Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz totron #84 üzenetére

    Ha a stúdiók lesznek egyenként streamerek, akkor fogyasztóként nagyon meg fogjuk szívni, de nem hiszem hogy így lesz, mert versenyképesebbek lesznek az olyan szolgáltatók, amelyek sok studió tartalmát adják le. Szerintem sem lesz egyetlen, de biztos fog valamikor tisztulni a piac.

    Szerintem az nem csak nosztalgia, ha célzottan akarok megnézni egy filmet, lehet az a film viszonylag friss is. A torrentnek nem szabadna megoldásnak lennie. Szerencsére amúgy vannak olyan szolgáltatók is, amelyeknél egy-egy filmet meg lehet venni 24 órás vagy végleges megnézésre, néztem így is filmet, nem volt olcsó, de olcsóbb volt mint elmenni valamelyik art moziba, ahol vetítették a filmet. Színház streamre is fizettem már covid alatt, már nem emlékszek, talán az Örkény színház volt, elég profi studiót szereltek fel erre a célra.

  • Dilikutya

    félisten

    válasz totron #84 üzenetére

    Az miért múltban ragadás, hogy nem véletlenszerűen böngészgetek a kínálatban, hanem konkrétan meg akarok valamit nézni, és nincs fent egyik stream-en se? Illetve lehet, hogy egy ötödik, vagy hatodik szolgáltatónál meglenne, de így is van HBO, Disney, Netflix, Skyshowtime, még egyet nem vagyunk hajlandóak tartani. És itt még nagy filmekről van szó, olyanról nem is merek álmodni, hogy pl. a Cannon filmjei felkerülnek bármelyik szolgáltatóhoz.
    Az nem nosztalgia, hogy meg akarok nézni egy jó filmet, amire mondjuk a 2022-es felhozatalból kevés az esély. Akartam egy laza délutánt egy akciófilmmel, hát az agyonsztárolt Fekete Párduc 2 kínszenvedés volt, pedig ráadásul szeretem is a szuperhősös sztorikat.

    Az most mindegy, hogy szeméttel is tele vannak, a Netflixen a sok saját tartalom nagy része pl. hulladék.

    Tökjó lenne ez a stream dolog, csak a sok szolgáltató, meg a nyakatekert jogi szabályozás megbonyolítja. Zenénél sokkal jobban működik ez, ott a Spotify, Deezer, Apple, nagyvonalakban mindegyiken minden fent van, én csak a Spotify-t használom, és egyre ritkábban jut eszembe olyan, ami nincs fent, azok viszont többnyire már olyan cuccok, amik régi demók, inaktív zenekarok, esetleg a kiadó sem létezik már, és senki se tudja, kinél lehetnek a jogok. De ezek tényleg elfeledett rétegcuccok, nem egy kommersz nagy sikerű kalandfilm. A Kevin Costner féle Robin Hood szerintem egyetlen itthon elérhető stream-en sincs fent.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • Hi!King

    őstag

    válasz totron #88 üzenetére

    Ez nem úgy működik, hogy feltétlenül vissza kell rendeződnie a piacnak oda, mikor jelenértéken 5 ezer Ft volt alsó hangon egy film, akár mert megvetted VHS-en, akár mert megnézted moziban, ezt a jövőbeli piac fogja beárazni, és valószínűtlen, hogy majd a jelenleginél újra jóval többet fognak fizetni a tartalomért. Szvsz az egyensúly ott tud kialakulni, hogy az egykori kábeltv előfizetés árából kijön 4-5 streaming szolgáltató (hangsúlyozom: jelenértéken a régi kábeltv előfizetés, nem a mostani, ami már egyre kevesebb embernek kell), de nem 10, és nem is fognak 10-re előfizetni. Úgyhogy az egy studió 1 streaming szolgáltatás modellnek elég kevés esélyt adok. Odáig ok, hogy a studióknak jobban megérné, de ehhez igénynek is kellene lennie a másik oldalon.

    Offline tárolókat egyre kevesebben fognak használni ilyen célra, és valahol mindig elérhető az elmúlt 100 év filmjeinek a nagy része, csak a nagyon speciális tartalmat van értelme tárolni. Dilikutya írta a zene streaminget, nos nekem nagyjából 10 éve frissült utoljára az mp3 készletem, le nem töröltem, de mivel közben jóval tágabb lett a zenei ízlésem, ezért irreleváns az egész, ha épp azokat hallgatom is streamről teszem.

    Másrészt eleve irreleváns az offline tárolás, ha valahonnan meg kell szerezni, pl. mostanában meg akartunk nézni néhány hegymászással kapcsolatos filmet, ezek a témában mainstreamnek számító filmek, úgy negyede volt meg a 3 fő streaming szolgáltatónál, szóval teljesen értem a problémát, amit Dilikutya felvetett. Más kérdés, hogy én inkább megveszem online valahol, mint hogy letorrentezzem, konkrétan az ncore-al egyébként is elég sok fenntartásom van.

  • totron

    addikt

    válasz totron #88 üzenetére

    hogy majd a jelenleginél újra jóval többet fognak fizetni a tartalomért
    Ezt én is nagyon remélem. Inkább az arányokra, szereplőkre, elosztásokra értettem. Nem feltétlenül az a képlet a legjobb a nézőnek amiről elsőre azt gondolnánk. Összemosódtak például előállítói és disztributori feladatok és bár a sokaság miatt jobbnak hat, nehéz elkülöníteni a modell jóságát a korszak adta számosságtól (jó sok filmtől). Ha nem gondoljuk túl, akkor az van, hogy havi párezerért ott a rakat film "fenn", cserébe korszakpropaganda és állandóság hiánya van. Most ezt így kell szeretni.

    1 kábelelőfizetés árából szerintem 1 szolgáltató jön ki, max. 2 olcsóbb. 4-5 esetén egyértelmű lenne a helyzet. De utána számolhatunk, érdekel melyekkel jött ez ki.

    Igény az van, miért ne lenne?

    valahol mindig elérhető
    Hol? Aktuális üzleti érdekek szerint megjelenítve és rendezve? A dizájn is vagy jó vagy nem. Kinek a milyen agymenését kell elviselni épp az eléréshez? Nahagyjál. A zene némileg más, de értelek.

    A megvétel legyen, ha telik. Nekem kevés film ér annyit, hogy ilyen értelemben maradandónak számíthasson. Van, de tényleg kevés.

    szóval teljesen értem a problémát, amit Dilikutya felvetett
    Jó, de ha érted őt és csak negyede volt meg, akkor miért irreleváns az offline? Nem értem ezt a mondatot. Nem offline buzi vagyok én sem, egyszerűen csak van, hogy nem az online térbe esik az optimuma valaminek. Ami könnyebb streamen - és nem kell félni az eltűnéstől vagy az nem jelent gondot - ott én is élek vele.
    Illetve még van egy olyan különös állapot is, hogy az ember nincs épp online-közelben. Ez kevesek problémája ma, tudom, de van ilyen is.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz totron #84 üzenetére

    de már nagyon mások a külsőségek, magyarázni kell a gyereknek a megjelenő orsós magnót, egyebek

    És? A Spartacust sem forgatják le csak azért mert a gyereknek el kell magyarázni, hogy volt amikor nem drónokkal ment a harc hanem kardokkal és a bakancs helyett szandálban jártak egymást kaszabolni. És még okostelefonjuk se volt folyamatos netkapcsolattal.

  • Hi!King

    őstag

    válasz totron #96 üzenetére

    Arra nem lesz igény, hogy ha már hozzászoktak a fogyasztók, hogy relatív olcsóbban kapják a tartalmat, akkor majd megint visszajön az, ami a 80-as, 90-es években volt. Illetve a korábbi paradigmák nem fognak visszatérni, vagy ha mégis, akkor teljesen más formában. A piac folyamatosan változik.

    "1 kábelelőfizetés árából szerintem 1 szolgáltató jön ki, max. 2 olcsóbb. 4-5 esetén egyértelmű lenne a helyzet. De utána számolhatunk, érdekel melyekkel jött ez ki."

    Én elviekben beszéltem erről, hogy mi a reális, amit fizetnének az emberek. De ha a jelent nézem, akkor sem a mai kábeltv árakrból indulnék ki, ami egy egyre gyorsabban leépülő piac, hanem 20 évvel ezelőttből, amikor általános volt a kábeltv előfizetés és még a letöltés sem játszott tömegesen a tartalmaknál. Az akkori árakból jelenértéken most is kijön 4-5 úgy, hogy a Netflix, a legdrágább az egyik. Mert az a kábeltv előfizetés itthon 10-15 ezer lenne most ha inflációval vagy bérnövekedéssel kalkulálsz.

    "Hol? Aktuális üzleti érdekek szerint megjelenítve és rendezve? A dizájn is vagy jó vagy nem. Kinek a milyen agymenését kell elviselni épp az eléréshez? Nahagyjál. A zene némileg más, de értelek."

    Ez ugyanaz mint az antikváriumok, a digitális tartalmaknak is mindig lesznek szélesebb gyűjtőhelyei, ahol többféle dolgot szerezhetsz be, de egyenként fizetned kell érte. Nem tudom hol, nekem kevéssszer volt ilyen, akkor célzottan mentem a szolgáltató oldalára, mert meg volt hirdetve hol tudom megnézni.

    "Jó, de ha érted őt és csak negyede volt meg, akkor miért irreleváns az offline? Nem értem ezt a mondatot. Nem offline buzi vagyok én sem, egyszerűen csak van, hogy nem az online térbe esik az optimuma valaminek. Ami könnyebb streamen - és nem kell félni az eltűnéstől vagy az nem jelent gondot - ott én is élek vele."

    A 0. lépés hogy beszerzed, ami offline lehet hogy még nehezebb feladat.
    "Illetve még van egy olyan különös állapot is, hogy az ember nincs épp online-közelben. Ez kevesek problémája ma, tudom, de van ilyen is."

    Netflixnél például le tudod menteni offline.

  • Hi!King

    őstag

    válasz totron #98 üzenetére

    Ez így totálisan szubjektív. A korszellem folyamatosan változik és szerteágazó, sosincsenek fixen rögzített szabályok, azt csak utólag látod az adott korban sikeres tartalmaknál, közben egy csomó más tartalom képzavaros volt a múltban is. Meg az is szubjektív, hogy mi a képzavaros. Pl. az elmúlt 15-20 évben a sorozatok közül még a legkeményebb thrillerek is alkalmazták a humort mint eszközt, ez valaki szemében lehet képzavar. Vagy pl. ott van a Harry Potter, ami kulturálisan tényleg mindenféléből lett összefacsarva, aztán sikeres lett.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz totron #107 üzenetére

    Szerintem tökre érdekes egy 30-40 évvel ezelőtti film az akkori technikai megoldásokkal és a lányomat sem zavarja, amikor elmagyarázom neki, hogy azért nem hivják egymást mobilon a szereplők, mert akkor még az nem létezett.

Új hozzászólás Aktív témák