- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
#03969024
törölt tag
válasz dgyuri0123 #2299 üzenetére
Ó, én akkor érettségiztem, esélyem sem volt jobbra...
Egyébként egy malomban őrölünk, én csak arra utaltam már sokszor a Videotonnal kapcsolatban, hogy akkor rengeteg nyugati cucc volt a piacon, amelyek jóval drágábban ugyanúgy gyengék voltak, csak jobban csengett a nevük. (A szóban forgó Vidiket pedig vitte az AKAI a saját neve alatt...) -
python1
veterán
válasz dgyuri0123 #2300 üzenetére
Én már akkoriban is DIY technikában utaztam ,Quad 405 erősítő és hozzá az akkori összes létező orion, videoton hangszóró kombinációja, természetesen nem gyári tekercseléssekkel.
Gyári videotonok, orionok meg sem mozgattak, már akkor is vonzottak a monstrumok, volt tölcséres szubom amiben 40cm-es mélynyomók voltak a középsugárzót 30cm-es hangszórók adták, magasnyomó oldalanként 3db volt. Természetesen loudness kiegyenlítéssel, V- alakú EQ beállításokkal iszonyat túltolt basszussal.
Most annyi változott, hogy idősebb lettem. -
python1
veterán
válasz dgyuri0123 #2303 üzenetére
Ja, hülyébb lettem valamivel.
-
#71562240
törölt tag
válasz #03969024 #2301 üzenetére
Anno a társtopikban beszéltük, hogy nálam ez volt az elődje a DC2050-nek:
A legendás AB 1010. De sokautóKGST jármű kalaptartóján lehetett látni a bólogató kutya mellett! Ezt már volt értelme modifikálni - merevíteni a falait, és akkor nem is szólt hallgathatatlanul.
Írtam azt is, hogy mikor aztán a DC2050-et lecseréltem az Orion HS288-ra, és nekiálltam hallgatni, a szomszéd szobából (csukott ajtó mögül) hamar kijött a hifihez mit sem értő albérleti lakótársam, hogy mi történt, óriásit javult a hang. -
#10726912
törölt tag
válasz #71562240 #2305 üzenetére
Nekem volt DC2050-em, meg Orion 282 és egy Heco P3033 (azt hiszem, képek alapján legalábbis). A Videotont nem vettem meg, 10-ért adta a gazdája. Technics SU-V 303-al hallgattam. Aztán elhoztam az Orionokat, azok megmaradtak....egy darabig. Megint mentem, kérdeztem, mennyibe kerülnek a HECO-k. Nehezek voltak kis dobozméret ellenére...tetszetősek is... A gazdája mondta, előbb hallgassd meg, aztán beszélhetünk rőla. Meghallgattuk, leesett az állunk, a régi német drótrácsos úgy zenélt le mindent, nagy terhelésen olyan mélyhangokat csinált, mindezt olyan tisztasággal, amik az Orion Videoton meg sem közelitett. Közép, magas tartományban is jól szólt, bezenélte a 16 m2-es szobát. Vissza mentünk az eladóhoz, vita nélkül kifizettem a 20 ezret. Mindhárom dobozpár ugyan onnan volt. Ezt csak azért irtam le, hogy nem igaz, hogy a Heco nem tudott többet a Viditől...tudom, nem Te irtad A 1011-essel is van kellemes élmény, rákötöttük asztali erősitőre, akkor is pislogtunk, hogy bezenélte a szobát, jó nem dübögött a mellkas, de meglepően jól szólt
Jorus: Később már volt hőálló kivitel belőle[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Mert ezek nem pórias MDF-ből készültek, hanem speciális űrtechnikai audofil kompozit polimerből.
(#2307) Tiger.huhhhh
Nem ismertem az a HECO-t, de nyilván lezenélte a KGST csúcstechnikát, az nem volt nehéz.Jut eszembe, az Audio Hungary AP termékvonala kifejezetten a régi BEAG csövesek kapcsolásainak felújítása - nem olcsón.
-
Dißnäëß
veterán
válasz #71562240 #2311 üzenetére
Igen, elvileg BEAG Nyíregyházi gyára -> Univox -> AH.
(A két kimenőtrafóm akkor Univox-os, az évszámok alapján. Anno ott tekertette meg nekem apám, aztán bekerültek a fiókba).Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz #71562240 #2313 üzenetére
Eme tekercsek
ketten meg ketten lettek megtekerve,
ezen emlegetett
szekreterben elheverve.Lehet eme kerek tekercsek,
melyek selymes delejt vezetve
etetnek egyes, kettes tekercseket,
eme szent helyen tekertettek.... de ez jelen helyzetben megfejthetetlen.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dorian
félisten
Egy átlag méretű zárt helyiségben mért SPL görbe egy jó adottságú szobában is hullámzik, főleg a mélytartományban. Ilyen módon kiemelve 1-1 Hz értéket, könnyen találhatunk két direkt kiválasztott frekvencia közt bárkinél 15 dB eltérést.
De nem csak a hangnyomásgörbe határozza meg egy akusztika milyenségét, ott van az utózengés-lecsengés, a torzítás, stb.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
#71562240
törölt tag
Bill Rieflin 1960-2020
Többek között Ministry, Pigface, Swans, NIN, R.E.M., King Crimson..., de számomra a legérdekesebb, hogy Hector Zazouval is dolgozott. -
AMDFan
addikt
"Ilyen módon kiemelve 1-1 Hz értéket, könnyen találhatunk két direkt kiválasztott frekvencia közt bárkinél 15 dB eltérést."
Egyetértünk, pontosan ez jelenti azt, hogy nagy általánosságban szar a lakószobák akusztikája."De nem csak a hangnyomásgörbe határozza meg egy akusztika milyenségét, ott van az utózengés-lecsengés, a torzítás, stb."
Ebben is egyetértünk, ezt írtam én is, hogy pl. utózengést nagyon jól lehet javítani akusztikai panelekkel. -
Dißnäëß
veterán
Ja, erre van a süketszoba és/vagy free air mérés, 2.83V/1m-en, ami a hangszórók egyedi SPL-jét méri. Free air-ben még teljesítmény alatt is meg lehet mérni, plussz egy adat.
De mindez már dobozba, vagy többedmagával összekerülve is változik, konstrukciótól és kapcsolástól, középpontávolságtól és frekitôl függôen mikor mennyit.
Középmagasakat könnyebb korrigálni egy szobában, mint mélyeket, csak szélesebb tartományban többen vannak. A mélyek pl. tégla nappaliban, ahol egyik oldal nagy üveg, tök máshogy viselkednek, mint egy (sajnos) párhuzamos oldalfalú és tetejû "moziszoba" betonpincében (ahol még az állóhullámokkal is lehet küzdeni) és megint más az egész mély-összkép könnyûszerkezetesben, ahol bizonyos hangerô meghaladásakor a mélyek nem is "látják" a falakat, ill. nem olyan mereven pattannak vissza, mint egy vasbeton pincében (el lehet gondolkodni a Hi-End show-k akusztikai környezetein..) Legalábbis az én háromutas design-omban az egyenként 2kW-os mélyeket nem biztos, hogy kultiválná egy - amúgy kiváló és általam is favorizált - könnyûszerkezetes design, de hálistennek pincébe tervezem ôket.
Ezért van az, hogy ha eljutok egyszer itt a koronaszitu után nagynehezen oda, hogy építek, a "hifiszoba" tervein igencsak vakarni fogja a fejét a kômûves, mert nem tervezek neki se párhuzamos oldalfalakat, se párhuzamos elsô és hátsó falakat, se párhuzamos padlót és födémet. Minden fal tartani fog picit valamerre, ami nem a 90 fokos sarok lesz majd, a mennyezet nyilván a felette lévô ház miatt vízszintes lesz, így a padlóval is kell játszani majd, kis szint-ferdeséget vinni bele, hasonlóan egy mozihoz, csak nem akkorát. De pàr fokokról van szó, szóval ügyes csillapítások és diffúzorok esetén fel sem fog tûnni senkinek, egyedül a megvalósításba kell kis kreativitás, mert pl. már enyhén lejtôn is egybôl máshogy terül az aljzatkiegyenlítô, szóval sûrûbb keverés, más anyag, stb... Majd a kômûves segít.
És ha a mélyek úgy-ahogy nemideális, de átlagosnál jobb körülmények közé lesznek téve, lehet majd a többi motyóval szórakozni, de én keresztezési frekitôl függôen persze, de úgy 60-80-100-120 Hz körülig kötelezôvé írnám elô hifiben mindenkinek a DSP-t, nem opciónak
Afelett meg lehet játszani azzal, hogy maradunk "direct signal" puristák és eszement idôt elb*unk hangelnyelôkkel és diffúzorokkal, hogy melyik közép és magas kiemelést/völgyet hogyan korrigáljunk, vagy belemegyünk itt is a DSP útba, ami egyesek szerint nagyon nyers, élettelen hangzást eredményez, mások szerint meg az a nirvana, mert a rendszernek végig flat-ben kell szólnia az ülési pozícióban.
(A legjobb mindkettô: nagyonfasza szoba, és kevés vagy semmi DSP).Meglesz itt is mint mindig, mindenkinek a maga igazsága.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
Az állóhullámok egyhelyben állnak 0 foknál (párhuzamos falak) és minél nagyobb a falak közti szög, annál nagyobb ezek egyik v másik irányba történô elmozdulási sebessége (azaz akkor már nem is állnak)
Nálam az egész úgyis elég meredeken bukni fog 24Hz alatt (ez a reflex álló gúlák hangolási pontja), majd meglátjuk.
Most telefonról pötyögök, de kaptam erre egy klassz állóhullám kalkulátor amolyan félszimuláló progi féleséget, elô kell vennem majd. (Szobára valót).
PS Audio-ék szerint nem kell túlzásba esni, náluk sem párhuzamosak a bemutatótermek falai, de megbékéltek pár fokkal, aki belép, nem észleli, hogy egy nemszokványos, kicsit "torz" szobába lépett be.
Erre a témára azért majd rágyúrok. Nálam belefér amúgy akár az is, hogy komolyabb szöget tegyek bele és enyhe trapézt kapjak felülrôl nézve. De túltolni nem fogom én sem.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#71562240
törölt tag
Egyébként "spontán" lakószobák között is jónéhány van, amikkel sokat lehet(ne) kezdeni. Négyzet alaprajzú szobákra gondolok, amelyekben ha átlósan helyezzük el a hifit, és erről az átlós alapról indulunk el az akusztika kialakításában, akkor "csodákat" lehet művelni a frekvenciamenet homogenitása ügyében is - természetesen a plafonnal is kezdeni kell valamit, nem csak a falakkal és a padlóval. Sokkal jobb kiinduló alap tud lenni az átlósság (közelebb áll a kerek alaprajzhoz), mint a megszokott, a falakkal párhuzamos elrendezés. Ha az aktuális zeneszobám négyzet (vagy majdnem négyzet) alaprajzú, én biztos hogy annyira alárendelem a hifi számára a szoba egyéb funkcióit, hogy átlósan legyen a hifi. Javaslom másnak is így tenni, ha van négyzetes alapú zeneszobája - enyhén szólva kevesen ennyire elhivatottak, hehe.
-
Dißnäëß
veterán
válasz #71562240 #2325 üzenetére
Ha kerek lenne egy szoba, totál.. mint a Kill Bill 2 végefele Bill nappalija a bárral .. vagy mondjuk egy szabályos stop tábla alaprajzú szoba... Ott hova tennéd a sztereó 2 hangszóróját és hol hallgatnád ?
Valami fotós aranymetszésre hajazó harmadoló pontok körül pl ? Elsô harmadoló hifi, második harmadoló a hallgató ?
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz #71562240 #2327 üzenetére
Nem áll messze tôlem, bármilyen "morbid", nekem pl. tetszik nagyon az, amikor a nappaliból "kör alakban" kiugrik egy terület, akár egész ív, a kertbe és ha egy ilyen pince alakulna lent, a fenti design-t is ehhez lehetne illeszteni. A pince "körének" holtterébe meg gépészet, ilyesmik simán, bár sokmindent nem tervezek. Ez azért mókás sztori lenne, egy nyolcszög Máris ufo-nak érzem magam..
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz #71562240 #2328 üzenetére
Érdekes. Hát ezzel majd el lehet játszani.
Van, aki a túl sok csillapítást nem ajánlja. A túl kevés se jó. És csillapítás + diffúzorok együtt egész jó hangzást ad. Ezzel sok-sok játék lesz, az az érzésem. Belécezni a falakat belül, aztán vagy tenni anyagot a kazettákba, vagy nem, vagy többet, vagy kevesebbet..
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#71562240
törölt tag
válasz fehér_ember #2330 üzenetére
Lehet páratlan szögű is, sőt, jó dolog, mindazonáltal az szerintem fontos, hogy a zenehallgatás tengelyére szimmetrikus legyen a szoba, akkor is, ha páratlan szögű. Én a berendezést is szimmetrikusan csinálom, ha módomban áll. Ezt ugye azért mondom, mert javasolni szokták az asszimetriát, de én szimmetrizálok, amennyire tudok.
(#2331) Dißnäëß
Én hírhedten elvi süketszobapárti vagyok, tehát én nem törekszem diffundálásra, hanem csakis csillapításra, elnyelésre. Én azt akarom hallani, ami a hangszóróból közvetlenül kijön, és semmi mást.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz #71562240 #2332 üzenetére
Ha már ott tartok, hogy melyik út legyen, majd kereslek. ELVIEKBEN én is süketszoba párti, de a egy alap természetesre hajazó visszhangnak lehet értelme.
@fehér_ember: legyen inkább hétszög. Az szerencsésebb szám. A penta nekem olyan ördögi.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#10726912
törölt tag
válasz Dißnäëß #2333 üzenetére
Ha egy felvételt hallgatsz, ami tartalmazza az előadó terem, helység visszhangjait is, akkor miért akarsz még visszaverődő hangokat hallani? Miért nem azt akarod hallgatni, ami a felvételen van? Hisz nem úgy veszik fel az előadásokat, hogy a hallgató helységek visszaverődő hangjai majd kiegészitik és úgy lesz tökéletes....
-
Dißnäëß
veterán
válasz #10726912 #2334 üzenetére
Sok nagy tapasztalata az, hogy a süketszoba, vagy agyoncsillapított szoba fiziológiailag nem az a hûde jó érzet sokáig, akár szól benne valami, akár nem. De az általatokkal elmondottakkal egyetértek, az én eszem is ezt sugallja, csak amikor többektôl látok a végsô szobára ilyen, olyan, amolyan vegyes megoldást is és mind a töksüket agyoncsillapítottól indult, az elgondolkodtat.
Mindenesetre egy szobát nem nagy téma akár ideiglenesen, akár végleg lecsillapítani, de erre értettem azt, hogy mire beáll egy kellemesen csillapított, klassz élményt nyújtó szint, igencsak elmegy vele pár nap, hét, rengeteg füleléssel. Kiv leszek, hol állok majd meg, mi milyen arányban.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
AMDFan
addikt
De miért ne lehetne? Tudod, attól, hogy egy millió légy szereti attól a szar még szar...
Gondolj az utóbbi pártucat hozzászólásra, ami a Videoton/Orion témában ment. Ma már mindenki ki meri mondani, hogy szarok voltak. Akkor is azok voltak. Az én nappalimban is szar az akusztika, ezt ne merjük kimondani? 2020 van, jó megoldások vannak ezeknek a problémáknak a javítására. Más dimenzióba tudja emelni a zenehallgatást. Nem véletlen van pl. a Jriverben konvolúciós szűrő betöltésére lehetőség.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz Dißnäëß #2335 üzenetére
Nekem semmilyen tapasztalatom nincs a süketszobával kapcsolatban, csupán elméleti sikon kérdeztem. Valóban nyomasztó tud lenni (pl a hallásméréhez használt fülkére gondolva, mikor oda beülsz, az se kellemes csend ), kérdésekként tetem fel, nem kötözködésképpen. Elméletben helyes lenne, gyakorlatban azt hiszem elég, ha részlegesen csillapitva van egy szoba. De jó is lenne már itt tartanom )))
-
#71562240
törölt tag
Ugyebár Tigris is előadások felvételéről értekezett. "Hisz nem úgy veszik fel az előadásokat, hogy a hallgató helységek visszaverődő hangjai majd kiegészitik és úgy lesz tökéletes...." "Előadásról" volt szó, azaz olyasmiről, aminél az előadás helyszínének az akusztikája a rögzítendő és hangfelvételbe építendő.
Amint kammerer cáfolta fapacit, "előadások" felvételének keverésekor nagyjából eleve nem effekteznek avégett, hogy alkalmazkodjanak bármiféle lakószoba akusztikájához. "Előadások" hangfelvétele és keverése alapvetően nem effektezős műfaj - ámbár korok és divatok változnak, de azért effekteznek manapság "előadások" hangfelvételébe, ha beleeffekteznek, mert ilyen a hifi divat manapság.
De vegyünk akármiféle tuc-tuc-t vagy metált vagy általában popzenét. Ha a hangmérnökök-masterelők alkalmazkodni akarnának (nem tudnak, hiszen ahány annyiféle, de ha mégis akarnának alkalmazkodni) a keverésnél bármiféle lakószoba akusztikai tulajdonságaihoz, akkor nem rátennének reverbet, zengetést, hanem levennének a már amúgy is agyonzengetettből, mivel a lakószobák jellemzően már eleve túlzottan zengősek, "reverbesek". A popzenét a hangmérnökök-masterelők szeretik agyonzengetni, de nem az amúgy is agyonzengős lakószobák miatt, hanem a popzene effektes jellege és a hifi berendezések, a konzervzene gyengeségeinek a figyelembevétele miatt. A lakószobák általában amúgy is agyonzengetik saját magukat, nemhogy még a hangfelvétel zengetését kívánnák. Éppen ellenkezőleg, a lakószobák többsége azt kívánná, hogy lefelé vegyenek mindenféle zengetettséget a hangfelvételről. De nem függ össze a kettő. Ha a stúdióban zengetnek, akkor azt hifi divatok, a popzene eleve effektes jellege, a konzervzene és a hifi rendszer gyengeségei miatt teszik keverésnél-masterelésnél. Ha a lakószobák többségét jellemző akusztikát figyelembe vennék a keverésnél, akkor úgy logikus, hogy lefele húznának a keverésnél bármiféle zengetést, nemhogy ráadnának. A lakószobák többségének agyonzengős akusztikája "ELLEN" zengetnek a keverésnél.[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz #71562240 #2339 üzenetére
Ez szerintem ennél sokrétűbb kérdés. Zenét nem csak szobában hallgatnak, hanem fejhallgatón, autóban, fülhallgatón, étteremben, alacsony és magas hangerőn egyaránt. A hangmérnökök valószínűleg egy arany középutat próbálnak megtalálni. A zengetés/nemzengetés pedig SZERINTEM inkább egy produceri/alkotói döntés. Egy hangmérnök maximum ajánlást tesz, hogy szerinte ez itt most sok lesz vagy kevés.
-
#71562240
törölt tag
Persze, sokrétűbb kérdés, és ez fontos szempont, és jó a példa, jellemzően popzenék keverésénél például valóban egyre inkább figyelembe veszik, hogy egyre többen fejhallgatón-fülhallgatón fogják azt hallgatni. A fejhallgatódivat egy figyelembevehető szempont, ellenben autó már kevésbé, autónál és teremhangosításnál inkább a helyi erősítő beállításaival keverünk a kész hangfelvételen - te otthon is ezt teszed, a DSP-vel. (Lehet, sőt valószínű, hogy előbb-utóbb lesznek a hangfelvételeknek külön keverési változataik autóba, fejhallgatóra, étterembe, lakószobába... - amellett, hogy terjednek ugyebár a DSP-képes hifi készülékek is, úgyhogy emiatt is sokrétű)
Térjünk vissza a fejhallgatóhoz, mint egy a keverésnél általánosan figyelembevehető és popzenénél egyre inkább figyelembe is vett akusztikai szemponthoz. Hát, fejhallgató (és fejhallgatózó) is ahány, annyiféle (mármint azon kívül, hogy "ezek mind egyformák", hehe), tehát igen, visszajutunk ahhoz, ahogy mondod, hogy végülis produceri-alkotói döntés, amely döntés persze próbálja tendenciájában figyelembevenni a hallgatási körülményeket és hallgatói személyeket - fejhallgató, autó, lakószoba... Elsősorban popzenében, mert a komolyzene azért jóval szigorúbb, ott talán kevésbé fog elterjedni például a fejhallgatóra keverés.
Egyébként is hamarosan jönnek az agyba ültetett wi-fi hangcsipek, a virtuális zenevalóság, úgyhogy megette a fene az egészet - lásd tablettás zene.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz #10726912 #2338 üzenetére
A süketszoba olyan, hogy a saját szívverésed hallod a füledben, fejedben, miután lenyugodtál, és az agyat annyira, de annyira zavarja, hogy síktotálnulla külsô zaj sincs, hogy félóra-1-2-óránál többet senki nem bír benne. Az külön negatív élmény, amikor mondasz valamit, érzed, hogy rezeg a torkodban valami szerv, és formálsz szavakat, de amikor csak a saját csontjaidon, fejeden, húsodon keresztül van némi homályos visszacsatolásod a saját hangodról, mert visszaverve szintén nincs semmi, az szintén fura élmény. Halálra csillapított, töksüket szobában NEM jó se létezni, se hallgatózni, bármennyire is ez az elmélet. Én lehet, egy könyvtár csendjéig még elmennék, de jobban nem. És az sem biztos, hogy addig jó elmenni, az is azért elég csillapított. Erre mondják, hogy mire jóra beáll egy helyiség, mármint fülre, a rendszerrel együtt a helyére minden, hetek, de van aki hónapokig játszik vele, aztán jön csak rá a neki legmegfelelôbbre. Tovàbbi érdekesség, hogy erre nincs mondás, hol állj meg, többnyire egyéni preferencia.
Amúgy raklap díszpárna, fali szônyeg is érdekes dolgokra képes, de úgy kell ezekre tekinteni, hogy a csillapítóanyagok sem a teljes frekitartományra hatnak, hanem anyagfajtája vàlogatja, melyik hol csillapít. Szóval erôsen csillapított szobában is kaphatsz végül olyan hepehupa frekimenetet, hogy ihajj, és Te ütötted bele a lyukakat... Ezért kell ezt vagy szakemberre bízni, vagy kiókumlálni DIY-osként Magadnak. Nem ûrtechnika, minden tanulható, de néha verítékes.
De van egy sokkal triviálisabb kérdés: egy moziszobát hogyan csinálsz meg erôsen csillapítottban ? Dolby Atmos, ami felfele lô a mennyezetre is, hogy onnan visszaverôdve jusson el Hozzàd a magassági fantom-hangszórók hangja.. ? Két 1 méteres körön lekaparod a szigetelést, csillapítást a plafonon valahol, ahova a hangszóró mutat, hogy visszaverjen Rád ? [link]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz #71562240 #2341 üzenetére
Új Passat cégese haveromnak: D osztály és DSP a segge alatt. Gyárilag. Teljes frekitartományra.
Persze ez sem segített a Dire Straits - Money for Nothing dobszólóján, amikor az egész ajtókárpit mûanyagja rázkódott a hangszóróra, annyira anyagspórolt, de egy próbának elfért. Nem mondom, hogy jó volt a hang (pocsék), de amúgy a DSP már egy ideje megy a prémium autóhifikben és szivárog lefele lassan.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#71562240
törölt tag
-
#71562240
törölt tag
válasz Dißnäëß #2345 üzenetére
Élni persze én se akarnék valódi süketszobában, hiszen azért van a fülünk is, hogy inger érje - több inger, mint amennyi süketszobában éri. És ki tudja meddig bírnék ilyen irányú NASA kísérleteket sós vízben, csend- és sötétkamrában - szívesen kipróbálnám, gondolom, a sötét miatti "klausztrofóbiától" esnék pánikba hamar. És persze saját zeneszobám se lesz sose olyan, mint egy valódi süketszoba. De házi zenehallgatáshoz számomra egyértelműen ez a követendő irány. A lényege, hogy csak azt halljam, ami a hangszóróból kijön.
-
AMDFan
addikt
válasz #03969024 #2346 üzenetére
Nekem S60-am van, igaz régi, 2005ös, de abban nagyon gyatrán szól a cucc. Pedig az akkori legjobb hifi van benne. Ez általában igaz a legtöbb gyári autóhifire. Nem hallottam még olyan gyárit ami megüt egy komolyabb szintet. De az is igaz, hogy az új autókat tekintve Arteonnál komolyabban nem is hallgattam zenét.
-
Dißnäëß
veterán
Nemetben, S320CDI, ha jolszamolom, 7-8 eve. Taxi volt, reptertol a hotelbe. Hat en ott leultem, autoban attol a hangminosegtol. Gyonyoruen szolt. Hozzateszem, csal a Merci, mert olyan alacsony noise floor mellett konnyu dinamikat produkalni Ajto cuppant es mintha a kulvilagot csak odavetitene valami egy szimulatorba Neked..
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest