Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz rambo4ésfél #8214 üzenetére

    Mondjuk állandó trisós lével nem mernék járni, mivel az lúgos és hoszabb távon megeheti a fémeket, tönkreteheti a gumi alkatrészeket is, és kirakódásokat okozhat.
    Igaz, hogy ha csak kis mennyiséget teszünk a vízhez, akkor vízlágyító hatású, reagál a vízben levő mész sókkal, majd oldhatatlan csapadék fomrájában kiválik, ilyenkor megszűnik a lúgos hatás, de ha több a trisó, mint a mészsó a vízben, akkor biztosan lúgos lesz a víz.
    Ha rendesen ioncserélt, vagy pláne desztillált vízzel töltöm a rendszert, akkor nincs mészsó, nincs szükség vízlágytóra.

    Akár trisóval, akár savval csinálnám az átmosást úgy végezném, hogy előszőr leengedném a fagyállós levet, majd teletölteném a rendszert előre bekevert vízkő eltávolító lötyivel. Majd mennék vele egy kicsit, hogy üzemmeleg legyen a motor, mert a trisó pl. csak úgy hatásos kellően, de a sav is jobban reagál melegen, majd lereresztés, a rendszer átmosása tiszta vízzel többszőr, illetve amíg még jön valami trutyi a rendszerből, aztán feltöltés újra fagyállós lével.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák