- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Formaster
Topikgazda
válasz energy4ever #37849 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de erre nincs házi praktika. A javításra van módszer, de ezzel várnék. Ezek a kormányok borzasztóan gyorsan kopnak, nem akarok számokkal dobálózni. Én kivárnám, míg elkezd kopni és akkor lehet keresni bőröst, aki szépen felújítja.
-
newmoonlight
senior tag
válasz Formaster #37851 üzenetére
Tulajdonképpen nem is látvány zavar elsősorban, hanem a kormány forgatásakor az az érdes, kapart felület. Kemény műanyagok karcainak eltávolítására használják (valakik😶) azt a kis gázos (zseb)forrasztó lámpát. A kérdés az, hogy ha le is pörkölöm ezeket a kis biszbasz sorjákat, azon a ponton, hogyan reagál a hőre a bőr anyaga...
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
Formaster
Topikgazda
válasz newmoonlight #37852 üzenetére
Én nagyon nem ajánlom, mert ez sajnos nagyon messze áll a bőrtől. Olyan, mint az 5% hústartalmú virsli Ha ezt megégeted, akkor még érdesebb lesz. Sajnos nem merek semmit javasolni, idővel javulni fog, a kezed koptatni fogja. Ha az enyém lenne, lehet hogy valamivel nekimennék, de mivel nem az, még csak ötletelni sem szeretnék, nem két forintos autóról van szó. Esetleg, ha nagyon úgy gondolod keress meg egy bőröst, lehet ő tud rajta szépíteni valamit. Szerintem ha nagyon finoman megcsiszolja X000 csiszolópapírral és ha lekopik a szín fúj oda valamit airbrushal még vállalható is lehet. De ezek csak tippek
-
newmoonlight
senior tag
válasz Formaster #37853 üzenetére
OK, köszi! Szerencsére a kormány aljánál van, csak átforduláskor találkozok vele. Majd kerülöm a kanyarokat...🤪
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
sutszi
veterán
válasz Formaster #37853 üzenetére
Nekem van egy olyan megérzésem, hogy a kormánybőrös inkább azt fogja mondani, hogy lecseréli az egészet mint javítgassa kétes eredménnyel kecsegtető módszerekkel. Ettől még lehet, hogy sikerülne, csak a hozzáállás nem biztos, hogy megvan.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
TheProb
veterán
Sziasztok!
XX/XXI. ker környékén tud valaki ajánlani esetleg helyet, ahol korrektül, de nem aranyáron políroznak?
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Formaster
Topikgazda
-
sutszi
veterán
válasz Formaster #37857 üzenetére
Én alapvetően egyetértek. Ha valamit lehet javítani, akkor megéri kisebb összeget rááldozni. Én decemberben bőröztettem a kormányt újra és kb 3 órás művelet volt. Helyszínen meg lehetett várni. Közben dumáltam a sráccal. A javítás mint szolgáltatás fel sem merült...inkább dobják a egész kormánybőrt és újat tesznek fel. Persze ez éri meg neki ezt tolja. Én csak erre akartam célozni.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
veterán
válasz sutszi #37858 üzenetére
De azért egy ilyen kis sérülés amit a köröm okozott nem a világ vége. Nem hiszem hogy megéri kidobni több tízezer forintot egy újrabőrözésre csak azért mert egy körömtől megsérült. És mi van ha 1 hónap múlva újra előfordul, mert miért ne lehetne? Akkor megint meg a kukába a pár tízezer forint?
iPhone 13 Pro Max
-
RP1980
tag
válasz newmoonlight #37852 üzenetére
Nekem a zsebem szélére tűzött bicskám klip-e csinált hasonló mintát, és idővel a fogdosás és a kézből származó zsírok hatására eltűnt úgy 95%ban
[ Szerkesztve ]
-
newmoonlight
senior tag
Nyilván nem azt eredményezte ez a karcolás, hogy azóta nem alszom, csak irritál. (Kb. negyedannyira, mint egy cicergés bárhol az autóban. Attól pl. ölni tudok... )
Kicsit illúzióromboló, hogy egy prémium(nak mondott) autónak pont azon részén, amit folyamatosan tapogat az ember, van bőr a pofájukon (szóvicc muhaha ) pár eurót kispórolni (tudom-tudom, egymillió eladott autónál ez pármillió euró), egy tízezer forintos kínai noname cipőt viszont meg lehet csinálni olyan (igazi) bőrből, amit tasmán ördögök is harapdálhatnak, mégsem fittyed így le a felülete.
Akkor miért nem mondja azt a gyártó, hogy figyelj nyomi, a harmincmilliós autódba egy(?) selejt alkatrészt tettünk, de ha nem akarsz bosszankodni miatta, némi felárért rendelhetsz helyette (extra tartozékként) egy olyan kormányt, ami TÉNYLEG abból készült, amit állítunk róla. Aztán a szériafelszereltség-listán szépen ki lesz írva, hogy
(KAMU)bőr kormány (NEM AJÁNLJUK TE BALFÉK!!!)
az extralistán meg ott lesz, hogy
IGAZI bőrkormány (EZT VEDD MEG ÖKÖR, HA NEM AKARSZ SZ PNI!)
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
Formaster
Topikgazda
válasz newmoonlight #37862 üzenetére
-
Petyyyyy
addikt
válasz newmoonlight #37862 üzenetére
Az indoklás jó, de ideális esetben az ember fia tájékozódik az adott márkáról/típusról amit kiszemelt. Így a user experience listán sűrűn olvashatja pl az indokolatlanul gyorsan kopó kormánybőrözés c. bejegyzést is. Veszed nélküle, rendes szakival megcsinátatod elefántbőrből és voila.
De persze ülve könnyű.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
newmoonlight
senior tag
válasz Formaster #37863 üzenetére
Ohhh, mióta vadászok már erre a szettre! Dobsz egy forgalmazói linket?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
sutszi
veterán
válasz tibbike01 #37860 üzenetére
25 ezer volt az újrabőrözés. Év elejétől emelkedtek az árak. Már 30-ért van ugyanez.
-------------------------------(#37859) jozsi252: Azért a több tízezer forint kicsit nagyobb összegekre szokás mondani. Én csak azt mondom, hogy hiába viszed oda a bőröshöz, ha azt mondja neked, hogy javítással nem foglalkozik csak újrabőrözéssel... Ismétlem, hogy egyetértek a javítási szándékkal. Nem szeretném újra szájba rágni.
Mondok egy példát. Szóba kerültek az anyagok a bőrözés közben. És azt mondta, hogy vannak akik bepróbálkoznak hozott bőrből csináltatni, hogy olcsóbb legyen. Nem vállalja azt sem... Pedig nem egy durva rizikó.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
1stVikman
senior tag
válasz RP1980 #37861 üzenetére
+ (#37848) newmoonlight
Nekem Fabiaban a zsebemben hagyott műanyag toll, és a kabát cipzárja csinált hasonlót, szintén sok fogdosás, és a kézről rátapadt zsírnak köszönhetően hamar enyhült.
Viszont a Golfban kínosan ügyeltem eddig, hogy beszálláskor fogjam a kabát szélét, nincs gyűrűm, toll se a zsebemben, mégis került rá egy-két hasonló nyom.
Kicsit enyhébb, de nem is tudom, mikor és hogyan készültek. Kocsit egyedül én vezetem.
Itt még nekem sem simultak vissza teljesen, néha kitapintható, hogy nem teljesen egyenletes a felület, de idővel szerintem ez is enyhülni fog. Nem mennék neki semmilyen vágó vagy hőtermelő eszközzel, biztosan rontana csak. -
newmoonlight
senior tag
válasz 1stVikman #37867 üzenetére
Szerintem ezeket az érzékeny (ál)bőr kormányokat ilyen puha kesztyűben kellene tekergetni...
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
i-sti
senior tag
Hamár ennyire elfajult a téma.
Feldobnám a kérdést.
Ki milyen téli, nyári vezető kesztyűt használ?
Jelenleg egy pár száz forintos "bőr" kesztyűben csapatok.
Ez arra jó, hogy télen fázzon a kezem benne mert annyira vékony, és hogy nyáron beleizzadjon, mert zárt és nincsenek szellőzőlyukak rajta.Van valami bevált márka erre is, vagy keressem fel a legközelebbi bőrös embert?
Tippeket, ötleteket is szívesen meghallgatok!Novum Forum Siculorum
-
veterán
Szerintem ez kormányfüggő. Mármint vezettem olyan autót aminél kifejezetten ajánlott hogy vegyél fel a kormányhoz kesztyűt, de nyilván az autóknak a nagyon kis része ilyen. Ugyebár általában a sportkocsikhoz ajánlott. Illetve mikor gokartozunk akkor szoktam, csak ugye azok nem 4-5-600LE-s gépek.
iPhone 13 Pro Max
-
BigBlackDog
veterán
Volvónál én valami hasonlót használok, egyéb esetben pedig egyszerű, gyógyszertárban is kapható cérnakesztyűt (hidegben igen hasznos még ez is).
-
newmoonlight
senior tag
Hát jah... Nekem is először az ugrott be, ahogy Essex grófja az olajzöld Morgan Roadstrerével végighajt a birtokán hogy vessen egy pillantást az alávaló pórnépre.
#37871: A6 (BiTDI)
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
RP1980
tag
válasz newmoonlight #37875 üzenetére
Jómagam csak télen használok sima dekatlonos thermo kesztyűt, amíg nem meleg a beltér. A sofőr kesztyű szerintem is egy fakormányos szervó nélküli oldihoz való, hogy ne csússzon el a pracli a lakkozott fán.
-
gyeniko
őstag
válasz RP1980 #37876 üzenetére
Vannak sofőrök, akiknek nagyon izzad a kezük vezetés közben, nekik is hasznos lehet a kesztyű. Egy bőröstől tudom, hogy nagyon lecsökken a bőr kormány élettartama az izzadságtól.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
proof88
addikt
válasz Drughi #37717 üzenetére
Hali,
honnan lehet tudni, hány gsm-esek azok a kendők ahol nem látom kiírva? Vagy csak vagy vagyok?
Példa 1
Példa 2
Példa 3
Példa 4Ha 800gsm-re keresek akkor lehet találni olyat amihez írja hogy 800gsm, akkor az tuti hogy annyi?
Másik kérdés, hogy látok olyan mosókesztyűket amik nem mikroszálasok hanem gyapjú (wool), azok sem karcolnak ?
Harmadik kérdés, ablaktisztításhoz belülről ez jó termék?
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz proof88 #37879 üzenetére
Fotó alapján a 2 és a 4 azonos. Semély szerint az 1essel és a 2 essel találkoztam élőben, (van ilyenem). Én az 1-est nagyon szeretem. 100%, hogy nem 800gsm, de mint már fentebb írtam a kettő (1es és 2es) elég egy normál méretű autó szárazolásához. Amúgy a 2. szerintem lehet, hogy megvan 800gsm.
Sehonnan nem tudni, hogy igazat írnak. Általában nem annyi a gsm érték
A gyapjú kesztű is tökéletes, nem karcol.
Uccsó ablaktisztítóvan nekem nincs tapasztalatom.
-
KisBundi
őstag
Mazda 3-hoz kellene nekem motortartó bak. Itthon pofátlan áron kínálják a gyárit a szervizben. Melyik gyártó tudja felvenni a versenyt a gyárival, illetve tudtok olyan külföldi, lehetőleg európai oldalt mutatni, ahol lehet mazdához az itthoni árnál olcsóbban beszerezni gyári alkatrészeket?
-
martillo
tag
Sziasztok,
Pesten tudtok ajanlani olyan mosot, ahova erdemes elvinni a jarganyt egy alvazmosasra a teli szezon utan?
Thx -
Kakaduku
senior tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a Snow Foam és az Advanced Snow Foam között mi a különbség? -
RP1980
tag
válasz Kakaduku #37885 üzenetére
A snow foam egy gyűjtő fogalom az advanced pedig a valet pro egyik terméke. szerintem az egyik legjobb választás mert a ph neutraluk elég gyengus a combo 2 pedig alkalikus, tehát nem épp wax barát.
Viszont a 7végén néztem egy videot ahol azt taglalják, hogy a snow foam (az őt alkotó buborékok minimális kontakt szöke miatt elég hatástalan), inkább shownak nevezték, illetve ecseteléshez ajánlották. Azt mondták, hogy egy ph semleges oldat nem hab formában sokkal jobb előmosó hatású. Ha pedig nincs wax stb. a kocsin akkor egy jófajta alkalikus előmosó az igazi. Én (ha már megvettem egy jó adagot) azért továbbra is használni fogom, mert ha másra nem is jó, állat ahogy leágyúzom vele a verdát és egy felhővé alakul. Ez a mosáslegjobb része[ Szerkesztve ]
-
Kakaduku
senior tag
válasz RP1980 #37886 üzenetére
Akkor rosszul tettem fel a kérdést. A ValetPro Snow Foam PH neutral, vagy a ValetPro Advanced Neutral Snow Foam közötti különbségre lettem volna kíváncsi. Első sorban hatás tekintetében, másodsorban azért, mert a polirtechnél a ValetPro Snow Foam PH neutral-ból nincs csak 5 literes kiszerelés és nem feltétlenül vennék ekkora mennyiséget kipróbálás nélkül. Viszont a ValetPro Advanced Neutral Snow Foam- ból van 1 literes is.
Még annyit, hogy a kocsin mindig van wax. Offkorsz.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
Üdv.
Beálltam egy lépcső alá az autóval, rácsorgott valami savas v sós lötty, amit nem tudok lemosni, mosószerrel.
Bankkártyával le tudtam kaparni az ablakról, nem is hagyott nyomot, de a fényezésnél félek hogy végigkarmolja.
Van valami ötlet mivel lehet megpróbálni, ami nem fakítja ki vagy roncsolja a fényezést?
Citrom? Ecet? wd40 ? Az autó a legelterjedtebb ezüst opel, ha ez lényeges.
Köszi
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
nagyúr
Sziasztok!
Mennyiből lehet szerintetek ezt az autót szépen megcsinálni? (lakat, fény, minden ami ahhoz kell, hogy patent legyen)
Futómű nem kapott, és valószínűleg a B oszlop sem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz tboy93 #37892 üzenetére
Hát ha tudsz új elemeket szerezni hozzá, akkor ezt festeni kell, az olyan anyag + 120k a festés alsó hangon...
Nekem egy motorháztetőt fényeztek és csak az volt 30. 20 volt az első lökös, ami utángyártott volt és előre alapozva elméletben. Ha még foglalkozni is kell vele, akkor drágább.
Mivel ezek nagy elemek, meg nem is egy van belőle így a 120 körül reális ár nagyjából.
Ha netán annyire belenyúlnál, hogy szétszedeted meg újra lefényezteted az egészet, az olyan 500+-os mutatvány. (volt kollégámnak a kabrió opelt annyiért csinálták vagy 3 éve kb.) De lehet drágább már."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
válasz Sub-ZeRo #37893 üzenetére
Nem, biztosan nem lesz telibe fújva. Vettem másik autót helyette, ennek mennie kell. A kérdés csak az, hogy mennyit fog adni rá a biztosító, annyiból kijön-e a javítás (kizárt, gtk-ra vették) és ha nem akkor megéri-e beletolni még egy kis plusz casht rendberakni, majd úgy eladni, vagy fogjam a biztosítós pénzt és adjam el a roncsot... Én 350-re saccoltam első körbe, elég ritka hozzá az alkatrész.
Illetve ez már kicsit off, de szerintetek mennyit érhet roncsként?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz tboy93 #37894 üzenetére
Ha van szerelő/fényező ismerős, akkor azért látok rá esélyt, hogy a GTK-ra kapott pénzből megoldható a rendberakása viszonylag normális minőségben. Ha viszont nem akarsz vesződni vele és van rá roncsként vevő, akkor talán kockázatmentesebb úgy eladni. (Ha még meg is csináltatnám, azért esélyesnek látnám, hogy egy alaposabb vevő számára magyarázkodhatnék, hogy miként, hogyan történt a dolog). Viszont esélyesnek találom, hogy anyagilag jobban járnál, ha megcsináltatva adnád el.
Roncsértékre emlékeim szerint a biztosító szokott adni egy árat, a hozzá befutott ajánlatok alapján. Mintha ez a roncsérték vonódna le a becsült baleset előtti értékéből és a különbözetet kapnád meg. De ez már elég régi emlék, nem esküdnék meg rá, hogy helyes.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #37895 üzenetére
(#37895) BigBlackDog
Igen, felrakják licitre és a roncsért nagyjából olyan 80-100e Ft-os ajánlatot szoktak adni. Na annál többet ér a 2 szett kerék hozzá... Ezért kérdem, hogy a használt piacon mit adhatnak egy ilyen állapotban lévő autóért? 150-250e? 300? Azért gondolom, hogy személyesen többet adhatnak érte, mert amúgy műszakilag remek állapotban van az autó, körbe új gátlók, hibátlan motor-váltó, 190e km van benne. 6 tonna számlám van minden vásárolt alkatrészről, összes tankolás blokkját (is) elraktam az évek alatt(#37896) RP1980
Boirécerek ebből a generációból a 3 ajtóst keresik. Arról nem is bezsélve, hogy bontott elemek minimum 120-ból jönnek ki szerintem és akkor a küszöbbel mizu? Teli fólia 200 megint. Végül ígyis-úgyis 350 környéke -
BigBlackDog
veterán
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #37898 üzenetére
De, az is felmerült, ez volt az eredeti terv még mielőtt összetörték. Ha ő venné át, akkor tényleg patentre kéne megcsinálni, mondjuk Gustavvsonékkal. Arra viszont nem tudom mennyire lesz kevés a zsé.
Mindegy, úgy látom nem jutok előrébb addig amíg nem böfögi ki végre a biztosító, hogy mennyit hajlandó fizetni a gépért.