Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz Döglött Róka #36 üzenetére

    Az a problémájuk, hogy az elmúlt időszakban a trash filmekben is megjelentek meleg meg transz karakterek.

    Egyébként a szolgáltatók még jól is járnak ezekkel a mű-felháborodásokkal.

  • Hi!King

    őstag

    válasz arnyekxxx #46 üzenetére

    Nézd meg pl. a Jézus ábrázolásokat történelem és helyi kultúra alapján mindenhol más volt. Mégsincs semmi jelentősége vallásgyakorlás szempontjából.

  • Hi!King

    őstag

    válasz dabadab #49 üzenetére

    Na meg más szempontok mentén teljesen általános, hogy átírnak régi műveket, akár aktualizálás céljából, akár mert más vagy új üzeneteket tesznek be. Attól még a régi eredeti köszöni jól van. Láttam pl. Tartuffe-öt is nagyon átírt változatban, de sok más régi történetet is, és nem igazán panaszkodott ezekre a közönség. Ezek is csak szinesítik a kultúrát, ha meg szar az átirat, akkor nem lesz sikere, ennyi.

  • Hi!King

    őstag

    válasz nemlehet #51 üzenetére

    Anno a Hófehér című rajzfilmen is háborogtál, hogy elrontotta az eredeti mesét?

  • Hi!King

    őstag

    válasz arnyekxxx #54 üzenetére

    Addig nem volt gond, amíg pl. amerikai történelmi filmek nulla történelmi hűséggel csöpögős romantikus mázba tették a háborúkat, de amint fekete, meleg vagy transz karakterek megjelennek egyébként nem valós eseményeket feldolgozó filmekben, felháborító lesz.

    Egyébként pont arra játszanak rá, hogy felháborodjon a közönség egy hangos része, ezzel is hirdetve a filmeket.

  • Hi!King

    őstag

    válasz arnyekxxx #55 üzenetére

    Mondjuk állandóan woke-ot meg lmbtq lobbit kiáltani az sem tökös ahhoz képest, hogy kimondanád, hogy nem szeretnél ilyen karaktereket.

  • Hi!King

    őstag

    Mivel nem emlékeztem a 89-es rajzfilmre, gyerekkoromban láttam, meg nem olvastam soha az Andersen mesét, most elolvastam utóbbit, meg előbbi történetét. Nagyon más a kettő, nem kicsit más. Ráadásul nem is egyértelmű a bőrszíne a mesében a kis hableánynak, jelentősége meg egyáltalán nincsen. A királyfi fehér arca van kiemelve.

    Ezek után nem tudom komolyan venni, ha valaki szerint elrontja a mesét ha fekete a hableány. Valahogy nem látom, hogy ugyanezek háborognának a 89-es rajzfilm miatt, ami maerikai filmes klisés, klasszikus, romantikus happy endes sztorivá alakították a mesét. Már bocsánat, ha valakinek a bőrszín változtatása baj, de a mese totális átírása nem, ott komoly gondok vannak. Mondom úgy, hogy nekem egyikkel sinca bajom, nem bűn átírni egy történetet, attól még az eredeti megmarad.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Dilikutya #80 üzenetére

    Én is így sejtem. De a bőrszín pont irreleváns a történetben.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Dilikutya #83 üzenetére

    Azért elképzelem, hogy ha mostanában jelennének meg először az állatokkal emberi társadalmat ábrázoló rajzfilmek (mint a Kacsamesék), akkor menne a hiszti, hogy a szemét állatvédő lobbi tönkreteszi a rajzfilmeket...

    Egyébként a magyar kultúrában például nem is igaz, lásd János vitéz vagy Csongor és Tünde, bár inkább arról lehet szó, hogy a tündér és a tünde(elf) nálunk összemosódik, ezért Tündérországnak van egy komplett halhatatlan társadalma, nem csak nőkkel.

    Ettől függetlenül teljesen mindegy, ezek mesefigurák, a szerepek változhatnak, nincsenek kőbe vésve. Ez kb. az a szint, mint ha valaki a Shrek humorán háborognának, mikor a hercegnő a csók hatására ogrévá változik, hogy jajj, mennyire elrontja az eredeti felállást...

  • Hi!King

    őstag

    válasz totron #84 üzenetére

    Ha a stúdiók lesznek egyenként streamerek, akkor fogyasztóként nagyon meg fogjuk szívni, de nem hiszem hogy így lesz, mert versenyképesebbek lesznek az olyan szolgáltatók, amelyek sok studió tartalmát adják le. Szerintem sem lesz egyetlen, de biztos fog valamikor tisztulni a piac.

    Szerintem az nem csak nosztalgia, ha célzottan akarok megnézni egy filmet, lehet az a film viszonylag friss is. A torrentnek nem szabadna megoldásnak lennie. Szerencsére amúgy vannak olyan szolgáltatók is, amelyeknél egy-egy filmet meg lehet venni 24 órás vagy végleges megnézésre, néztem így is filmet, nem volt olcsó, de olcsóbb volt mint elmenni valamelyik art moziba, ahol vetítették a filmet. Színház streamre is fizettem már covid alatt, már nem emlékszek, talán az Örkény színház volt, elég profi studiót szereltek fel erre a célra.

  • Hi!King

    őstag

    válasz totron #88 üzenetére

    Ez nem úgy működik, hogy feltétlenül vissza kell rendeződnie a piacnak oda, mikor jelenértéken 5 ezer Ft volt alsó hangon egy film, akár mert megvetted VHS-en, akár mert megnézted moziban, ezt a jövőbeli piac fogja beárazni, és valószínűtlen, hogy majd a jelenleginél újra jóval többet fognak fizetni a tartalomért. Szvsz az egyensúly ott tud kialakulni, hogy az egykori kábeltv előfizetés árából kijön 4-5 streaming szolgáltató (hangsúlyozom: jelenértéken a régi kábeltv előfizetés, nem a mostani, ami már egyre kevesebb embernek kell), de nem 10, és nem is fognak 10-re előfizetni. Úgyhogy az egy studió 1 streaming szolgáltatás modellnek elég kevés esélyt adok. Odáig ok, hogy a studióknak jobban megérné, de ehhez igénynek is kellene lennie a másik oldalon.

    Offline tárolókat egyre kevesebben fognak használni ilyen célra, és valahol mindig elérhető az elmúlt 100 év filmjeinek a nagy része, csak a nagyon speciális tartalmat van értelme tárolni. Dilikutya írta a zene streaminget, nos nekem nagyjából 10 éve frissült utoljára az mp3 készletem, le nem töröltem, de mivel közben jóval tágabb lett a zenei ízlésem, ezért irreleváns az egész, ha épp azokat hallgatom is streamről teszem.

    Másrészt eleve irreleváns az offline tárolás, ha valahonnan meg kell szerezni, pl. mostanában meg akartunk nézni néhány hegymászással kapcsolatos filmet, ezek a témában mainstreamnek számító filmek, úgy negyede volt meg a 3 fő streaming szolgáltatónál, szóval teljesen értem a problémát, amit Dilikutya felvetett. Más kérdés, hogy én inkább megveszem online valahol, mint hogy letorrentezzem, konkrétan az ncore-al egyébként is elég sok fenntartásom van.

  • Hi!King

    őstag

    válasz arnyekxxx #89 üzenetére

    De ott is megmásították a sztorit, a karaktert meg különösen, és hiába hívják Hófehérnek, egyértelmű az utalás.
    Ahogy egyébként a 89-es Kis Hableánynak sem sok köze van az Andersen meséhez. Hogy csak egy lényeges példát mondjak, amivel helyből sérül az eredeti mondanivaló, hogy a Disney változatban a sellő király apukának a kezdetektől fogva hatalmában állt volna emberi lábakat varázsolni a lányának, de ő nem akarta ezt, mert azt gondolta, hogy az rossz lenne a lányának. Már önmagában csak ez teljesen más tanulságot eredményez, és sokkal relevánsabb, mint hogy milyen a sellőlány bőrszíne.

    Egyébként ma reggel beszéltünk erről feleségemmel, ő meg megint más változatot ismert gyerekkorából egy képes mesekönyvből, ahol 90%-ban az Andersen változathoz ragaszkodtak, de a végén az Andersen féle mérsékelt happy end elmaradt, ezért ő anno bőgött a mesén, illetve azon változatban túlzottan kihangsúlyozták, hogy a sellőlány fő motivációja a királyfi és ezért adja fel a hangját, míg az eredetiben sokkal nagyobb szerepe volt a fenti világ utáni vágyának ebben. Ami kvázi egy inverz "woke"-nak tekinthető, mivel leegyszerűsítették a sztorit arra, hogy a nem viszonzott szerelemért feladja önmagát (a hangját). De azzal sem volt senkinek baja, bezzeg ha feka a hableány, az botrányos...

  • Hi!King

    őstag

    válasz Döglött Róka #91 üzenetére

    Bennem elindította azt, hogy a többi Andersen mesét is el fogom olvasni felnőttként, mert ez az egy nagyon tetszett, sokkal jobban mint anno a 89-es rajzfilm. Meg egyébként rémlett már korábbról is, hogy ezek nem pusztán mesék, bár épp a Kis hableány végszava gyereknevelési célzatú, de van olyan aspektusuk, ami felnőtteknek szól, ebben is találtam olyat, gondolom a többiben is van. Mondjuk a Disney rajzfilmekben meg poénok szoktak lenni olyanok, amik a szülőknek szólnak ha együtt nézik a gyerekkel.

  • Hi!King

    őstag

    válasz arnyekxxx #93 üzenetére

    Konkrétan olyan példával jöttél, ahol irreleváns a bőrszín, és a szerző nem alkotott konkrétan fehér karakterrt a történetbe, mert fel sem merült a bőrszín.

    Másrészt ha a bőrszín ennyire fontos, akkor az, hogy tök más történetet hoztak ki a konkrét meséből már 89-ben is, az aktuális amerikai filmes kliséket ráerőltetve, azzal miért nincs bajod?

    Miért kellene mindig mindent egy az egyben meghagyni az eredetiben? Már az irodalomban is nagyon gyakori, mikor régi műveket vesznek elő és csinálnak belőle valami egészen mást. Pl. a Shakespeare szonetteknek is van egy rakás átdolgozása. És ezekben a költők személyes preferenciájukon kívül vagy annak részeként nyilván a korszellem is megjelent. Vagy ha már Shakespeare, a Rómeó és Júliát is feldolgozták filmben modern kontextusban. Vagy akkor is majd akkor háborogsz, ha néger Júlia lesz egy újabb feldolgozásban, és de hát a középkori Észak-Itália gazdag polgárai fehérek voltak, persze az nem baj, hogy a korábbi feldolgozás már eleve nem a középkori Észak-Itáliában játszódott.

  • Hi!King

    őstag

    válasz arnyekxxx #95 üzenetére

    Teljesen mindegy milyen hosszú a mese, egyébként egyoldalasnál azért hosszabb, kb. egy átlagos novella hosszúságú, ha teljesen mást hoztak ki belőle a rajzfilmben (nem a japánra gondolok, azt nem ismerem), nem kiegészítették, hanem a sztori és a mondanivaló is más. Ami nem baj, csak akkor annak sem kellene bajnak lennie, hogy milyen a bőrszíne a hableánynak egy újabb feldolgozásnak.

    Ami még eszembe jut, hogy gyerekkoromban volt egy japán rajzfilm amiben 3 gyerek meg egy professzor időutazott Jézus korába, miközben Újszövetségi történeteket mutat be a rajzfilm. Nos, azon is lehetne ilyen alapon hőbörögni, hogy de hát mit keresnek ott az időutazók, meg hogy elferdíti a Biblia üzenetét ezzel a szerző. Holott a Biblia ettől még köszöni szépen jól van.

    Ja, és persze mint írtam korábban, néger Jézus ábrázolások is vannak. Ahogy a ma általános közép-európai Jézus ábrázolásnak meg pont nincs köze ahogy kinézhetett.

  • Hi!King

    őstag

    válasz totron #96 üzenetére

    Arra nem lesz igény, hogy ha már hozzászoktak a fogyasztók, hogy relatív olcsóbban kapják a tartalmat, akkor majd megint visszajön az, ami a 80-as, 90-es években volt. Illetve a korábbi paradigmák nem fognak visszatérni, vagy ha mégis, akkor teljesen más formában. A piac folyamatosan változik.

    "1 kábelelőfizetés árából szerintem 1 szolgáltató jön ki, max. 2 olcsóbb. 4-5 esetén egyértelmű lenne a helyzet. De utána számolhatunk, érdekel melyekkel jött ez ki."

    Én elviekben beszéltem erről, hogy mi a reális, amit fizetnének az emberek. De ha a jelent nézem, akkor sem a mai kábeltv árakrból indulnék ki, ami egy egyre gyorsabban leépülő piac, hanem 20 évvel ezelőttből, amikor általános volt a kábeltv előfizetés és még a letöltés sem játszott tömegesen a tartalmaknál. Az akkori árakból jelenértéken most is kijön 4-5 úgy, hogy a Netflix, a legdrágább az egyik. Mert az a kábeltv előfizetés itthon 10-15 ezer lenne most ha inflációval vagy bérnövekedéssel kalkulálsz.

    "Hol? Aktuális üzleti érdekek szerint megjelenítve és rendezve? A dizájn is vagy jó vagy nem. Kinek a milyen agymenését kell elviselni épp az eléréshez? Nahagyjál. A zene némileg más, de értelek."

    Ez ugyanaz mint az antikváriumok, a digitális tartalmaknak is mindig lesznek szélesebb gyűjtőhelyei, ahol többféle dolgot szerezhetsz be, de egyenként fizetned kell érte. Nem tudom hol, nekem kevéssszer volt ilyen, akkor célzottan mentem a szolgáltató oldalára, mert meg volt hirdetve hol tudom megnézni.

    "Jó, de ha érted őt és csak negyede volt meg, akkor miért irreleváns az offline? Nem értem ezt a mondatot. Nem offline buzi vagyok én sem, egyszerűen csak van, hogy nem az online térbe esik az optimuma valaminek. Ami könnyebb streamen - és nem kell félni az eltűnéstől vagy az nem jelent gondot - ott én is élek vele."

    A 0. lépés hogy beszerzed, ami offline lehet hogy még nehezebb feladat.
    "Illetve még van egy olyan különös állapot is, hogy az ember nincs épp online-közelben. Ez kevesek problémája ma, tudom, de van ilyen is."

    Netflixnél például le tudod menteni offline.

  • Hi!King

    őstag

    válasz totron #98 üzenetére

    Ez így totálisan szubjektív. A korszellem folyamatosan változik és szerteágazó, sosincsenek fixen rögzített szabályok, azt csak utólag látod az adott korban sikeres tartalmaknál, közben egy csomó más tartalom képzavaros volt a múltban is. Meg az is szubjektív, hogy mi a képzavaros. Pl. az elmúlt 15-20 évben a sorozatok közül még a legkeményebb thrillerek is alkalmazták a humort mint eszközt, ez valaki szemében lehet képzavar. Vagy pl. ott van a Harry Potter, ami kulturálisan tényleg mindenféléből lett összefacsarva, aztán sikeres lett.

  • Hi!King

    őstag

    válasz arnyekxxx #100 üzenetére

    Jogos, ez nem tűnt fel. De mi jelentősége van a dramturgiájában? Mert a királyfi fehér arcát nagyon kihangsúlyozzák a márványszobor miatt, a kis hableány sztori viszont simán menne akár úgy is, hogy mindenki odalent fekete.

    És mi jelentősége van, tekintve hogy már a 89-es rajzfilm sem ragaszkodott az eredeti műhöz szinte semmiben. Pl. a varázsszigony hogy jön ide? A gonosz boszorkány szénné démonizálása, holott az eredetiben csak szimplán elfogadott egy dealt a hableány, amiből aztán rosszul jött ki, de a boszorkány nem igyekezett utána módszeresen tönkretenni az életét. Persze ezekkel semmi gond, de a fekete hableány elront mindent...

  • Hi!King

    őstag

    válasz arnyekxxx #108 üzenetére

    "Hableány...fehér tajték..fehér habok... fehér habbá változik, ott van a sztoriban. Persze nyilván ennek csak az eredeti befejezéssel van értelme."

    Tehát te magad írtad le, hogy a megváltoztatott sztorival már semmi jelentősége.

    "mivel azt is szarnak tartom (ezt fentebb párszor mer említettem) nem értem miért jössz vele. Mindemellett nyilván az első dizniverzió azért olyan mert dizni és hosszú mese, az eredetiből egy félórás rajzfimet lehetne max összehozni, valamivel ki kellett tölteni a műsoridőt, a vége meg gyerekbarát mert hát dizni."

    Én is szarnak tartom, de nem háborodok fel, hogy alapjaiban változtatták meg a sztorit.

    Továbbra sem arról van szó, hogy kitöltötték valami extrával a sztorit, hanem arról, hogy teljesen más irányba terelték, szóval nem az magyarázza, hogy túl rövid volt az eredeti. Egyébként az eredetit kiegészítve némi köztes altörténettel simán csinálható lenne belőle egész estés rajzfilm. Meg viszonylag tömören fogalmaz. Nézd meg a Hobbitból mit csináltak, ott egy alapból is bőbeszédű könyvnél van hogy pár oldalból fél órás jelenetet csináltak.

  • Hi!King

    őstag

    válasz kikikirly #114 üzenetére

    Ami a tudományos alapot illeti, ennek semmi köze a rasszokhoz, alapvetően a szimmetrikus, szabályos arcokat találják többen vonzónak, nem azon múlik hogy néger, cigány vagy mondjuk ázsiai. A saját ízlésedet próbálod tudományosnak tűnően magyarázni. Pl. mindjárt ott van példának Csányi Sándor, aki itthon népszerű volt a női nézők körében a "hősszerelmes" szerepekben. Vagy ott van Farkas Franciska, nyilván szubjektív, de szerintem jól néz ki. Cigány nőknél szerintem egyébként gyakori, hogy fiatalon nagyon szépek, aztán hamar elrondulnak, ehhez szerintem több köze van az életmódnak, mint a genetikának. De hogy szokatlanok a filmekben az inkább megszokás hiánya lehet.

Új hozzászólás Aktív témák