Hirdetés
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Malibutomi #11425 üzenetére
Ezen mindig sírok... Be van fosva a média, hogy hű-hó, vízhűtő, de közben meg szinte minden oldal megjegyzi, hogy jó-jó a Titan-X, de elkélt volna már rá egy komolyabb hűtő. De ha az AMD most rátesz egy sokkal jobb hűtőt, akkor mindenki maga alá van tojva, biztos mekkora kazán lesz. LOL. De szépen elmagyarázta a csóka, mi a pálya.
-
HSM
félisten
válasz Malibutomi #13448 üzenetére
Az 1500MHz-es memória önmagában cáfolja, hogy csak átnevezés lenne. A legtöbb 290-en nem lehetett akkora órajelet stabilan belőni, hiába voltak szinte mindegyiken 1500Mhz-es memóriacsipek..
A 384GB/s elég baba.
-
HSM
félisten
válasz Milka 78 #13453 üzenetére
Ezt a verziót kizárnám kb. ahogy van.
Jelenlegi programokban nem mész vele sokra, de DX12-ben ez nagyon könnyen megváltozhat aszinkron compute-al. Nincs már az olyan messze.
(#13455) daveoff: A közel 2X erősebb barokkos túlzás. Árban megvan a hármas szorzó is, sebességben már csak +33-37%-ra futja.
Akinek ez a középkategória, az szvsz eléggé el van tévedve....GPU-Z szerint... Gondolom, képben vagy, hogy amíg nem frissítik a GPU-Z-t addig hajlamos marhaságokat írni. Ja, bocs, úgylátszik mégsem....
-
HSM
félisten
válasz Milka 78 #13479 üzenetére
Azt, hogy változatlanul hagyták a csipet csak nyomtak kis feszt a memóriavezérlőnek. Azért vetném el, mivel eddig is a fogyasztás volt a szűk keresztmetszet a 290-eknél, nem hinném, hogy a fogyasztás rovására növelnék az órajelét, nem lenne logikus.
Hát nézd, Te ezt gondolod 390 ként 0-nak, én meg az Nv féle GM204 Maxwell-eket tartom ehhez képest egy 0-nak 256biten. A "980 szintű karihoz" szvsz nem 1200-as órajel fog kelleni, hanem jobb fogyasztási mutatók. Tehát az 1200MHz-re teljesen kihajtani a csipet eleve nem lenne jó opció, ennyit tényleg nem lehet hozni egy átdolgozott revízióval. Viszont 1000-1100Mhz között ha ügyesek, még kijöhet egy igen jó teljesítmény/fogyasztás arányú versenyképes sebességű termék.
Ami pedig a memóriát illeti, egyre inkább úgy fest, hogy a DX11 limitációinak megszűnésekor eléggé komoly jelentősége lesz a memóriarendszer sebességének, tehát aki nem csak fél évre veszi a kártyáját, ez a növel sávszélesség még igencsak jól jöhet számára. Itt is utalok vissza a GM204-ekre, amiknek 256GB/s-nél végük, mint a botnak, ez a 390 meg gyárilag 384GB/s, elég merész.(#13480) Ren Hoek: Egy egyszerűbb csipet magasabb órajelen lehet általában járatni. No, meg tegyük hozzá, hogy a GPU erejéhez képest szűkös memóriabusznak is lehet köze hozzá. Nem véletlen, hogy a Keplerek közelsem mentek ilyen órajeleket, gondolok a 780-as sorozatra.
(#13484) Jack@l: Én a 290-re mint szériára gondoltam, de amúgy sem valami egetrengető a sima és az X-es közötti durván 10% sebességkülönbség.
"kevés munka, sok kamu szöveggel" szerintem éppen az Nv stratégiájára igaz most, kihoztak egy GPU-t, ami kb. a DX11 korlátaiból "él", és jól megszivatták vele a konkurencia modernebb API-khoz tervezett cuccait, amik így melegnek és sokat fogyasztónak tűntek hirtelen. Egy lépés előre, kettőt hátra. Most még nem látszik ennek hátránya, de ez nagyjából egy éves távlatban még igencsak az ellenkezőjére fordulhat. Gondolom, számodra is látható, hogy nem lehetett túl nagy munka így lehozni 3 csipet, hogy kb. tökugyanaz mindhárom, a 960-ból kettő egy 980, és még egy 960 hozzá az a 980 Ti. Gyakorlatilag ők is csak egy újdonságot hoztak. A 960 meg aztán végképp vicces lehet majd egyszer mondjuk a jelenleg megvásárolt Radeon 280-ak ellen, gondolok a 128bit vs 384 bites memórabuszra.
(#13491) ffodi: A legtöbb esetben a GPU nem bírta emlékeim szerint, Hynix-ekkel sem.
-
HSM
félisten
válasz Jack@l #13531 üzenetére
Aggódsz, vagy nem aggódsz, ha a DX12-ben egymás mellett fognak menni párhuzamos azok a műveletek, amik most egymás után mennek, oda igencsak kelleni fog a memóriarendszer. Ha a GPU kétszerannyi része aktív egyszerre, annak adatból is jóval több fog kelleni ugyanannyi idő alatt.
De ja, pontosabbat majd egy kb. fél év múlva látunk majd. -
HSM
félisten
Próbálj meg egy kicsit nem lehúzás üzletpolitika szemmel gondolkozni. Ha nem akarsz vagyonokat költeni a gépre, és minden generációnál lenyelni az értékvesztést és újat venni, akkor igencsak nem mindegy, mennyire passzol a vásárolt cucc a jövőben várható domináns technológiákhoz.
Az Nv majd röhög a markába, mikor veheted meg majd a Pascalt jövőre, de azt nem látom, Te miért jársz jól azzal, hogy pár zacskó csipszet fog érni a kártyád az új játékokban a mostani árához/teljesítményéhez képest.
-
HSM
félisten
Nem értek egyet. Jelenlegi infók alapján minden lesz az az új gyártástechnológia, csak olcsó nem. Tehát nem igazán lesz gazdaságos ilyen böszmenagy csipeket készíteni rajta. Tehát nem számítok ilyen durva amortizációra.
Látva az async compute jelentőségét a DX12-ben viszont erősen úgy fest, hogy a jelenlegi GPU-k DX12 sebességét erősen a memória sávszélességük fogja meghatározni. Onnantól pedig GTX980 max 256GB/s, R9 290: 320GB/s, R9 390 pedig a pletykált 1500MHz-es órajelellel 384GB/s. Szóval erősen úgy fest, hogy a GM204-es GTX-ek sorsa lesz egy év múlva a 270X szintű teljesítmény.
A Fury pedig igencsak jól fogja állni a sarat a jelenlegi állás szerint 640GB/s sávszélességével.(#13658) Asbee: A felhozott érvedre reagáltam, miszerint azt gondolom-e, hogy az Nv csak ül a babérjain. [link]
Önmagadnak mondasz most ellen keményen.
"Úgy gondolod ők ezt a sorozatot azért hozták ki, hogy majd a jövőben ezzel érvényesülnek?"
Tehát Te magad állítottad, hogy NEM azért hozták ki ezt a sorozatot, hogy a jövőben ezzel érvényesüljenek. Én is ezt mondtam a zacskó csipsszel. A kérdés csak az, mikor fognak a modernebb motorok befutni, amikor ez bekövetkezik...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Csabro #13663 üzenetére
Na oké, csak most az új AMD széria versenyképessége volt a téma. (Találgatós topik, vagy mifene.)
Ha van egy cucc, ami hasonló sebességet tud, és jövőbiztosnak ígérkezik, és van egy másik, aminek van egy elég érzékeny pontja, amiből könnyen gondok lehetnek akár mr egy év múlva is, akkor ez nem egy komoly előny?
Ha most veszel kártyát, akkor a HBM2-es Pascal csak arra lesz jó, hogy a 256GB/s-re limitált Maxwell-ekből zacskó csipsz legyen. Ha meg egy zacskó csipsz lesz 100 000-150 000 forintjából az embernek, az azért kellemetlen. Szerintem legalábbis.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Nem azért genyó banda, mert kidobott egy cuccot, hanem azért genyó, mert egy olyan szériát dobott ki, aminek éppen az a gyenge pontja, ami a jövőben a legfájdalmasabbnak ígérkezik. Ez azért nem a legjobb hozzáállás a vásárlóbázisukhoz az én véleményem szerint. No mindegy. Mindenki azt csinál a pénzével, amit akar.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
a) Nem tudom, hogy vagy vele, én mikor játszottam, évi átlag 4-5 AAA-s játékot toltam végig, nem többet, ennyi volt az elvárás a kártyáimmal, ezeket kellett tudniuk. No, meg multira egy két plusz cím. Nem hiszem, hogy 20+ játék kéne ahhoz, hogy valaminek létjogosultsága legyen.
b) Szerintem borítékolható, melyik stúdió ne akarna extra effekteket, ha relatív olcsók?
c) Az optimalizációk eddig is benne voltak, ez nem változik, csak egyszerre több egységet kell majd etetni adattal. A nem létező sávszélességet nem lehet ütemezéssel pótolni.
AMúgy elég fukar voltál azzal az 1%-al, nem gondolod?
(#13673) oliba: Ha tényleg ekkora lesz, olyan ára lesz, hogy majd csak győzzünk pislogni. Nem a mostani cuccok ellenfelei lesznek. De majd úgyis kiderül.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Szerintem itt nem diktálás van, hanem folyamatos küzdelem mindkét oldalról. Hol itt osztanak ki pár pofont, hol ott. Hol itt szövetkeznek a jobb partnerekkel, hol ott.
Én nem nyilatkozok úgy, mintha az AMD lenne a piacvezető, de úgy gondolom, a jelenlegi hasonló sebességű cuccai sokkal biztosabb alapokon állnak, mint a 970/980-as Maxwell-ek.Én úgy gondolom, a jelenlegi konzolgeneráció még nem igazán van kihasználva, fogunk mi még itt izgalmas dolgokat látni.
(#13680) gbors: Az megvan, honnan jött, de akkor is fukar számokat adtál meg.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz keIdor #13717 üzenetére
Egy dologban más a mostani szituáció. A G80 és R600 esetén legjobb tudomásom szerint a G80-ban egy nagy fogyatékosság volt, miszerint nem szerette a geometry shadereket. Ugyanakkor az R600-nak is megvolt a maga baja, érzékeny volt a fordítóra és a kódra, ami futott rajta. Namost ez azért egy elég specifikus dolog, nem igazán vitték túlzásba a használatát, nem volt belőle gond, inkább a Radeon fordító függőségéből. Fordítva is tudok ilyet, 5870 szemben a GTX480-al. Ott meg az Nv volt az okosabb csip, magasabb geometriai sebességgel, Nv-ék tesszeláltatták is a Crytekkel az óceánt a város alatt a C2-ben. Azonkívül amúgy ott se borul az "erő egyensúlya" idővel sem.
Ugyanakkor ez a memóriás fogyatékosság nagyon általános dolog, és szembe megy a következő generációs motorok működéséről olvasható infók által diktált elvárásoktól. Ilyen nem volt a korábbi esetekben.
Amúgy van olyan eset a történelemben, ahol baj volt az Nv csipjeivel hamar. Az FX5800 és 9700-as Radeon esete, ahol megjelenéskor még gyorsabb volt az FX, viszont rövid időn belül lemaradt a modernebb címekben, mint a borravaló. Szóval volt amikor bejött az aggodalom, volt amikor nem, mindkét oldalról.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz daveoff #13866 üzenetére
Nem hordtam össze baromságokat. Csak megemlítettem, hogy egy kb. egyhetes hírt hoztak le, ráadásul megalapozatlan következtetéssel.
Van, hogy olvasom a tesztjeiket, de messze nem a legprofibbak.(#13867) ffodi: A rebrand az, amikor fogják ugyanazt a terméket (csipet), és eladják, mintha új lenne. Pl. mint az OEM HD8000-esek.
Amikor ugyanannak a csipnek hozzák le egy továbbfejlesztett, új revízióját, az azért nálam nem egészen a rebrand fogalma alá tartozik.
Nyilván, nem olyan jó, mint egy vadonat új termék, de sokkal jobb a sima rebrand-nál.(#13868) Asbee: Képzelem, mennyire sok tapasztalatod lehet a 7970 fogyasztásának változása terén, amikor sosem érdekelt, mennyit fogyasz a géped, mindig felhúzod, amíg csak bírja.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Érdekes, a Prohardver is tudott róla. [link]
(#13871) mcwolf79: Még nem tudni semmit a termékről. Úgy meg hogyan ítéled meg az árát?
Függetlenül ettől, az a 3,5+05GB tényleg csúnya átverés volt. Nem találsz hasonlót az AMD oldalon.(#13872) ffodi: Én amondó vagyok, hogy így másfél évvel a bemutatkozása után már elég új tapasztalat lehet a mérnökök kezében, hogy egy lényegesen jobb revíziót összehozzanak a csipből. Szvsz azért csak 50Mhz, mert csodát azért nem lehet revízióváltással tenni, és nyilván nem akarták még 50MHz-ért kidobni a megspórolt wattokat az ablakon.
Amúgy a rebrand ellen szól, hogy más néven hozzák a csipet. Azt pedig nem szokták átnevezni, ha nem nyúlnak hozzá. Lásd pl. 7970-280X esetén is maradt a Tahiti GPU-név.
Nem tudom én sem, mit sikerül összehozni, de az nem tetszik, hogy egyesek előre temetik az egészet....(#13874) ffodi: Nem kérdés, hogy én is inkább apróról szemeznék 290-est... De azért azt látni kell, hogy nem lesz mindig elég, megfelelő használt kártya. Pláne, ha mindenki használtan akar majd venni...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz daveoff #13879 üzenetére
Az első oldalon, amit linkeltem.
(#13880) Szaby59: Emlékeim szerint ott is hozzányúltak, mintha BOOST-ot kapott volna a simához képest. De azokat nem igazán követtem, lehet tévedek.
A notebookokat kár lenne idekeverni.
(#13882) ffodi: Szerintem csak simán túl lett reagálva sok dolguk. Most is nézd meg, micsoda cirkusz van a 300-as széria előtt.
Ebben biztosan benne van egyfajta kettős mérce is. Nézd meg pl. az Nv-nél a 3,5+05GB-os dolgot, áhh, jó az úgy is. Ha meg szóba jön a Mantle, akkor egyből, hogy nem jó semmire, és az AMD hogy átvert mindenkit. Érdekes dolgok ezek....Hát nem tudom, a 290-es szériát illetőleg nekem jól működött, nem volt BS. A ZeroCore hibák nagyrészét szerintem bizonyos alaplapok okozzák. A drivertámogatással sem volt bajom, mikor 290-em volt.
-
HSM
félisten
válasz mcwolf79 #13902 üzenetére
Hirtelen mindenkinek nagyon fontos lett az ~100W. Mind1, nem is ez a lényeg.
(#13904) Ren Hoek: Szerintem elsősorban az új termékek versenyképességéről folyik a találgatás, és nyilván ebbe beletartoznak a 390 konkurens kártyái, azaz a 970 és 980, szóval nem teljesen OFF ez itt.
Az sajnos igaz, hogy a 290-eken sok alulméretezett hűtős kártya van, reméljük a 390-nél javul majd a jó szívvel ajánlható termékek sora.
Látod, most is egyből előkerülnek a fogyasztásos dolgok, és szerintem ha nem teljesen hülyék ülnek AMD-nél, rágyúrnak a fogyasztásra az új csipnél. Pláne, hogy a konkurenciának jelenleg ez a legnagyobb ütőkártyája.
Ráadásul már a mostani 290-ekben is viszonylag sok "tartalékot" hagytak, ami a feszültségük belövését illeti, szóval bízok benne, hogy találnak lecsiszolható wattokat.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Menthirist #14116 üzenetére
Szerintem az Nv néz mindenkit hülyének, amilyen áron adja a 960-akat 128bittel. Az évtized vicce kb.
-
HSM
félisten
válasz Menthirist #14121 üzenetére
Azokat nem követem, csak benéztem a topikba.
Egyébként DX12/Vulcan alatt még komoly gondok lehetnek a 960-nál is a lassúcska memóriából, pont ahogy a 970/980 és 390 versenyképesség összehasonlításnál írtam tegnap. Ma még nem kell sok sávszélesség, mivel visszafog az API, és a játékok is takarékosan bánnak vele, de semmi nem garantálja,m hogy így fog maradni. Sőt, elég sok információmorzsa utal arra, hogy éppen ez lesz a modern API-kban az igazi meghatározó szűk keresztmetszet.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Malibutomi #14131 üzenetére
VSR.... Pfff... Zsákutca funkció.
-
HSM
félisten
válasz Malibutomi #14402 üzenetére
No és a Tonga újdonságokon felül az észbontó memória sávszélesség is igencsak jó hatással lehet az adatéhes ROP-okra. Ez a 64 ROP 110%-ra lesz itt kihajtva.
-
HSM
félisten
válasz TTomax #14477 üzenetére
Igen. Mivel a mostani játékok kis sávszélessé igényűre lettek tervezve. Ahogy a DX11 API is jelenleg komoly limit. Ez nem jósda, hanem józan előrelátás.
(#14478) Szaby59: Az csak bizonyos körülmények és bizonyos adattípusok esetén működik. Nem bíznám rá magam. A felbontás sem dob igazán jelenleg az igényen. Ha majd sokszorennyi objektum lehet az új API-kkal a jelenletekben+async compute, ott egészen más lesz az igény.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Ren Hoek #14525 üzenetére
Arról itt egy szó nem esett, melyik mennyit profitál belőle. 10% profitálás is profitálás, és 50% profitálás is profitálás.
Most nem fogok utánakeresgélni, de jópár poszt utal rá, hogy mindezek mellett is a memória sávszélesség lesz a meghatározó szűk keresztmetszet a DX12-vel.
Szerintem Abu leírásából elég világosan átjön, melyik architektúrában vannak bőséges, kihasználatlan tartalékok, és melyikben nincsenek.
Tíz pipeline és negyedére zuhan össze, az azért nem az igazi. -
HSM
félisten
válasz Menthirist #14527 üzenetére
Arra próbáltam finoman utalni, hogy ha ennyire nem fekszik neki ez a dolog, akkor igen valószínű, hogy 2 futószalaggal sem fog olyan szépen gyorsulni, mint a Radeon.
-
HSM
félisten
válasz Jack@l #14529 üzenetére
A Tonga egy feleannyiba kerülő termék, mint pl. egy 980. Ott még elmegy szódával a 256bit, szerintem. A 128bites GTX960 ellenfele, szóval ha így nézed, egész más fény vetül arra a 256bitre.
(#14532) v_peter2012: Ennek az async compute-nak már évekkel ezelőtt jönnie kellett volna. Eszement marhaság, ahogy a jelenlegi soros feldolgozási modell működik a mai modern hardvereken.
A sávszélességes dolgok már egy éve is téma voltak, legalábbis én már akkor fogtam a fejem, mikor kijöttek a Maxwell-ek. Pedig akkor még nem sokat tudtunk a HBM-ről.Én értem, hogy egy év múlva elvileg jön a Pascal, de aki most vesz magának VGA-t, annak a mostani vasak mellett kell döntenie. Az meg elég ráfizetős tud lenni, ha évente kell fejleszteni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Egyébként a konzoloknál nem egészen értem, honnan jön ez az 1G+2C. Elvileg a PS4-ben 8 ACE van, fejenként 8 compute stream kezelésének képességével, a BOX-ban pedig elvileg 2 ilyen, bár a Box-ról csak elég homályos infókat dobott a Google....
A régi GCN1 viszont ACE egységenként csak egy folyamot kezel tudtommal, tehát az az "igazi" 1G+2C.
Persze, lehet valamit összekevertem.Amúgy azt írtam korábban, hogy a 370 azért kicsit gázos, így Pitcairn nagyon sokadszorra, azt legalább felhúzhatták volna egy modernebb GCN szintre. Bár azon az árszínvonalon azért nyilván mások az ember elvárásai a termék időtállóságával kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Egy 290X 250W körüli átlagfogyasztásából bő 50W a memória a tapasztalatom szerint. Így számoltál?
Akkor mondjuk 200W a GPU, legalábbis nálam a 290-en 1,15V körül, ez +39%-al több tranzisztor, az azonos feszen, +25W a HBM, az épp 303W, innen indulunk.
Ha mondjuk engednek az órajelből 10%-ot, akkor 278W a cucc, de a 950Mhz környékéhez már elég lesz jóval kisebb fesz, mondjuk legyen 1,05V, az mondjuk 235W. Ha még lejjebb mennek, mondjuk 900MHz-re, oda durván 1V elég lehet, az már csak 205W memóriákkal együtt kompletten. És így lehet menni lefelé mégtovább, de itt már nincs sok tapasztalatom sajnos.
Persze, ez csak előzetes játék a számokkal a régi 290-em tulajdonságai alapján.Ezért is írtam, hogy előreláthatólag közelsem fog kelleni olyan durva butítás a jó fogyasztáshoz, mint amit egyesek vizionálnak, és ezért kacagtam magamban, mikor valamelyik hír topikjában a GTX970 sebességére várták.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Szerintem simán. Már a régebbi Tahiti csipek is tudták, azóta sokat csiszoltak a gyártástechnológián. Javaslom a Logout tesztem, megnéztem anno 850Mhz, beállított 0,95V-on, valójában 0,9V-on [link].
A 290 is igen jól bírta az alulfeszelést, csak ott sajnos ki kellett (volna) lőni hozzá a PowerTune-t, az meg macerás lett volna, így azt azért nem teszteltem ki ilyen alaposan ezen a téren.
Ami a "tömegesen bírják-e" kérdést illeti, 7970/280X-ből jópár járt nálam, és egytől egyig jól bírták az ilyen jellegű visszaélést.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Menthirist #14899 üzenetére
Ami a 7970-et illeti, egészen durva, milyen szépen megállja a helyét a mai napig.
-
HSM
félisten
válasz Ren Hoek #14903 üzenetére
Az említett 370-es csipje egy igen korai fejlesztés, ami a 7870-en debütált Pitcairn néven 2012 elején.
Szerintem is illett volna már a 300-as szériában kicsit felújítani, de ettől függetlenül a mai napig nem rossz kártya.
Azt is érdemes végiggondolni, hogy nyilván nem várható el egy 150 dolláros (értsd igencsak olcsó) kártyától ugyanaz a teljesítmény, extralista, és várható időtállóság, mint egy 300-400, netalántán 1000 dolláros kártyától. -
HSM
félisten
A HDMI2 csak a 4K TV-k esetén fontos. Asztali 4K esetén tökéletes opció a DP. Másfelől TV-n rá tudod ereszteni FHD-n sok-sok Hz-en HDMI-n és máris működik. Nem 4K-ban, ez tény. Filmezni viszont elég a 4K-n elérhető 30hz. Szóval van egy kis vihar a biliben vonatkozása ennek a HDMI2 dolognak.
A 390X esetén véletlenül se feledkezz meg róla, hogy magasabb órajelen van járatva és dupla annyi memória van rajta. Lehet meglepően hangzik, de a memória sem működik áram nélkül. Már a 290-ek 4GB-ja is 50W magasságában volt fogyasztásban.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Jack@l #15194 üzenetére
Se 4K TV-vel, se monitorral nincs senki ismerősöm.
Én alapból a 4K-nak nem látom amúgy sok értelmét, főleg játékra, sokkal többre becsülöm a magasabb sebességet, vagy effekt-minőséget. Persze, aki széles látószögre vágyik és épít egy többmonitoros rendszert az más, de ez, hogy egy eszközbe FHD helyett 4K, nekem valahogy nem adja, akár TV, akár monitor. Legfeljebb munkára látnám értelmét, óriási monitorokon.
És itt el is érkeztünk oda, miért nem akkora gond (szerintem) a HDMI2 hiánya TV-n, FHD-vel mehet a játék jó sebességgel/minőséggel, 4K-ban meg lehet tökéletesen filmezni 4K-ban 24/25/30hz-en.(#15195) Menthirist: A Tongával együtt fejlesztették, sanszosan ezért nincs benne, csak a HBM miatt nem jelent meg eddig. Gondolom, a kész részeket nem akarták már újra összekuszálni.
(#15196) TTomax: De-de. Próbáld csak ki, lefixálod 1250Mhz-re az órajelét, hozzá sem érsz, máris +50W-ot kér a cucc.
A FHD-re aki ezt írta, annak fogalma sem volt akkor dolgokról. Ezt most írhatod nekem, más hülyeségeiről nem én tehetek.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Menthirist #15200 üzenetére
Nem általánosítottam. Az álláspontomat írtam le, ahogyan Te is. Azért ha racionálisan végiggondolod, szerintem neked is világos lesz, hogy nem a 4K felbontástól lesz szép egy játék grafikája. Arról nem is beszélve, hogy "veszteségmentesen" rámehet a FHD a 4K kijelzőre. A sebességes büntetése pedig hatalmas a 4K-nak. Ha a 30Hz zavar, a 30 körüli FPS is fog.
A csip ha már le volt tervezve, elég nagy gabalyodás lehet, ha bizonyos helyre még hozzá kell toldani ezt vagy azt. Nyilván jó okuk volt így kihozni. Egy új revíziónak is iszonyat költségvonzata van, nemhogy egy ilyen áttervezésnek.
Szerk.: Jön az átalakító nyáron, problem solved.
(#15201) TTomax: Nem írtam ilyet. Viszont a régi 290X 8GB-okon így volt, mivel oda kétszerannyi csipet tettek, mint a 4GB-os kártyára. Így a kétszerakkora kapacitású ramcsipekkel biztos nem ennyi a plussz fogyasztása, viszont borítékolhatóan bőven a kisebb kapacitású csipek fölötti.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz keIdor #15207 üzenetére
Természetesen ez így van. A FHD monitorban nagyjából 24"-ig jó. De ennek az az oka, hogy viszonylag közelről szokás egy monitort nézni. (Ugyanis a látás/optika miatt döntő fontosságú, milyen távolságból nézzük!)
Ezért nem gáz pl. ugyanaz a FHD felbontás egy 55"-os TV-n pl., mivel azt meg legalább 3X messzebbről szokás nézni, mint egy monitort.
Ugyanakkor a 4K csak TV-ken probléma a Fiji/Tonga-val, mivel DP-on kimegy belőlük a 4K 60hz-en, csak a HDMI-re van 4K-n egy 30hz-es korlát.
Tehát monitorból nyugodtan tehetsz mellé 4K-sat, TV-ből kell észnél lenni, mivel ott a HDMI2 az elterjedt bementi szabvány, ellentétben a monitorokkal, amiken szép számmal találni DP bemenetet is.De ugye nyáron jönnek a DP-HDMI2 átalakítók, szóval ez meg fog oldódni szépen.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Menthirist #15211 üzenetére
Arra gondoltam, hogy nem a 4K fogja meghatározni a kép részletgazdagságát, hanem a játék készítői. Még FHD-n is ritkán a felbontás, ami limitálja a részletgazdagságot. Ne felejtsd el, hogy a látásnak is komoly fizikai határai vannak. Szóval igen, 4K-ban szebb lehet a játék, ha a készítők kellően sok (értsd pokoli sok) részletet tesznek bele, és Te is olyan távolságból nézed, ahol ez érvényesülni tud.
Én nem a 4K --> FHD konverzióról beszéltem, hanem a 4K megjelenítőn FHD tartalomról. Igen, így 4 pixel működik egyként, de nem veszik el részletesség, mint ami általában történik, ha nem natív felbontásban megy egy LCD kijelző, mivel így nincs szükség interpolációra.Ugyanakkor írod is, hogy zavarna a 30FPS, de közben el is várnád, hogy csurig legyen a játék részletekkel. Hát erre elég kicsi esélyt látok. A rengeteg részlet hatalmas felbontáson olyan számításigény, amitől még egy Fury is igen messze van. Ez szerintem ma még csak álom.
(#15214) Erdei88: Ha ilyen jelentéktelen, kb. magától megoldódó dologról lenne szó, akkor nyilván. De pl. Maxwell-eknél nem fog megoldódni magától a 3,5+0,5GB-os dolog, nem fog megoldódni a sávszélesség szűkössége, nem fog megoldódni a régebbi generációk megfelelő supportja, a GW mesterséges gépigény-növelése.
Ezeket nem tudod kivédeni egy párezer forintos kütyü beszerzésével, ráadásul a tulajdonosi körből is sokkal többeket érint, mint ez a HDMI2-es dolog fog a Fury-val.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Apple asztali gépek
- DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- VoLTE/VoWiFi
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Fűnyíró topik
- Formula-1
- BMW topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest