- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Honor 90 - modellalkat
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Olyan telefon lett az idei foci EB hivatalos mobilja, ami nem kapható Európában
- Spanyolországban kezd a Vivo V40 5G és V40 Lite 5G
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
OnePlus Pad 2 helyett OnePlus Pad Pro
ma Állítólag a OnePlus idei táblagépe nem a második generáció lesz, hanem az első modell Pro változata.
-
Picit erősít a tempón az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5590-es, WHQL aláírással rendelkező csomag két új profilt is kínál.
-
Elindíthatja Kínában az FSD tesztjét a Tesla
it Sanghaj 10 Tesla jármű számára engedélyezte a tesztet, így előkészíthetik az FSD kínai indulását.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #16782 üzenetére
Rendeltem ebayen kínából cctv tartókat, de két hónap után sem jött meg, a tracking sem működött, az eladó nem kommunikált, így az ebay visszaadta a pénzt.
Viszont rájöttem, hogy nem is kell tartó, az eredeti szenzor állványokat simán felrakom a falra három ilyen csavarral:
Ha le akarom szedni, akkor csak félretekerem a csavarokat. Szerintem ez a legolcsóbb megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz supercharley #17307 üzenetére
Arcane szerű űrhajós lövöldözős: Space Pirate Trainer
Ebben nem egy űrhajóval lövöldözöd a drónokat, hanem egy űrkikötőben állva kézi fegyverrel és pajzzsal, de a hangulata elég hasonló. (Gyekekek szeretik.) -
#54625216
törölt tag
válasz Jolly87 #17385 üzenetére
Rossz.
Ezeket a programokat nem VR-re írták, így a legjobb esetben kb. annyit érsz el, hogy egy-egy helyszínen körülnézel VR-ben, wow meg minden (a youtube videók is eddig terjednek), de amint játszani szeretnél jönnek a bugok (crash), az irányítási nehézségek (gui-t gyakorlatilag felejtsd el), kamera hibák és persze a garantált rosszullét a nem VR locomotion miatt.
-
#54625216
törölt tag
Ha EU-s adószámmal tudsz külföldről rendelni, akkor regisztráld be az adószámot az amazon.de-re és Riftet is tudsz áfa nélkül venni. Én is úgy vettem, garantáltan működik. Egy nap alatt végigfut a regisztráció, onnantól csak azt kell nézni, hogy az amazon legyen az eladó ne valamelyik partnerük, mert csak a saját raktárukból forgalmazott termékekről vonják le az áfát.
Rift+Touch 399EUR -19% = 335EUR-nál olcsóbban semmilyen VR HMD-t nem kapsz Európában.Ami a Vive vs. Rift-et illeti, az első sorban a rendelkezésre álló játéktér függvénye. Lásd részletesebben: itt.
Rift esetében még egy előnye van az amazonnak: nincs tökölés a garanciával. 30 napon belül bármikor indoklás nélkül visszaküldheted, ha pedig 2 éven belül elromlik és az Oculus szívózik (szokott), akkor az amazon vita nélkül visszaadja a pénzt.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz tomi_x #17483 üzenetére
Ha van felső kategóriás Samsung telefonod, akkor GearVR.
Ha van felső kategóriás Google Daydream kompatibilis telefonod, akkor Daydream.Ha egyik sem, akkor nincs értelme telefonos VR-el próbálkozni, mert ha már a telefon árát is beszámítod, akkor bármilyen más VR megoldással jobban jársz.
Ha van VR-ready PC-d, akkor Rift vagy valamelyik WMR, ha nincs, akkor Oculus Go.Szerk:
Esetleg bevállalhatsz amazon.de-ről egy Oculus Go-t, 30 napon belül indoklás nélkül visszaküldheted, csak a postaköltséget bukod, azaz kb. 5000 forintért 30 napig próbálgathatod, vagy el tudod adni itthon is árában.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz PLackó16 #17526 üzenetére
Megpróbálhatod, de ne számíts sok jóra.
Az Oculusnak az az agyrém gyakorlata, hogy minden szervíz szolgáltatást megtagadnak attól, aki nem az általuk támogatott országokban használja a termékeiket. Azaz még ha támogatott országban veszed is, ha nem ott használod, akkor - szerintük - nem jár a garancia.
Ez persze minden létező EU fogyasztóvédő jogszabálynak ellent mond, de nem nagyon zavarja őket.
Úgyhogy amíg valaki végig nem ver egy pert ellenük és nem kapnak valami brutál bírságot, addig az 1 év feletti garanciát elég reménytelen érvényesíteni itthonról.
Nekem az egyik touch kontroller romlott el és nem voltak hajlandóak újat küldeni, mert hogy nem támogatott országban használtam. Szerencsém volt, mert az amazon visszafizette az árát, de ha az itthoni bolt 1 évet mond, akkor valószínűtlen, hogy azon túl foglalkoznának veled. -
#54625216
törölt tag
válasz abydos #17533 üzenetére
Ha visszaolvasol a topicban anno részletesen beszámoltam az esetről.
Amikor a hiba jelentkezett, akkor az Oculus support először bekérte a szériaszámot és a számlát meg videót a hibás működésről.
Közölték, hogy oké, ez garanciális hiba, küldenek egy cseredarabot, adjam meg a címem.
A magyar postacímre azt mondták, hogy az nem támogatott országban van, oda nem tudnak küldeni.
Erre megadtam egy bécsi címet, mire közölték, hogy oda sem küldik ki, mert a termék felhasználás helye nem támogatott országban volt (még akkor is, ha hivatalos viszonteladótól, támogatott országból vettem a cuccot) és erre hivatkozva tagadták meg a cserét.
Tehát az Oculus elismerte, hogy érvényes a garncia és az ő dolguk lenne a pótlás és ha elsőre nem adok meg magyarországi címet, akkor simán kiküldik a cseredarabot.Az Oculus gyakrolata bezony minden EU szabályozásnak ellentmond, mert nyilvánvalóan jogsértő, hogy a termék felhasználási helyére hivatkozva tagadják meg a garanciát, pláne ha az szintén egy EU tagállam.
Amikor egyébként azzal érveltem, hogy de hát az amazon.de-ről, hivatalos viszonteladótól vettem, akkor nem azt mondta az Oculus, hogy jah akkkor az amazon dolga a garanciális javítás, hanem hogy az amazon megsértette a viszonteladói szerződést, mert nem támogatott országba nem is szállíthattak volna.
Ebből nekem az következik, hogy az Oculus szerint minden magyar forgalmazó, vagy azok a külföldi nagykerek, akik magyarországra szállítanak valójában megszegik az Oculussal a viszonteladói szerződést.
Azaz bárhonnan is veszed a Riftet, ha maga a bolt nem ad két év garanciát, akkor az Oculus sem fog hiába kötelezi erre az EU jog.
Az amazon.de annyival jobb, hogy az amazonnak nem éri meg ilyen tételeken szívózni és inkább fizet, minthogy összerúgja a port a beszállítóival vagy hogy az Oculus jogsértő garancia ügyintézése miatt vásárlókat veszítsen. -
#54625216
törölt tag
válasz -Sawyer- #17560 üzenetére
Ha laptop, akkor esetleg érdemes valami saját venti vezérlőt felrakni és még a játék előtt feltolni maxra a gpu ventit.
A legtöbbször az okozza a teljesítmény ingadozást, hogy a laptop alapjáraton próbál halk lenni és csak akkor tekeri fel a ventiket, ha már nagyon muszály, így viszont megvárja, amíg a gpu túlmelegszik és utána a throttling körüli hőmérsékletet kénytelen tartani. Emiatt a terheléstől függően a gpu hol túllépi a megengedett hőmérsékletet és visszavesz a teljesítményből, hol nem.
Ha már eleve maxon mennek a hűtők, akkor a hőmérséklet ingadozás is a throttling alatti tartományban marad.
Persze ez is csak egy tipp, mert ha a laptop hűtését alulméretezték, akkor csak átmeneti megoldás, amíg a gpu a max venti fordulatszám mellett is eléri a throttling hőmérsékletet, de mindenképpen tovább fogja bírni, mintha a vezérlést a laptop biosára bíznád.
Ha a ventik felpörgetése segít, akkor jól jöhet még egy külső laptop hűtő, ami elhajtja a laptop környékéről a meleg levegőt, így hosszabb távon is bírja a hűtés. -
#54625216
törölt tag
válasz PLackó16 #17604 üzenetére
Extra szenzort csak az Oculustól lehet rendelni, de ők csak támogatott országba küldenek. Ha van ismerősöd Ausztriában vagy Németországban, akkor oda meg tudod rendelni.
Minden más megoldásnál már jobb a touch, mert a postaköltség +vám többre jön ki, úgy meg legalább van egy pár tartalék kontrollered.
Esetleg érdemes nézni az amazon.de-n a használt touch-okat, mert ha csak a szenzor kell, akkor a teljesen leharcolt (és olcsó) péndányok is jók lesznek, mert a szenzorban nincs mozgó alkatrész, így az nem amotrizálódik. -
#54625216
törölt tag
ED-hez nem feltétlenül kell joy, teljesen jól működik xbox kontrollerrel is, csak le kell tölteni hozzá saját mappinget, hogy minden funkció elérhető legyen gomb kombinációkkal. Persze hotassal az igazi, mert azzal olyan trükköket is meg tudsz csinálni, ami billentyűzettel vagy kontrollerrel kb. lehetetlen, de az már advanced fokozat, ráérsz akkor beruházni, ha már érzed a hiányát (jópár hónap).
-
#54625216
törölt tag
Az Elite-ben az a jó, hogy rajtad múlik, hogy mennyit játszol, csak mivel alapvetően egy sandbox játék, sosincs vége. Tehát simán lehet úgy játszani, hogy belépsz egy órára, megcsinálsz egy küldetést, vagy fejvadászkodsz vagy felpakolod magad rakománnyal és fuvarozol, vagy bányászol, vagy amit akarsz. Minden perc játékidő hozzáad a fejlődésedhez, így nem érzed azt, hogy lemaradnál valamiről.
-
#54625216
törölt tag
"Unable to confirm your Oculus account."
Találkozott valaki már ezzel a hibaüzenettel? Ez jön fel, ha be akarok lépni az Oculus Home-ba.
-
#54625216
törölt tag
válasz zsolti_20 #17677 üzenetére
A Vive-hoz képest jóval nagyobb a felbontása és a látószög. Hátránya a nem túl tőkeerős kínai fejlesztő, csúszó szállítások, bizonytalan support és hogy nagyon friss termék, amit sokat kell még matatni, hogy működjön is.
Ezen túl a pimax csak a hmd-t adja, külön kell megvenni a vive-os kontrollereket és lighthouse-okat.
Azaz - jelenleg - annak éri meg, aki csak 1-2 játékkal tolja és hajlandó mind pénzben, mint ráfordított időben megadni az extra képminőség árát. -
#54625216
törölt tag
válasz tal-garius #17676 üzenetére
A Rift-Touch bundle doboz tartalma:
- rift
- 2db. touch kontroller
- 2db. szenzor Sensors
- 2db. AA elem (a touch-okba)
- oculus matrica
- fülhallgató eltávolító eszköz
- lencse törlőkendő
- dokumentációA Marveles doboz tartalmát nem ismerem, de feltételezem, hogy - a fentieken felül - minimum van benne még egy kód, amivel hozzáadhatod a játékot az accountodhoz.
Hogy a roomscale telepítéséhez elég-e a két szenzor, az a játéktér méretén múlik.
A 2x2m körüli játéktérhez alapjáraton elég a két szenzor, ha átlóban, kb. fejmagasság fölé 50 centivel rakod úgy, hogy rálássanak a teljes játéktérre.
A szenzorokhoz alapból csak pár méter usb kábel tartozik, azaz ha az egyiket közvetlenül a gép mellé rakod, akkor is kell egy min. 5 méteres usb3 hosszabbító kábel.
Ezen túl nézd meg, hogy az alaplapodon van-e elég usb3 port (3 db. a riftnek és a szenzoroknak +amit még a gépre akarsz kötni) és hogy az usb3 vezérlőchip 100%-osan kompatibilis-e az usb3 szabvánnyal. Ha nem, akkor célszerű beszerezni egy inateck usb3 kártyát.
Ha a játéktér nagyobb, mint 2x2m, akkor ajánlott egy harmadik szenzor beszerzése, ez már mehet usb2 csatlakozóba és hosszabbító kábelnek is elég a passzív usb2.Roomscale helyett persze telepítheted a riftet standing módba is, ekkor a doboz tartalma mindenre elég (a PC usb3 csatlakozóit leszámítva). Ilyenkor a szenzorokat az asztal két szélére kell rakni kb. testmagasságban úgy, hogy párhuzamosan előre nézzenek és játéktérnek is elég annyi helyet kialakítani, hogy állva hadonászva nehogy leverj valamit.
Mondjuk bármennyire is csábító az egyszerűbb kiépítés, ha teheted mindenképpen próbáld meg beüzemelni a roomscale-t, mert hatalmas pluszt ad az élményhez és sok program nem is támogatja a standing módot.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Szvsz a telefonos VR-ra már senki sem fejleszt kiegészítőket komolyabban, mert maga a műfaj is kihaló félben van.
A legtöbben a telefonos VR-ral nem szórakoznak pár óránál többet, megvolt a kezdeti wow élmény, utána max. haveroknak mutogatni veszik elő. Sajna a VR hamar lezabálja az aksit és az emberek nem akarják nap közben tölteni a telefonjukat pár óra vr-ezés miatt.
Az Oculus már átállt a telefon nélküli, önálló hardveres hmd-kre és a többi gyártó is inkább ezt a vonalat követi.Az önálló VR kontrollerek megjelenése nem valószínű, mivel a tracking-et a VR eszközök API szinten kezelik, azaz ahány VR szabvány, annyi követési megoldás, ráadásul egyre inkább a külső szenzor nélküli megoldások terjednek.
-
#54625216
törölt tag
válasz tal-garius #17686 üzenetére
Átlóba és mindkettőt fel, kb. fél métterel a fejed fölé úgy, hogy a talajra is mindkettő rálásson.
Nálam az egyik szenzor közvetlenül az asztal felett van úgy, hogy az asztal széle és a monitorok ne takarják ki neki a talajt, de ha leülök, akkor ne legyek túl közel a szenzorhoz. A másik azzal átellenben a szoba sarkában van, a játéktér kb. 1.5x2m.
Így ha beülök a gép elé, akkor tudok az ülős játékokkal játszani kontrollerrel, ha meg hátratolom a széket, akkor működik a roomscale. -
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #17799 üzenetére
Szerintem az Oculus most a Questes fejleszésekbe és portokba tolja a pénzt, mert kritikus, hogy a startkor legyen elég app felhozatal. Nehezebb dolguk van most, mint a Go-nál, mert ezúttal nincs párezer GearVR-os app, amire építeni lehet.
-
#54625216
törölt tag
válasz schawo #17807 üzenetére
A legutóbbi Oculus Connect slágertémája a PC-s VR játékok androidra portolása volt. Azaz hogy megfelelő kód optimalizálással, jól megírt shaderekkel, ügyesen redukált polygonszámmal hogyan lehet megközelíteni a jelenlegi PC-s VR játékok grafikai élményét arm cpu-n.
A Dead and Burried átiratával demóztak, azóta meg is jelent Go-ra az egyszerűsített verzió és azt kell, hogy mondjam, a Go verzió simán hozza a PC-s élményt látványban, még ha a modellek és a shaderek kevésbé részletesek is.Szvsz a játékfejlesztőknek ismét meg kellene tanulniuk az "optimalizálás" szó jelentését. A c64 időszakban a játékfejlesztők még tudtak programozni, nem csak a gameengine editort nyomkodták. (Anno olyan dolgokat is kihoztak a hardverből, amiről még a gyártó is azt hitte, hogy lehetetlen.)
Az utóbbi év(tized)ekben általános trenddé vált, hogy kiadják a játékokat alfa verzióban, rástemplizik, hogy "early access", ezzel a jogi felelősség letudva, aztán a gamer vegyen jobb gépet, ha nem megy az fps 12 fölé. Jah hogy ugyanazt a látványt meg lehetne oldani tizede erőforrásigénnyel? Inkább költsük a fejlesztési erőforrásokat fizetős skinekre, a súlyos bugokat meg majd éveken át patchelgetjük, ha túl sok lenne a negatív komment.Szal bezony, a VR játékokat optimalizálni kell, mert még ha a legbrutálabb hardverből is indulunk ki, akkor is ott lesz a magasabb grafikai igény a pakliban. Idővel jönnek a nagyobb felbontású hmd-k, nagyobb fov-al, amiknél egy dolog, hogy elbír-e velük a gpu, de a nagyobb felbontás hozza magával az igényt a nagyobb felbontású textúrák, a jobb shaderek és a részletesebb modellek iránt is. Ha tehát a fejlesztők nem optimalizálnak, akkor a tartalom állandó lemaradásban lesz a technikai lehetőségekhez képest.
A mobil VR eszközök megjelenése tehát akár jótékonyan is hathat az iparágra, mert tetszik-nem tetszik a fejlesztők rákényszerülnek az optimalizálásra, ami - kis szerencsével - kihat a céges kultúrára is, mint anno a 80-as, 90-es években.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
A szűk keresztmetszet és a legköltségesebb alkatrész a VGA, ehhez kell méretezni a gép többi paraméterét, azaz hogy ne legyen a rendszer CPU limites és legyen elég ram (8GB minimum, 16GB ajánlott).
Új gépnél VR-hez a gtx1070 (vagy azzal azonos teljesítményű) az optimális ár/teljesítményben, azzal megy minden normális minőségben. Innentől pénztárca függő, hogy szánsz-e többet VGA-ra, VR-nél ökölszabály, hogy minden extra GPU teljesítmény jól jön.
Egyes játékok CPU igénye magasabb lehet az átlagnál, ezért ha van olyan, amivel sokat játszol, akkor érdemes körülkérdezni a topicjában, hogy mi az ajánlott hardver. -
#54625216
törölt tag
válasz SzuperGyörgy #17845 üzenetére
Rossz hírem van: a rift nem fog működni az y520-al, mert az 1050 a hdmi kimenetet csak az intel gpu-n keresztül éri el. [link]
Szerk:
Ugyanitt írják, hogy ha van a laptopon minidisplay port (nem mindegyiken van), akkor arra kell kötni a riftet dp->hdmi átalakítóval.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz klykkly #18006 üzenetére
A használt árak is az alapárakat követik, azaz ha találsz olcsón vive-ot, akkor annál olcsóbb rift-et is találni fogsz.
A vive-nak ettől még van értelme, de szvsz csak akkor, ha a játéktered nagyobb 3x3 méternél. Ott már kijön a lighthouse követés előnye az usb kamerákhoz képest.
Minden más esetben szvsz nem éri meg az árkülönbséget, mert a képminőség nem jobb, a szoftver felhozatal meg valamivel gyengébb. -
#54625216
törölt tag
válasz bunnyhu #18028 üzenetére
Újonnan vásárolt és az accountodra regisztrált oculus touch kontroller kell hozzájuk. Ha most veszel Riftet, akkor az már touch bundle-ben érkezik, tehát a játékok is jönnek vele automatikusan. Csak rámész a store-ra és a játék ára helyett az lesz ott, hogy "purchased".
Használt cuccnál viszont be kell kalkulálni, hogy az ingyenes szoftverek az előző tulaj accountján maradnak, hacsak nem adja az accountját is a csomaghoz (általában nem adja).
Ilyenkor a legjobb megoldás, ha veszel egy új touch kontrollert. Azzal eleve jön egy extra szenzor tehát a 3. szenzor is letudva, marad két csere kontroller, plusz a szoftverek. -
#54625216
törölt tag
válasz nortsen #18067 üzenetére
Csak hogy tisztán lássunk:
Vannak programok, amik a Rifthez járnak ingyen, ezek javarészt akkor jelentek meg, amikor még nem volt Touch a Rift mellé, csak xbox kontroller. Ezek a programok nem kötődnek accounthoz, ha van rifted, akkor bárhova bármikor felrakhatod őket.
Aztán megjelent a piacon a Touch és adtak mellé pár programot, ami ki is használta (Robo Recall, Medium, Quill, Dead and Burried). Ezek viszont csak akkor ingyenesek, ha elsőként regisztrálod a Touch kontrollert, onnantól az accounthoz kötődnek és nem lehet másra átruházni őket.
A legtöbb használt Touch-al ez a gond: az első tulaj felrakta, kipróbálta, eladta, de a szoftverek már az ő accountjához ragadtak. Aztán vagy tisztázta ezt az eladáskor, vagy nem - ha egyáltalán tudott róla.Később megjelent a bundle, így a hmd és a kontroller is ugyanabba a dobozba került, de a rendszer maradt: a Touch-os játékok a kontroller regisztrálásakor kötődnek az accounthoz.
Ha tehát hivatalos viszonteladótól, vadiújként vetted a bundlet, akkor vitán felül járnak a Touch programok, érdemes az Oculusnál reklamálni (kérni fognak szériaszámokat, számlát, stb.).
Nem tudom, hogy a Magyarországon Riftet forgalmazó boltok mennyire számítanak hivatalos viszonteladónak, mert Magyarország elméletileg nem támogatott régió. Azaz ha ipon, alza, stb. akkor simán lehet, hogy lepattintanak azzal, hogy nem olyan hivatalos viszonteladótól vetted, mint mondjuk az amazon.
Ilyenkor érdemes közvetlenül a boltnál verni az asztalt, hogy átvertek, mert használt terméket sóztak rád újnak hirdetve. Azaz vagy vegyék vissza a teljes csomagot és térítsék meg a vételárat, vagy adjanak egy originálos Touch kontrollert, vagy legalább az árát. (Kb. 37000 forintról beszélünk, kár lenne bennük hagyni.)[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz bunnyhu #18162 üzenetére
A szemkövetést szvsz akkor fog kereskedelmi forgalomban is terjedni, ha kijönnek az új konzolgenerációk a saját vr headsetjükkel.
Mivel a konzol nagyságrendileg nagyobb piac a PC-nél és ott eleve nem lehet VGA-t upgradelni, ezért kénytelenek lesznek valami trükkel legalább megközelíteni a jelenlegi konzol grafika szintjét VR-ben élvezhető felbontásban és fps-el. Erre lesz jó a szemkövetés.A VR már rég túlnőtte magát a "feledésbe merül" kategórián. Attól hogy a VR most kb. a 80-as évek közepének home computeri szintjén terjed (pár milliós eladások a technológia iránt érdeklődőknek) még ez egy dinamikusan fejlődő piac (ahogy a home computer is az volt).
Ami általában a fejlesztéseket illeti, erről többször is volt már szó: az oculus, a htc-steam és az MS nem csupán hardvereket árul, hanem komplett platformokat: hardver, api és szoftver áruház egy csomagban.
Ez azt is jelenti, hogy nem lehet a hardver igényeket az egekbe tolni, mert azzal csökken a potenciális vevők köre, azzal pedig a platformra megjelenő tartalom, ami tovább csökkenti a potenciáis vevők körét és így tovább. -
#54625216
törölt tag
válasz SzuperGyörgy #18184 üzenetére
A Lenovo y520-nál az 1050 csak az integrált GPU-n keresztül fér hozzá a HDMI porthoz, ezért nem működik vele a Rift. Ha van a laptopon display port (nem mindegyiken van), akkor display-hdmi átalakítóval elméletileg már működik a Rift, mert a display port direkt az nvidia gpu-ra van kötve.
Ha úgy sem, akkor sajna esélytelen, azaz vagy a laptopot kell cserélni VR-readyre vagy a Riftet egy WMR headsetre. -
#54625216
törölt tag
válasz SzuperGyörgy #18189 üzenetére
Úgy tudom, hogy WMR headsetekkel működik, de azért ellenőrizd le, mert se Lenovo laptopom, se WMR headestem nincs.
-
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #18215 üzenetére
Egy ipari felhasználású hmd-hez miért csinálnak ilyen parasztvakító videót? Olyan az egész, mint valami autóreklám.
Tökre kiváncsi lettem volna a specifikációkra, felhasználási területekre, konrét életből vett példákra, stb.
Ehelyett még a megszólalók is csak a marketing bullshitet tolják, hogy "összemossa a valóság és a virtuális valóság határait".
Most komolyan ki ezeknek a célcsoportja?Az odáig oké, hogy a consumer hmd-k reklámjai tele vannak huszonakárhány éves hipszterszakállas "cool" figurákkal, hogy mennyire menő már a VR, meg fjúcsör tehnolodzsi, mert ha ez adja el a terméket a tömegeknek, akkor ez van.
De most képzeld el mondjuk egy cnc gyártósor reklámját ilyen stílusban. -
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #18276 üzenetére
"Ha a VR fejlődés az Oculus és a többieken múlt volna csak akkor csak szépen csepegtetve kaptuk volna meg a nagyobb FOV -t először 140-150 és csak utána 170-180 ast és ki tudja hány évet ( évtizedet kellett volna ) rájuk várni, mert szimplán üzleti modellként tekintenek (persze ez is kell tömegeknek olcsó VR készíteni ) a piacra."
Te magad is írod, hogy a csúcskategóriás vga is erősen nyög ilyen felbontás mellett és a 90Hz is csak warppal van meg. Az Oculus és a többiek nem passzióból fogják vissza a VR speceket, hanem két okból:
1. Nem a jelenleg kapható csúcs hardvert kell figyelembe venniük, hanem a többség által elérhető átlagot.
2. Nem frissíthetnek hardvert minden félévben, mert akkor a tartalomgyártók nem tudnak mihez alkalmazkodni. Ez különösen igaz a fov-ra és a különböző render technikákra, mint a foveated rendering. Egy rendes játék fejlesztése rohamtempóban is minimum 2 év, ha a kiadók azt látják, hogy 2 év alatt 3 generációt öregszik a hardver, akkor bele sem kezdenek.
Azaz ahogy azt már többször is írtuk: a Pimax egy vékony piaci rést tud betömni - és respect, hogy megpróbálják - azokét, akik hajlandóak extra időt és pénzt áldozni a lehető legjobb minőségre. Ez azonban egy törpe kisebbség, alig pár százalék, rájuk nem lehet egy egész iparágat alapozni.
Egyébként csak gondolj bele mekkora balhé lenne, ha a Pimax 5k-t így ebben a formában a HTC vagy az Oculus dobta volna piacra (talán valamivel gördülékenyebb logiszitkával). A szaksajtó és a fórumok tele lennének vérgőzös fikázókkal, hogy a legerősebb hardver sem bírja, mindent tweakelni kell hozzá, ez nem működik, az nem működik. Ennél nagyságrendileg kisebb problémák miatt is hajlamosak az átlag userek keresztre feszíteni a nagy gyártókat.
-
#54625216
törölt tag
Szerintem ha vezeték néküli VR kell +roomscale, akkor most már érdemes kivárni a Quest-et, felesleges félmegoldásokba beruházni.
Natív Beatsaber 100%, hogy lesz hozzá, a PC kapcsolatot is meg fogják oldani szerintem a start után napokon belül, ráadásul az Oculus is dolgozik valami megoldáson (Carmack legalábbis ezt mondta). -
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #18280 üzenetére
A FOV esetében nem is feltétlenül a technikai megoldás a kérdés (az is), hanem az esztétikai: nagyobb FOV-hoz teljesen máshogy kell tervezni és tesztelni a pályákat, máshogy kell optimalizálni a tartalmat, stb.
Ugyanez a helyzet a felbontással: a nagyobb felbontásnak akkor van értelme, ha a textúrák felbontását is növelik, az pedig nem csak egy szorzó, hanem a texture artistnak több részletet kell belevinnie, ami több munkaórát, azaz nagyobb fejlesztési költségeket jelent.
Ezt még be is nyelnék a kiadók, de ha a project felénél kiderül, hogy az összes technikai paraméter elavul mire kijön a játék, akkor kb. kezdhetik az egészet elölről. Ezért az AAA kiadók bele sem vágnak olyan projectbe, aminél a cél platform specifikációi nem fixek legalább 4-5 év távlatban.
Ettől még a Pimax elevickélhet a PC-s VR farvizén, de a jobb specifikációk csak akkor kerülnek be a fősodorba, ha a többiek is úgy döntenek, azt meg fejlebb leírtam, hogy miért nem történik egyik napról a másikra annak ellenére, hogy a technológia a rendelkezésükre áll. -
#54625216
törölt tag
Mondjuk én eleve nem szopatnám le a telefonom aksiját VR-ezéssel. Ezért jó a Go: ha játszhatnékod van felkapod (egyszerűbben mint a Riftet) és ha kifogy belőle a delej, akkor mehet a töltőre és nem kell azon paráznod, hogy most nem lehet VR-ezni, mert hívást várok és kell a töltés.
Ez amúgy a statisztikákban is megmutatkozik. Akármilyen minőségű is a telefonos VR, az emberek a kezdeti wow után csak ritkán használják, mert nem szeretik beáldozni a telefonjuk készenléti idejét a játék érdekében. -
#54625216
törölt tag
A VR egy új műfaj, így ha a béta állapotot úgy érted, hogy még általában nincsenek kialakult szabványok és kiforrott technikai megoldások (pl. tracking) vagy hogy nem érte el a felbontás, fov, stb. az általad kívánt szintet, akkor oké, de ez kb. minden műfajban így van.
A Windows 95 megjelenésekor pl. nem nagyon mondogatták, hogy a személyi számítógép úgy általában béta állapotban van, pedig ha megnézed egy akkori áltag PC paramétereit, akkor az az első kérdés, hogy egyáltalán mit lehetett azokkal csinálni? 33MHz cpu, 8MB ram, 400MB HDD, 14" 800x600 crt monitor, cd-rom + soundblaster kártya és ugyanúgy a 150-300k körüli áron vesztegették, mint a mai PC-ket (infláció nélkül !).Ami tehát magukat a VR termékeket illeti, azok se nem béta állapotúak (ahogy a 95-ös PC-k sem voltak azok), se nem rohadt drágák, egyszerűen csak a technológia jelenleg itt tart.
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #18364 üzenetére
A fejlesztőknek mindenképpen kelleni fog valami HMD, amivel a Quest tartalmakon dolgoznak, ez is azt valószínűsíti, hogy a Rift S egy telefonhardver nélküli Quest lesz.
Mondjuk ennyi erővel a Quest-be is építhetnének direkt PC kapcsolatot és úgy lehetne a Rift S-ből egy drága (önálló hardver + PC) meg egy olcsó (csak PC) változat. -
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #18438 üzenetére
Az Oculus biztos nem fog PC-s HMD nélkül maradni, mert akkor fejlesztő és tartalomgyártó eszközökben a többiekre lennének utalva. Ugyanezért tartja életben mind a mai napig a Mac vonalat az Apple: hiába jövedelmezőbb a mobil szegmens, nem tehetik meg, hogy az iOS fejlesztések és a tartalomgyártás teljes egészében átkerüljön a windows vonalra, mert akkor bármikor kihúzhatják alóluk a talajt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- Milyen monitort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Mesterséges intelligencia topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- EA Sports WRC '23
- BorosPoH!ár
- További aktív témák...
- Felújított Asus rog strix G15 G1512LI + ajándék /INGYEN FOXPOST!/
- BenQ PD3205U 4K Tervezői Monitor!32"/99% sRGB/Pantone/AQCOLOR/Type-c/Mac Ready/Beszámítás!
- Samsung Odyssey G8 Ívelt Ultrawide Oled Monitor!34"/Oled/WQHD/175hz/0,1ms/Freesync-G-sync/Beszámítás
- Ahh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Ohh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 8GB 256GB SSD FHD IPS