Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • urban racer

    senior tag

    válasz KINKY_007 #25515 üzenetére

    A lengéscsillapító csillapítása lineáris: a rugózás amplitúdóját hivatott csökkenteni--> mind1, hogy fél métert vagy 2 millimétert mozog, az ellenállása-vagyis a csillapítása ugyanakkora erővel hat a mozgó testre. A lengéscsillapító keménysége nincs befolyással a rugó keménységére(oké, persze van, de elhanyagolható). Tehát a lengéscsillapító keménységével tulajdonképpen azt befolyásolod, hogy gyors-hirtelen berugózásnál mennyire rugózzon be illetve a berugózás ellenerejét mekkora erővel kompenzálja. Majd a csillapított ellenerő mikor elérte az adott pillanati-jobb esetben már kisebb- maximumát és elindul ellenkező irányba, azt újból elkezdi csillapítani és folytatódik ez az egész, míg a lengés amplitúdója el nem éri a nyugalmi helyzetet.
    Egyszerűsítve: van egy gyári autód, egy úthibára hajtva kimozdul "x" centit, ami "x"*"y" erőt ébreszt a rugóban. Ezt az erőt csökkenti a lengéscsillapító lengésenként "z"-vel.
    Vágott rugó(hengeres csavarrugó) esetén nem változik semmi-aminek ugye az az elsődleges hátránya, hogy a rugóút jelentősen rövidül anélkül, hogy a rugó keménysége változna.
    Ültetőrugó vagy újrakovácsolt(összenyomott) rugó esetén keményebb a rugó-azaz nehezebb kimozdítani egyensúlyi helyzetéből. A történet változik: ugyanarra az úthibára hajtva "x"-n centit modul csak ki, ami "x"-n*"y"*m értékű erőt ébreszt, ahol m értéke a rugó keménységének változása, ami <1. De! A rugó mozgását akadályozó lengéscsillapító ugyanúgy lengésenként "z"vel csillapít.
    Szumma: Ha veszel egy ültetőrugót és egy brutál kemény lengéscsillapítót, pattogni fogsz, mint kecskesz*r a deszkán. Kényelmet max képen fogsz látni, esetleg kedves országunk útjain elvétve.

    "Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."

Új hozzászólás Aktív témák