- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Garmin Forerunner 55 - bemelegítő kör
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stukker1987
senior tag
válasz DroneZ^ #22351 üzenetére
Nem akarok hülyeséget mondani,de nekem dízel automata 25d eszik 10l-11l körül városban(és a gyár se ígér kevesebbet),így egy még nagyobb benzines motortól a 12 is csoda lenne,bár az autó súlya jelentősen befolyásolja ezt is....
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
BeZol
őstag
válasz DroneZ^ #22354 üzenetére
E46-ra a következőt találtam átlagos fogyasztásnak Spritmonitor.de-n:
330i --> 10,11
328i --> 9,98
325i --> 9,99
Egyértelmű, hogy 330i-t kell venni.
Németeknél egy benzinkutas srácnak volt hamann tuningos E93 330i-je 272+19 pacival. Ő azt mesélte, hogy nem jut 14 liter alá, 16 az átlaga, és 19 ha nyomja neki, pedig spritmonitor szerint 10,44-gyel kellett volna kijönnie. A lényeg, hogy ki lehet fogni olyat, ami lezabálja a gatyádat is.
Volt Daewoo Kalos-unk, 10,5-et evett az 1.6-os motorral... Az 1.3-as Yarisunk pedig egy idő után 14,5-et evett, de ment is mint az állat és 210 volt a vége Ezek ráadásul mind újonnan vásárolt autók voltak, valaki pedig mindegyiket megvette -
Shadowbull
addikt
válasz DroneZ^ #22354 üzenetére
Tessek, 10,1 az atlaga a spritmonitoron.
12vel szerintem normalisan el lehet jarni, persze nem varosi dugozasban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Highend55
tag
válasz DroneZ^ #22354 üzenetére
Akkor hozzàszólnék én is 3èv hasznàlat utàn:
Vàros 12l alatt nem megy el,(nappali forgalomhoz viszonyítva)
Orszàgút: 8l-10l (110km/h,160km/h)
Ha 200körül utazol tartósan ott màr simán 14-15l-is bekajàlhat..
Vàrosban is sok kigyorsítàs simàn hozza 14l es àtlagot.
Enyém 100as Omv-t kapott 90%-ban.
Eddig csak 1 trafót meg vízpumpàt kellett cserélnem. -
rabtibus
tag
válasz DroneZ^ #22368 üzenetére
VIN kódot kérd el bárhova mész (alvázszám utolsó 7karaktere - 2betű5szám), ha azt nem adják ki az már gyanús. Utána azt már meg tudod nézni itt a neten is ( http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html ) milyen felszereltségű az autó, utána meg tudod nézni mi van benne, mi hiányzik abból a felszereltségből, mit raktak esetleg pluszba bele.
Számítógéppel ellenőrizhető az autó, de többet én sem tudok róla sajnos ...
-
Zewa
senior tag
válasz DroneZ^ #22394 üzenetére
Szokták volt mondani hogy a piac beárazza magát, ez nem presztízs kérdés a jürgeneknek.. Egy E46 330ci full M-csomaggal ritka pöpec egy járgány. Persze már E90 árban mennek de egy hasonlóan jól motorizált E92 már nagy lépcső árban. Szerintem (és az emberek többsége szerint is) ezerszer szebb gép BMW mint amilyen a TT,a szappantartó formájával valaha is lesz. Más "ellenfél"? és itt tisztességes coupekra gondolok.
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
Zewa
senior tag
válasz DroneZ^ #22409 üzenetére
Előnye az E92-nek hogy a modernebb 2,5 literes erőforrás majdnem olyan erős (-13le) mint a nála ~5 évvel idősebb 3 literes, ami egyrészt gyakoribb, másrészt kevesebb rá a regisztrációs adó.
Ellenben ha egy M-csomagos E46 330ci és egy M-csomagos E92 330i-t hasonlítasz össze árban, mire magyar rendszám kerül rá ott a 1,5-2 millió forintos difi, tehát 1,5szer annyiba kerül a fiatalabb 3-as coupe. Ez azért baromira nem minimális különbség.Más kérdés persze ha egyéni preferenciáid szerint jobban bejön a Non-FL E46 vagy az E92 modernebb formája mellé nem hiányzik az M-csomag, esetleg a némileg gyengébb menetteljesítmények...
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
BeZol
őstag
válasz DroneZ^ #22458 üzenetére
Írni is akartam, hogy népítélettel óvatosan, mert 10ből 9nél csak pár ezer km van megadva, ami egyáltalán nem mérvadó, az más tészta, hogy bárki írhat akár többet is, szóval csak fenntartásokkal.
Szubjektív véleményt tudok csak írni, szerintem ronda kívülről is, mert nem elég, hogy fekete mint a bmw-k 90%-a, még fekete a felni és még a hűtőrács is, ez engem visszataszít. Aztán ha már fekete, legyen fekete a bőrülés is, és csapjunk hozzá gyönyörűséges fabetétet is, mert miért is ne?
Fenntartást nem tudom, de míg 2 évvel ezelőtt rengetek ilyen 6os mászkált, már tavaly is jóval kevesebbet láttam, mostanra pedig csoda ha látok egyet, aminek biztos valamilyen anyagi oka is lehet.
A motor pedig sima 3literes szívó belépőmotor. Ha kell a sebesség pörgetni kell, és még akkor sem lesz benne meg az a nyomaték, mint egy turbósban, és ez csak sor6, nem egy szép hangú V8-as 645ci, ami mondjuk szintén turbó nélküli nyomatékhiányos darab. Én nem vennék ilyet, de ha már nagyon akarsz, akkor inkább 645ci-t, mégiscsak V8
330i és 530i-k között is olvasgass, hátha találsz valamit a motorral kapcsolatosan. -
Cxgrav
senior tag
válasz DroneZ^ #22465 üzenetére
Szia.
Nekem e39-em van (530dA), 4 hónapja.
7,5L/100km-el járok vele vegyesben, imádom.Kilehet fogni normálisat, de rendesen körbe kell nézni a kocsit.
Kb 4 hónapig bújtam a hirdetéseket és elmentem megnézni jópárat.
Ami rendben van, az kb 3 napig van fenn, nagyon kell figyelni.
Vagy gondos gazdája volt és tipp-topp vagy sajna szét van hullva a gép.VIN kóddal csekkoljuk a felszereltséget.
Létezik titkos menü a BC-ben. Itt a hibákat is jelzi a kocsin, úgy tudom.
Érdemes vásárláskor az átlagfogyasztást is ellenőrizni, valamint hogy a BC jelzi-e, hogy szervízt kér vagy sem.
Amennyiben kér, az már bajos lehet.
BC pixelhibák lehetnek, multikormány gombok lekopva, középkonzolon a gombok kieshetnek, széttörhetnek.
Csomagtérajtó és benzinsapka körül hólyagosodik a festék.
Ha teljesen elhanyagolták, akkor a küszöbök is hullák lehetnek.
Automata váltó olajcsere kérdéses szokott lenni, én cseréltettem. Ajánlott nem megvárni, míg ránt a váltó.
63k volt szűrő/olaj/tömítés/munkadíjjal.
Kb 50k lesz még az összes többi szűrő és motorolaj csere.
Átvizsgálás során ami kiderült és cserélni kell a kocsin a kötelezőn felül, az a bal hátsó futómű lengőkar szilentje. És ennyi.
Futómű hihetetlen jó, bőrülés kényelmes, sor6 szépen duruzsol és morcos ha menni kell és szeret is menniÉrdemes olyan felszereltségűt venni, amiben benne van a 4:3/16:9-es kijelző, mert ha az ember utólag akarja beszerelni a dolgokat, akkor szét kell borítani az egész kocsit a kábelezés miatt. Persze ez csak igény kérdése.
TDS motorban véleményem szerint felejtős, általában adagolóhibásak és többet is esznek.
Benzinesben az 528i-t szokták javasolni.Faceliftnél már gyűrűs első lámpákat is kap az ember
Sajna nekem pre-face és 200k a gyári gyűrűs hella de cserébe hibátlan a kocsi.Hirtelen ennyi jutott eszembe.
INDITVÁYOZOM
Egy bömbi talit szervezhetnénk, ha van rá érdeklődés.[ Szerkesztve ]
Picture me Rollin' by 2pac
-
-
BeZol
őstag
válasz DroneZ^ #22494 üzenetére
Benzines:
+ simábban jár
+ szervízköltségek alacsonyabbak
+ szebb a hangja
- pörgetni kell 4ezer fölé h meglegyen a nyomaték és menjen is --> gyakran kell váltogatni
- ugyanakkora lóerő mellett 1,5-2xer magasabb fogyasztásDiesel:
+ alacsony fordulattól ott a nyomaték, nem kell pörgetni ha haladni is akarsz ("csendesen" gyorsulsz)
+ közel fele akkora fogyasztás (nem mindegy, hogy 400-500 vagy 600-800km-t teszel meg egy teli tankkal)
+ a nyomaték beleprésel az ülésbe (érzésre jobban megy, még ha nem is)
- fekete füstpamacsot tol némelyik, ami sztem tök ratyi
- kerregős (van akit zavar h még a sebváltó is enyhén rezeg...)
- szervízköltségek magasabbakSzerintem menj el és próbáld ki mindkettő alternatívát, és utána dönts a szíved szerint.
Benzinesnél tovább tartanak a fokozatok, jobban ki lehet huzatni és folyamatosan húz, míg a dieselnél hamarabb pörögnek le a fokozatok, de a nagyobb nyomaték miatt beleprésel az ülésbe, így érzésre sokkal jobb, nem olyan "semmilyen".
Ha tényleg nagyon taposod a dieselnek, akkor fog annyit fogyasztani, mint a benzines épp hogy pöccintve a gázpedált.Régebbi bmw-kről nem tudok nyilatkozni, spritmonitor.de-n nézzél fogyasztási adatokat, közel állnak a valósághoz. Szerintem gyakran húznád a szádat, hogy a benzinessel már megint tankolni kell menni, még ha most legyintesz is rá!
Nálam 7,5-es átlagot írnak, de most is 200-240nel mentem végig autópályán, és 8,5liter lett a fogyasztás 100km-re vetítve... (330d 231le). Csinálnám ezt egy benzinessel, hajaj, biztos nem menne 15liter alá
Nagyon durva budapesti dugóban mentem fel eddig 9,5-re, de soha többre, az is max 10km-nyi dugózás erejére... Mire végigdzsaltam az autópályán a kis tempómban lement 8,5re. Ugyanez 320d-vel talán 7liter lenne, és kb annyi paci van abban az 530d-ben is
Mindenképpen próbáld ki az 528i-t és az 530d-t is, és utána dönts! -
-
KINKY_007
aktív tag
válasz DroneZ^ #22498 üzenetére
Egy 1.6-os autóval kb. a közlekedésben résztvevők 98%-át meg lehet előzni, innentől kezdve teljesen lényegtelen, hogy mennyire erős a 28, vagy 30d.
Egy újabb szériás autónál is simán elér egy szervíz 100e környékére, csak ott tervezhetőbb.
Akinek számít az autó megbízhatósága ezért is vesz újabbat, vagy van mellette másik, egy tizenéves kocsi azért már néha tud meglepetést okozni.
Az, hogy mennyibe fog kerülni egy autó nem nagyon lehet megmondani előre, kérdés, hogy mennyit tud vagy mennyit hajlandó rá költeni ez ember (meddig akarod megtartani, milyen állapotban akarod a kocsit, stb.).
A gyári állapotot fenntartani elég drága mulatság tud lenni egy ilyen felső közép kategóriás autónál, ezért is lóg olyan soknak már a bele.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Stukker1987
senior tag
válasz DroneZ^ #22505 üzenetére
Nekem Alfa 159 volt(meg 145 és 146 is ) dízel motorral és teljesen egyetértek veled...városi legenda a javából.
Az Opel,Saab,Fiat,Alfa volt idő amikor a kasztnin kívül nagyrészt azonos volt.
