Hirdetés

Életben maradunk, Sancho, nyugodjál meg

A PDAmania.hu átalakul, a szerencsésnek nem nevezhető technet.hu néven fognak startolni hamarosan. Más kérdés, hogy Technet néven tizenéve működik a Microsoft belsős, szakmai kiadványa, de hát kicsire nem adunk.

Abban az olvasói fórumban, amely a fenti tényről szól, Sanchonak ezt sikerült hozzászólnia, mint PDAmania szerkesztő:

Hirdetés

"A gazdasági világválság keményen érinti a online piacot is. Erre nem nagyon gondol az, aki egy weboldalt látogat. Van, aki azt gondolja, hogy a kicsik túlélhetik. Szerintem sok kicsi el fog hullani, amely mögött nincsen tőke. Miért? Mert aki készíti, lehet, hogy a netes számláját sem fogja tudni befizetni a nyár végén már, nem hogy a domain név fenntartást. Ahol van mögötte olyan tőke, mint a Sanoma, ott max lefaragják a költségeket, és kevesebben készítik a lapot, leállnak az új feature-ök fejlesztésével, de nem áll le a lap, továbbra is eléri azokat az olvasókat, akik még tudnak netezni, mert van munkájuk. Itt most szerintem erről is szó van; életben marad-e idén az a kedvenc oldal, amit olvasunk, vagy sem? Életben marad-e egy Mobil Aréna, egy PDAplus, egy Omnia blog, vagy sem?"

Nyugodjál meg, életben maradunk. Tény, hogy nem áll mögöttünk egy Sanoma, aki átmossa az agyunkat, hogy gazdasági világválság így meg úgy, és mindenki megdöglik, aki mögött nincs ott egy nehezen irányítható, konzervatív, haladni képtelen mamutkiadó a maga rögeszmés berögződéseivel, miszerint olvasottságot csak bulvárhírekkel lehet fenntartani.

Tévedés. Bár az alexa.com kevésé mérvadó, de a trendeket jól mutatja. Mutassunk rá a grafikonon arra, hogy hol tört ki az online válság és csökkent az olvasók száma, megállíthatatlanul. Köszönöm.

Az a helyzet, Sancho, hogy igen, bizonyára sok olvasó kattint arra a hírre, hogy "A Windows Mobile jobb mint az iPhone", hogy aztán vérmérséklettől függően rálegyintsen a hírre, hogy mi ez a szar, vagy a billentyűzettel törje be a monitort, hogy egy címmel már megint átcseszték a fejét. Nyilván ez nem látszik a látogatottsági statisztikában. De bocs, pont te vallottad be az egyik fórumhozzászólásodban, hogy a tesztek olvasottsága 3-5-7 ezer egyedi júzer szokott lenni, s pont ezért nem ez a fő szempont a tartalom összeállításánál. Ezt megnyugodva olvasom, nálunk ennek minimum a háromszorosa. Per nap.

Lehet, hogy a Sanoma nagyon ügyesen lavírozik a bulvár világában, hajrá. De egy szakmai portált azok olvasnak, akiknek szakmai információkra van szükségük. S míg egy technet szintű félig bulvár félig tech magazin látogatottsága jó esetben akár le is kőrözheti a mienket (azért erre még kell párat aludni), addig a reklámozók szempontjából fontos, tényleg a szakmai tartalom miatt hozzánk eljutó törzsolvasók sokkal nagyobb hirdetési potenciált jelentenek. Az átkattintási arányokat ugyanis mérik, ezt te is tudod. Én meg azt tudom, hogy felhív telefonon egy gyártó marketingese és lelkendezik, hogy tőletek jött a legtöbb átkattintás, még kevesebb megjelenés esetén is.

Túlélni? Nem ez a kérdés. Megerősödni! Beütött a válság novemberben, és azt hittük, hogy mindenki visszamond minden reklámot. Nem, nem ez történt. Egyáltalán nem. Biztos visszamondtak máshonnan rengeteg megrendelést. De mi - érdekes módon - benne maradtunk a kalapban. Soha annyi olvasónk nem volt korábban, mint 2008 decemberében. Nincs szükség bulvárosodásra, nincs szükség a portfólió kibővítésére notebook tesztekkel, PC-s és IT-s hírekkel. Ha pedig a technet ezeket is bőven tartalmazva újul meg, akkor mérjétek magatokat a komplett PH-hoz.

Bog

Hirdetés