pakol bele, vagy utaznak vele messzebb.Ami az én bármikor felmerülő igényemet maximálisan kielégítené, az egy dízel-elektromos plug-in hibrid télen is meglévő 50 km-es elektromos hatótávolsággal. Kombi, teljes értékű pótkerékkel a csomagtértálca alatt, tetősínnel. Az elektromos üzem a Pest megyei használat 90%-át lefedné, de az éves futás kb fele meg menne dízelről, alkalmanként 500 km-rel, amiből 400 km pálya.
A teljes értékű pótkerék pedig nálam becsípődés, de nem sok embernek lenne kedve ünnepi, vagy hosszú hétvégén a világ végén (Békés megye) gumishoz menni, vagy mobil gumist hívni.Több autónak akkor van értelme, ha egy időben kell is mozogniuk, különben csak felesleges költség (biztosítás, műszaki, a futás által nem indokolt időszerű karbantartások). Akkor inkább vegyen egyet, ami az összes feladat ellátására megfelel, az pedig nagy lesz.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
félisten
válasz macilaci78 #128794 üzenetére
Jó de az energetikai tulajdonságaik hogyan függnek össze azzal, hogy tartsuk szépen és felújítva őket, főleg a belvárosban?
Vagy lebontanád mindet, és menjen a helyükre a jó kis beton+tégla+műanyag?
-
macilaci78
nagyúr
válasz FoxiestFox #128797 üzenetére
Nem, lebontani tégláig, hőszigetelés, az ablakkávák megnagyobbításával együtt, hogy a hőszigetelés befordulása után is megmaradjon az eredeti ablakméret, majd mehet vissza a díszítés. Az egyszerűbbek ugyanúgy a táblás hőszigetelésből kivágva, a műemlék kőszobrok meg valamilyen speciális dübellel rögzítve.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
radi8tor
MODERÁTOR
Ország épül, szépül
Visszanyerte eredeti formáját a Clark Ádám téri körforgalom + fotók a Lánchídról⭐ Stella
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Fél éves gamer konfig. minőségi alkatrészekkel, monitorral vagy anélkül. AQUA garancia, szla.
- Apple iPad 5 Gen Wi-Fi+Cellular 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- KERESEK! Iphone 16 Pro 128GB FEKETE/TITÁN színben!
- Apple iPhone 13 128GB,Átlagos,Dobozával,12 hónap garanciával
- Nintendo Switch Joy-Con Pair Gamepad, kontroller
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen