- iPhone topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Yettel topik
- Poco F4 - uzsonna tavalyi receptből
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
ma Az új aktivitáskövető rendkívül hasonlít egy Apple Watch-ra, de a funkcionalitás és az ár nyilván nem.
-
Jövő hónapban érkezik Apple eszközökre az Assassin's Creed: Mirage
gp Az előzetes információk szerint a játék első 90 perce ingyen elérhető lesz bárki számára, a teljes verzióért természetesen fizetni kell.
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
sb
veterán
Januári cikk innen:
A magok letiltása eléggé speciálisan fog működni, mivel a Zen processzormagok nem tilthatók le csak úgy. A Summit Ridge lapkában két core complex modulban található négy-négy mag, és a letiltást úgy kell végezni, hogy mindkét core complex modulban ugyanannyi mag legyen.Ez alapján még a 4 magos is 2+2 lenne. Bár az a felezett cache-nek meg a józan észnek is ellentmondana.
De lehet, hogy itt csak a 6 magos procikról meg a 6/8-asok bios/sw-ből való magletiltogatásáról van szó. -
sb
veterán
Kód függő. Amelyik kód nem keresztbe kasul fog egymástól függeni (amik amúgyse szeretnek sok szálra skálázódni) azok remekül fogják magukat ezen a felépítésen érezni szvsz.
Az ütemezőn kívül (ill azzal együtt) ez a kulcs szvsz. Ha egymástól függnek akkor ütemezhetjük akárhogy... de akkor valóban gyenge eleve a párhuzamos kód is.
A harmadik megoldás a gyors interconnect lenne de azt már ugye nem lehet belevarázsolni.@Fiery:
Igen, olvastam fentebb, meg ezért írtam, hogy elég nagy hülyeség lenne. A felezett cache-ből is ez adja magát. A cikk valószínűleg az sw-ben is tiltogatható magokról szól. Ha már megvan a 2db CCX akkor nem lehet összevissza tiltogatni.Nekem a 4/8 lenne amúgy is szimpatikus. A 3+3 felállás lehet a legproblémásabb ilyen szempontból, tekintve, hogy a leggyakoribb több magra skálázódás ma talán 4-ig jut el pl. a játékokat tekintve.
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Fentebb írtam mire gondolok: A legtöbb program, játék azért még nem skálázódik nagyon 4 mag fölé, viszont a annyit már megmozgat. Ez így 4/8-ason befér egy CCX-en belülre, a 6/12-esen viszont nem. Szóval simán lehet akár lassabb is és nem valami speckó kódról van szó.
@carl18:
I5 6500 6,2
R3 1100 6,32
Cinebench 11,5
Nálam a i5-6500 6.38-at tud de sokat nem változtat az arányon.
Egy szálon Skylake/Kaby szint... és erre jön még rá az elvileg jobb HT.@schawo:
az intel árazása egy rohadt nagy átverés volt eddig is
Ez eddig is látszott sajnos ránézésre. Pár 100MHz-ekért kegyetlen felárat kértek. A legordítóbb talán a mobil U prociknál volt, ahol az i3-i5-i7 gyk. ugyanaz, csak némi +frekit dobnak rá.[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Óótejóég.
Nem gondoltam, hogy magyarázni kellene az egyértelműt. Nem minden párhuzamosítható és ami nem ott csak kvázi független feladatokat lehet/érdemes szálakra bontani. Tehát egy játékban (de bármilyen más feladatban is) nem triviális a "ha X magra skálázódik akkor X+2-re is fog". Sőt, épphogy feladatfüggő.De elég ránézni az utóbbi 5-6 év grafikonjaira is. Átlag perf rating grafikonokon 4/4 és 4/8 között is alig volt különbség. De sokszor még 2/4 vs 4/8 között is alig.
Most elindult valami, a Malibutomi által linkelt árbán látszik (és én is írtam fentebb), de elég ugyanott belenézni egy másik tesztbe/grafikonra...A lényeg szerintem:
1. Elindult valami, már ma sem felesleges 4/8 felett gondolkodni.
2. 1-2 év múlva meg lehet, hogy musthave lesz a most látottak alapján.
Szóval nem a Ryzen ellen beszélek.
De ettől még szűk fél-egy évre visszamenve és a felsorolt 10-20 játékon kívüli maradék világban még sajnos nem sok értelme van/volt. Az meg szintén nem változik, hogy a többszálúság szigorúan feladatfüggő így korlátozott. Ettől még vannak lehetőségek amikre bőven és könnyedén lehetne használni... ezeket már a HSA kapcsán is vallottam: pl. rendes fizikát, AI-t a játékokba és máris remekül párhuzamosítható feladatok vannak.@joysefke:
Ez akkor igaz ha nincs korlátozó tényeződ és párhuzamosítható a kód.
Ha megnézel egy grafikont és azt látod, hogy +2-4 maggal mondjuk 20-30%-ot gyorsul valami akkor miért segítene többet két 100%-os mag? Ez önmagában nem elég.
És az n megjegyzésem arra vonatkozott, hogy a második CCX bevonása még hátrányt is okozhat, nem tudjuk mennyivel lassít. Szóval simán lehet olyan, hogy ha valami 4-6 magig/szálig gyorsul és már csak ilyen visszafogottan akkor esetleg érdemesebb lehet CCX-en belül maradni. Nem magyarázom tovább, sztem elég egyszerű az elv amit mondok. -
sb
veterán
Neked és Malibutominak:
Kisarkítjátok. miközben szvsz a másik irány (volt eddig) az általánosabb.
1. Ha CCX-en kívülre kerül 1-2 szál egy programból az lassíthat. Ezt írta Fiery infókra hivatkozva. Erre írtad te, hogy ütemezőt kell módosítani. Tehát vélhetően ezzel egyetértesz.
2. Ha így van akkor miért ne lehetne gyorsabb egy CCX-en belül 4/8-on egy program aminek ennyi erőforrás épp elég, mint 2db CCX-en felosztva és ezáltal lassítva, pl.: 3/6 + 1/2. (Nyilván 1db CCX-en belül 3/6-tal egyértelműen kevesebb az erőforrás.) Az 1. pontból nem ez jön le.A kérdés, hogy hány ilyen program van ami elvan 8 szálon (de inkább 4 magot mondok, mert magok szintjén van meg a teljes erőforráskészlet, az SMT ugye nem ad hozzá annyit) és efelett már nem skálázódik normálisan, hogy akár plussz valós magok gyorsítsanak rajta annyit amennyit (nem tudjuk mennyit. ) az interconnect lassít. Mondjuk csodálkoznék, ha ez 20-30%-okat lassítana...
Nem mondtam, hogy minden program ilyen, de elég sok lehet.
Az meg szvsz nettó hülyeség, hogy ha X szálig skálázódik valami akkor X+2, X+4... szálig is. Ez teljesen feladatfüggő.
A tévedés itt lehet.
Volt egy teszt amiben skálázódott 6-8-10 magig pár játék.
1. probléma: Sorrendet kár nézni, írtam már korábban is, hogy a többmagosok 16-ból 6 esetben voltak gyorsabbak egyértelműen a 7700K-nál, 10 esetben max ugyanazt hozták csak. Órajel előnye van a 7700K-nak, azt le kellett dolgozni (bár itt is árnyalja, hogy a sokmagosok esetleg kevesebb maggal, kicsit nagyobb órajelen mentek-e mint fullra terhelve 8-10 maggal )
Ebből annyi látszik, hogy valami már elkezdődött és a jövő ez lehet. De ezt nem tagadtam, már írtam korábban magamtól is...2. probléma: Ez max 20%-ot jelent, amit a több maggal hoztak a 7700K-n. Ez annyira nem jó skálázódás, nemde? Azt meg nem látjuk a CCX-en kívül kerülve mennyivel lassulunk de máris borulni látszik, hogy a hatmagos +2 magja úgyis annyira húdesokkal több kraftot ad hozzá a program futásához.
Skálázódik a program 4/8 fölé is, hiszen gyorsul... és mégse olyan jól.3. probléma: Mutassatok ezen kívül más teszteket, ahol nagy különbség van átlaggrafikonokon.
Akár játékokban, de lehet teljes átlag is, egyéb alkalmazásokkal. És lemehetünk nyugodtan 2/4-ig. Computerbase-en:
FHD game: G4560 - 7700K 127%
720p game: G4560 - 7700K 142%
Minden alkalmazás: G4560 - 6950X! 230%
Eddig ebben éltünk, akkor is, ha most van már mondjuk egy tucat játék ami nemcsak 4/4-4/8-ig él és afelett nem csak 10-20%-ot gyorsít. Nagyrészt a mp-eken kívül ezért is volt elterjedt a 4/4 i5. Meg azért ment a vita még a 2/4 használhatóságáról is...
Alig volt kimutatható előnye átlagosan akár a 4/8-nak, akár több magnak. -
sb
veterán
Először is:3/6 magnál 33%-al lehet gyorsabb csak a full CCX-es 4/8 mag/CCX. Tehát, ennél nagyobb hátránya elméletileg sem lehet a hatmagosnak.
Ez igaz. De egy 33%-kal gyorsabban futó program 4 vs 6 magnál már önmagában elég gázul néz ki. Szerinted ha egálban lenne akkor nem fújjolna a közönség?
Ezzel szemben, ha a program jól skálázódik, akkor a +2 mag az +50% teljesítmény. Tehát, ha 10-20% el is bukik a CCX közötti kommunikáción, még mindig masszívan előnyben van.
Ez is igaz, ha tökéletesen skálázódik. De ilyen csak 1-2 kivételes programban (a kb. tökéletesen párhuzamosítható feladatokban*) van és azon belül is 1-2 kivételes esetben. És akkor a következő pontban van a tévedésed alapja…
Ezt az állítást ugyan mire alapozod?
Ez alapvetés, hogy nem párhuzamosítható minden, feladatfüggő erősen. Nem nagyon van mit magyarázni rajta. De azt hittem ez világos számodra mivel a CCX lassulásnál is írtad, hogy a szálak egymásra(adat, eredmény) várhatnak és ilyenkor eleve lassul a párhuzamos futás. Csak nagyrészt független szálak tudnak jó skálázódást elérni.
Egy játék (vagy bármilyen általános program) nagyrészt lineáris kódot kíván, attól mozgat több szálat, hogy bizonyos feladatonként párhuzamosíthatóak, amiknél nincs ilyen (nagyrészt lineáris) adatfüggőség. De ez fordítva van, nem a csík tolja a repülőt. Ha van ilyen alfeladat azt teszik külön szálra, annyit amennyi szétválasztható.Program szinten a render és ki-bekódolás azok amik jól párhuzamosíthatóak mert nincs ilyen adatfüggőség – de itt is a tyúk volt előbb – azért, mert olyan a feladat ill. a hozzá használt algoritmus. Minden másban ez nem igaz. Ha egy játékba beteszel mondjuk fizikát amin belül olyan algoritmus van ami párhuzamosítható akkor lehet (de akkor sem végetlen) skálázódással számolni. De ez csak egy részfeladat egy részfeladata. Ettől még fut más szál amivel interakció van, pl. a scene szállal a fizikai szál. Különben sok értelme nincs, hogy a háttérben fut a fizikai szimuláció jelenettől függetlenül. Szóval itt sem tudod a végtelenségig skálázni és gyorsítani a futást.
Ha nem hiszed, még egyszer a számok, a fenti tesztet azóta kiegészítették egy i5-tel (ami ráadásul kisebb órajelen megy mint a 7700K) ami további támpontot ad.
Tehát:
1. G4560 vs 6950X 230%!
2. FHD gaming átlag
a. i5-7600 vs 7700K: +16%
b. i5-7600 vs sokmagosok: +22%
3. 720p gaming átlag, i5-7600 vs 7700K vs sokmagosok:
a. i5-7600 vs 7700K: +18%
b. i5-7600 vs sokmagosok: +30%.Tehát 4 fizikai magon maradva csak a HT-vel 16-18% jön össze.
A 4 fizikai mag mellé hozzácsapva még 2-4-6db fizikai magot és 6-8-10db HT „szálat” pedig elértünk +22-30%-ot.
A te fenti számításod szerint ugye van mondjuk 10%, nagyon jóindulattal max 15-20% körüli órajel deficit, fizikai magokból +50-250% és mondjuk HT-ból magonként +10-20%? (ráadásul több magra, tehát ez is jóval nagyobb növekmény ennél).És ezek a legújabb játékok, direkt egy skálázódási tesztre kihegyezve. Óriásit skálázódtak 4 fizikai mag felett.
Pár hónappal visszalépve meg már jó kiindulópont az 1. pontban írt 2/4 vs 10/20 230%.Ja és akkor ennyit a 2 mag mire jó elméletről...
Én sem adom 4 mag alá, de azért ekkora tévedésben nem élek. Valahogy helyén tudom kezelni, hogy 4 magig már azért gyorsulgatnak programok és ami fontosabb: van érdemi haszna is, amikor már a 2 mag kevés és nem csak a 100fps-ből lesz 180 4 maggal. De ettől még, hogy a 2 magos procik használhatatlanok lennének... főleg a fenti feltételrendszer miatt, mert egy annyira jól párhuzamosított programokkal teli világban élünk. Ez enyhén szólva is mosolyogtató. 4 normális fizikai mag felett meg ott a fenti táblázat. A számok nem hazudnak.[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
válasz Vismajor01 #940 üzenetére
Várhatóan 90-ért felezi az i5-öt ami most 50-60k. Avagy most i7-tel sem tudod felezni 100-120k-ért.
De ha 40-re lemegy akkor is reális, ha 90-ért felezi, nem? -
sb
veterán
Aha, oké.
Tehát összefoglalva a 2 magosról 4 magra váltva nagy a növekedés (ebben én is egyetértettem, hogy van haszna, ha nem is élhetetlen egy 2 magos) míg 4 mag felett egy szaros HT hoz 20%-ot, +4-6 mag HT-val együtt pedig 30-40%-ot (jó esetben! mert több, régebbi játékkal még annyit se) a gyakorlati tesztek szerint...és továbbra is azt mondod:
1. Minden program a végtelenségig skálázódik és így 4 mag felett is nagyon sokat érnek a plussz magok.
2. Hogy ez elméleti maszlag és nem a gyakorlat.Ééértem.
A 2 mag belekeverése csak bónusz volt. Kicsit illeszkedik a képbe amit általánosan állítasz. De a lényeg az általánossága volt: hogy egy program nem skálázódik csak úgy magától és tetszőleges hatásfokkal. Ez teljesen feladatfüggő. És ez az elmélet, a magyarázat arra amit a gyakorlatban látunk. Ennek csak egy tünete az amiről fentebb beszéltünk: Hogy nem fogadsz el erre vonatkozó gyakorlati példákat sem, ahol az látszik, hogy:
- 4 mag felett alig van arányos gyorsulás.
- 2 mag felett 4-ig pedig sok esetben arányos a gyorsulás, de még ott is számottevő esetben (mondjuk 50%) szintén nincs normális skálázódás. 6-8 éve meg semmi se volt kb. Pár multin kívül az egyetlen játék a GTA4 az én emlékeimben amihez kettőnél több mag kellett.szerk: Mindenesetre zárjuk le. Lássuk a teszteket!
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
válasz MasterMark #955 üzenetére
Nem tudtad? Az ajemdék lefagynak, inkompatibilisek és szétégnek.
A legutóbbi Duron is leégette a kezem, Intelnél nincs ilyen, főleg mióta szar a paszta, kellemes hűvös a kupak. -
sb
veterán
válasz antikomcsi #1032 üzenetére
De még mindig ugyanott tartunk ahol korábban. Ha sok maggal nem jobb játék alatt az azért van, mert... mert nem használ sok magot a játék. Ergo, megvárhatnád a kisebb/olcsóbb Ryzeneket hátha csodák csodájára nem/alig lesznek lassabbak játékban, mint ezek és ott már az áron sem kell hanyatt esned.
Persze kivéve ha akkor meg nem nézel rá egy sok szálon is gyorsuló játék grafikonjára és kihullik a hajad, hogy miért nem 6-8 magost vettél
Az irónia lényege, hogy adott feladathoz kéne nézned a megfelelőt... Ahogy a traktor se jó városban és a városi kisautó a szántóföldön.
-
sb
veterán
Ezt nekem nem kell magyaráznod. Szerintem kb. 10 évre visszamenőleg is találsz itt a fórumon tőlem hsz-t amiben arról írok, hogy erős cpu kell a vajsima gaminghez és nem vga ami az utóbbi 10-15 év tévhite. Ill., hogy a min fps részeken a cpu fog meg és nem a vga. Szintén tévhit.
Ettől függetlenül egyrészt lehet élni 99.9%-ban jól futó játékokkal is, másrészt nincs úgy eltolva az arány mint ahogy azt gondolod. Az erős proci nem az jelenti, hogy 6-8 éve 4 magosra lett volna szükség vagy, hogy ma ne lenne elég a fenti 99.9%-hoz egy 4/4, 4/8 játékfüggően. Tényleg nézz bele vmi sokjátékos átlagtesztbe, ne a legprociéhesebb MP frametime grafikonokba. A min fps ábrákon is igen jól muzsikál(t) nemrég még egy i3 is. Nem 100%-os, lesz pár játék amire nem alkalmas, de a legtöbb helyen olyan min fps-t is tol aminél nagyon erőltetni kell, hogy miért is nem elég, atom frametime ingadozások meg nagy min fps esések nem lesznek.
Persze, nyilván olyan játék is van, ami 10/20-as procin + Titan X SLI mellett is csinál 2db mikro lagot óránként. De nem ez a "musthave" és a "minden más csak netezni jó" választóvonal szvsz.
-
sb
veterán
Óemgé mostmár, detélleg.
Idézem magam: "...ma ne lenne elég a fenti 99.9%-hoz egy 4/4, 4/8 játékfüggően..."
Itt hol látsz 2 magot? 2/4-ra valahol fentebb azt írtam, hogy 50% körüli lehet az arány ma.
Te meg ugye arról regéltél, hogy 6-8 éve se volt jó semmire a 2 mag. Ez még ma sincs így.A bedobott árbán is látszik, hogy az i3 50 min fps-t tol. Nyilván nem lehet i7 frametime-okat várni tőle, de ez messze van az igénytelen "legyen átlag 30fps oszt' jóvan" szinttől, nemde? Továbbmegyek, még a G4560 is messze van az igénytelentől majdnem 40 min fps-sel.
És ráadásul gyanítom ez a skála vége... egy cpu éhes és jól skálázódó multi. Ennél rosszabb képet nemigen lehet az i3-ról, penyáról festeni szvsz.
-
sb
veterán
A 4/8 cpu rész némi alulfeszeléssel szerintem benyomható 65W alá (ha azt veszem, hogy az 1700-at kb. 70-75W-ra lenyomták 8 maggal), ill. órajel-függő is. Ha nem 4GHz körül lesz, ill. jellemzően gpu terhelés közben nem megy maxon akkor 45-55W is juthat a gpu-nak. Feltéve persze ha nem sz*rik az AMD amúgy is a TDP limitbe, ami a tesztek alapján nem egyértelmű.
Plusz még leveheted ebből, hogy a 460-on fogyaszt a GDDR5 is.Szóval szerintem gpu-ban némi csiszolgatással közel is lehetne akár a 460-hoz. Szokásosan a mem sávszélesség lesz a legnagyobb bottleneck szerintem.
Attól függetlenül, hogy ott is lesz azért előrelépés. A DDR4 mellett a tömörítés, sávszélesség kihasználás is jobb elvileg az előző APU-khoz képest már a Polarisban is -
sb
veterán
Ok. Az nem volt a képre írva, hogy hol és hogyan készült. Ha van ennél szarabb scene is akkor van... mondjuk ez még mindig egy elég egyedi eset. Az utóbbi 5 évből mondjuk kivennénk évi 20db játékot egy megatesztre akkor valószínűleg nagyon keresgélned kéne az ilyeneket.
6-8 évvel ezelőtt meg főleg... bárhogy is fogalmazunk. Nem nagyon vágom, hogy a "kevesek voltak" az vajon mennyiben jelent mást, minthogy nem tud értelmes játszhatóságot biztosítani, magyarul min fps-ben 30, de inkább 40 alá esik.
Mindegy is szerintem... tényleg fejezzük be. Ez nagyon sokrétű. Vannak erre érzékeny játékok és főleg mp módok, ill. az is számít, hogy mennyire szőrszálhasogatóan nézzük. Van akinek 144fps kéne, minimumban is ill. totál kisimult frametime szórással. Így nyilvánvalóan nem elég ma egy 4/4 meg a 4-5GHz sem.
Meg van a másik véglet, amikor - jellemzően sp-ben - összeszednek 20db játékot egy tesztbe és nem a frametime grafikont nézik nagyítóval mennyire droppol és/vagy mennyire egyenletes, hanem ránéznek az fps grafikonra és kijön min fps-ben (átlagra a 20 játékra) is egy 2/4-ből - hasra ütve - az esetek kb. 60-70%-ában teljesen jó, mondjuk legalább 40 körüli érték. 4/4-en meg 99%-ban.
Ez nem 144fps, de bőven és nem igénytelenül játszható. Játszható. A másikra meg a tökéletes szó ami illik talán.Skálázódásban és mérhető sebességben pedig - ami a kiinduló témánk volt - nem is mérhető a kettő közötti különbség nagyon egy bizonyos szint felett. Nem véletlen, hogy idáig jutottunk, frametime-ig, szórásig. Ez már nem a játék folyamatok/szálak skálázódása hanem inkább overhead-csökkentés (akár oprendszer szinten is) a túllőtt erőforrásokkal.
szerk: Ja még egy adalék. Ilyen "érzésre gyorsabb" területen már maga a játék engine is sokat számít. Nem egy, nem két játékkal találkozhatunk ahol a szálak szinkronja rontja el a folyamatosság-érzést. A tipikus 50-60, akárhány fps és mégis darabos érzés... jöhet a szar irányítás-megjelenítés ütemezésből is.
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
válasz velizare #1238 üzenetére
Beszéltünk itt chipset meg ram fogyiról, de én azt mondom a teszteket látva, hogy sanszosan az alapfreki se fér bele 65W-ba.
@Raymond:
Két tesztet minimum láttam, ahol a sima 1700 tudott 100MHz-el többet mint a nagyobbak. De ez a +-100MHz már tényleg nem számít.[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Azért 3 fölé megy Turboval mind a 8 maggal is, nem?
De a fene tudja... láttam már olyan tesztet is ahol terhelve pont 25-30W-tal a 7700K alá mérték, tehát lehet 65W körül... de a legtöbb tesztben annyival fölötte van (és a 95W-osak is más 95W Intelekhez képest), hogy azt a körítés sem magyarázza...Még egyet el tudok képzelni: mivel OC-vel a TDP nyilvánvalóan nem limitál 1700-nál lehet, hogy a tesztek alatt itt-ott egyébként is túltolták alapon is. A biosok sem a kiforrottságukról tettek tanúbizonyságot eddig.
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
De a 4GHz-es OC kizárt, hogy TDP-n belül megy. Vagyis átléphető.
Azt írtam, hogy esetleg alapfrekin is átléphette egyes tesztekben ha más volt a beállítás, nem default.Legalábbis jobb magyarázatot nem tudok rá, hogy az egyik tesztben terhelve miért megy 30W-tal kevesebbet mint a 7700K (tehát szinte pöccre 65W-ot, ha a másik 95W), míg a másik tesztben meg ugyanannyit vagy felette kér - és elvileg alapon.
Persze függ attól is, hogy mivel mérik, de ekkora különbség nem lehet. -
sb
veterán
válasz Malibutomi #1532 üzenetére
Ha probléma a magok/CCX-ek közti feladatelosztás, átpakolgatás akkor a cache-en keresztül is érintett lehet a ram. Ill. ha azt javítják talán kevésbé lehet érzékeny a ramra is szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Már hogy lenne lassú? Netezni főleg.
Itt azé' még a microlagra meg a frametime-szórásra se lehet fogni, hogy nem "folyik". Mint játéknál amikor a papíron 2-3x erősebb proci alig hoz többet sebességben mérhetően.Ill. megfordítva: netezés közben néztél már avg cpu load-ot és/vagy frekit? Akár 4 akár 6 magoson. Nem hiszem, hogy annyira ki van hajtva.
Oké, mondjuk biztos van pár weboldal amivel pl. 20 tabbal bármilyen vasat le lehet akasztani.
-
sb
veterán
Eddig úgy volt, hogy nem lehet teljes CCX-et letiltani, tehát valószínűleg ez így 2x2 volt.
Vagyis ha megfordítom: ennél egy rendes 4 magos, 1db CCX-el csak gyorsabb lehet... és ez sem volt rossz a tesztben.szerk. Na jó, kivéve a cache méretet, ha az ilyenkor nem feleződik.
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Én se értem ez hol óriási potenciál...
Meg, hogy mitől lenne az 5GHz alap. Szvsz több alap órajeles throttlingos hsz van, mint 5GHz-es.Én is 4/8-ra várok i5 árban. Egy nonK i5-höz képest az már órajelben sem lesz rosszabb. SMT jobb. A plussz magok miatt meg nem kell sírni, mint most a 8 magosnál, hogy hádde nincs is használva. (Már azoknak akik sírnak, mivel nem használják ki.)
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
-
sb
veterán
Azért írtam, hogy a 120k-s 1700-hoz képest számolok, mert szerintem is túl van árazva. Csak kimaradt a hsz-emből, de ezt a többiek már kifejtették.
Játékra szvsz 4/8 is elég lehet ha nem nagyon hc gaming a cél, még jövőállónak is mondanám. Sőt, még egy 4/4 is bőven elég halandóknak kicsit kevesebb későbbi potenciállal. A 6/12-t meg gaming szempontból még mindig a 7700K fölé lehetne tenni hosszabb távon szerintem.
Ill. én a kisebb modelleket venném továbbra is mivel nem látok semmi extrát a nagyokban tuning mellett.
-
sb
veterán
válasz FollowTheORI #2130 üzenetére
"Egyszer előállítod"... nyilván most egyszerűsítek... de a fajlagos költség a darabszám növelésével csökken.
Ez épp sw-nél nincs így mivel nem egyszer rakod össze, mint egy asztalt, hanem folyamatosan frissíteni kell. Szóval hiába nincs anyagköltség, az előállítási költség - épp a drágább típusból, élőmunkából - folyamatos.
Még viccesebb ha épp az AIDA-val kapcsolatban nézzük aminek lényege, hogy folyamatosan fejlesztik. Máshogy nem is létezhetne. -
sb
veterán
válasz Petykemano #2435 üzenetére
Kizártnak tartok én is ekkora hibaarányt. Ha pedig nem hibás akkor hosszú távon 4 magos procira 8 magost gyártani kissé luxus. Ez az elején éri meg max. Ha mindenki bevásárolt akkor majd jön a 4+0-ás.
Egyébként meg még a cache kérdéses. 8MB-tal nem nagyon tud 2 CCX lenni.
szerk: Ja, ezt már közben írták páran. Szóval egyelőre ez elég érdekes infó szvsz.[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
válasz Malibutomi #2459 üzenetére
Nem jön ki a matek. Ha 290 az USDHUF és az ÁFA 27% akkor annyi az annyi és nem kevesebb.
Ergo ott valami trükközés van, vagy az ÁFA nem annyi rajta, vagy az USDHUF nem annyi (ennek kicsi a valószínűsége ) vagy az USD-s beszerzési ár nem annyi amit mi halandók látunk a listákon.Ez utóbbi adja magát...
szerk: Még egy eset van, valami jótét lélek belefizet a prociba helyettünk. Ennek is kevés az esélye.
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
-
sb
veterán
válasz Malibutomi #2581 üzenetére
Nem néztem meg alaposan, csak a bedobott átlag grafikonra néztem rá és a 99-101% ütötte meg a szemem.
@cain69:
Igen, közben már szerkesztettem én is a hsz-t, láttam, hogy erről van szó. Így érthető. Viszont így elég jónak tűnik a Ryzen fogyasztása. Bár 4/8-at még senki sem mért, hiába kértem , de ez várható volt abból, hogy a 8/16 ugyanazt tolja játékban mint a 4/8, ergo nincs kihasználva. Úgy látszik ez a gyakorlatban is jól látható a fogyasztásban. Remek. -
sb
veterán
Csak, hogy igazságot tegyek, szvsz 1:1.
+25% az nincs rendben. Kevés.
De ebből csak az jön le, hogy mégsem skálázódik ez a teszt rendesen. Szóval nem a proci sara. Lásd a többi tesztet, akár 3DMarkon belüli cpu teszteket... ott állva hagyja a 4/8-as Intelt a 8/16-os Ryzen.[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
válasz Cathulhu #2695 üzenetére
"a szalak kozott intenziv kommunikacio van, ami azert valamennyire rossz design"
Az "intenzív" a kérdés mert kommunikáció mindig van. Más különben két tök különálló program lenne.
Viszont ha a másik oldalról nézzük, bármilyen kommunikáció is van az mindig a relatíve igen lassú interconnect-en keresztül fog menni, tehát csak lassítani tud ez a design többszálú programon. Vagy keveset vagy többet.@HSM
"a 2+2 dizájn teljesen ártalmatlan lesz szvsz az Intel erősebb négymagosaira."
Szerintem annyira nem rossz a helyzet. A szorzózáras i5-ök nem 4-4.5GHz-en pörögnek hanem nagyrészt 3GHz aljában. Ehhez képest a Ryzenen van tuning, itt átfordulhat az órajel előny. Van SMT. És még árban is alattuk lehetnek még így is. Ez így +10-40% lehet (SMT-től erősen függ) ami talán kompenzálja a CCX-es kettévágást az említett, legrosszabbul fekvő 3-4-5 szálas játékoknál is.Bónuszként pedig a kevesebb szálas régi játékoknál ott lesz a magas(abb) órajel és jó egyszálas kraft. Párhuzamos feldolgozásnál (render, encode) pedig amúgy sem jön ki a szétvágott architektúra hátránya. Ott eleve jobb lehet mint egy sima 4/4.
Az biztos, hogy i7 killer így nem lesz. Azokhoz képest szintén az alacsonyabb órajelű, sima i7-ekhez lehet közel, csak eltolt aránnyal szvsz: jó ha egálra kijön az esetek egy részében (főleg render). A többiben meg hol kisebb, hol nagyobb lemaradásban lehet. Cserébe ahhoz képest még olcsóbb lesz. Egy jóáras, elérhető, gyengébb i7. Már amennyire egy i7-et lehet gyengének mondani.
Akinek több kell ott lesz a 6/12.
szerk: Viszont a korábbi okfejtésünk stornó. Nem lesz kérdés, hogy a 4+0 vagy 3+3 lesz gyorsabb az átlag játékokban. De azért titokban elszóltad magad: Nagyon sok mai játék használ 3-4-5 szálat renderelni
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Pedig onnan indultunk, hogy ami 3-4-5 szálig skálázódik az tovább is, ergo jobb lesz 3+3-on mint 4+0-án.
A másik kérdésre is Raymond-nak:
Azért népszerűek mert:
1. Alig van K-s modell, a nagy részük a "csiga" (ami amúgy elég sok usernek tökéletesen elég )
2. A K-s modellek jóval drágábbak. Ha alapon hajtod akkor szvsz nem éri meg túlzottan a felárat a normális frekiért. Tuninghoz meg jön a Z-s lap felár is. Így szerintem ez a két kategória létezik: tuning i5 @4.5GHz és a többi 3-3.6GHz között.Raymond, A 7600 megy 4GHz körül, a 7500 és 6600 már -10% egy húzott Ryzenhez képest. Lehet, hogy ez a hasonlítás inkorrektnek tűnik, de nem az mivel Ryzen kb minden lapban húzható. A többi i5, 7400, 6500, 6400... még nagyobb lemaradásban van. Ez elég nagy fordulat lesz ahhoz képest, hogy a nagy Ryzenekről eddig végig a 7700K-val párba állítva, órajelhátrányból (alap i7-tel is, tuninggal meg főleg) néztük a képet.
Csak erről beszéltem... Egészen más lesz a referencia az i5 vs Ryzen 4/8 összehasonlításnál mint 7700K-nál volt. Ha pedig K-s i5 +Z-s laphoz nézzük akkor megugrik a felár.
-
sb
veterán
válasz Vitka675 #2727 üzenetére
Ezt nem tudom dekódolni. Eddig is egy rakás tesztet láttunk, hogy mennyire lassul be a CCX-eken körbeküldött vagy egy CCX-nél több szálat megdolgoztató programoknál a teljesítmény.
Nagyon. 20-30%-os példákat is láttunk amikor CCX-en belülre kényszerítették az adott programot.
Nyilván ez nem minden programot érint, de amit igen ott tény volt a lassulás.
És az is nyilvánvaló, hogy minél kevesebb erőforrásod/magod van egy CCX-en belül annál több lesz az érintett program. A kör bezárult.A cache méretet nem is értem hogy hozod ide. Arról szól az egész sztori, hogy hiába van cache-en belül az adat, CCX-ek között nem érik el gyorsan a magok. Csak a ram sebességen, kb. mintha a cache-ben sem lenne.
-
sb
veterán
válasz Cathulhu #2728 üzenetére
Ez teljesen igaz. De ezért írtam, hogy ahol nincs adat-függőség az majdnem két külön program. Megfordítva meg amit írsz: ha nagy az adatfüggőség akkor gyakorlatilag nem is párhuzamosítható a feladat.
Általában render, kódolás jellegűeknél van kis adat-függőség. Nyilván mert eleve olyan az kódolási/számítási algoritmus ami így lett kitalálva. Játékoknál viszont kevésbé jellemző ez. Ott ugye alapvetően minden processz egy feladatot szolgál, annak a része.
Ettől még a gyakorlati mérésekből látszik, hogy nincs nagy lemaradás feltétlen. -
sb
veterán
válasz Raymond #2772 üzenetére
Árban valóban a nagyobbakkal versenyezhet. De a többi ettől még áll amit írtam.
A legnagyobb K-s modellen kívül max egál lehet az órajel vagy Ryzen előny. +SMT. A hátrány pedig a 2 CCX-es felépítés amiről csak tippelgetünk mennyire lehet hátrány. Amit láttunk az alapján nincs nagy gáz. Ennyi összegezve.A játékokat én magam is írtam, hogy azon lesz a hangsúly. De ettől még a render jellegű előny megmarad. Van akit ez is érdekel. Játékokra meg ott a fenti lista. Lesz pozitívum elvben így is bőven.
-
sb
veterán
válasz Vitka675 #2827 üzenetére
Értem, csak nem ez volt a téma.
Ezt már az elején kb. 100x körüljártuk amikor még 7700K vs 8/16 volt a téma. Játékban nincs nagy difi mert nincs kihasználva. Ettől még nem a 8/16 Ryzen szar, csak másra jó. Akinek játékra kell elég kevesebb mag/szál is.Tehát addig lefutott volt, hogy elég lesz sokaknak egy 4/8 Ryzen is. Ezen belül most csak az volt a kérdés, hogy milyen lehet a viszonya az Intel riválisokkal szemben. Azzal megspékelve, hogy 2+2 lesz 4+0 helyett. Ezt próbáltam összeszedni. Szerintem ezen kívül nincs hátránya. A 2+2 pedig még kérdés mekkora hátrány. Szvsz átlagban nem lesz nagy.
-
sb
veterán
válasz Malibutomi #2798 üzenetére
Ha már 2+2 és az i5 is téma volt: i5-6500: 7300 physics pötty.
Ez így +65%. C2C +50%. -
sb
veterán
Tesztje válogatja. Amennyire emlékszem volt 85-90W delta is valahol. Az, ha hozzáveszem, hogy idle sem termeli az áramot már 100W körül van. Úgy abból nettó 65W mellett kicsit sok marad a körítésnek.
Persze kiadhatja a matek ott is, de kicsit soknak tűnt.Az is biztos, hogy nagy volt a szórás a tesztekben. A 95W-osokkal is mértek telibe ugyanannyit, mint 7700K-val és +30-40W-ot is (full load-on, mert játékban meg volt -30W is TPU-n ). Ilyen esetben is a +30-40W-os mérés pl. gyanús, az Intel alatt is van körítés, a 7700K se arról híres, hogy ne menne el a 95W-os TDP-ig. Még ebben is tisztulhatna a kép...