Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • haddent

    addikt

    válasz negro #32926 üzenetére

    Én nem vagyok profi motorsport szakember/mérnök, de mások igen, és a soros hat a legstabilabb/önkiegyensúlyozottabb motor. Illetve nem, sor6 és többszörösei (V12 stb..). Én ha annyi pénzt és komoly átalakítást megkövetelő átépítésbe kezdenék, biztos V12 -re ugranék rá, az két sor6 :Y És elvileg kutya kötelessége beférni, mint bármilyen más motornak is, hiszen a sor6 -nál hosszabb nagyon nem létezik, széltében meg lehet kidobni a felesleges alkatrészeket a motortérből :DDD

    Tehát amennyire én művelődtem, a sor6 jobb, mint a v6, v8 de talán még a v10 -nél. Persze kizárólag ilyen szempontból, mert már a V6 -ból is többet ki lehet hozni azonos űrtartalomra vetítve.

    [ Szerkesztve ]

  • haddent

    addikt

    válasz MPowerPH #32929 üzenetére

    Az lehet, persze. Nyilván van hátránya a dolgoknak. Igazából hűteni nem hiszem, hogy sokkal nehezebb, mint sor6 -nál, hiszen hosszra ugyanannyi. V16 -ról én nem sokat hallottam, 8 hengernyi hosszt ne mtudom hova lehet berakni, sehova :DDD Én nem feltétlen kihegyezett F1 -es versenyekre gondoltam. Azt őszintén szólva, irodlami nyelven is, leszarom. :D Ami odavaló az nem feltétlen utcára és visszafele is. :R

  • haddent

    addikt

    válasz STC Speed #32950 üzenetére

    Extra erőfeszítést nyilván nem tesznek hozzá. De mivel tökmindegy mibe-hogy-mit, mert moduláris a szérián belül, ezért ha valaki szeretné, hát vegye dízellel, vagy 1.6 M pakkal, kit érdekel? Őket nem..
    Én sem igazán értem a "sportos" és a "dízel" összefüggést, igen tudom, létezik, van, nem kell kioktatni... egyéni vélemény. De ettől még létezik. Mondjuk a top nálam a dízel cabrio. Az úgy lámpánál szívni a saját mikrorészecskéid :DDD

  • haddent

    addikt

    válasz MPowerPH #32953 üzenetére

    Nem ciki egyik sem, ez faszság.. Azt meg már egyszer kitárgyaltuk, hogy neked az autózás élménye ebben merül ki főként, hogy az autópályán ki gyorsul nagyobbat egyenes úton :U Nincs ezzel gond, az is élvezetes, csak kicsit sovány, nekem. :R

    negro van amire nem való egyik, van amire a másik. Meg elhet erőszakolni, és lehet belőle jót csinálni, de nem olyat, mintha arra használnánk, amire "illik". Szerintem. Egyébként én kedvenceim a legjobban a dízelre hajazó benzinesek (és fordítva), azaz nyomatékos és kevésbé pörgős-hörgős benzin (pl. sok henger, kevés szelep) :B

  • haddent

    addikt

    válasz MPowerPH #32956 üzenetére

    Teljesen mindegy.. széria turbós soha, de még versenyre épített sem lesz annyira jól kiszámítható és lineáris, mint egy szívó. Ettől még persze no komment és 100%, hogy a turbó állva hagyja a szívót. De élvezetre nem biztos. Kinek ez, kinek az. :R

  • haddent

    addikt

    válasz MPowerPH #32960 üzenetére

    Figyelj, én nagyon jól tudom, hogy a turbóst a szívó soha nem veri el és az elektromosat meg soha semmi nem fogja megközelíteni se. Ettől függetlenül még szerintem vannak páran, vagy én egyedül, az sem érdekel, aki a szívó benyát nem adná oda. Hogy mit hoz a jövő, irodalmi nyelven leszarom. Nem ez az egyetlen terület az életben ahol minden társadalmi normának, szokásnak és divatnak ellentmondok :)) :R
    De azért szerintem nem vagyok ezzel egyedül, csak kissebbségben vagyunk. Ez van, ettől még nincs igazad, és nekem sem. Csak mások vagyunk. Hogy mit gondolok pedig nem fog változni, de nem is kell :R

  • haddent

    addikt

    válasz -v- #32967 üzenetére

    Na igen, ennél szebben nem mondhatta volna senki. Ez itt a lényeg. :R

    kenguru99 na igen.. :DDD Nekem M50B25 a célom, reális álmom most.

  • haddent

    addikt

    válasz MPowerPH #33002 üzenetére

    Azért ez már az elvakultság és önhitegetés csúcsa :DDD Azonos felállásban köze nincs a dízelnek semmihez, ez vagy tetszik, vagy nem, de "sajnos" így van. Turbós benzin ellen hasonló lökettérfogatnál közöd nem lenne hozzá. :F Az új fejlesztések szarok, mint ahogy minden nagyon új autó az szvsz., egy kicsit sem szempont a tartósság, ellenben a fogyasztás és a parasztvakító teljesítmények azok. Egy literre, 3 hengerre nem akasztunk turbót, meghagyjuk az 5 literes V8 -nak és csak értelmes túlnyomáson, és máris nem lesz betegágy..
    A fogyasztásban verhetetlen a dízel, ezzel kár is lenne vitába szállni. Szerintem több, mint 20% -al difi van, itt nyugodtan mondhatsz sztem. 30-50% -ot, ha tiporva van mindkettő.
    Nyomatékban azonos lökettérfogat és azonos turbókonfig mellett nyilván jobb a dízel. Oké, és? Akkor majd észben tartom, hogy ha kamiont veszek, akkor turbó-dízel legyen :DDD De komolyan, bizonyos nyomaték fölött már "fölösleges", hogy ott van, mert úgyis elkapar a turbó benzin is. Ellenben az azért nem rossz, hogy extrém esetekben akár 2x annyit kipörög.

    Ne haragudj, nem sértegetni akarlak és nem kukitméregetni, mert annak közelébe nem vagyok, de egy turbós benzinest soha nem fogsz letolni.. Az rendben van, hogy sokkal racionálisabb meggondolás az, amiben te élsz, és egy ilyen pacek kis dízel. De ettől még a tényeken ne ferdíts... kár..

    És azt pedig továbbra is tartom, hogy azt a fajta linearitást és közvetlenséget a turbós benzin sem tudja, mint a szívóbenzin. Persze, többet, jobban, kiguvad a szemed olyat tol, de máshogy. Igen, oké, jobban. Na szerintem akadjunk le a témáról, ha még ez sem győzött meg :R

    Hogy ON is legyen: azt a 300+ LE és 700+ Nm hova akarod még húzni, és legfőképp minek? :DDD Most komolyan kérdem, nem kötekedés. Megérzed, hogy most 300 vagy 370 Le? Ott már kb. nem mindegy?

    [ Szerkesztve ]

  • haddent

    addikt

    válasz CharlieDrop #33009 üzenetére

    Ha versenyautóról beszél az nem egyéni preferencia.. :R
    Azt én is írtam, hogy mindennapokra VAN olyan valóban egyéni preferencia, hogy racionálisabb döntés a dízel :R

    Tuningról: persze tegye, semmi gond azzal.Tényleg őszintén érdekelt, hogy hol és miben érezni meg, hogy most 300 vagy 370 lóerő. Ez tényleg egy őszinte kérdés, nem több :K

    [ Szerkesztve ]

  • haddent

    addikt

    válasz MPowerPH #33022 üzenetére

    "A manualis valtok egyebkent sem birnak el nagy nyomatekot, ezert a nagy turbos benzinesekhez es a dieselhez sem lehetett mar kapni egy ideje."

    Ja.. azért van manuális (igaz, szekvenciális) váltó az 1000 lóra húzott turbós (benzines) egyes golfban is stb... :DDD Minden csak anyagminőség és méretezés kérdése.

    " Varom, hogy lemerd az M3 -asodban, hogy 100-rol mit lep 200-ig es 240-ig. Gondolom olyat hajtasz, mert nagyon ismerheted a kommentjeid alapjan. "
    Jajj, mert most neked futotta egy 300 lovas autóra másnak meg nem feltétlen? :F És mégis kit érdekel, hogy mit lép 240 ig? Téged. Oké. Van élet azon felül is, hogy 100-240 hány tizedmásodperc. Tipikusan a faszméregetés, FPS méricskélés stb.. kategória :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • haddent

    addikt

    válasz MPowerPH #33029 üzenetére

    Füstöt max. a szar ereget. A rendesen belőtt dízel hiába van húzva, nem ereszthet füstöt. Ez levegőhiányra utal..

    " Ez mind szep es jo, de Te tudnal tankolni egy olyan autot mindennapi hasznalatban, ami 20l-t eszik 100-on?"
    De......... versenyautókról beszélünk. Meg turaaútó bajnokság meg tököm tudja mi más. Szerinted ott ez kinek jelent problémát? Már ezerszer leszögezted mi meg bólogattunk, hogy mindennapos használatra olcsóbb a dízelt tankolni és még is megy marha jól. Oké. Verseny az más tészta. De lehet, hogy már ott is "kettőért vert tele vérembáttya" megy a szervizuton... :C

    "akikkel nem kell leallni beszelgetni, mert par het BMW-zes utan mar mindent tudnak mindenrol."
    Pontosan nulla köze van a BMW -hez annak, hogy turbódízel vs turbóbenzin vs szívóbenzin, ez a nagy szerencsénk nekünk, földi halandóknak ;)

  • haddent

    addikt

    Egy kis offtopik: E36 coupéban mennyire bóvli szerintetek az éndzsöl ájsz? Gyárinak akarom teljesen az autót, vagyis max. "cult" stílusban ici-picit kiemelni a jellegzetességeit, de angel eyes közelébe nem volt a 36 -nak, az tény. Viszont élőben is megnéztem, és hát... tetszik.. illik bele. Nem tudom eldönteni, hogy bóvli tuner szar, vagy igényes is lehet? :F Egyértelműen csakis sárga menne bele, öreg autókba nem illenek a ledes szarok. De még ígyse tudok dönteni. Szerintetek? Tud szép lenni, ha nincs más fos mellette az autón? :DDD

  • haddent

    addikt

    válasz negro #33128 üzenetére

    crissprivat igazatok van, én is így éreztem. Tetszik, de nem kéne. Olyan, mint az állatkertben a zsiráf.

    BMW001 én nem szoktam tolni, előbb kerülöm ki buszsávban jobbról, de nem szórakozok senkivel, főleg nem az saját biztonságommal, hogy befékez vagy megijed, vagy szimplán csak én baszok el valamit egy másodpercre.. :R

    Egyébként ott mondják a videóban, hogy mire kell nekem: kemény, huligán, van visszajelzés dögivel, karakteres. Én ezt szeretem. Majd egyszer lehet kinövöm, bár adja ég, hogy megtartsam jó szokásom, szenvedélyem. :R

    [ Szerkesztve ]

  • haddent

    addikt

    válasz MPowerPH #33141 üzenetére

    Mindennel óvatosan, de bármi jobb, mint 1 centire menni az előtted lévőtől :DDD
    Hát, én inkább belenőttem ebbe, mint ki. És baromira tetszik :DDD Én azért remélem, hogy nem lesz igazad. Persze, legyen egy családi egyterű nyaralni E38 bálna családi, de ennyi, kell ez mellé.
    E36 meg E38 számomra örök szerelem, olyan már nem lesz több :Y

  • haddent

    addikt

    sziasztok

    bemelegítő: tud valaki korrekt karosszérialakatost (+fényezőt)? Sajna van rohadás az E36 -on, amit orvosolni akarok mindenképp.

    További elmélkedés. Véleményt szeretnék kérni, szerintetek mi a célravezetőbb mind anyagilag, mind végeredmény-ügyileg: jelenleg megvan ~fél éve az E36 coupé. Ami most új és ezáltal jó rajta az kompletten 4 új fék, 4 új gátló, kuplung, difi (bár ez bontott lett, de most jó).
    Ami a gond vele: tulajdonképp mindenhol lehet találkozni valamivel. Kát hátsó ívet lakatolni kell a hátsó homlokfallal együtt, a fényezés nem a legszebb (igazság szerint teli kéne fújni körbe). A belsejében az ülések szép félbőr M -es fűthető combos ülések, és sehol nem szakadtak. Ez a legjobb része jelenleg. Az ajtókárpitok lógnak, ragasztani kell és újrahúzni, de ez nem óriási kaland. A hajtáslánc.. hát.. ereje az megvan (M52B20), pöccre indul, a hangaj gyönyörű. Fekete/kék füstöt soha egy darabot nem látni tőle bármit teszek vele bármikor, viszont 2000km/1l olaj az elég konkrét :DDD Tehát előbb-utóbb a mocihoz nyúlni kell (rosszabb esetben komplett csere), lakatolni + fényezni legalább részben kell, és a belsejével is kell kicsit tőrdni, de talán ez minimális, mert amúgy tényleg szép belül.

    Na most, kérlek titeket hanyagoljuk a "nem éri meg" "ennyiért E46 kapsz" meg társait, mert már E60 lehetne lassan, és bármerre lépek már biztosan az össz. árából. De nem érdekel, mert nem tetszik és nem akarok. E36 coupé kell és kelleni is fog, ez fix. Tehát, ha én egy E36 coupét szeretnék mindenképp, és jelenleg egy ilyenem van, mit tegyek? Ebbe lapátoljam a pénzt dögivel, vagy vegyek még egyet, ahol a hajtáslánc nagyobb és talán hibátlan (bár itt is lehet hogy csak szelepszár szimó?) és nem kell lakatolni egyáltalán?
    Azt gondolom, hogyha nagyon belevágok, lakatolás, telifény, belseje + motorgenerál akkor ott járok, mintha vennék még egyet. Itt a kérdés az, hogy vajon létezik "ergó hibátlan" E36 még? Ezek már öreg dögök. Ha meg kell baszódni, akkor meg kell baszódni, és hát akkor nyilván logikusabb ebbe lapátolni a fizetéseket.

    Köszi! :R

    Még egyszer: nem eladásra lesz, soha. Nem más kell, pontosan ilyen autó kell. Ennek fényében kérnék véleményeket, ha lehet :R

    [ Szerkesztve ]

  • haddent

    addikt

    válasz ADAM1337 #34251 üzenetére

    Az a helyzet, hogy nem tudnám nyugodt szívvel azt mondani rá, hogy szar. Csak én szeretném teljesen rendberakni. Nem kiállítási példánynak, de gyönyörűnek. A bolond árban megvétel nem játsszik, annyiból rendberakom én olyanra amilyenre én gondolom :) Tehát akkor ha jól érzem célzás szintjén a "csináld a sajátod" a válasz.

    chess001 nem értem 30 éve miért volt akkora kaland normális sárhányókat tervezni.. de minden autón :DDD :R

  • haddent

    addikt

    válasz Cxgrav #34321 üzenetére

    Montrealblau E36 coupé. Az elején ott voltam az elsők közt mentem a főszervezőkkel, csak aztán leléptem nagyon korán, mielőtt megjött a tömeg, mert havernak szétment a fékje és mentem segíteni hazajuttatni :W

    [ Szerkesztve ]

  • haddent

    addikt

    válasz FIREBLADE78 #70093 üzenetére

    sziasztok, itt még nem jártam, google keresésre dobta ki a topikot, nem is gondoltam, hogy van. De mit látok az utolsó pár hsz. -ben? Olajzaba.. Kínos emlékeket idéz fel, most lett kész a komplett motorfelújítás, mert 1 lityócska lecsusszant ezrenként :DDD Igaz, volt benne 400k km, de valahogy egy sor6 dízeltől mást vártam volna. A régebbi nikasilos M52 motorom 1 litert evett 10 ezer alatt, pedig 25 éves volt és már csak amit tőlem kapott, azt se tette zsebre :DDD

  • haddent

    addikt

    válasz FIREBLADE78 #70100 üzenetére

    Sima E60 30d. Az volt a baj, hogy bárhogy számoltam, ha eladtam volna és hozzáteszek F10 vagy még újabb vételi árához + azon egyből kötelező lánc és egyebek, akkor már nagyon nagyon sokban álltam volna meg és még mindig 10 év körüli autóban ülök. Szóval maradt a "büdzsé", a kasztni hibátlan nyilván ezek már nem rohadósak, aztán használom még jó ideig. Most már szerintem elég kellemes lesz így "0km -es motorral" EGR, DPF nélkül, új befecsik és turbóval ~270ló környékére írva, felfrissített váltóval XHP programmal. Alig várom, hogy kicsit el lehessen ereszteni a fordulatszámot bejáratás után :B

  • haddent

    addikt

    válasz FIREBLADE78 #70103 üzenetére

    Igen, akkor állt a házhoz az E60 is, aztán elszálltak az árak. Az a baj, hogy az az N -es motor meg elég... "nem jó" is, szerintem, szóval abból nagyon keveset futott és megkímélt kéne / kellett volna. Szóval így alakult / lett az, ami van. Pár év után tervezek valami tényleg <5 év <100.000km -t nézni, hátha azzal szerencsém lesz.

    Ck. , szőröscica ?

  • haddent

    addikt

    válasz brumi1024 #70106 üzenetére

    Ja értem. Nem tudtam, hogy ennyi itt a Gréta Tünnnnyberg. Szóval akkor viszont sorjában.. nem voltam rá "büszke", nem állítottam követendő példát, vagy beszéltem senkit erre rá. Továbbá kívánom, hogy mást ne ba*#%on át egy mocskos büdös narkós paraszt, aki úgy adja el az autót, hogy zabálja az olajat mint a szar, mert tudja, hogy meg tudja tenni, hiába vittem szerelőt és hozzáértőket meg magamat pár év tapasztalattal, a hangja és minden aspektusa hibátlan volt. De ha már így alakult, akkor az előző gondos gazdik által széterőszakolt szarokat kidobtam, ráköltöttem... túl sokat.. és egy értelmes autót hoztunk ki belőle, ami mögött meg lehet maradni. Se füst, se szag, ahogy azt 6 új henger, 6 új dugótól és társaitól el is várod. Ha valaki ennyire kötekedő hangulatban van, akkor szívesen átvizsgálásra bocsájtom általa választott helyen és mondjanak róla véleményt akár károsanyag-kibocsájtás, mechanikus állapot, futómű, fék, stb. stb. kapcsán. Értem, hogy nem optimális és nem szép dolog a 2 említett komponens kiiktatása - nem is akartam, nem is terveztem, csak a kényszer nagy úr és szándékosan viszont nem fogok több százezer vagy milliós tételt ellocsolni azért, hogy ráadásul szar legyen a motornak, ez van, vétkeztem :R E mellett pedig tiszta szívből kívánom, hogy kis országunkban ez legyen a legszarabb BMW és egyben autó is :B

    [ Szerkesztve ]

  • haddent

    addikt

    válasz szőröscica #70108 üzenetére

    Ne haragudj, de ezen most csak mosolyogni tudok. Ha Neked én és ez az autó a legnagyobb problémád csupán egy leírás alapján, szíved joga. Elméletben igazad van, gyakorlatban ahogy mondtam, kívánom, hogy ez legyen a legszennyezőbb és szarabb autó az országban, Neked meg a legnagyobb problémád ennyi legyen! :R

    FIREBLADE78 ha adblue -s, akkor neked ez nem lesz megfelelő, de csinálok majd képet. Igazából egyszerű a történet: leömlőn falazó lemez, teljes EGR hűtő termosztátjával és mindennel kuka, a 2 vízcső csonk dugózva, a szívósor előtt meg kuka az EGR szelep maga és egy saválló darab ott. Olcsón beszerezhető "kit".

    Shadowbull értem, köszönöm. Az EGR -nek semmi baja nem volt, csak a motornak pont semmi szüksége nincs rá a minimálisan gyorsabb bemelegedést leszámítve, ellenben csesz szét mindent, össze tudja folyatni a vizet a kipugázzal, még a szívósorba, tehát hengerbe is fel tudja fújni - nem kell nekem, köszönöm. Szintén ennyit tudok mondani, mint szőröscicának írtam az elején! :R

    KAMELOT ez sajnos nem ilyen egyszerű. Magyarországi átlaghoz képest nagyon jól keresek, megbízható, állami szférában, biztos helyen, hitel nélkül. Megengedhettem volna hitellel 15 körül is autót, de nincs szükségem arra, hogy ezekre az utakra, meg ilyen vademberek közé (mint némelyik) féltsem még a levegőtől is és fizessem a hitelt. Ezt a kis E60 -t még a nagy infláció előtt sikerült 2-2.5 közt venni, most a motor és a váltó miatt beleszaladt.. sok.., de mindennel együtt, jelenlegi értéke + ami most rálocsolódott még mindig csak egy F10 áránál lennék, alulról talán súrolva, ami szintén 10-15 éves és még ennél is kényesebb dögvész motor, azonnali kötelező lánc-csapágy-stb. Szóval remélem néhány évig megbízható társ marad, utána pedig ahogy Te is írtad, egy max. 5 éves példányban gondolkodom majd :K

    chess001 nem csak pénz. Egy cseppet sem igényli a motor ezt a sok kacatot amit ráaggatnak, sőt. Nem mentegetőzöm, ne értsétek félre, tudom, hogy mi lenne a helyes egy optimális világban. Csak nem abban élünk. Viszont látatlanban tényleg úgy érzem, hogy egy torokszaggató, okádék 1.9 tdi -t képzelnek el sokan. Se szaga, se füstje, konkrétan. Amíg szar volt a motor DPF -fel is füstölt. Akkor melyik a jobb? De nem akarok idealizálni semmit. Nem minden szempontból a lehető legjobb megoldást választottam, ez van. Azt viszont viccnek tartom, hogy emiatt az autót / engem nem ismerve, sosem látva, hallva, tapasztalva ezt kapom :DDD

    Ck. köszönöm a véleményt, amihez jogod van. Nekem meg jogom van hozzá, hogy ne érdekeljen, minden tisztelettel. Szintén minden tisztelettel mondom, hogy keveritek a szezont a fazonnal. Nem mentegetőzés, elismerem, hogy jobb lenne és kellene a DPF - de nem lesz. Nem kérem, hogy tetsszen, de a jóváhagyásod/tokat sem :F Nem szeretnék senki zsebében turkálni és ezt elvárná az ember fordítva is. Direkt sehol nem írtam összeget, leszámítva egy 3 évvel ezelőtti vételi árat, amit meg bárki tudhat, aki benne volt/van a témában. Minden nagyzás nélkül őszintén mondom, hogy több DPF ára ment el mások által "feleslegesnek" titulált fékre, gumikra, futómű alkatrészekre, gyári alkatrészekre, motor generálra, hogy egy kifogástalan műszaki állapotú gép legyen. (De gondolom akkor már ez is baj, hogy a gyári előírtnál szélesebb felni és gumi van rajta, illetve sokkal nagyobb fék - mert nem felel meg az előírásnak. Az más kérdés, hogy biztonságosabb és jobb :DDD )

    Összességében mindegyikőtöknek, aki ennyire kötekszik: egyben örülök, hogy tényleg ennyi/én/ez az 1500km -t futott füstmentes (de igen, némileg a gyárihoz képest emelt károsanyatkibocsájtású - bár töredéke egy DPF -es de szar motornak..) motor a legnagyobb problémátok, egyben pedig sajnállak titeket. Vagy akkor csak én találkozom életveszélyes bontószökevényekkel, hogy félek az utakon..?

    [ Szerkesztve ]

  • haddent

    addikt

    válasz Ck. #70124 üzenetére

    Tényleg ne vedd sértésnek, de garantálni egyedül azt tudom lassan, hogy irracionálisan gondolkodsz. EGR és DPF nélkül vedd úgy, hogy -1 EU minősítés => E39 -cel járok. Akkor mi a jobb? Egy 30 éves széttaposott füstölgő borzalmas E39, vagy egy 0 km -es DPF mentes E60? (Félreértés ne essék, imádom az E39 -t, barátomnak van is, csak láttam már a leírásnak megfelelő borzalmat is sajnos) Kap közúti engedélyt az E39 itthon? Igen! De továbbmegyek: számtalan országban tényleg mérik a kibocsájtást vizsgakor. Számtalan pédla van rá, hogy nem is "vadiúj", csak jó állapotú M57 DPF nélkül átmegy a vizsgán - megfelel neki. Akkor szerinted egy "vadiúj" nem felelne meg, ha mérnék, mérni fogják? Én szeretném, hogy mérjék, hidd el :) Akkor talán eltelne legalább 1 hét -7 nap úgy, hogy szó szerint nem kell hengerfejtömítés - égetést szívni, meg nem fröcsköl le az előttem lévő kipuffogója olajjal és társai - amik járnak az utakon.

    chess001 ez így igaz, de a turbómotoroknál a fojtás a turbó maga. Illetve ezen felül minden más maradt, természetesen. Nem huhogó füstölgő dögkút :DDD

    Shadowbull kérlek vedd úgy, hogy neked is szól ezen hsz. eleje. Plusz kiegészítés: gondolom zárjuk be Paksot is, mert "az atom ijjjen = róósz, a szél/nap/stb energia ijjjen = jó és ződ", aztán majd fél év múlva jöjjünk rá, mint a csodás németek, hogy húbazzeg vissza kő lőni a széngázerőműveket, mert lesz*#*^!!?-tuk saját magunkat :DDD

    Srácok, kicsit tényleg túlzásba viszitek. De esküszöm, remélem én is, higgyétek el, hogy bevezetik a károsanyag mérését vizsgán rendesen. Ha így lesz és megbukok (nem fogok), akkor visszarakom. Illetve szintén itt megígérem csak nektek, hogy amint kitiltják a DPF nélküli EU normákat teljesítő gépeket, azonnal vissza fogom rakni szintén. Ezen pontig pedig könyörgöm, egyezzünk ki abban, hogy ilyen tekintetben "visszalépett" egyet ;)

    [ Szerkesztve ]

  • haddent

    addikt

    válasz kardkovacsi #70132 üzenetére

    Látom a lényeg még véletlenül sem ment át, vagy direkt kihagytad az idézetedből. A lényeg az volt, hogy EU nagyon kevés normát tudó motor is járhat még, legálisan, hivatalosan. Én ezzel hivatalosan lejjebb léptem max. 1 EU besorolást, más nem történt. És innen indul(t) az idézet. Ha nem értetted / félrenézted akkor kérlek ezzel együtt olvasd újra és máris lesz értelme. Elmondom kb. ötödszörre és egyben utoljára: nem voltam büszke semmire egy percig sem, nem is szégyelltem és nem is tartozom neked/tek magyarázattal, csupán a PH mivolta miatt igyekszem mégis normális keretek közt értelmesen válaszolni, de tényleg úgy látom ahogy H.Ezredes meg whitezo88 is írták, hogy felesleges :(

    Shadowbull ha így nem volt világos, akkor kérlek nézz utána mit műveltek az okos zöldek hatására - nyomására. TL;DR: minden ami atom az fuj fuj káros és szennyező (??? fizikához annyi közük van, hogy ők is puffannak a földön, ha elesnek kb), ezért hajtsunk mindent lepkefinggal meg napfénnyel - csak ez nem a Góbi sivatag, ezért elég hamar rájöttek, hogy baj van ezért most: importálnak áramot szén/gáz/ATOMerőművektől külföldről, illetve beindították a régi fos szén/gáz üzemeiket újra. tabzs - tabzs, ogozs kizsgugyák :R

    Na, srácok, ezennel én tényleg elengedtem a témát. Ahogy írtam, PH miatt igyekeztem (volna) normális keretek közt megbeszélni, dűlőre jutni, vagy ha egyetértés nem is születik, akkor is, értelmes módjára megérteni egymás eltérő véleményeit és álláspontját - majd elengedni a témát. Ez közel sem jött össze, innentől viszont én tényleg elengedtem, kérlek keressetek más témát. Be is dobok egyet, hátha izgibb lesz még nálam is: legyen és járjon mindenki elektromossal ;)

  • haddent

    addikt

    válasz KAMELOT #70150 üzenetére

    bááááááááátttttyaaa mi a foshulladék német prémium szar megint? :C Óriási a forma. Használt hengerfejcsavarok, meleg vízben visszapuffasztott olaj-hőcserélő tömítések, hengerfal csiszolás papírral aztán hónolás drótkoronggal, imádom, zseni :DDD

  • haddent

    addikt

    válasz aero. #70156 üzenetére

    Én is úgy tudtam, hogy EUR4 követelmény a DPF, EUR5 meg már a start-stop (mármint nem a gombos indítás, hanem tényleg start-stop). De:
    "Diesel particle filters (DPFs) have been fitted as standard on all Euro 5 vehicles, which were introduced in 2010. However, before this, DPFs were also fitted on some Euro 4 vehicles as well"

    aero. elméletben, vagy gyakorlatban? Széria szinten, vagy konkrét példányokat hasonlítva? A DPF önmagában nem csodagyógyír, amit sokan nem értenek. Egy elég egyszerű "mikronos szűrő", ahol az "éltömítéseken" direkt a gázok át tudnak szaladni a koromrészecskék meg nem - konyhanyelven. Ettől függetlenül szenvednek a gyártók eleget minden mással, hogy minél hatékonyabb belsőégésű motorokat csináljanak - mert, hogy pl. sokan nem tudják, ugyan nem diesel particulate filtert nyilván, de particualte filtert már sok nagynyomású benzinesre is szereltek/nek. A másik érdekesség, hogy a common rail önmagában sokkal károsabb, mint a régi füstokádó borzalom ikarus, mert a félelmetesen magas nyomáson történő porlasztás és égés miatt sokkal mikroszkópikusabb részecskék szabadulnak ki (ezt a DPF se igen fogdossa meg, meg a katalizátor se biztos, hogy el tudja égetni tökéletesen - sőt). Nem érzed, csak kicsinál. Míg a régi "harapható vastagságú" korom az csak köhögsz de épp ezért torkod-orrod-stb kiszűri lazán - hülye analógia: kerti sütögetésnél a szenesz zsákot megrázod és pofáncsap a szénpor, semmi bajod nem lett - na ez a régi ikarus, kb., nem a common rail. A másik: a DPF (ön)tisztításakor kitolja az okádmányt, inkább "szarosputtony" ez, mint bármi más, ami felfogja és nem a városban eregeti, hanem remélhetőleg a pályán amikor beindul a tisztítás.
    Na de visszakanyarodva - rengeteg tényezős a kérdésedre a válasz. Felhasználás módja, motor állapota (beleértve a tömítettséget, kompressziót, olajégetést, így gyűrűk hengerfalak stb. állapotát, befecsik, nagnyomású rendszer állapotát stb), köbcenti, terhelés stb.. minden függvénye. Ennek ellenére ezek egyébként relatív könnyen "megkapható" változók, ismerhetők, és valószínűleg ezek ismeretében egész jól össze lehetne hasonlítani, tekintve, hogy kb. minden IS common rail és minden is Bosch vagy Delphi, tehát röviden a technológia nagyon hasonló nagyon sok dízelben.

