Qualcomm chip kerül a Volvo, a Honda és a Renault autóiba is

A Snapdragon Cockpit egyre népszerűbb az autógyártók körében, erre bejelentették az önvezetéshez fejlesztett Snapdragon Ride-ot is.

A Qualcomm autóipari fejlesztései némiképp felgyorsultak. Egy egész üzletág épül már a chipsetgyártónál erre a vonalra, számos olyan megoldással, amelyek mostanra piacéretté váltak. Az autóipari szereplők számára az egyik legvonzóbb ajánlat a most már a negyedik generációjánál járó Snapdragon Cockpit, amely egy olyan platform, amit úgy terveztek meg, hogy a fedélzeti rendszerek működése új szintre ugorhasson főleg funkcionalitás és reszponzivitás kapcsán. Nagyon konyhanyelvre lefordítva ez annyit tesz, hogy ha Qualcomm hardver van a középkonzoli kijelző mögött, akkor nem fog szaggatni a menü.


[+]

Persze a Snapdragon Cockpit egy ennél jóval összetettebb platform. Nem csak a menürendszer működését, hanem a szórakoztatóelektronikai vonalat is lefedi (kamerák képe, zene, több képernyő kezelése), plusz összhangban van a Qualcomm autókba tervezett 4G és 5G modemjeivel, illetve a most bemutatott Snapdragon Ride Visual megoldással is, amit a chipgyártó 2-es és 3-as szintű önvezetéshez fejleszt úgy, hogy ebben nagyon erősen támaszkodik a nemrég bekebelezett Arriver szoftveres megoldásaira is.

A 4 nm-es csíkszélességű chipset 8 megapixeles felbontású, ultraszéles látószögű kamerákat kezel és az Arriver megoldásainak segítségével a feldolgozott képen valós időben észleli a gyalogosokat, az út geometriáját és a többi járművet, ezzel segítve az önvezetést. A Snapdragon Cockpit a vezetővel (és az utasokkal) való kommunikációt segíti, a 4G/5G modemek a kapcsolatot valósítják meg, és akkor még a V2X megoldásokról nem is esett szó.


[+]

Mindenképpen a Qualcomm egyik előnye akár az NVIDIA-val, akár az Intel féle Mobileye-jal szemben (ezekből 2025-ben lehet olyan termék, amit már utakra is engednek), hogy a Snapdragon Cockpit már egy kész termék, ráadásul nem titkos az sem, hogy milyen autógyártók építenek köré fedélzeti rendszert. Az Opel mellett a CES-en jelentették be, hogy a partnerek sora bővül a Volvóval, a Renault-val és a Hondával, a Volvónál pedig már azt nyilatkozták, hogy még az idén az általuk használt Google Automotive OS mögé bekerül az új Snapdragon megoldás, amely szerintük kétszereségre gyorsíthatja a menürendszer általános sebességét.

Hirdetés