Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tálydi

    senior tag

    válasz Möhe #15940 üzenetére

    Hűha, szerintem az e60 túl olcsó, az e39 meg túl drága. Szvsz az e39-et olcsóbb fenntartani, nem olcsó, de nem hinném, hogy e60 árban lenne.

    Eeeeh, what’s up, doc?

  • MPowerPH

    félisten

    válasz Möhe #15940 üzenetére

    Akkor kezdem az E39-el. A fenntartása kicsit olcsóbb, mint az E60-nak. Pl. a kuplung szett E39 60-70k, míg az E60 80k. Ekkora árkülönbségekre kell számítani, ami nulla.
    Az E39 nem szervizkönyves, a km talán hihető. Bár klubbon az összes diesel tulajnak elhagyta már a 300k km-et a számláló, és a többség azt vallja, hogy ezek is vissza vannak hajtva... Tényleg full extra, és tényleg szép. A motorja kényes, de már a javított verzió. Így ha diagon nincs baj, akkor talán nem lesz gondod vele. A váltó viszont kérdéses. Ugye az 530D -hez olyan steptronic váltót párosítottak, aminek a nyomaték tűrése alacsonyabb, mint a motor maximális nyomatéka. Így gyakorlatilag egy idő után akarva akaratlanul a motor kinyírja a váltót, főleg ha chippelt. Na, az már egy kicsit költségesebb móka. Tehát azt érdemes ellenőrizni a legalaposabban, BMW szervizben.
    Egyébként kicsit túlárazott, olyan 300k -t simán faragni kellene az árból.
    Egyébként előfordulhat, hogy a szívósor beadja az unalmast, ami 800K-s buli. Aztán a légtömegmérő, a turbónyomás szabályozó szelep, turbo, magasnyomasu pumpa, adagolófejek avagy porlasztó, üzemanyag szivattyú.
    Ezek mind elő szoktak fordulni, és szorosan a 3.0 diesel motorhoz kötődnek.

    És akkor jön az E60. Az ára talán érthető is, még szervizkönyve is van, ez sem utolsó. Majdnem teljesen alap felszereltségű, fapados darab, ami azért így sem rossz más márkákhoz képest. Az i-drive ezeknél az első szériásoknál még kicsit átgondolatlan, de közel sem olyan vészes, mint ahogy azt sokan leírták. A váltó az ok, gondod nem lesz vele, ha rendesen cserélték az olajat. Ellenben a motor itt is kérdéses. Ez még az első szériás M57D30 - 3,0 L I6- 218 HP motor, ami már alapjáraton is megbízhatóbb, mint az E39 -es erőforrás. DE! Van egy komoly típushibája a 2003-2004-es modelleknek, amivel már sokan megjárták, köztük a hátszomszédom is. Bármikor előjöhet, futásteljesítménytől függetlenül. A motor a szívótorokból beszívhatja a négyes csappantyú ajtót. Orvosolni ezt is csak szívósor cserével lehet, ami E60 esetében 850-900k. A turbo ennél is beteges(300k), ha fütyül akkor már rossz előjel. A légtömegmérő is duzzogós.(1 hónapja cserélte szomszéd másodszor az évben) Ha betankolsz valami rosszabb üzemanyagot, akkor a porlasztó szintén kényes.(minden diesel hibája...) Ha városi autó volt, akkor a kormánymű is rakoncátlankodhat, ami 380k, de ez már nem a motor sara, benzinesnél is előfordul.

    Továbbá erre, és az E39-re is igaz, hogy előfordulnak jeladó problémák, amik a felsorolt összegekhez képest filléres tételek, és egy elektronikával telezsúfolt autóban megesik, hogy valami beadja a kulcsot a sok érzékelő közül.

    Ami még fontos, hogy részben szerencse is kell ezekhez. Mert ha igaz a km, és jól voltak tartva, akkor lehet soha nem lesz a motorral gondod. Ellenben ha előjön valami nagyobb hiba, akkor az már rossz előjel, és szabadulni kell tőle. A chip, az állandó széthajtás(amit egy benzines mindennaposan is elvisel, csak legyen jó a vízhőfok :) ) mind nagy ellenségek. És az olcsó üzemanyag, hosszú olajcsere periódus, nem megfelelően hozzáértő szerelő úgyszintén.

    Tehát ha minimálisan is filléreskedő vagy, akkor nem biztos, hogy jó választás ez a két diesel. Ha E60, akkor 2005, és az utániak.(M57D30 - 3,0 L I6- 231 HP, M57D30 - 3,0 L I6- 235 HP) Itt már a szívósor jó, és a turbon is módosítottak. Ha E39, akkor benzines, vagy 520D, ami még adagolós.

    Ha mégis megveszed valamelyiket, akkor mindenképpen vitesd be hivatalos márkaszervizbe, ahol 25-30k -ért kapsz egy teljes diagnosztikát. És ha ez után megveszed, rakj félre még 1 milliót, amihez akár mikor hozzá tudsz férni, ha gond van az autóval. Mert bizony az alacsony fordulaton fellépő brutális nyomatékot és alacsony fogyasztást olykor elég nagy felárral kell megfizetni.

    És mielőtt meghökkensz, hogy TE JÓ ÉG, EZ EGY BMW, ÉS MÉGIS MEKKORA KAKI...
    Megnyugtatlak, hogy a JTD, TDCI, i-CTDI, sőt a PDTDI, CDI sem jobb....

    [ Szerkesztve ]

    Don't Tread On Me

Új hozzászólás Aktív témák