Itt a példa hogy a JTD motor hány típusban járt...Itt azt kell látni egy termék piacra kerüléséig,hogy rengeteg kompromisszum köttetik a tervezésben/alapanyagválasztásban és a gyártástechnológia gazdaságosságában (még lehetne sorolni mire kész termékünk van ami haszonnal adható el) és akkor még nem beszéltünk a károsanyagkibocsátás miatt belépő kényszerű technikai változásokról.
Ennek a vége az,hogy a végére egy megbízhatatlanabb autónk leszEredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz DroneZ^ #22521 üzenetére
egyszeruen bosszanto ezt a sok marhasagot allandoan, lassan minden oldalon olvasni olyanoktol, akik eletukben nem terveztek meg semmit, plane nem autoiparban.
Programozott tonkremenetel nem letezik, plane nem az autoiparban, nincs is ilyen torekves, es nem is lehet megcsinalni.
Az autoipar tervezett minimalis elettartamokkal dolgozik, es nem tervezett maximalissal. Nyilvan erteni kene hogy mi a kulonbseg.
A "garanciaido utan tonkremegy" pedig soha nem volt mas mint egy varosi legenda hulyeknek.
Amugy megis honnan tudnad TE hogy mi a cel a tervezesnel?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz DroneZ^ #22524 üzenetére
"Egy tervezővel beszélsz zsenikém"
Ugyan mar. Fogalmad sincs az egeszrol.
" pont azt és úgy tervezik amit te városi legendának nevezel"
Menj mar at kerlek es kerdezd meg hogy mi a tervezesi cel, mi van nekik kiadva, ha nemet autoiparban dolgoznak akkor kerdezd meg mi szerepel a lastenheftben? maximalis vagy minimalis elettartam?
De ne menj at, megmondom mi szerepel benne: egy elvart minimalis elettartam* egy adott terhelesi profil mellett.
Ha tervezett avultatas lenne akkor egy elvart maximalis elettartam lenne benne."Ezt érthetjük garanciaidőnek, mivel mindenképpen kikell bírnia az autónak hogy nelegyen deficites az üzlet. Sajnos sok esetben még ez sem jön össze."
Nem, ennek ehhez semmi koze nincs.
"Maximális élettartamra senki sem gondol, hiszen nem érdeke a gyártónak hogy te jól járj. "
Mondom en hogy lovesed sincs. HA programozott tonkremenetel lenne a cel, AKKOR maximalis elettartamra terveznenek, de nem ezt teszik.
* ezt elmagyarazom, mert lathatoan sikhulye vagy hozza: az elvart minimalis elettartam azt jelenti, hogy az alkatreszek egy jelentos reszenek (mondjuk 50ppm mellett) az adott elore definialt terhelest legalabb ennyi ideig (futott kilometer, uzemora, ciklus, stb) meghibasodas nelkul birnia kell.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz DroneZ^ #22526 üzenetére
Soha nem jon olyan igeny, hogy szar legyen, olyan igeny sem jon hogy biztosan romoljon el. Ha tervezo lennel ami nem vagy akkor tudnad hogy egy alkatresz tervezesenel kismillio, gyakran egymasnak ellentmondo szempontot kell figyelembe venni, koltsegek, suly, csatalkozo alkatreszek, terheles, korroziovedelem, szerelhetoseg, javithatosag, gyarthatosag, e meg sorolhatnam napestig.
Ezeket a szempontokat minden alkatresznel sulyozzak valahogy, es ebbol jon ki a vegeredmeny. SOHA nem elvaras az hogy valami szar legyen, sot az elvaras mindig az hogy az a valami az adott keretek kozott a leheto legjobb legyen.
Az autoink remekul mokodnek nagyon sokaig, csak eppen a kedves tulajok a sokadik adas-vetel utan basznak rendesen karbantartani, aztan eladas elott meg szepen visszatekerik az orat, aztan amikor a 4. tulaj alatt szethullik a gep megy az okoskodas hogy hat 130e kilometernel miert esett szet, csak valojaban 400e volt benne, es 100e utan szakszervizet meg rendes olajcseret sem latott.
Hogy vannak meghibasodasok: igen, vannak. Ez a tomeggyartas elkerulhetetlen velejaroja, az aranyok a lenyegesek, es messze nem olyan sotet a kep ahogy te ezt itt lefestetted.
Hogy nekem mire van befolyasom meg mire nincs arrol fogalmad sincsen, ertelmet nem latom az altalad bemutatott faszlengetesnek, plane hogy kamuztal is egy jo nagyot.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz DroneZ^ #22529 üzenetére
ez a cikk is tele van baromsagokkal, de csak linkelgess tovabb ilyen hulyesegeket nyugodtan.
"Ja és kamuztam is egy jó nagyot"
Bizony am. Ugyanis loszart vagy te tervezo, az irasaid alapjan azt saccolnam hogy meg felsofoku muszaki vegzettseged sincs, vagy ha megis, akkor valami himihumi helyen szerezted.
A legalapvetobb szakmai kerdesekkel sem vagy tisztaban, ez teljesen nyilvanvalo az irasaid alapjan.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Casanova*
veterán
válasz DroneZ^ #22529 üzenetére
ez a cikk szégyen,nagyon túlzás. ,, József: soha többé nem akarok BMW-t,, a Jóska egy idióta. széthajtott BMW-t fogott ki vagy tényleg nem ért hozzá,nem tud vezetni. más hozzáértő BMW tulaj csak dícsérni tudja,legtöbben mondják,hogy, ,csakis BMW-t!,,
[ Szerkesztve ]
"Ha bírálnak téged,akkor valamit jól csinálsz. Hiszen csak azt támadják,akinél a labda van." ( BRUCE LEE ) ヅ ҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳ
-
CharlieDrop
veterán
válasz DroneZ^ #22529 üzenetére
Remélem a blogposztban SB hozzászólásait is elolvastad.
Mellesleg annyit, és nem nevezve meg senkit sem, de mikor a jómagyar szerelő nekiáll egy e60 fékcserének, és mikor a fékmunkahenger nem enged, mert nem közölte a géppel, hogy most akkor márpedig fékcsere vagyon, nekiáll pajszerrel feszíteni az egészet....
a többit a fantáziátokra bízom...
peace
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Shadowbull
addikt
válasz DroneZ^ #22532 üzenetére
annyira tipikus peldanya van a netes okoskodoknak. Idejossz osztani az eszt, aztan amikor megcafolnak elkezdesz hoborogni.
Ha mar az alairasomnal tartasz: az speciel nem ennek a topiknak szol, hanem egy masiknak.
Ha erdekel a valosag az S85-tel kapcsolatban, akkor olvasd vegig a cikkhez tartozo kommenteket, ott mar lereagaltam.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz DroneZ^ #22538 üzenetére
tudod azert nem erdemes igy egetned magad, mert a kozonseg aki olvassa a topikot, nagyon egyszeruen ellenorizni tudja hogy igaz-e amit rtal, csak kattint kettot es a keresoben rakeres a nickemre, es latni fogja hogy mit is irtam a cikkre.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz DroneZ^ #22538 üzenetére
Én írtam, hogy városi legenda, mert nekem is csípi a szemem a hülyeség. Ha lenne tervezett elavulás, mert tudnának olyat csinálni, akkor kivétel nélkül mindegyik BMW-nek tönkre kellene menni legkésőbb 5 éves korában. Ugye te a garanciaidőt céloztad meg, mert azért azt még te sem állítod, hogy garidőben saját maguk után akarnak költeni...
Nem tudom, hogy te hol dolgozol, gondolom valami műanyag fröccsöntőben, onnan elég nehéz átlátni egy személygépkocsi összes tervezési szempontját. Nem is egy ember csinálja, hanem mérnökcsapatok dolgoznak a részein.
Ha egy filléres eszközön múlik a megbízhatóság, és te ismered azt, vedd meg szar, használhatatlan autót és költsd rá a filléred és örök időkre kiszolgál...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
Új hozzászólás Aktív témák
- Crypto Trade
- Politika
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző