Teljesen elektromos gyártó lesz a Volvo, közben megjött a C40 reCharge

2030-ra a Volvo csak elektromos meghajtású autókkal szeretne jelen lenni a piacon úgy, hogy erősítik az online értékesítést is.

Nyilván jó apropó egy új, elektromos autó bemutatója mellé időzíteni az olyan stratégiai kijelentéseket, amelyek a villanyhajtás melletti maximális kiállást hangsúlyozzák. A C40 reCharge leleplezésével egyidőben a Volvo pénzügyi igazgatója, Lex Kerssemakers azt nyilatkozta, hogy a Volvo elkötelezett az elektromos meghajtás mellett és vezető szerepre törekednek a prémium szegmensben, noha ehhez nem kevés erőfeszítésre lesz szükség, mert más gyártók hasonló törekvéseiket már egy ideje megpróbálják a gyakorlatba is átültetni.


[+]

2030-ra a teljes modellpaletta elektromos lesz, ezzel párhuzamosan pedig növelik a fókuszt nem csak az online értékesítésen, hanem az autókhoz adott szolgáltatásokon is. A Care by Volvo szlogen alatt kínált csomagokkal azt szeretnék elérni, hogy olyan ügyfélélményt kínáljanak, ami szavatolja, hogy a vásárlók gondoktól mentesen tudják élvezni majd az új autójuk használatát. Szerviz, garancia, töltési lehetőségek, assistance és biztosítás is tartozik majd a választható szolgáltatások közé, az online értékesítési csatornát pedig úgy próbálják majd kialakítani, hogy minél egyszerűbben és gyorsabban juthassanak a vásárlók hozzá egy új Volvóhoz.


[+]

Mindezen tervek apropója, hogy hivatalosan is bemutatkozott a második (vagy ha a Polestart is ide soroljuk, akkor a harmadik) tisztán elektromos autója a cégnek, amely a C40 reCharge nevet viseli. Műszakilag sok szempontból azonosak a paraméterek azzal, mint amit az XC40 reCharge nyújt, ám azzal ellentétben a C40 csak és kizárólag elektromos hajtáslánccal készül. Nyilván kereshetünk neki valami kifacsart kategóriát (kompakt crossover-kúpé), 4,43 méteres hosszával körülbelül akkora, mint a népszerű Kia e-Niro, csak a tetővonala jóval sportosabbnak tűnik.


[+]

78 kWh-s akkumulátort kapott a C40 reCharge, ami két motort szolgál ki, mert az első és a hátsó tengelyek között is van erőforrás. Ebből egyenesen következik, hogy összkerékhajtású az autó, összesen 300 lóerős teljesítmény préselhető ki a két motorból, WLTP szerint pedig 420 kilométeres a hatótáv. A belső kapcsán vélhetően ugyanazt az Android rendszert fogjuk majd megkapni, mint ami az XC40 reCharge-ban is debütált a tavalyi CES alkalmával a Google együttműködésével. A gyártás kezdetéről és az árakról még nincsenek információk, de ez a modell is a Volvo genti (Belgium) gyárában készül majd.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • volvo

Előzmények

Hirdetés