Idén befut a Huawei villanyautója?

Érdekes pletykákat hallott a Reuters, a Huawei EV mégse lenne meglepő.

A Huawei-t itthon elsősorban mobileszközeiről, kütyüiről és hálózatkiépítési üzletágáról ismerik, de számos szektorban jelen van a sencseni vállalat, melyek az amerikai szankciók miatt az elmúlt években egyre nagyobb hangsúlyt kaptak. A Huawei részt vesz például lakossági és ipari méretű napelem rendszerek és farmok kiépítésében, fenntartásában és szoftveres háttér támogatásában, és ugyanerre készül a villanyautók összekapcsolt, okos töltőhálózatával, amely az EV kategória széleskörű elterjedésének kulcsa. Ha ugyanis az évtized végére, világszinten valóban több tízmillió villanyautót fognak értékesítenek évente, azok töltésére az infrastruktúrának és persze az egyes országok villanyhálózatának is fel kell készülnie.

A Huawei a komplett és integrált töltéshálózatban is érdekelt a virtuális hálózatoktól kezdve a szoftverekig
A Huawei a komplett és integrált töltéshálózatban is érdekelt a virtuális hálózatoktól kezdve a szoftverekig (forrás: Huawei)

A Huawei Electric Technology Co. Ltd. konkrétan erre a témakörre fókuszál cégen belül, és a Reuters négy forrástól is úgy hallotta: a márka EV tervezésébe fogott, és az első modellek akár idén piacra kerülhetnek. Nyilván Kínában, amely tavaly a világ legnagyobb villanyautó piaca volt, de idén Európa idén beelőzheti. A Huawei a Reuters szerint előrehaladott tárgyalásokat folytat a BAIC Group alá tartozó BlueMark New Energy Technology vállalkozással, hogy az utóbbi szerelje össze a sencseniek villanyautóit, hiszen efféle gyára a Huawei-nek nincsen, arról nem is beszélve, hogy a járműgyártás mikéntjét több év kitanulni, lásd a Tesla esetét.

A Huawei HiCar SmartScreen már kacsintás volt a járművek felé
A Huawei HiCar SmartScreen már kacsintás volt a járművek felé (forrás: PhoneMantra)

A sencseniek EV-je nagyobb stratégiaváltást jelölhet hosszútávon, a mobileladások bezuhanásával párhuzamosan, noha a Huawei még reméli, hogy a chipeket és szoftvereket érintő szankciók alól a Biden adminisztráció felmenti. Az évtized új trendje mindenesetre az elektromobilitás, és a Kínai Népköztársaság, illetve a helyi kormányzatok hatalmas összegeket fektetnek nem csak a vásárlók megsegítésébe villanyautó választásakor, hanem a töltőinfrastruktúra gyors kiépítésébe és az akkumulátorgyártásba a nyersanyagtól kezdve a feldolgozáson át a cellagyártásig – ezt a témakört itt érintettük részletesebben.

A Huawei önvezető szoftverekben és 5G-s autós adatkapcsolatban is érdekelt
A Huawei önvezető szoftverben és 5G-s autós adatkapcsolatban is érdekelt (forrás: Nikkei Asia) [+]

Bár a Huawei a forrásoldal szerint tagadja, hogy EV-t tervez, állítólag jól állnak modelljei a rajzasztalon, és számos helyi gyártóval felvette a kapcsolatot – a nevezett BlueMark mellett a Changan Automobile-t és az akkugyártó CATL-t beleértve. Ha más nem, az idő mindenképpen megválaszolja, hogy valóban készül-e a Huawei logós villanyautó, és ha igen, mikor kerül piacra. Így vagy úgy mindenesetre számos másik mobilgyártó és tech óriás részt vesz az elektromobilitás valamelyik trendjében.

Előzmények

Hirdetés