Magához tért a Nokia

A világ legnagyobb mobiltelefongyártójának piaci részesedése a 2004-es visszaesés után a negyedik negyedévben ismét felkúszott 35 százalékra, ezzel újra realitássá vált a finn vállalat által megcélzott 40 százalék elérése – írja a Gartner ma publikált jelentésére hivatkozva a Reuters. A Nokia 2004-ben azzal vesztett több százalékpontot – és csúszott 30 százalék alá –, hogy ragaszkodott a hagyományos, egyszerű modellekhez és így lemaradt a szolgáltatásokban gazdag, kinyitható készülékek bemutatásával. Ezt a bakit azóta orvosolták, de elemzők szerint a feltámadásban mégsem ennek, hanem a robbanásszerűen növekvő legolcsóbb szegmens megcélzásának volt nagyobb szerepe: a fejlődő piacokon – ahol a Nokia márkanév jól ismert – rendkívül sikeres volt az 1100-as sorozat.

A második helyen álló Motorola a Nokia részesedésének felét, 17,8 százalékot biztosított be magának a tavalyi negyedik negyedévben. (Európában, a Közel-Keleten és Afrikában a Nokia előnye még markánsabb, részesedése háromszorosa az utána következő gyártóénak.) A harmadik pozíció a 12,2 százalékot uraló Samsungé, ám a dél-koreai vállalat egy tized százalékpontot veszített részesedéséből. Az LG 6,8-ról 7,2 százalékra növelte piacrészét, míg a Sony Ericsson 6,3-ról 6,9 százalékra. A Siemens mobilüzletágát megvásároló Benq Mobile befolyása 6,5 százalékról 4,7 százalékra esett vissza.

A Gartner prognózisa szerint a mobiltelefonok piaca az idén 10-15 százalékkal nő a tavaly eladott 817 milliós darabszámhoz képest.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés