Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FoxiestFox

    félisten

    válasz arn #76924 üzenetére

    Retró számomra az, ami érdekes, de mára már szinte teljesen letűnt korszakokkal hoz közeli kapcsolatba, olyan korszakokkal, melyekhez a jövőben nem nagyon várható hasonló, és amikből vagy kimaradtam, vagy nem maradtam ki, de élveztem megélni.

    Én a 2000 előtti éréra teszem azt a korszakot, ami hozzáadott értékében és érdekességében mindig abszolút "retró" tud majd maradni (kb az első igazán használhato microk megjelenésétől az első néhány jó minőségű 3D gyorsított pc-ig), mert azokban az évtizedekben hozta el a home computing azokat az invenciókat, amiket a mai napig csiszolgatnak, amiket várhatóan még évtizedekig fognak.
    S ahogy minden tech-orientált dolog esetében, egy adott koncepció vagy technológia első néhány botladozása, vagy kiforrása mindig érdekes lesz.
    Az első bővíthető otthoni pc-k, az első 3D gyorsítók, az első igazán összetett 3D játékok, az első hw gyorsított audio megoldások, az első ez, az első az.

    Ezért nem tud szerintem retró lenni majd egy mai "modern" vga, mert semmit nem hoz, csak emeli a post processek számát és komplexitását a játékokban néhány évente.
    Nem alkotnak egy új paradigmát, ahogy a 3dfx csinálta, csak jobbak és gyorsabbak valamiben, amit már az előző 6 vga gen is tudott, csak lassabban, vagy alacsonyabb felbontáson. Néhány évente ha jön valami új feature ami többet emel a komplexitáson, mint az előtte lévő 3-4 év termékei, legutóbb a raytracing volt ilyen, de lényegében semmi értékes és értelmes nem történik a consumer gaming piacon.

    Évtizedekig a hardvereknek a ritkasága és nehéz hozzáférhetősége miatt megbecsülése volt, a kevesebbet többként éltük meg, és a játékokról is sok esetben az volt elmondható, hogy a legjobbakat néhány fős fejlesztők készítették néhány jó ötlet alapján, nagyon kevés hardveres erőforrással gazdálkodhattak, így fel kellett találniuk, hogy az ötletüket hogyan implementálhatnák egy kész művé.

    Most az eldobható társadalomban több száz, több ezer fős stúdiók csinálnak szemet gyönyörködtető, de ürességtől kongó, repetitív játékokat, amiknek esélyük sincs valaha is kultikussá válni, 3 évente jön 1-2 cím, amire majd talán megéri majd emlékezni, a többi mind csupán termék, targetálva egy célcsoportra, eladva nekik majd magára hagyva.
    Marad az indie piac, ami évente kitermel 1-2 jó címet, de a szemét ott is 90% feletti.

Új hozzászólás Aktív témák