Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • NoZoli

    tag

    válasz Gsx-rr #51943 üzenetére

    "Most fogadok barkivel 10 ev alatt se erik el az osszauto eladasok 20 szazalekat!"

    Hidd el, el fogják érni. Így, vagy úgy. Például, a szlovákok már a külföldön vett villanyautókra is fognak támogatást adni. De a másik véglet sem áll szerintem messze, miszerint, majd a belső égésű motoros autók kapnak valahol büntiket, egyéb költségeket. Főleg, a városokban.

    KAMELOT: "Majd pont ezért fogják neked az áruházak parkolóját szétbombázni, hogy legyen töltés ott?!"

    Egyrészt, nincs nagyon mit szétbombázni, mert ott vannak a lámpaoszlopok. A kábelezés már adott. Másrészt, ha nem építik ki, azzal azt kockáztatják, hogy majd a vendégek átpártolnak egy olyan helyhez, ahol van töltési lehetőség. Ma már van miből válogatni. Főleg, ha autóval megy az ember.

  • szimi57

    őstag

    válasz Gsx-rr #51943 üzenetére

    #51943 Gsx-rr Most fogadok barkivel 10 ev alatt se erik el az osszauto eladasok 20 szazalekat!
    Én benne vagyok. Ha nyersz kapsz tőlem egy játékautót, ha én nyerek kapok tőled egy igazi hús-vér elektromosat. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

  • BeZol

    őstag

    válasz Gsx-rr #51943 üzenetére

    Ha az Állam akarja, akkor gazdaságilag kikényszerítheti a változást:
    "Norvégiában a 2019 januárja és júniusa között eladott újautók 48,4 százaléka teljes mértékben elektromos autó volt, ami jelentős bővülés ahhoz képest, hogy a teljes 2018-as évben még csak 31,2 százalék volt az arány".

    Szerintem a wireless autótöltés hatékonyságát kéne felturbózni, és ha ez megvan (mert tudtommal eléggé veszteségesen küldi át a naftát), akkor vagy a parkolóhelyek alá, vagy bizonyos úttestszakaszok alá be kéne pakolászni és olyan lenne az egész, mint a troli, mert némelyik ott is tud x km-t megtenni vezeték nélkül, itt annyi lenne, h vezeték sem lenne.

    Alapvetően az autók többségét reggel és este használják. Megújuló energiákkal a napközbeni parkolás során fel is lehetne tölteni őket.

    Az biztos, hogy amíg nem voltak fizetősek a töltők szépen elszaporodtak az elektromos kocsik, mert biztos h sokaknak kiadta a matek a 0 Ft-os "üzemanyagköltséggel" és az ingyenes parkolással.
    Most már kb. mindenhol fizetős lett sztem, így a 0 Ft-os töltés helyett ha tudják, tölthetik otthon kb. 1,5-2literes fogyasztásnak megfelelő összegért, akinek pedig ez nem megoldható, marad a nyilvános töltés 5-7literes fogyasztásnak megfelelő összegért. Itt hozzátenném, hogy aki "gyorstöltőre" szorul, annak úgymond tényleg legyen egy "felára" a sima lassú töltéshez képest, vhogy pozícionálni kell az árazást ugye, ugyanakkor aki ezentúl nem tudja otthon tölteni, annak az elektromos autózás már felejtős (hacsak nem nyer sokat az ingyen parkoláson), mert otthoni töltögetéssel + alkalmi gyorstöltéssel szerintem még kiadhatja a matek, de akinél ez nem játszik, az jobban jár egy hibriddel, amivel 4,5-5,5literrel eljárhat városban is, vagy vesz drágább plug-in hibridet, amivel ingyen is parkolhat.

    Tehát az elektromos autó marad azoknak, akik családi házban élnek és tudják tölteni otthon, vagy társasházban élnek és a teremgarázsban megoldható a töltés, ill. még azoknak, akik a melóban meg tudják oldani a töltést (otthoni tarifával). Aki nyilvános töltőre szorul, az kiesik.

    10m Ft-tól kapható egy új Leaf állami támogatással.
    Egy hasonló méretű új Toyota Corolla hybrid hatchback 7,1m Ft-ról indul.
    Ezek az alapverziók, nem tudom milyen extrák vannak bennük, nem is lényeges most, a honlapokon ezek az "akciós" árak vannak reklámozva.
    Az a corolla 5-5,5literrel el tud járni városban és bármikor tankolhatsz, városon kívül is ennyit fog enni. A Leaf-fel városban ugyan úgy elvan az ember és még ingyen is parkolhat, de ha nyilvánosan kell tölteni, akkor hasonló 5literes fogyasztásra jut a tulajdonos vele, ha pedig nagyobb kiruccanás jönne, akkor az macerásabb.
    Ha a Leaf-es 99%-ban otthoni tarifával tud tölteni, akkor a "fogyasztáskülönbség" 1,5 kontra 5,5, tehát 4 liter körül alakulhat maximum. Ez 100km-en 1600 Ft. A 3m Ft-os elektromos felár 187.500km után fog kiegyenlítődni. Én úgy tudom a toyota hibridek elég megbízhatóak, tehát már csak az extra olajcserékkel kéne számolni, ill. esélyes h majd 200-250ezer km környékén a Leaf-be kell majd egy új akksi mert már 70%-os hatótáv sem fog menni neki, ami per pillanat a bmw hasonlóbb méretű akksija alapján 3m Ft körül alakulhat? A régiekbe 1,5-2milla, de azok kisebb akksisak.
    Tehát amit behoz hosszú évek alatt, azt utána azonnal újra el is kéri az elektromos autó.
    Ezek után tényleg csak azoknak éri meg (a otthoni tarifával töltők közül!) gazdaságilag egy elektromos autó (a leaf ugye "olcsónak" számít a méretéhez képest), akik egy rakat pénzt költenének éves szinten parkolásra, azoknak viszont ott a plug-in hybrid opció.

    Nekem pl. teljesen jó lenne az új E merci diesel plug-in hibridje :DDD Hétközben a rövid távjaimra otthoni töltéssel fedezve lennék és tisztán elektromosan megoldanám (ha tudnám otthon tölteni persze), hétvégente pedig bő 100km-ek össze szoktak jönni, arra pedig a dieseles fogyasztás csúcsszupi lenne.
    A lényeg a plug-in-eknél, hogy városi használat mellett ne induljon el a motorja, márpedig a megadott menetteljesítmények a benzin/diesel + elektromos motor kombóra érvényesek, és csupán az elektromos motort használva nagyon gyök2 lehet a kocsi. Viszont nekem továbbra is az a bajom ezekkel a plug-in-ekkel, hogy sztem bazira sokminden elromolhat bennük (egyedül a toyota tett le vmit az asztalra eddig, meg ugye a lexus mint luxusmárkája), és amennyit spórolhatna az ember a "megfelelően kiaknázott használattal", azt szervízköltségen sokszoran elbukja.

    A Corollánál maradva 1.2 114lóerős benzines is van 5,5m Ft-tól, amivel elvileg 8liternél meg kéne álljon a városi fogyasztás, tehát a 7,1m Ft-os hibrid felárát a 2,5literes fogyasztáskülönbség 160ezer km után hozná be. A hibrid technika elvileg tartós, de ha elromlik, gondolom borsos, a benzines verziónál pedig egy extra turbóval + lendkerékkel kéne számolni.

    Tehát ha szépen kibontom a "csomagokat", gazdaságilag az olcsóbb jobb :DDD

Új hozzászólás Aktív témák