- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen okostelefont vegyek?
- LG Velvet (4G) - megelőzte a híre
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#72042496
törölt tag
Nincs mit!
A Bible-ről: [link]
Ha teheted, javaslom, szerezd be a könyvet, nagyon jó! Ha máshogy nem, átküldöm PDF-ben, MSN címem az adataimnál.
Az ''animáció alatt változó dolgokat'' légy szíves fejtsd ki picit bővebben, ennyiből sajnos nem tudom mit keresel. (Én a 7-essel kezdtem, a régebbi verziókat nem ismerem.) -
op9
aktív tag
Asszem, hogy itt az ''Auto Key'' az, amit keresel.
Azzal automatikusan rendel kulcsokat, a Set Key-nél pedig neked kell külön nyomkodni a mellettelevő kulcs gombot. (persze csak annak az objektumnak a helyzetét tárolja ezesetben, amelyiket épp kijelölted, Camera-nál pl külön van a kamerának is, meg a hozzátartozó Target-nek is)How Bad Do You Want It?
-
doc
nagyúr
válasz #72042496 #1851 üzenetére
sikerült kellően hülyén megfogalmazni a problémámat
szóval pl. azt szeretném hogy a kamera körbejárjon az animációban. ezt a régi 3DS-ben úgy csináltam, hogy beállítottam a kamerát a kezdőpontba, utána megnyomtam az Animate gombot, beállítottam az utolsó képkockára és elvittem a kamerát a végpontba, Animate ki, ebből tudta a Max hogy a köztük levő képkockákon hol lesz a kamera, és kész is volt a mozgó cam. no első körben vmi ilyet szeretnék itt is (aztán utána a többi már menni fog)
nézegettem a Key-es gombócokat is, de vagy nem arra valók amire én gondoltam, vagy (ez a valószínűbb ) csak szimplán tompika vagyok hozzá... -
#72042496
törölt tag
Itt két lehetőséged is van erre, ezek pedig: Az Auto Key és a Set Key.
Auto Key: Ez olyat tud, hogy a kezdőpozicióban bekapcsolod, majd az időcsúszkán beállítasz egy frame számot. Ezek után mozgatod a scene-ben a dolgokat (kamerát), az animációs kulcsok hozzárendelése automatikusan megtörténik. Arra figyelj, hogy először mindig az időt állítsd be, csak utána a pozíciót.
Set Key: Lényegében itt is ugyanaz a folyamat, mint a fenti esetben, annyi a különbség, hogy ha adott pozícióba mozgatod a dolgokat, a kulcsok létrehozása nem automatikusan történik, hanem a kulcs ikonra kattintva magad hozod létre a Key-eket.
(Nekünk az egyetemen az Auto Key-t nyomják, nekem mégis a kezdetektől fogva szimpatikusabb a Set Key. Ez mondjuk személyes preferencia kérdése. )
Ha valamelyik Object-re jobb gombbal klikkelsz, a menüből ki tudod választani a Curve Editort. Ezzel teljes kontrollt élvezhetsz az animáció felett! (Nem kell tőle megijedni, feleannyira sem bonyolult, mint amilyennek elsőre látszik.)
szerk.: Bár op9 is ugyanezt mondta, csak lényegretörőbben. Amit írtál, azt ezekkel a Key-ekkel lehet megvalósítani. A beépített tutorialok is hasznosak! Olvasd el őket, nyomjad a szimpatikusabbakat, s ha teheted, csináld majd meg a Bouncing Ball-t, sokmindenre rávilágít!
[Szerkesztve] -
delta9
senior tag
sziasztok. egy kérdéssel fordulnék hozzátok. van egy zenekar, aki a közeljövőben tervezi egy videoklip leforgatását. gondolkoznak azon, hogy valamilyen effektekkel, 3d-s dolgokkal dobják fel a klipet. egyelőre még nincs kialakult koncepció, mert nagyon ötlet szinten van a dolog. előreláthatóan beta-ra fog forogni az anyag. van e valakinek olyan tapasztalata, illetve affinitása, hogy ha kialakult a koncepció, megpróbálna mozgó képre animációt készíteni? természetesen nem ilm szintű munkára van szükség, élő karakter nagy valószínűséggel nem is lenne benne és természetesen anyagi ellenszolgáltatás is történne. privátban üzenjetek pls, mert nem szeretném ezzel szétoffolni a topikot.
-
pIIrash
tag
válasz #72042496 #1844 üzenetére
Szia!
Én értékelem az igyekezeted!
Nem, nem probáltam, mert egy ismerősöm sincs hirtelen közelben, akinek lenne PCI-E-e!
Egyébként én az örökké tartó XP installokról hiresültem el ... Szal ez nem probléma ...
(Most így ZH-k után lesz idöm kitalálni, hogy mi is lehet a probléma ...) -
YODA mester
senior tag
Május 12-én lesz a Sötét Oldal 2 bemutatója a Duna Plazaban.. Gyertek el ha még lesz rá jegy...
-
#72042496
törölt tag
Két - számomra meglehetősen különös / bosszantó - jelenségre lettem figyelmes:
Az egyik, hogy Direct3D-nél nem működik a Force 2-Sided opció, pedig nagy szükségem lenne rá a gépezet belsejének szerkesztése közben. Van erre valami megoldás?
(OpenGL alatt rettentő lassú a max, így az felejtős, softmoddolni pedig nem lehet a kártyámat.)
Korábban írtam, hogy az autó hátsó lámpáit ki kellett igazítani. Nos, akárhogy is néztem, a geometria teljesen rendben levőnek tűnt, mégis, a TurboSmooth úgy dolgozott, mintha bizonyos poligonok külön Smooting Group-ban lennének...néhány él kitörlésével, majd a szomszédos Vertex-ek újbóli összekötésével megoldódott a probléma, szép gömbölyded formát kaptak hátsó lámpatestek is - holott a geometria így semmit sem változott. -
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #1857 üzenetére
Ez az a proddzsszdekt, amin eddig munkálkodtál?
mer ha egen, akkor grat.
majd mondok okosat(remélem ) envelope-okra is, csak még picit húz a fejem.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Frakk
tag
Hello!
Lenne egy kérdésem 3D Studioval kapcsolatban (az 5-ös van meg nekem), remélem tudtok segíteni. Szóval a probléma az lenne, hogy van egy repcsim, aminek vannak futóművei. A főfutóból ugyebár kettő is van, egy jobb és egy bal oldalon, amik teljesen szimmetrikusak, és szimmetrikusan is mozognak. Nos én nem szeretnék dupla munkát végezni, de sehogysem tudom úgy tükrözni, hogy minden objektumnak a pozíciója jó legyen, és még az animáció is normálisan működjön. Biztos van erre valami megoldás, csak nem tudom hogyan. Segítsetek légyszi! Köszi! -
#72042496
törölt tag
Ha a futómű több objektumból áll, akkor rakd őket egy csoportba. (Kijelölöd őket, majd Group menü -> Group.)
Ezután nézd meg, melyik síkra nézve szimmetrikus a modell, majd jegyezd fel valamely, szimmetriatengeyen levő vertex előbbi síkra merőleges tengely szerinti koordinátáját. Ezután mehet a Symmetry módosító a futómű Group-ra. A Symmetry alatti Mirror-nál másold be az előbb feljegyzett koordinátát a megfelelő tengely értékéhez. (Ctrl+C, Ctrl+V használható.)
Ha így nem működne (nekem is volt ilyen ügyem a modellemmel), akkor: [link] -
-
YODA mester
senior tag
Hi all.
Akarok egy gépágyú csövet pörgetni de valami miatt nem a valós tengelyén van a virtuális tengely és ösze vissza tom csak forgatni, a saját tengeléy nem. Hogyan lehet eltolni a virtuális tengelyt hogy tudjam pörgetni az ágyútot..? Sz'al csak a Selection Center állásban forog úgy ahogy kell, a Use Pivot Center állásban kaki, de csak így lehet keyframezni ugyebár... Sürgős..!!!
[Szerkesztve] -
#72042496
törölt tag
válasz YODA mester #1866 üzenetére
Ment MSN help, nem tudom segített-e, rohanásban vagyok.
Legyen meg itt is, talán picit összeszedetteben. Két ötletem van, ha a Reset Pivot nem segít:
Az egyik, hogy rakd a tengelyeket Local-ra. A Toolbar-on találsz két legördülő menüt, mindegyikben a View az alapértelmezett. Default beállítások esetén a balra levőre lesz szükséged.
A másik, amit korábban is írtam, hogy Attach-olod a gépágyút egy olyan Object-hez, amelynek rendben vannak a tengelyei. Egy Detach után a gépágyúnál is éppolyan irányításúak lesznek a tengelyek. (#1865 első mondata... ) Itt igaz, hogy Symmetry-ről van szó, de a kiváltó ok ugyanaz. -
lacko81
tag
Én egy 6 szabadságfokú robotkart csináltam, de van egy kis probléma vele. Azt akarom megcsinálni, hogy felvegyen egy tárgyat és másutt letegye. De hogy lehet azt megcsinálni, hogy csak bizonyos időtartományban linkelődjön a tárgy a robot megfogójához? Akinek van ötlete az írjon... Előre is köszönöm.
A recipriverzexkluzíva egy olyan szám, amely önmagán kívül minden más számmal egyenlő.
-
Nyúltáp
senior tag
válasz lacko81 #1868 üzenetére
ahoj
eccerű
a fel venni kívánt tárgyra nyomj egy link constraint-ot (tárgy kiválaszt, majd animation/constraints/link constraint)
a kurzor és a tárgy között egy szagattott vonal fog megjelenni, ha most ráklikkelsz egy tárgyra a ojjektumod hozzá fog linkelődni. Klikkelj vmire. (később a jobb oldali panelen simán átvariálhatod a linkeléseket)
Ha a konkrét ''felveszek vmit a földről'' esetet vesszük alapul, akkor a következő a teendő.
Jobb oldali panelen jelöld ki a link constraint létrehozásakor létregyütt kapcsolatot. Ráklikkelsz, majd delete link.
Menj a 0ik framre és klikkelj a link to world-re, majd menj arra a framre, ahun a robokar felveszi tárgyad a földről. Klikk a Add linkre, majd klikk a robotkarra.
Ettől a frametől kezdve már a karhoz lesz linkelve.
Menj tovább arra a framre, ahol leteszi a tárgyat, majd megen klikk a link to world-re
ennyi.
Hirtelen felindulárból össze is dobtam egy gyors animot.
Úgyis régen szórakoztam már ilyesmivel.
tessenek parancsolni:
[link]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
YODA mester
senior tag
Hi all. Mi is volt az a progi amivel lehet a modelleket ide-oda konvertálgatni..?
-
veterán
válasz YODA mester #1870 üzenetére
Deep Exploration-ra gondolsz?
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
lacko81
tag
válasz Nyúltáp #1869 üzenetére
Köszi Nyúltáp! Látom Te nagy mester vagy ebben... sikerült is a dolog. Bár a robotot én egész másképp csináltam... nem ilyen bone-okkal hanem csak linkelgettem össze-vissza, míg jó nem lett Még egy kérdés: ha az egyik karhoz tartozik mindenféle csavar meg ilyemi, akkor azt hogy érdemes hozzárögzíteni a vázhoz, hogy együtt mozogjon vele. Én csak egyszerűen azokat is hozzálinkeltem. De lehet, hogy ez nem a legjobb mód, nem tudom, hogy szokták az ilyeneket. Mindenesetre már elég belassúlt szegény robotom a sok kacattól, amiket rá agattam.
A recipriverzexkluzíva egy olyan szám, amely önmagán kívül minden más számmal egyenlő.
-
Nyúltáp
senior tag
-
Nyúltáp
senior tag
Yoda, most épp nagytatarozás van nálunk, úgyhogy könyékig tapétaragasztós vagyok.
lehet csak péntek körül tudok ránézni modellreAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
pBandi
tag
Lenne egy prbléma amit meg kellene valahogy oldani: Van térben sok sok pont (5000-200000). Ezek egy emberi arcot ábrázolnának, és erre szeretnék egy felületet ráhúzni. Hogyan lehetne ezt a legegyszerűbben megtenni?
...
-
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #1875 üzenetére
hujuj
ez a modell így elég gázos animra.
Vmi close-up shothoz kéne vagy háttérbe vhova?
Mer közelihez mindenféleképpen külön kell teste és arra rádobni cloth sim-et.
Távoli shotban talán működhet így is.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
YODA mester
senior tag
válasz Nyúltáp #1877 üzenetére
Abszolúte közeli... Azt lehetne szerinted, hogy leválasztom a kilátszó testrészeket a ruhától és a testrészeket össze Attacholom pár sima box-al (converted to Mesh) és utána foglalkozok a ruhával..? Amire lövésem sincs hogy fogom animálni... Aztat lehet, hogy a leválasztott ruha Mesh kövesse majd a testet..? Illetve a szemhéj, a fül és a száj is érdekes lesz még...
[Szerkesztve] -
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #1878 üzenetére
a ruha végülis nagyjából jó így.
a hátulján láttam egy elég nagy gyűrődést, azt ki kéne szedni, meg övet kéne leoperálni róla.
Aztán meg kell építeni a testét, nem kell túl nagy precizitás, elég úgy nagyjából arányaiban összerakni. Úgyis kitakarja ruha
Majd ruhára/övre cloth simAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #1878 üzenetére
jah, arcmimika meg morph targetekkel
keress utána neten/manualbanAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #1881 üzenetére
nos, akkor egy picit bővebben.
Először is le kell modellezned Yoda egész testét.
A ruha álltal kitakart részeket elég csak arányaiban.
A ruhát át kell dolgozni annyira, hogy ne legyenek túl nagy gyűrődések rajta, és ahogy láttam az ujjának a belsejét is át kell variálni, ne legyen ''bevarva'' (ezek azért fontosak, hogy később a ruhaszimuláció során pontosan tudjon számolni gép)
Ezután felcsontozod a Yoda modellt (a testet), ami ilyen egyszerűsített formában, ruha nélkül, már nem lesz akkora feladat. Aztán beanimálod, végül ruhájára ráengedsz egy cloth sim-et, ami kiszámolja neked a köpenye mozgását.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
lacko81
tag
Én épp a slider-al szórakozom, de sehogy sem azt csinálja amit szeretnék. Hogy lehet a kezdő és végpontot megadni neki? Meg lehet csinálni két objektumra, úgy hogy a másik ellenkező irányban mozduljon. Robotkar megfogóját szeretném ezzel manipulálni...
A recipriverzexkluzíva egy olyan szám, amely önmagán kívül minden más számmal egyenlő.
-
MUŁĐER
addikt
császtok, kéne egy kis help
maxban hogy tudnák az unwrappolt modellről képet csinálni, amit ps-ben megeditálok, azt ráfeszíti a modellra és mindenki boldog..?Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
Nyúltáp
senior tag
válasz lacko81 #1883 üzenetére
Jah, meg lehet csináni.
Először kösd hozzá ahhoz a fogóhoz, ami ''pozitív szögben'' fordul el, majd kösd hozzá a másikhoz is, de a wire parameters ablakban az expressions for [a robotkar neve]'s mittoménmelyik tengely_rotation szöveg alatti mezőbe írd be ezt: value*-1
Mulder: print screenAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
#72042496
törölt tag
Vááá, holnap be kell mutatnom az egyetemen a kocsit, s a héten semmit se csináltam vele...azt hiszem, hosszú éjszakám lesz!
-
#72042496
törölt tag
válasz YODA mester #1890 üzenetére
A Reactor eszköztáron belül megtalálod. Én is ezzel szívok, lehet, még lesz náhány elmés kérdésem a ruházattal kapcsolatban...
-
#72042496
törölt tag
válasz Nyúltáp #1892 üzenetére
Én is a ruhákkal vesződöm éppen.
Azt szeretném megcsinálni, hogy az autó körbe forog egy porondon, le van takarva egy lepellel, s a forgás közben ez a lepel folyamatosan emelkedik felfelé, mintha a közéépontjánál fogva egy kütél húzná fel.
Az autó megven, forog is körbe, felé tettem egy Plane-t, ezt bekulcsoztam, az autót Rigid Body Collection-hoz adtam, a Plane-re ment egy reactor Cloth, majd Cloth Collection-hoz adtam.
Ezután a reactor szépen kiszámolja, ahogy a lepel ráhull a kocsira, de az emelkedést figyelmen kívül hagyja.
Tudnál segíteni abban, hogyan lehet az emelkedés részét megoldani? -
#72042496
törölt tag
Igen, tudom, s ezt leszámítva is még sok-sok hiba maradt benne. A motorháztető eleje csúnya, az A oszlop alja pontatlan, az ablak anyaga egy rakás sz@r (már elnézést), a bal első lámpák üvegével is gáz van, az autó eleje nagyon sötét, matt, mindkét oldalon rajt maradtak a lámpák alatti bevágások, huplik látszanak a ködlámpáknál...
Persze a hiba nem az Ön készülékében, hanem a felhasználóban van.
A környezet textúrái túlságosan kis felbontásúak, jó lenne majd ide is modellezni valamit. A pódium azon kívül, hogy csilog, csúnya a textúrája is, a padló vörös színe nem illik a képbe, a mennyezeten nincs semmi anyag...
Viszont jó hír, hogy ma mégiscsak más tartja az előadást, jövő héten május 1-je ugye, így van két hetem, hogy rendbe szedjem a verdát.
(Viszont ezt megnehezíti, hogy maholnap átmeneti downgrade-nek nézek elébe, így 2x256MB RAM-al kell megoldanom a rendert és társait... )
Aminek viszont örültem, hogy egy ilyen 1600x1200-as képet 4 Target Spot-al ~3,5 perc alatt renderel le a gép - ennél sokkal gyengébb eredményre számítottam.
[Szerkesztve] -
MUŁĐER
addikt
válasz #72042496 #1896 üzenetére
a kocsi anyagaival van a legtöbb gond jah, a kocsi jó. Nézz pár video tutorialt, nekem van egy nagyon jó, egy fiktív fantázia kocsit csinál elejétől végéig, materialokkal együtt..material részt föltöltsem esetleg?
Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
#72042496
törölt tag
Azt megköszönném!
Igaz, hogy lényegében kész VRay-es anyagokkal dolgozok (hála op9-nek ), csak hát éjfél körül tudtam nekiállni érdemben az anyagozásnak, ennyi idő alatt pedig nehéz jót alkotni...az általad említett videóból biztos sokat tudnék tanulni!
Ma este viszont már szólok haversrácnak, hogy rendezzünk nekem néhány sör mellett egy honlapféleséget. Így innentől kezdve az oda feltöltött galériámban lehet majd nyomon követni az autó (sz)épülését.
[Szerkesztve] -
#72042496
törölt tag
Köszi szépen, már jön is lefelé!
TSSC amúgy már van a gépen.
szerk.: Jajj, most nézem csak a nevét, hisz ez a 3D-Palace-os Concept Car tutorial-ból van! Ennek már megvan az összes része, csak kiment a fejemből, hogy ebben anyagozzák is az autót!
Mindenesetre köszönöm, hogy feltöltötted!
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Házimozi haladó szinten
- Nintendo Switch
- LEGO klub
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Gaming notebook topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X280, 12,5" HD Kijelző, I5-8250U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garanc
- Lenovo ThinkPad L490, 14" FHD IPS Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Gar