Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • _Horka_

    aktív tag

    válasz Abu85 #3243 üzenetére

    Sűrűn szoktál ellentmondásba keveredni ("...de az egész csak gyorsítótár..." vs "...Nem csak egy cache...") ?:)
    A cache az cache. Lehet nevezni "Infinity"-nek, "Überalles"-nek, "GIGAMEGA" cache-nek. Tök mindegy. Erre nem kell, de lehet optimalizálni. A célja az energiafelhasználás csökkentése volt (GDDR6x memóriák sokkal többet zabálnak, mint a "sima" GDDR6), illetve a GDDR6 miatti sávszélesség csökkenés minimalizálása az NV által használt 6x chipekkel szemben. Nem mellesleg, a GPU ebben a cache-ben végzett műveletei is (sokkal!) gyorsabbak lettek. Az IC miatt lehetnek ilyen gyorsak az RDNA2 kártyák. Az Achilles sarka a mérete, de et már írtam. BTW, "Nem csak egy cache, mert ezt azért implementálni kell." - Ő nem csak a feleségem, mert össze kellett házasodnunk - ugye érted a párhuzamot, amivel próbálom felhívni a figyelmed logikátlan mondatra? :)

    Továbbra sem értem, mi alapján következtetsz arra, hogy nem kell a SAM-re optimalizálni? Abból, hogy az eddigi 256MB blokkokra volt írva minden memóriaművelet, amit a proci végzett a VGA memóriájában? Abból, hogy van olyan játék, ahol 0, van ahol 10+% gyorsulást hoz? Abból, hogy egyáltalán a működése is fagyásokat okozhat? Abból, hogy irgalmatlan erőforrások kellenek a bevezetésére más platformokon (tesztelés és "driverek" kellenek hozzá minden szinten - hardware/BIOS/OS - na itt kell software-es implementáció, nem az IC-nél)? Szerintem, ezek mind azt húzzák alá, hogy igencsak kell optimalizálni a SAM-re. Az nyilvánvaló, hogy a konzolok koherens memóriája sokkal előnyösebb. Pláne, hogy GDDR6-os, ami így értelemszerűen, a "rendszermemóriája" is a konzoloknak. Szemben a mi csodálatos DDR4-es memóriánkkal. Ez az egyik oka, hogy viszonlyag gyenge hardware elemekkel milyen teljesítményeket tudnak a konzolok. Esetükben tök értelmetlen SAM-szerű megoldásokról beszélgetni, hiszen a felépítésük miatt kapásból egyben látja a proci/gpu a teljes memóriát. Na ez a feature nem volt elérhető eddig PC-n. Most kezdik bevezetni. Sokkal lassab lesz, mint a konzolokon. Igaz. Azonban hozhat jelentős teljesítményt. Ha optimalizálnak rá.

    [ Szerkesztve ]

    STRIX B650E-E, AMD Ryzen 7 7700X, MSI GXT 4070ti, KINGSTON FURY Rendegade 6400MHz 32GB @6000 - KF564C32RSK2-32, Fractal Design ION+ 760P

Új hozzászólás Aktív témák