Galaxy Tab – növekvő részesedés

Hirdetés

Az első iPad bemutatásakor az Apple egy új termékkategóriát teremtett, hiszen a korábbi gombsor nélküli laptopoktól alapjaiban eltérő eszköz elsősorban az online tartalmak „fogyasztására” született, így a hosszú üzemidő és az aktív készenlét is legfőbb erényei között szerepelt. Az újdonsült táblagép népszerűsége láttán számos gyártó elkezdte az eredetileg telefonokra szánt Android operációs rendszert nagyobb fizikai méretű eszközökre is ráerőltetni, melyet a Google a „Honeycomb” változat kiadásával próbált egységesíteni. A telefonos platformból kiszakított verzió azonban csakhamar zsákutcának bizonyult, így végül a 4-es Ice Cream Sandwich főverzióban a két irányvonal végleg összeforrt.

A számos konkurens modell ellenére az Apple táblagépei továbbra is uralják a szegmenst, igaz, az iPad piaci részesedése mostanra 30 százalékra mérséklődött. A ZDNet Korea beszámolója szerint a januártól márciusig tartó negyedévben a Samsung összesen 14 millió Galaxy Tab táblagépet értékesített, mellyel mennyiségi alapon a szegmens 23 százalékát tudhatja magáénak. A dél-koreai vállalat folyamatosan növekvő piaci részesedése egyáltalán nem véletlen, hiszen a hatalmas portfóliója a piac valamennyi szegmensét lefedi, sőt a Galaxy Note Pro 12.2 januári bemutatásával új régiókat is nyitott. A Samsung várakozásai szerint idén 100 millió Galaxy Tab táblagép találhat gazdára, mely révén a telefonok után a táblagépek piacán is átveheti a vezető pozíciót.

Azóta történt

  • Készül a Galaxy Tab S sorozat

    Hatalmas felbontású AMOLED kijelzővel és nyolcmagos Exynos processzorral szerelt prémium táblagépeken dolgozik a Samsung.

Előzmények

Hirdetés