- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic V2 - origami
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- iPhone topik
- Mobil flották
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Üzemidő bajnokkal készül a Samsung az olimpiára
ma A Galaxy Ring mellett az ultraprémium Watch X is bemutatkozhat július 24-én.
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Nem lehetetlen dolog, az SDI programban is kísérleteztek ilyesmivel és még jó néhány DEW-val.
Egyébként ott volt még (a 17-es magaslat és Székesfehérvár közelében) a Nyékládházi kerékpárosos század és a Csákánydoroszlói fogatolt tüzérek is.
Sinkovits tarkójánál van a 17-es magaslat (zászlóval megjelölve) Alexandria-Kairó térségében a másik zászló pedig Székesfehérvárt jelöli.
Gálffy Eduárd (Darvas Iván): -Afrika hegy és vízrajzi térképe. Az oroszlánvadász állandó utitársa.
Tizedes (Sinkovits Imre): -Kitűnő! Majd azt mondjuk, hogy Rommel küldte karácsonyra. -
#65675776
törölt tag
Az ABL (AirBorne LASER) program jelenlegi állása szerint 2-3 éven belűl legfeljebb a tesztrepülések kezdődhetnek el. Nem számítottak ennyi problémára (egy része biztosan a repgépen várható vibrációra vezethető vissza, ami a fókuszálást némileg megnehezíti, de olyan problémák is vannak, mint a melegedés). Egyelőre csak földi körülmények között tudtak lövést leadni a fegyverrel, a gépbe a mai napig nem építették be.
A LASER-ről nekem is ''könyvtári kiárúsítás'' útján lett egy könyvem (valójában egy vállalati könyvtár felszámolása során simán egy konténerbe hányták az összes könyvet(!), abból lett kimentve, tipikus magyar eljárás): Dr. Ing. Klaus Tradowsky: A LASER ABC-je (Műszaki Könyvkiadó, Bp 1971.) A legújabb eredmények természetesen nincsenek benne, de az alapok nem változnak. (Van egy '62-es könyvem a rakétatechnikáról, amire ugyanez igaz.) -
#65675776
törölt tag
válasz Nowhereman #3429 üzenetére
A félvezető lézerek kimenő teljesítménye nem nevezhető éppen emberesnek sem, de CD/DVD olvasásra tökéletesek. GaAs-ből lehet mondjuk 200W körüli LASER-eket építeni, de az édes kevés hadi célokra (legfeljebb célpontmegvilágításra alkalmas). Egyébként ez a könyv nem annyira afriss technikákról, hanem az alapokról szól, az pedig nem változik. (A könyvben van szó egyébként róluk.)
A DEW-eknek meg van az a rossz tulajdonságuk, hogy alkalmatlanok területcélok pusztítására. Úgyhogy a MOAB-ot pl biztosan nem fogják kiváltani...
mityku: Az amerikaiak már majdnem minden következő generációs cuccra terveznek LASER-t. Pl az F-35B emelőlégcsavarját a tervek szerint ki lehet majd cserélni egy 1MW körüli teljesítményű LASER-re. -
#65675776
törölt tag
Nem minden fegyver válik értelmetlenné. Pl a repeszgránátoknak elég sokáig lesz még létjogosultsága (be tudok szarni a különféle sci-fi filmeken, hogy a LASER, fézer, plazma és egyéb szirszarokkal egyesével hentelik az ellent egy szűk folyosón, ahelyett, hogy egy gránátot vágnának közéjük. Mekkora LOL.). Emellett a VB fedezékek áttörésére sem alkalmas a LASER és társai, tehát arra megintcsak kellenek majd megerősített köpenyű bombák/rakéták.
-
#65675776
törölt tag
Azokat valóban ki tudja váltani. A legnagyobb előnye a DEW-eknek, hogy gyakorlatilag nem telik el idő a lövéskiváltás és a célba érkezés között (pontosabban ez az idő nagyságrendileg kisebb lesz, mint hagyományos lőfegyverek esetén). Ergo nem kell drága tűzvezetőrendszer, ami az előretartást számolja.
Ez a váltás egyébként nem fog hirtelenjében bekövetkezni, ~15-20 év minimum kell neki innentől kezdve. De inkább több lesz az. Addigra talán már használható railgun is lesz. -
#65675776
törölt tag
válasz Sztripi #3439 üzenetére
Attól még nagyon messze vagyunk, hogy a LASER-ek hatékonyan és rugalmasan alkalmazhatóak legyenek. A MTHEL (ami az egyetlen gyakorlatban is alkalmazható eszköz jelenleg) tűzgyorsasága szánalmasan alacsony, a rendszer meglehetősen rugalmatlan és jelentős fedező erőt igényel.
A légierőknek pedig nem lesz vége. A fegyvert a bevetész helyszínére el is kell juttatni, a LASER-ek lesznek képesek pl a föld görbületének követésére, ami a max lőtávolságukat felszíni telepítés esetén 40-50km-re korlátozza. Vízfelszínen ez még alacsonyabb lesz, a reflexiók miatt. A csatahajók nem fognak visszatérni.
Emellett védelmi függönyt csak nagy méretű (repülőgéphordozó méretű) nukleáris hajtású hajók tudnak majd létrehozni.
És a rakétáknak van egy hatalmas előnye: ARH/SARH/PRH irányítás mellett bármilyen időjárási viszonyok között bevethetőek. Ez a LASER-ekre egyáltalán nem igaz.
Ja és a DEW-ek és railgunok közös hátránya az iszonyatos energiaigény.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz Sztripi #3441 üzenetére
Ehh. Egy nem kimaradt. Azt akartam írni, hogy nem képesek követni a föld görbületét.
A railgun energiaszükségletét pedig nem lehet egy bizonyos szint alá csökkenteni, azzal ugyanis pont a legfőbb előnyét, a nagy lövedéksebességet veszítjük el. Akkor viszont nem lesz jobb, mint a mai fegyverek. Kézifegyver kategóriában a mai technológiai szinvonalon lehetetlen megvalósítani. Persze lehet, hogy felfedeznek a következő 100 évben valamilyen kompakt és extrém energiasűrűségű akkumulátort, de nem látok rá sok esélyt.
''Nine million joules is enough energy to deliver 2 kg of projectile at 3 km/s'' [link]
Az éjszaka is bevethető vadászgépek az első repülés (1903 ugye) után 40 évvel már léteztek, 60 évvel utána már általánosakká váltak. A railgun első gyakorlati kísérleteit több mint 60 éve végezték el, és még mindig csak dögnehéz és alacsony tűzgyorsaságú példánya létezik. Látványosan lassabban fejlődik, mint a repülés, és ennek legfőbb oka az energiaéhsége. Ennek fizikai korlátjai vannak, tehát nem is fog Q3 szintű kézi railgun szintjére fejlődni soha. Ráadásul meglehetősen nagy a hátraható energia, ami a kézifegyverkénti alkalmazás további korlátja.
Az első LASER-t 1960-ban állították elő, hadi célra alkalmazható változata csak pár éves, és több a korlátja, mint előnye. Azóta a rakéták vezérlőrendszerei fejlődtek annyit, hogy közel ugyan arra képesek. A LASER pusztító hatása erősen összefügg a kisugárzott teljesítményével, ezért nem is lehet csökkenteni a végletekig a teljesítményét. Emellett nem mindegy mennyi ideig sugározzák be vele a célt.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz Sztripi #3443 üzenetére
Azért LASER-ek esetén elég komoly tükörrendszer kellene (pl műholdakon), hogy ezt kiküszöböljék. Ez pedig további veszteség (ergo nagyobb bemenő teljesítményre van szükség), ráadásul növeli a rendszer sebezhetőségét, költségét. Vagy lehet magát az ágyút az űrbe telepíteni (ami egyébként nemzetközi szerződéseket sértene). Ez viszont a rendszer rugalmasságát korlátozná még jobban.
Az is csak feltételezés, hogy lesz valami technikai áttörés (az ráadásul nem a semmiből szokott jönni, előzményei szoktak lenni. Na ezek azok, amiket jelenleg nem lát még senki).
Bár a US Navy 2011 környékén a Zumwalt osztály fő fegyverének railgun-t tervez, de jeléenleg az is kérdés, hogy egyáltalán a rombolóosztály megépül-e. A railgun még olyan készültségi szinten sincs, mint a hordozó eszköze. Az ABL esetén is eredetileg 5 év fejlesztési idővel számoltak. Ez volt 1994-ben, azaz 12 éve. A felhasználni kívánt LASER-berendezést (COIL) 1977 óta fejlesztik és még mindig nem tudtak leadni vele egymás után két lövést. -
#65675776
törölt tag
válasz Sztripi #3445 üzenetére
Mondtam én azt az ABL-ra, hvagy a hajófedélzeti, illetve szárazföldi telepített LASER és railgun fegyverekre, hogy soha? Nem, azt mondtam, hogy 10-20 év minimum.
Amire azt mondtam, hogy jelenlegi technológiai színvonalon lehetetlen, az ezeknek a kézifegyver változata. Mind a két esetben az energiaforrások elégtelensége a probléma, és erre előre láthatóan ez elkövetkezendő 50 évben nincs is gyógyír. A railgun-nál ezt tetézi a hátraható energia, ami jelentősen meghaladja a jelenlegi fegyverekét. -
#65675776
törölt tag
válasz Sztripi #3453 üzenetére
Ha nincs vele gond, akkor miért nem sikerült ~30 év alatt a COIL-t hadi célokra használhatóvá tenni?
Ha nem kell hozzá nagy energia (akármilyen formában), akkor miért beszélnek minden katonai célra tervezett LASER esetén MW-os kimenő energia nagyságrendről? Ezt minden esetben fel kell halmozni valahogyan, részlet kérdés, hogy utána mindezt esetleg egy impulzusban sugározzák ki. -
#65675776
törölt tag
Akit érdekel a rohamtüzérség, az vegye meg a Regimentet! A mostani szám kifejezetten jó. Nem véletlen: Számvéber Norbert és Bonhardt Attila írta a legtöbb cikket, tehát a színvonal garantált! Remélem így lesz a továbbiakban is, és nem süllyed vissza a lap a korábbi meglehetősen alacsony színvonalra.
-
#65675776
törölt tag
Ezt a perforált lemezes megoldást mások Thoma-shield néven ismerték. A megvalósítás sokféle volt: a németek a magyarral megegyező módszert használták, az oroszok viszont odahegesztették a toronyhoz. Néha azt amit tudtak, pl ágysodronyt.
Egyébként a kumulatív fegyverek/töltetek és az ellenük való hatékony védekezés területén akkoriban magyarország nem csak simán a világ élvonalában volt (mindössze négy állam volt akkoriban, aki képes volt önerőből ilyen fegyvereket fejleszteni, bár a britek hozott anyagból fejlesztettek), hanem maga is alakította ezen fegyverek történelmét.
A Blohm & Voss egyébként nem hidroplán, hanem repülőcsónak (amfíbia, vizirepülőgép, csónaktestű repülő...). Azt nevezik hidroplánnak, ami csak különálló úszótestekkel képes vízre szállni. Egyébként pedig nem vízzáró a törzse, ami az amfíbiák esetén követelmény. Horváth Zoltán most hibázott egy kicsit. -
#65675776
törölt tag
válasz Nowhereman #3476 üzenetére
A szinkronok minőségén már meg sem lepődök, legfeljebb felidegesítem magam. A Spektrumon megy mostanában egy sorozat Légierő címmel. Ebben volt egy okosság: lézervezérlésű rakéta infravörös irányítással (nem pontos idézet, valami olyasmi volt, hogy a lézervezérlésű rakétát a bombakamrába épített infravörös kamera irányítja). És ez még egy egyszerűbb volt. Persze értem én, drága a szakértő. Akkor viszont ne nevezzék magukat ismeretterjesztő, pláne ne tudományos ismeretterjesztő csatornának. Egy kaland és vidéke film esetében még talán belefér, de egy ismeretterjesztőbe nem.
-
#65675776
törölt tag
Azért elég mókás lett volna egy pár négyzetméteres köténylemezzel ezt megjátszani. Egy sima sajtolással pillanatok alatt megoldották. A kisajtolt korongok meg mehettek a pénzverdébe. Vagy be lehetett tölteni repeszgránátba... Tudom nem ez a két felhasználási mód volt általános.
-
#65675776
törölt tag
A magyar csapatok gépjárműállománya meglehetősen színes volt. Nagyrész a civilektől rekvirált járművekből állt, a németek meg is lepődtek a közeledő fagylaltoskocsik és egyéb szépségek láttán. Aztán azért vették a fáradtságot a magyarok, hogy a megmaradtakat lefessék majdnem egységesre.
A Botond meg annyira azért nem volt jó, mint azt sokan mondják. Megbízhatónak nem igazán lehetett nevezni. A még létező példányok üzemeltetése (de a beindítása is) egy rémálom. Ehhez képest a ganédomb alól kiásott M2 féllánctalpasokat csak fel kell tölteni munkafolyadékokkal és beindítani. Esetleg előtte lemosni. -
#65675776
törölt tag
válasz Nowhereman #3488 üzenetére
A veteránok néha érdekes dolgokat tudnak mondani. Pl megkérdeztünk egyszer egy veteránrepülőt, hogy milyen volt a Messer alja: gondolkodás nélkül rávágta, hogy narancssárga! Pedig évekig repülte a típust.
mityku: Az esetnek szemtanúja voltam tavaly a Várban. A C+D-n nem igazán erőltették utána a dolgot. -
#65675776
törölt tag
Nem hinném, hogy elásták (tényleg nem szarakodtak ilyesmivel, ha meg elakadt és nem más miatt kellett megsemmisíteni, akkor volt benne lőszer, üzemanyag, amivel fel tudták volna robbantani. Vagy a többiek szétlőtték volna), sokkal inkább belesüllyedt a földbe. Arra meg külön kiványcsi lennék, hogy egy 20 évet a föld alatt töltő acélblokkos motor mennyire lenne hajlandó elindulni...
-
#65675776
törölt tag
válasz Nowhereman #3507 üzenetére
Nem űberel semmit: ''A hetvenes években állítólag egy parasztember kiásta...'' A tudomány mai állása szerint a '70-es évek maximum 30 évre vannak a '40-es évek elejétől. Egy tizest valóban tévedtem. Szövegértés rulez.
A magyar királyi honvéd légierő viszont nem hazsnált narancssárgát a repülőgépei alján a II. vh utolsó éveiben. -
#65675776
törölt tag
válasz Nowhereman #3509 üzenetére
Ismerve a németek által produkált anyagminőséget, lehetséges, hogy kibír annyit. Persze ha művelték a foldet és tömték műtrágyával, akkor már kisebb az esélye. Viszont azt feltételezni, hogy egy deka föld vagy víz sem kerül bele a föld alatt...
Azt nem mondtam, hogy a Luftwaffe kötelékébe került, az a mondat arra vonatkozott, hogy a Luftwaffe-ben tényleg voltak ilyen gépek. A probléma a veterán válaszával pl az, hogy meg sem kérdezte, hogy mikor, melyiket.
Ne tudd meg, hogy pl egy makettversenyen milyen szintű anyázás zajlik néha csak arról, hogy az adott hét szerdáján vagy csütörtökén hogy nézett ki az adott gép! Nem is a típus, hanem az adott gép. Mi azt gondoltuk, hogy egy veterán tud segíteni a pontos elkészítésben, de nem. Többre megy az ember ha nekiáll begyűjteni minnél több képet az adott típusról, ha sikerül a konkrét gépről, és azokat elemezgeti. Erre egyébként elég komoly ipar épült, monográfiákért néha igen pofátlan összegeket is el képesek kérni csak azért mert van bennük két-három korábban még nem publikált kép.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz Stirlitz #3529 üzenetére
A Tiger-ben nem Daimler motor volt! Hanem Maybach HL210P45, később HL230P45 volt (ahol a 210 a motor lökettérfogata dl-ben) [link].
A DB60x széria (33,9l - 44,5l lökettérfogat), mint minden repülőgépmotor érzékeny volt az üzemanyag minőségére (bár korántsem annyira, mint a BMW 801). -
#65675776
törölt tag
Azért egy ledermedt 21 vagy 23 literes motort elég érdekes is bekurblizni. Talán Schwarzenegger képes lett volna rá, de az átlag német katona nem hiszem. A németek egészen zseniális megoldásokat is ki tudtak találni, felhasználva a rendelkezésükre álló eszközöket.
Ez a Kübelwagen-es beröffentés igazából Schwimmwagen-nel lett volna érdekes. De csak akkor ha megoldható lett volna, hogy közvetlenül a hajócsavarról hajtsák a hk főtengelyét. Biztos nem lett volna belőle sérülés, ahogy ott pörög a sróf! -
#65675776
törölt tag
A a japán cucc tokkal vonóval akkora volt mint a Tiger motorja egymagában.
Nowhereman: ''bár valszeg brigád szinten hatékonyabbak lettek volna.''
Még nagyobb egységekben? Ez valahol igaz, mert nagyobb lett volna a csapásmérőképességük. Képesek voltak így is schwerpunkt kialakítására. Viszont kevesebb helyen tudtak volna jelenlenni. Éppen az volt a probléma, hogy kevés helyen voltak jelen, és állandóan át kellett telepíteni őket. Emellett a német taktika ugye a Panzer-Keil eljárást alkalmazta, ahhoz meg elég volt az élre nehézpáncélosalakulat. A szárnyakon már el voltak a közepes hk-k is. Legalábbis támadásban. A védekezés más dolog, oda elég a nagyszámú vadászpáncélos/páncélvadász/páncéltörő löveg is. -
#65675776
törölt tag
válasz Nowhereman #3559 üzenetére
Először is mivel németekről van szó nem zászlóaljról, hanem osztályról kell beszélni. Ez pedig nem tisztán hk-kból állt, hanem elég sok egyéb eszközből is. Támogató gyalogságot valóban nem foglalt magában, de ez nem is annyira lényeges, a gyalogság létszámával kevesebb probléma volt, mint a hk-k mennyiségével (pontosabban a hiánnyal). [link] Csak hogy pontosan lássuk milyen is volt a szervezet. Azért nem kevés támogató egységet is magában foglalt egy ilyen osztály. Erős túlzás lenne egy fegyvernemhez tartozónak nevezni őket.
A minihadosztály rossz kifelyezés. Egy hadosztály (Division) mindenképpen legalább két ezred (Regiment) vagy dandár (Brigade). Egy dandár nem lesz minihadosztály.
A lap alján, egy kis ábra, hogy mi mit követ: [link]. -
#65675776
törölt tag
válasz Nowhereman #3562 üzenetére
A németek esetén (a II. vh-ban) annyira nem egyértelműen azonosíthatóak az egyes csapatnemek más országokéével, hogy sok helyen inkább le sem fordítják, hanem eredeti német szavakat használnak.
Pl voltak ott légvédelmitüzérek (három üteg, egy Wirbelwind-del, egy Möbelwagen-nel egy pedig FAMO-val felszerelve)). A felderítők pedig gépesített gyalogosok (azaz gránátosok) voltak. És akkor ott voltak még a műszakiak és az egészségügyiek is. -
#65675776
törölt tag
válasz Nowhereman #3564 üzenetére
Ebben valahol igazad van. Viszont akkor azon se akadj fenn, ha egy külföldi nem megfelelően alkalmazza a magyar szavakat!
-
#65675776
törölt tag
válasz JagdPanther #3569 üzenetére
A sok barom megtanulhatná már, hogy nem repülőgép anyahajó ez a kategória, hanem repülőgép hordozó.
-
#65675776
törölt tag
válasz Kephamos #3573 üzenetére
Repülőgép anyahajó: vizi repülőgépek/hidroplánok szállítására kialakított hajó. A repülőgépek a víz felszínéről szállnak fel és oda térnek vissza. A repülőgépeket daruval mozgatják a vízfelszín és a hajó fedélzete között. A könnyebb repülőgépek számára néha rendelkezésre áll egy-két sínes katapult, de ez csak indítani tudja a repülőgépeket (ilyen szerkezet a csatahajók egynémelyikén is volt). Németül Flugzeugtender, angolul Seaplane Carrier, vagy Seaplane tender [link]. A II.vh idején már csak partvédelmi feladatokra alkalmaztak néhányat, 'az '50-es évek végére mindet lebontották. A Furious megjelenéséve (1916, az első repülőgéphordozó) teljesen idejétmúltakká váltak.
Repülőgép hordozó: hagyományosan felszálló (CTOL - Conventional Take Off & Landing) repülőgépek hordozására, indítására, fogadására kialakított hajó. A repülőgépek a hajó fedélzetéről indulnak, és oda is térnek vissza. Németül Flugzeugträger, angolul Aircraft carrier (bár ez eredetileg minden repülőgépet valamilyen szinten a fedélzetén üzemeltető hajót jelentett, mára alapvetően csak a repülőgép hordozókat jelenti).
kozi71: Azaz pont fordítva, mint ahogy Te írod. Az amerikai hajók pedig nem CWN-ek, hanem CVN-ek (Carrier Vessel Nuclear).
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
Ha befejezik, akkor komoly erőt képviseltek volna a csatahajóik. Így viszont légi fedezet híján kissé veszélyben voltak (ahogy a britek is okosan az Indiai-óceánra/Csendes-óceánra küldték a Prince of Wales-t és a Repulse-t mindenféle hordozókíséret nélkül. El is süllyesztették mind a kettőt a japánok). Nem véletlenül kárhoztatták a Tirpitz-et fjordokban horgonyzásra.
Persze kérdés mit ért volna akár ~42-ben is a Bf-109T pl a Hellcat-ek ellen. Nem sokat az biztos, mivel a Bf-109T a Bf-109E némileg megmoddolt változata volt. Nehezebb volt, emiatt kevésbé mozgékony. Kissé elavult már '41-re is. [link]
A németeknek volt négymotoros bombázójuk, a He-177 Greif [link] Kezdetektől fogva négymotoros volt, mégha csak két koaxiális légcsavarja is volt. 2xDB610 = 4xDB605. Későbbiekben viszont echte négymotoros lett, He-274, He-277 néven.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
A Kriegsmarine fejlesztése nagyon vontatottan haladt. És Dönitz flottafőparancsnoki kinevezése után egyértelműen a tengeralattjárókra koncentrált, ami tulajdonképpen érthető. Ugyanis nem rendelkeztek elegendő felszíni hajóval, ami egy felszíni támadás indításához elég lett volna. Emellett pont a Graf Zeppelin sorsa miatt a felszíni flotta alapvetően csak a partvonal ~100-200km-es körzetében számíthatott légi fedezetre, amiről akkorra már kiderült, hogy elengedhetetlen egy sikeres felszíni hadművelethez. Azaz nyílt tengeri hadműveletekre a felszíni flotta alkalmatlan volt. A Bismarck is egyszer ment ki a nyílt tengerre... Ott is maradt.
A Kriegsmarine állapota tökéletesen mutatja, hogy a németeknek valóban kellett volna még 3-4 év, hogy valóban felkészüljenek egy totális háborúra. (Viszont ha vártak volna, akkor keleten sokkal rövidebb idő alatt véget ért volna a háború, méghozzá német vereséggel. Ugyanis addigra már elég komoly mennyiségben álltak volna szolgálatban a T-34/KV-1/IS-1/2 hk-k. Panther viszont szinte biztosan nem lett volna, de talán még Pz IVF2 se. Nem jutottak volna messzire a németek.)
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
Szerintem jobb lenne, ha a szélsőjobbos propagandát nem linkelnéd (de még csak be sem írnád az oldal címét). A helyedben töröltetném a hsz-okat. Ez nem neonáci topik!
-
#65675776
törölt tag
-
#65675776
törölt tag
[link] Ha minden igaz osztrákoknak adták el.
Mondjuk a magyar roncskutató/mentő ''szakemberek'' értelmi színvonala megkérdőjelezhető. Mikor megtaláltak egy földbe süllyedt Messer-t, akkor a jó állapotban megtalált motorját nem ásták ám rendesen ki, hanem egy sodronyt áthurkoltak rajta és egy traktorral kivontatták a földből, és húzták vagy 40-50m-en keresztül a földön. Hülye gyökerek! Csak az volt a lényeg nekik, hogy benne legyenek a véradóban.
Egyébként a hírekben a megtalált roncsok 1%-áról sem tesznek említést, nagyrészét simán eladják külföldre mindenféle hírverés nélkül. Niemandok! -
#65675776
törölt tag
A probléma az, hogy a szakértők pénzért dolgoznak (ez még önmagában nem probléma, a szakértelmet igenis meg kell fizetni!), tehát a médiák (többnyire a királyiak sem kivételek) nem foglalkoztatják Őket. Ha jól emlékszem pont a királyi véradóban volt, hogy
''AK-47-es géppisztoly nyomkövetős lőszere miatt gyulladt ki...''
A legjobb, hogy ebből csak az igaz, hogy ''miatt gyulladt ki...''. -
#65675776
törölt tag
Amúgy ha az ember nekiáll roncstelepeket/MÉH-telepeket járni, akkor ott is sokmindent találhat. Egy ismerősöm így szedte össze egy SdKfz. 251 futóművének egy részét, de vannak egyéb okosságai is.
Persze egyértelmű, hogy a legnagyobb élmény a helyszínen megtalálni egy ilyen eszközt. -
#65675776
törölt tag
válasz gege71.hu #3646 üzenetére
Én látom rosszul, vagy a görgők tényleg össze vissza állnak? A kialakítások kissé kezdetleges, lehetett volna még mit dolgozni rajtuk.
A festésmintára: a minta valóban létezett, de kötve hiszem, hogy ennyire élénkek voltak a színek. Az álcázás szempontjából a lehető legrosszabb. Márpedig álcázásban a németek jártak legelőrébb az összes hadviselő fél közül.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen