Hirdetés

Infógrafika: Az Asha család története

Az eleinte csupán hanghívásra és szöveges üzenetek kezelésére alkalmas hagyományos mobiltelefonok szolgáltatásai az elmúlt másfél évtizedben rengeteget fejlődtek, de a színek intenzív használata mindig is megfigyelhető volt a Nokia készülékein. A legtöbb konkurensétől eltérően a finn vállalat már a '90-es években is sokszínű palettával volt jelen a piacon, ám a tónusok a Lumia és Asha modelleknél sokkal karakteresebbé váltak. Az árnyalatok kiválasztása egyáltalán nem véletlenszerű, ugyanis minden szín jelentéssel bír, legalábbis a Nokia szerint a burkolatok színe sokat elárul tulajdonosáról.

A hatalom, gazdagság és erő szimbólumát jelentő vöröset leginkább a magabiztos emberek választják, akik szeretnek a figyelem középpontjában lenni. A derűt és nyugodtságot árasztó ciánkék általában a harmóniát kedvelő, gondoskodó típus választása; míg a méltóságot és eleganciát ársztó feketét sokkal inkább azok választják, akik feltűnésmentesen, a személyes varázsukkal tudnak mély benyomást kelteni. Az örömet sugárzó sárga a vidám, spontán és kreatív emberek kedvelt színe; a zöld a nyugalom, megújulás, szelídség és őszinteség szimbóluma; a fehér pedig a tisztaságot, kifinomultságot és tökéletesség iránti vágyat jelképezi.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés