Tovább zuhan a Motorola

Hirdetés

Egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy a Motorola megállíthatatlan visszaesésbe kezdett. Nemrég a koreai Samsung fosztotta meg a dobogó második fokától, de immáron az LG és a Sony Ericsson is nagyobb piaci részesedéssel bír, mint a neves amerikai gyártó. 2008 második negyedévében a Motorola körülbelül 22-23 millió mobiltelefont tudott leszállítani, mely időszak alatt az LG 28,1 millió, míg a Sony Ericsson 24 millió készüléket értékesített.
A számok jól mutatják, hogy nem csak a Motorola, hanem a Sony Ericsson is gyengébben muzsikált. A piac második helyezettje a Samsung, mely a 48 millió eladott készülékkel immáron a piac 18 százalékát uralja, vagyis 1,8 százalékot erősített pozícióján. A ranglistát behozhatatlanul vezeti a Nokia, mely a 120 millió eladott készülékkel közel annyit teljesített, mint a következő négy piaci szereplő összesen. Ennek ellenére a finn gyártó öröme sem lehet teljes, hiszen fél százalékkal, 40 százalékra esett a piaci részesedése.
Az elmúlt három hónap egyértelmű vesztese a Motorola mely az előző negyedév során még a piac es 9,6 százalékát uralta, de immáron csak a 7,3 százaléka az övé. A helyzet azonban még súlyosabb, ha azt is figyelembe vesszük, hogy az eladott készülékek több, mint 40 százalékát a Compal Communications és Chi Mei Communication Systems (CMCS) által gyártott ODM modellek teszik ki, míg korábban az olcsó készülékek aránya csupán 25-30 százalék volt. Ez pedig egyértelműen gyengébb pénzügyi eredményeket is jelent.

Azóta történt

Hirdetés