    Shadowbull csak nem bírom ki, mert itt a H.Ezredes kolléga ismét rengeteg észérvet felsorolt, vitatott, te meg csak hajtogatod ugyanazt, csak beszálok megint, kell a fájás :DDD Én veszek egy vadiúj DPF -t, te/ti pedig kérlek szépen szereltessétek ki a DPF -t, vigyétek el szakszerű, zöld technológiás kimosásra (nem az udvarra kihányom ami benne van), majd ellenőrizzétek a motorjaitokat, hogy pontosan 0 olajat fogyaszt -e, mert, hogy az olajmotor égetés már emberi érzékszervvel is érezhetően botrányos, a fejet szétmegy ha elmész 1 olyan autó mögött kb. (nem utolsósorban tömíti és rontja a DPF és a katalizátor hatásfokát!), és ha bármi baj van vele és/vagy csak futásteljesítményéből már biztosan "kopottnak" számít, akkor kérlek Ti is építsétek/tessétek újra. Így valóban mindent megteszünk mindannyian és egységesen, mint a kommunizmusban ;) :R

    [ Szerkesztve ]

  • haddent

    addikt

    válasz kardkovacsi #70199 üzenetére

    Jó eséllyel csak a tömítéseket meg olajat kéne cserélned és megjavul. Nekem bevállt. Egyébként pont a linkelt emelő van csak pepitában, más márkában. Gyári autóhoz szinte néha még kevés is a low profile egyébként, anno a szétültetett E36 -hoz kellett, mert a lábfejem nem fért be a küszöb alá :DDD

    Szóval jó lesz az. Esetleg a Yato -kat nézd meg. Sokan köpködik, nekem eddig csak pozitív tapasztalatom van a Yato -val. Ő szettjükkel szedtem le a váltót meg a komplett hátsó hidat és vissza gond nélkül, én bízom bennük, egyelőre.

  • haddent

    addikt

    Régiszarokon E60/E90/korabeli autókon frissített már valaki ECU -kat? Illetve nincs valakinek feleslegessé vált CCC (nem ingyen)?

  • haddent

    addikt

    válasz kardkovacsi #71117 üzenetére

    https://www.xhpflashtool.com/connect_diagram/
    Itt van pár ötlet. De személy szerint semmi komolyat nem bíznék másra csak rendes laptop + kábel. Ettől függetlenül flasheltem már pont xHP -t mobilról OTG átalakítóval kábellel :DDD
    Ummon köszi! Nagyjából ez a terv / ötlet / ez így megvan, de nem nagyon tudom beszerezni az említett szoftvereket. Van ötlet honnan? :R

    chess001 kelleni nem kell, de gondolom okkal jött ki hozzá frissítés. Tudom - tudom, "not broken dont fix it", de ha már motor generál, új turbó, új porlasztók, váltó részleges felújítás-takarítás, xHP, ecu remap, NCS funkciók aktiválása - igazítása, AUX-Bluetoothosítás megtörtént az elmúlt röpke hónapokban, gondoltam ránézek erre-arra is. :F

  • haddent

    addikt

    válasz FIREBLADE78 #71123 üzenetére

    Elvileg nem, de az a biztos, ha dobsz egy sms -t és megnézed a választ, hogy mikor indul. Ha hétfőt ír, egyből le is állítod :K

    kardkovacsi én inpa -val szoktam nézelődni, ha csak az a cél. Ha komolyabb, akkor NCS -ben vagyok valamelyest jártas.

  • haddent

    addikt

    válasz kardkovacsi #71147 üzenetére

    Eh... Civic? Elsőkeréken 8-9 ezernél teljesítménycsúcs, 6 ezernél meg nyomatékcsúcs? Mindkettő elég soványka? Nekem nagyon nem begyere, soha nem is volt, nem is lesz. MX5? Kabrió..? Nem tudom, soha nem értettem, biztos feelinges néha, valakinek de sose kéne, max ha felvetne a pénz és unatkoznék.
    GR86 / BRZ? Szintén gyengusz szívó, ráadásul subaru féle boxer/flat? Na ettől a kombótol kíméljen meg az élet, ha számít a pénz / fenntartás / szerelhetőség :DDD
    Az én alternatívám ugyan nem kicsi és valószínűleg "buta" a felsoroltakhoz képest, de Charger sedan/limo V8, vagy ugyanazzal a motorral valami benga brutál Chrylser és társaik. A mai napig "cam in block" meg nyomórudas borzalom, örök mint a nyomor, azt tényleg szét lehet kínozni, imádnám :B

    [ Szerkesztve ]

