- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Honor Magic V2 - origami
- Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Yettel topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
it Kína egy 47,5 milliárd dolláros alappal pörgetné fel a saját félvezetőszektorát, a miniszterelnök pedig további befektetésekre bátorítja a Samsungot.
-
Premier előzetest kapott a Venture to the Vile
gp Befutott a PC-s kiadás, a későbbiek során PlayStationre is megkapjuk a játékot.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
Akkor kezdem az E39-el. A fenntartása kicsit olcsóbb, mint az E60-nak. Pl. a kuplung szett E39 60-70k, míg az E60 80k. Ekkora árkülönbségekre kell számítani, ami nulla.
Az E39 nem szervizkönyves, a km talán hihető. Bár klubbon az összes diesel tulajnak elhagyta már a 300k km-et a számláló, és a többség azt vallja, hogy ezek is vissza vannak hajtva... Tényleg full extra, és tényleg szép. A motorja kényes, de már a javított verzió. Így ha diagon nincs baj, akkor talán nem lesz gondod vele. A váltó viszont kérdéses. Ugye az 530D -hez olyan steptronic váltót párosítottak, aminek a nyomaték tűrése alacsonyabb, mint a motor maximális nyomatéka. Így gyakorlatilag egy idő után akarva akaratlanul a motor kinyírja a váltót, főleg ha chippelt. Na, az már egy kicsit költségesebb móka. Tehát azt érdemes ellenőrizni a legalaposabban, BMW szervizben.
Egyébként kicsit túlárazott, olyan 300k -t simán faragni kellene az árból.
Egyébként előfordulhat, hogy a szívósor beadja az unalmast, ami 800K-s buli. Aztán a légtömegmérő, a turbónyomás szabályozó szelep, turbo, magasnyomasu pumpa, adagolófejek avagy porlasztó, üzemanyag szivattyú.
Ezek mind elő szoktak fordulni, és szorosan a 3.0 diesel motorhoz kötődnek.És akkor jön az E60. Az ára talán érthető is, még szervizkönyve is van, ez sem utolsó. Majdnem teljesen alap felszereltségű, fapados darab, ami azért így sem rossz más márkákhoz képest. Az i-drive ezeknél az első szériásoknál még kicsit átgondolatlan, de közel sem olyan vészes, mint ahogy azt sokan leírták. A váltó az ok, gondod nem lesz vele, ha rendesen cserélték az olajat. Ellenben a motor itt is kérdéses. Ez még az első szériás M57D30 - 3,0 L I6- 218 HP motor, ami már alapjáraton is megbízhatóbb, mint az E39 -es erőforrás. DE! Van egy komoly típushibája a 2003-2004-es modelleknek, amivel már sokan megjárták, köztük a hátszomszédom is. Bármikor előjöhet, futásteljesítménytől függetlenül. A motor a szívótorokból beszívhatja a négyes csappantyú ajtót. Orvosolni ezt is csak szívósor cserével lehet, ami E60 esetében 850-900k. A turbo ennél is beteges(300k), ha fütyül akkor már rossz előjel. A légtömegmérő is duzzogós.(1 hónapja cserélte szomszéd másodszor az évben) Ha betankolsz valami rosszabb üzemanyagot, akkor a porlasztó szintén kényes.(minden diesel hibája...) Ha városi autó volt, akkor a kormánymű is rakoncátlankodhat, ami 380k, de ez már nem a motor sara, benzinesnél is előfordul.
Továbbá erre, és az E39-re is igaz, hogy előfordulnak jeladó problémák, amik a felsorolt összegekhez képest filléres tételek, és egy elektronikával telezsúfolt autóban megesik, hogy valami beadja a kulcsot a sok érzékelő közül.
Ami még fontos, hogy részben szerencse is kell ezekhez. Mert ha igaz a km, és jól voltak tartva, akkor lehet soha nem lesz a motorral gondod. Ellenben ha előjön valami nagyobb hiba, akkor az már rossz előjel, és szabadulni kell tőle. A chip, az állandó széthajtás(amit egy benzines mindennaposan is elvisel, csak legyen jó a vízhőfok ) mind nagy ellenségek. És az olcsó üzemanyag, hosszú olajcsere periódus, nem megfelelően hozzáértő szerelő úgyszintén.
Tehát ha minimálisan is filléreskedő vagy, akkor nem biztos, hogy jó választás ez a két diesel. Ha E60, akkor 2005, és az utániak.(M57D30 - 3,0 L I6- 231 HP, M57D30 - 3,0 L I6- 235 HP) Itt már a szívósor jó, és a turbon is módosítottak. Ha E39, akkor benzines, vagy 520D, ami még adagolós.
Ha mégis megveszed valamelyiket, akkor mindenképpen vitesd be hivatalos márkaszervizbe, ahol 25-30k -ért kapsz egy teljes diagnosztikát. És ha ez után megveszed, rakj félre még 1 milliót, amihez akár mikor hozzá tudsz férni, ha gond van az autóval. Mert bizony az alacsony fordulaton fellépő brutális nyomatékot és alacsony fogyasztást olykor elég nagy felárral kell megfizetni.
És mielőtt meghökkensz, hogy TE JÓ ÉG, EZ EGY BMW, ÉS MÉGIS MEKKORA KAKI...
Megnyugtatlak, hogy a JTD, TDCI, i-CTDI, sőt a PDTDI, CDI sem jobb....[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen