Hirdetés
Folytatódik a viselhető kütyük, azaz a fitnesz karperecek, a csatlakoztatott és sportórák, illetve a teljes értékű okosórák lassú térnyerése: a Canalys szerint 2025 első negyedévében a piac 13%-kal gyarapodott, és a gyártók 46,6 millió csuklóra erősíthető eszközt szállítottak le.
Kitűnő ár/érték aránnyal gyarapítja a Redmi Watch széria a Xiaomi okosóra eladásait[+]
A legtöbbet a Xiaomi: 8,7 millió darabbal, 19%-os részesedéssel és 44%-os éves előrelépéssel 2021 óta először került a dobogó tetejére a HyperOS rendszert (is) futtató órákkal. Természetesen a (Mi) Smart Band és a Redmi Watch széria maradt a legnépszerűbb ár/érték vonalon.
(forrás: Canalys)
Magas áraival és nyereségességével nem kell Tim Cooknak szégyenkeznie az ezüstérem miatt: a 7,6 millió leszállított Apple Watch 16%-os részesedést és 5%-os éves előrelépést jelent. A Huawei megtartotta harmadik helyét, ám 7,1 millió leszállított kütyüvel jelentőset, 36%-ot erősített, köszönhetően a Watch Fit, a Watch GT és a Watch szériák változatos kínálatának.
A Samsung az ultraprémium kategóriába is betette a lábát [+]
A legnagyobbat mégis a Samsungnak sikerült előrelépnie: 74%-os éves növekedéssel és 4,9 millió leszállított órával sikerült ismét felbukkannia a top 5-ben, amit a Garmin zár 10%-os fejlődéssel és 1,8 millió leszállított darabbal. Minden más szereplő, vagyis a maradék 44,3% 10%-os visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, úgyhogy a nagy nevek profitáltak leginkább az elmúlt időszakban megnőtt igényekből.
(forrás: Canalys)
A Canalys felmérése szerint viselhető kütyü vásárlásakor az ár a legfontosabb vásárlói szempont, aztán az üzemidő, majd az egészségkövető funkciók listája, a márkanév, a stílus, az operációs rendszer, a mobiladat kapcsolat, a töltésidő, a kijelző, a GPS-es képességek, végül a kérdéskör legvégén a sportképességek. Ez annyiból meglepő, hogy az edzésfókusz a gyártók kommunikációjában szinte mindig a középpontban van, míg például az üzemidő kevésbé, ahogy egyébként az átlagárak is növekedtek, mégis ez a főszempont a válaszadók szerint.