  • haddent

    addikt

    válasz kardkovacsi #71152 üzenetére

    Nem kell bemutatni, minden szerénységgel - persze még messze nem "versenytechnika", de elég komoly kis E36 -ot kalapáltam össze az évek alatt. E39 -ből származó M52B25, E46 -ból lendkerék és kuplung, ZF váltó, Meyle HD+ erősített hardy, nagyházas diffi és "vastag" féltengelyek. Mindenhol a gyári szar és utángyártott fosokkal ellentétben fémházas erősített gömbfejek, mindenhol min. 80, de több helyen 90sha keménységű polyurethán szilentek, állítható lengéscsillapítók, toronymerevítő elöl-hátul, végig 2 csöves (1-1 cső 1-1 "3 hengeres blokknak"). Mindezt egy teljesen rozsdamentesre lakatolt, üreg- és alvázvédett montrealblau-metallic telifénybe fújt coupé-ban, fűthető bőrrel, napfénytetővel, ZKW projektoros lámpákkal, BBS "küllős" 2 részes felnikkel, kimaxolt ültetéssel és kerékdőléssel. Biztos még csomó mindent kihagytam. Egy igazi szerelem volt. Imádtam, olyan élményt nem nyújtott soha semmi, a mostani 100 lóerővel erősebb turbós sem. Más, de nem jobb. Az a hang, gázreakció, életteli valami.. Eszméletlen volt. Gondolom mit tudhat egy ennél drágább és még több cuccal megpakolt M3 :Y
    Volt, mert minden munka ellenére kitalált új dolgokat. Amikor valamit megerősítesz, törik más.. Neki a kedvence az volt, hogy a kemény szilentek miatt 3 diffibe törtem bele a csavart, hiába raktam bele 12.9 -t. Végül átfúrtam és egy hengerfejcsavar tartotta "átmenő csavarként" :DDD Aztán 5 év múlva megint elkezdett máshol rozsdásodni.. :O

  • haddent

    addikt

    válasz HELLAFLUSH #71175 üzenetére

    Ennyi infó alapján szerintem igen, van benne kettőstömegű. Illetve a 6 hengeresekben biztosan van, fura lenne épp a "rázósabb" 4 hengerbe nem rakni. Nem egyszerű feladat szívóbenzinnél megölni a lendkereket. Ettől függetlenül nyilván el lehet vetemedve és megmunkálni / felszabályozni nem szokták tudni. Ha mégis csere kellene, akkor lehet kapni kiváltó szettet, egytömegű lendkerék hozzá való tárcsával és szerkezettel. Jelentősen olcsóbb megoldás, mint egy kéttömegű meg még ami kell. Ráadásul fickósabb harapós-pörgősebb lesz a motor. Amire figyelni kell, hogy automata állítású a nyomószerkezet, kuplungtárcsa cserekor vissza kell állítani, ha az is marad a régi.
    E36 -ban hétvégi "extrém" felhasználás mellett az E46 lendkerekét nem sikerült megölni, pedig tárcsából elkopott 3 :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • haddent

    addikt

    válasz chess001 #71187 üzenetére

    Sokan keverik a zetor traktort meg az 1.9pd tdi -t egy common rail M57 netán M57TU2 BMW motorral.. Gyárilag 500, minimális optimalizálással 6-700 Nm, meg 300 ló körül, atomstabil, nulla füst és gyönyörű kiegyensúlyozott járás, konkrétan sportos hang 3-4000RPM fölött. Dízel és dízel közt is van különbség, ahogy egy fostos 4 hengeres 1.6 -os benzinmotort sem keverünk egy M5 V10 -zel :U Mindkét hajtásban igenis van hitvány és nagyonis sportos, hobbis célokra is alkalmas jó gép..

  • haddent

    addikt

    válasz chess001 #71194 üzenetére

    Ez már nagyon-nagyon off és teljesen szubjektív lesz: világ életemben ellenszenves volt a dízel nagyjából mindene. Aztán vittek / mehettem egy nagyobb kört egy retek kis E61 30D -vel (értsd: retek, mert 15 éves, nem egy mai 60misis Maybach..). Egy bő hónapra rá lett egy E60 30D -m :)) De természetesen minden álláspont és ízlés beli kérdés érthető és tiszteletben tartható, tartandó. Csak ez egy objektív tény, hogy nem minden dízel olyan, mint ami a köztudatban ellenpéldaként él. :R

  • haddent

    addikt

    válasz tasiadam #71204 üzenetére

    Bocs, nem ismerem az előéleted/autód, szóval csak gyors rákerestem a topikban. E39, ugye? Próbáld ki, hogy csak a főtengely jeladót és minden ráolvasás nélkül indítod. Ha szerencséd nekem igazam van, akkor elsőre indulni fog, bár talán ici-picit tovább teker, mint általában. Anno saját E36 -om 2x, haver E39 -eiből 2-ből 2, E46 ismerettségi körben szintén 2 játszotta el. Ha az beszarik akkor se kép se hang, de lehúzod és "safety módban" simán. Volt, hogy tudtam, hogy szarakodik, de épp ezért, mert tudtam szartam rá, majd a város közepén megállt az autó. Lehúztam (szétégetve a kezem) és elmentem a Bárdiba venni egyet :DDD

    kardkovacsi egy igazi igénytelen hasmenés kívül-belül az az autó, mármint az összes. Még egy Suzukin vagy Dácccsián is jobbak az elemek illesztései kívülről és tényleg az összes ennyire undorító. Innentől soha bele se akartam ülni egybe sem, köszönöm szépen, mert kívülről fél perc alatt megvolt az "egyik oldal kisujj másik oldal papírlap sem fér be" :DDD

  • haddent

    addikt

    válasz tasiadam #71237 üzenetére

    Nem tudod kiolvasni valamivel, hogy mire sír? Egyébként ha rendesen működik ne aggódj rajta túl sokat, hülye bu*** GM váltó :DDD

Új hozzászólás Aktív témák