Hirdetés

CES blog: önvezető busszal utaztunk

2017. november 8-án elindult Las Vegas régi városrészében egy önvezető busz. Rögtön az első napon karambolozott is, de ez nem a busz hibája volt, minden érintett és a szemtanúk is azt mondják, hogy oldalról ment bele egy tehetséges helyi sofőr a kereszteződésben cammogó buszba. Ez az eset arra mindenképpen jó volt, hogy az összes újságba bekerüljön a történet, még a hazai oldalak is írtak róla.


[+]

Egy Navya buszról van szó, amely elég kicsi, nyolc ülőhely van benne, lehetne ugyan még álldogálni is középen, de azt tilos, egyedül a supervisor csinálhat ilyesmit, mert mindig van a buszon egy kezelő, hogy közbe tudjon avatkozni, ha kell. És kell, mert a busz, szegény, nem tudja megoldani, ha egy figyelmetlen ember beparkol a megállóba, esetünkben ez jól meg is zavarta, miután elment az autós még rá kellett segíteni kézzel is az ajtózáródásra. Utána viszont ment szépen.


[+]

Az akkumulátor 36 órát bír egy töltéssel, ami nyilván éjjel történik. A busz maximum 15 mérföld/óra sebességgel halad, roppant módon túl van biztosítva, nem véletlenül nem szabad benne állni, ha megijed (tehát ha valami veszélyt érzékel), akkor egyből satu. Volt is ilyen, egy fickó túl közel állt a padkához a járdás, a busz pedig azt gondolta, hogy ez a tag akár le is léphet, úgyhogy megálltunk, a forma bentebb táncolt a szegélyről és akkor mehettünk tovább. Az egészről van egy videónk is, íme:

Van még mit reszelni ezen a dolgon, de a problémák és zökkenők zöme az emberi figyelmetlenség nyomán alakult ki. Járdaszegélyen táncoló gyalogos, tilosban parkoló autó... ezek viszont mindennapos dolgok, tehát fel kell rájuk készülni, azt lehetett végig érezni, hogy nem véletlenül van benn a buszban egy kezelő, mert magától egy csomó dolgot még nem tud megoldani a Navya.

Előzmények

  • Úton az önvezető autók felé

    Csendesen zajlik az autóiparban az a forradalom, amelynek a vége a teljesen magától közlekedő autó. Hat márka biztonsági és kényelmi berendezéseit próbálhattuk ki.

Hirdetés