Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz HSM #373 üzenetére

    Óótejóég. :) :DDD
    Nem gondoltam, hogy magyarázni kellene az egyértelműt. Nem minden párhuzamosítható és ami nem ott csak kvázi független feladatokat lehet/érdemes szálakra bontani. Tehát egy játékban (de bármilyen más feladatban is) nem triviális a "ha X magra skálázódik akkor X+2-re is fog". Sőt, épphogy feladatfüggő.

    De elég ránézni az utóbbi 5-6 év grafikonjaira is. Átlag perf rating grafikonokon 4/4 és 4/8 között is alig volt különbség. De sokszor még 2/4 vs 4/8 között is alig.
    Most elindult valami, a Malibutomi által linkelt árbán látszik (és én is írtam fentebb), de elég ugyanott belenézni egy másik tesztbe/grafikonra...

    A lényeg szerintem:
    1. Elindult valami, már ma sem felesleges 4/8 felett gondolkodni.
    2. 1-2 év múlva meg lehet, hogy musthave lesz a most látottak alapján.
    Szóval nem a Ryzen ellen beszélek.
    De ettől még szűk fél-egy évre visszamenve és a felsorolt 10-20 játékon kívüli maradék világban még sajnos nem sok értelme van/volt. Az meg szintén nem változik, hogy a többszálúság szigorúan feladatfüggő így korlátozott. Ettől még vannak lehetőségek amikre bőven és könnyedén lehetne használni... ezeket már a HSA kapcsán is vallottam: pl. rendes fizikát, AI-t a játékokba és máris remekül párhuzamosítható feladatok vannak.

    @joysefke:
    Ez akkor igaz ha nincs korlátozó tényeződ és párhuzamosítható a kód.
    Ha megnézel egy grafikont és azt látod, hogy +2-4 maggal mondjuk 20-30%-ot gyorsul valami akkor miért segítene többet két 100%-os mag? Ez önmagában nem elég.
    És az n megjegyzésem arra vonatkozott, hogy a második CCX bevonása még hátrányt is okozhat, nem tudjuk mennyivel lassít. Szóval simán lehet olyan, hogy ha valami 4-6 magig/szálig gyorsul és már csak ilyen visszafogottan akkor esetleg érdemesebb lehet CCX-en belül maradni. Nem magyarázom tovább, sztem elég egyszerű az elv amit mondok.

Új hozzászólás Aktív témák